Klacht wifi routers


Waardeloos sinds de overstap vanaf T-Mobile!
Mijn man en ik hebben 4 abonnementen lopen bij Odido. 2 wifi routers en 2 mobiele telefoons.
Wij hebben er helemaal geen vertrouwen meer in. Al maanden geen internet op 2 wifi routers en een slecht signaal op 1 mobiel.
Waarvoor wel abonnementsgeld steeds betaald is!
We hebben de incassos terug geboekt. Zowel zakelijk als prive al maanden geen internet signaal!
Zijn er nu helemaal klaar mee, erg boos en worden aan het lijntje gehouden.
Wij gaan alle 4 abonnementen stopzetten wegens geen levering van internet signaal/diensten.
Ook het teveel betaalde abonnementsgeld moet retour.
Zowel zakelijk als prive geen internet, 

Tommie van Odido 11 dagen geleden

Hi @Gitte3001, kan je mij iets meer informatie geven?

Wat voor router bedoel je met Alcatel? En het 2e klantnummer is dat je thuis abonnement? Zakelijk verloopt via onze zakelijke klantenservice, daarin kan ik niks voor je betekenen. 

Zou je mij ook kunnen vertellen wat je op poort 2 en 4 hebt aangesloten? Ik zie een TP-Link switch aangesloten op poort 4 namelijk en er zijn maar 2 devices die met het modem verbinding maken via wifi. Kan je me uitleggen waarmee de andere apparaten verbonden zijn?

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Gitte3001 

Het blokkeren en terugboeken van gelden is vaak niet de goede/juiste weg, want hierin zou Odido wel eens sterker kunnen staan dan jullie.

Lees de volgende pagina’s (Consumentenbond / ACM) eens aandachtig door en kijk naar de stappen die tot ontbinding van een contract kunnen en mogen leiden.

https://www.consumentenbond.nl/internet/klagen-bij-de-internetprovider

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Als je een aantal stappen weglaat, heeft Odido een ‘stok’ om mee te slaan zal ik maar zeggen.

Ben ook maar medeklant, maar probeer je te behoeden voor onafwendbare kosten in dit proces.

Dankjewel voor je advies. Dit ga ik zeker nalezen. Ik had al het e.e.a. gelezen hier:

Ik kan geen gebruik maken van mijn internet, telefonie of televisie. Wat kan ik doen? | ACM ConsuWijzer

 

“… Of hebt u geen internetverbinding? Onderzoek dan eerst waar het probleem zit. Soms ligt het aan uw eigen apparatuur, bijvoorbeeld uw televisie of computer. In dat geval moet u het probleem zelf oplossen of laten oplossen. Ligt het probleem aan de dienst zelf of aan de apparatuur die de aanbieder geleverd heeft? - Ja - 

Dan moet de aanbieder (odido) het probleem oplossen. 

  • De alcatel apparaatjes en ook die Huwaei toren zijn al eens vervangen door odido maar dat hielp maar even. Daarna Viel verbinding weer steeds weg, al maanden zo.
  •  

    ACM: Verzamel daarom zo veel mogelijk bewijs. - klachten zijn genoteerd bij onze Odido shop afgelopen maanden.

    Dat is daarom de reden dat wij zeker voor 2 internet abonnementen ontbinding willen, wegens het niet leveren van wifi internet op 2 routers op (kantoor en prive).

 

Reputatie 7
Badge +4

Het oplossen van dit of deze problemen is zeker niet alleen iets waar de klant mee bezig moet zijn, maar ook de betreffende ISP zal zijn steentje moeten bijdragen om het op te lossen.

Heb het i.i.g. met je gedeeld wat het stappenplan is en wat er voor nodig is vanuit beide kanten, voordat je een ‘in gebreken stelling’ kunt neerleggen.

Het is denk ik nu even wachten op een moderator van Odido hier binnen de community, zodat je een directe lijn kunt hebben.

Wat al kan helpen is, om in je community profiel het klantnummer in te vullen. Dan kan de moderator ook de details er gelijk bij pakken.

Reputatie 4

Voordat we de messen slijpen en juridische procedures starten is het misschien een beter idee om het probleem op te lossen?

Je hebt twee wifi routers in twee verschillende abonnementen én twee mobiele telefoons begrijp ik?

1 mobiel heeft slecht bereik en de ander op die plek niet? Ligt het dan niet gewoon aan de mobiel?

Kun je uitleggen wat het met die twee wifi routers is met elk een eigen abonnement en wat er precies mis gaat want misschien kunnen we dan met zijn allen een oplossing verzinnen.

Reputatie 3

en belangrijk: wat heeft Odido al gedaan om het probleem op te lossen? Ik neem dat daar al contact mee is geweest!?

Het oplossen van dit of deze problemen is zeker niet alleen iets waar de klant mee bezig moet zijn, maar ook de betreffende ISP zal zijn steentje moeten bijdragen om het op te lossen.

Heb het i.i.g. met je gedeeld wat het stappenplan is en wat er voor nodig is vanuit beide kanten, voordat je een ‘in gebreken stelling’ kunt neerleggen.

Het is denk ik nu even wachten op een moderator van Odido hier binnen de community, zodat je een directe lijn kunt hebben.

Wat al kan helpen is, om in je community profiel het klantnummer in te vullen. Dan kan de moderator ook de details er gelijk bij pakken.

Bedankt nogmaals! Klantnummers (2 routers) en mobiel nr had ik idd al ingevuld 👍🏻

Voordat we de messen slijpen en juridische procedures starten is het misschien een beter idee om het probleem op te lossen?

Je hebt twee wifi routers in twee verschillende abonnementen én twee mobiele telefoons begrijp ik?

1 mobiel heeft slecht bereik en de ander op die plek niet? Ligt het dan niet gewoon aan de mobiel?

Kun je uitleggen wat het met die twee wifi routers is met elk een eigen abonnement en wat er precies mis gaat want misschien kunnen we dan met zijn allen een oplossing verzinnen.

Bedankt voor je advies! Ja ook wij zijn eerder voor oplossingen te vinden maar… odido is heeeel traag in communicatie en ondertussen al maanden slecht tot uiteindelijk geen internet, probleem speelt al langer, zijn al paar keer in odido shop geweest en uiteindelijk is er 1 Alcatel apparaatje opgestuurd die ruim 2 weken “in reparatie” was. Over de andere router werd gezegd dat er wel signaal moest zijn (router zaak) dus niet.. De 2 routers staan:  1 thuis (alcatel) waarvan aantal maanden slecht tot haperend signaal en vanaf begin april geen signaal, en 1 op de zaak (naam router even onbekend) waarvan sinds begin april helemaal geen signaal beiden abonnementen van Odido.

1 mobiel is iphone 14 met abonnement odido, thuis daarmee slecht bereik maar daar buiten in NL redelijk goed. Ander mobiel iphone X is met abonnement Simpel (goed bereik thuis en overal) maar die had ik weer terug over laten zetten naar Odido miv sept’24 (waarvan nu spijt). Voorheen had ik met deze mobiel iphone X jarenlang abonnement bij t mobile. Morgen gaan wij weer terug naar de Odido shop.

 

en belangrijk: wat heeft Odido al gedaan om het probleem op te lossen? Ik neem dat daar al contact mee is geweest!?

Ja heb verschillende keren gemaild en aantal keren in shop geweest. Nog steeds geen reactie van odido alleen mail dat het in behandeling is.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gitte3001, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik sta voor je klaar en wil je graag meteen verder helpen! Ik kan alleen geen Internetabonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Dan kan ik meteen aan de slag! Groetjes, Ishana

Zie profiel met 2 klantnummers

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gitte3001, kan je mij iets meer informatie geven?

Wat voor router bedoel je met Alcatel? En het 2e klantnummer is dat je thuis abonnement? Zakelijk verloopt via onze zakelijke klantenservice, daarin kan ik niks voor je betekenen. 

Zou je mij ook kunnen vertellen wat je op poort 2 en 4 hebt aangesloten? Ik zie een TP-Link switch aangesloten op poort 4 namelijk en er zijn maar 2 devices die met het modem verbinding maken via wifi. Kan je me uitleggen waarmee de andere apparaten verbonden zijn?

Reageer