@Sokoo
Ik heb hier eerst de Zyxel-T50 gehad, toen de Zyxel-T54 en nu de Zyxel-T56. De Zyxel alleen deed het altijd prima in onze tussenwoning, geen versterkers oid nodig.
Hallo @Sokoo
Je bent niet verplicht het Odido modem te gebruiken, je mag je eigen modem met VLAN onder gebruiken.
Een Fritzbox werkt ook.
Hoi Waqqas,
Aahh dat maakt het al ietsjes beter, maarja Odido kan ook gewoon degelijk spul leveren in plaats van onbruikbare meuk, ik betaal er notabene voor. Daarbij al tientallen jaren trouwe klant, maarja dat maakt Odido geen reet uit.
Hallo @Sokoo
Je bent niet verplicht het Odido modem te gebruiken, je mag je eigen modem met VLAN onder gebruiken.
Een Fritzbox werkt ook.
Waarom leveren jullie van die troep modems? Het is altijd gezeik met die zyxel shit van jullie, lever dan gewoon FritzBoxen, maar dat hebben jullie ook meteen om zeep geholpen toen jullie Tweak overnamen. Maar wel elk jaar de prijzen omhoog gooien terwijl ooit gewoon een abbo heb afgesloten a €25 p/m. Dramatisch dit en het kutte is dat ik verplicht ben dat schijt modem van jullie te gebruiken.
Hoi @Ślicznotko, heel fijn dat je hier melding van maakt, het liefst zie ik je zo snel mogelijk van glasvezel genieten! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL heeft een aantal keer geprobeerd om je te bereiken voor het maken van een afspraak voor de aanleg van een glasvezelaansluiting. Momenteel beschikt jouw woning namelijk nog niet over een werkende glasvezelaansluiting. Omdat ze je niet konden bereiken raad ik je aan om KPN NetwerkNL te contacteren via de volgende opties:
- Telefonisch zijn zij bereikbaar op 088-0063744 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur
- Per email zijn zij bereikbaar op support@kpnnetwerk.nl
Als je hierbij aangeeft dat je graag alsnog een afspraak wil maken voor de aanleg van een glasvezelaansluiting en een klant van Odido bent kunnen ze jou hierbij verder helpen.
Zij kunnen veel voor je betekenen, ik hoop dat ze snel bij je langs kunnen komen om de aanleg van de glasvezelaansluiting af te ronden!
Hoi @Huyar_1970,
Iemand op Tweakers heeft het gemeten: met WiFi aan gebruikt de Zyxel T50 7,5 Watt en zonder WiFi 6 Watt. De Huawei ONT gebruikt volgens deze user zo'n 2 Watt.
Oo heel erg bedankt voor het informatie! wat fijn om te horen dat het ongeveer zo is op gemeten door iemand op tweakers,
Thx! TMTV Top!
Werkze nog!
H.U,
Hoi @Huyar_1970,
Iemand op Tweakers heeft het gemeten: met WiFi aan gebruikt de Zyxel T50 7,5 Watt en zonder WiFi 6 Watt. De Huawei ONT gebruikt volgens deze user zo'n 2 Watt.
Hallo!
Mijn vraag is ongeveer hoeveel Kwh energie gebruikt per T-Mobile modem verschil..?
Want vaak of soms vergeet je die stekker eruit te halen en krijg je dan te maken met die voor niks een stuk hoger stroom factuur betalen en ook nog die energie! verspilling natuurlijk..?
🤨
Graag! zo specifiek mogelijke antwoord of tip om het te voorkomen het T-Mobile Team!
Grt,
H.U,
@La Shar Werkt alleen het Internet niet op jouw smart-tv en wel op alle andere apparaten? Of bedoel je dat de TV Box geen verbinding kan maken? Mocht het gaan om de smart-tv. Welke heb je precies? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je de smart-tv met wifi verbindt of bekabeld. Mocht het gaan om wifi, dan kan het eventueel zo zijn dat jouw smart-tv alleen op de 2.4Ghz of 5Ghz frequentie werkt. Wat je kan doen, is de bandsteering op het modem uitzetten. Hierdoor kun je handmatig kiezen met welk van de twee netwerken je jouw smart-tv wilt verbinden.
Ik heb geen Internetverbinding op mijn televisie, modus al 3 aan en uit gedaan, gereset.
Helaas geen goed resultaat, Wat nu??
Hoi @Fishermann, ik ben Sandra niet, maar help je minstens net zo graag!
Het advies in deze situatie luidt: zet de DNS weer terug naar de T-Mobile default zodra je verbinding weer online is.
In nagenoeg alle gevallen zijn de verbindingsproblemen verholpen namelijk.
Hoi Sandra,
Kun jij ook aangegeven als ik DNS laat staan op
8.8.8.8 , heeft het gevolgen voor werking Internet
Fishermann
Hoi @leeg ,
Goede vraag! Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met onze toppers van de telefonische klantenservice en dat er is gekozen om de TV Box om te ruilen. Ik verwacht dat met de ruil jij zo meteen weer volop kan genieten van de TV! Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zit de Community voor je klaar!
Tv doet het niet en bij de app’s komt ie niet verder dan de startpagina van npo of Videoland enz. Heb modem al uitgeschakeld en weer iigeschakeld geen resultaat. Wat nu ?
Hi @Mjrizal, welcome to the Community!
Thank you for your message and patience. Sorry to hear your Internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible. Internet is extremely important. You should have a solid connection too! First we'll check the most important things.
1) Check which lights are lit on the modem. Does WAN or Internet not light up? Then disconnect the modem from the power for 10 seconds by unplugging the power cord.
2) Does it concern Wifi and is the WLAN light not on? Then press the button "WLAN / WPS / Wireless / Wifi" until the light comes on.
3) Are the lights on, but you are not connected? Then connect your computer directly to the modem with an internet cable on port 1 or 2 of the modem. If you have a Zyxel modem, it doesn't matter which port you connect the computer to.
Does it still not work after this? Then check out the following topic: My wired connection isn't working, how do I fix this?. This allows you to solve common problems. Hope this helps!
@Kardox
Onderaan de post staat gewoon een link met instructies om een FR uit te voeren voor alle modems beschreven.
De zwarte mediaconverter die boven wordt vermeld daar kan je geen FR van uitvoeren.
Sander dat is niet resetten maar modem uitzetten en aanzetten! Dat kan ook wel eens helpen...
Met resetten ( fysieke zwarte resetknop aan de achterkant van het modem aantal seconden indrukken ) worden alle instellingen in het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dus alle wijzigingen worden verwijderd, zoals username/pass, alle poort forwarding en alle fouten die in de software zijn ontstaan worden verwijderd. En dit gebeurd niet wanneer je modem uit/aan zet. Maar dit wist je al als het goed is!
Ik kan niet meer inloggen in mijn router. Destijds na de installatie een nieuw wachtwoord ingevoerd. Ik kon daar altijd mee inloggen. Vandaag wilde ik dat weer maar hij gaf een foute combinatie aan. Een paar keer herhaald, maar het bleef fout. Volgens de aanwijzing de router gereset, door 10 sec de resetknop in te drukken. Je zou dan moeten kunnen inloggen met user en user maar ook nu kwam dezelfde foutmelding. Vervolgens de router stroomloos gemaakt en na een minuut weer aangesloten en de hele procedure zoals boven vermeld wederom herhaald. Ik heb dat ook op een andere PC geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Vreemd genoeg kon de helpdesk mij niet helpen en laat mij vervolgens maar aan ploeteren. Ik denk zelf dat er iets met de router zelf is. Graag een oplossing.