Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 292 reacties
  • 289101 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

292 reacties

Reputatie 2
Wifi service van T-mobile is vanmiddag langs geweest. Slecht.. oh wat slecht. Een wifi extender inpluggen om problemen op te lossen. En dan de persoon zelf... erg onprofessioneel. Wou geloof ik zo snel mogelijk weer weg. Zijn houding zal ik maar achterwegen laten. Slecht.
En ik ben erg teleurgesteld in T-mobile. Naast dat ik een stopcontact kwijt ben en geen netwerk kabel meer kan gebruiken maar alleen wifi, vind ik dit echt de meest goedkope crappy oplossing ooit.
En die netwerk kabel had ik voor mijn werk. Nu dus maar bidden dat de wifi stabiel genoeg is. Heb er een hard hoofd in.
Ben echt serieus diep teleurgesteld in T-mobile.
Graag zou ik alle instellingen willen zodat ik mijn eigen glasvezel router/modem kan ophangen.
Reputatie 7
@Nightcrawler322 balen dat je dit zo ervaren hebt! De houding van de monteur kan ik niet goed praten 😦, dit is absoluut niet de manier waarop we service leveren! Ik hoop in ieder geval dat je Wifi nu wel beter functioneert. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je overwegen om een eigen router aan te sluiten. Deze optie is er dus gelukkig wel! In dit topic zie je hoe je dit kunt doen.
Reputatie 1
Hi @anton71, die snelheid boven kan beter! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
Sorry, maar wordt hier echt een reactie van mijn kant verwacht? Ik ga nooit of te nimmer deze gegevens verstrekken, ook niet in een prive gesprek. Met een klein deel van deze gegeven moeten de rest te vinden zijn en kan aan mij voorgelegd worden ter verificatie.
Ook is mij niet duidelijk wat je wilt bereiken met meekijken, dat gaat niets veranderen, de helpdesk heeft al eens meegekeken tot aan de router en zou op afstand dingen laten doen, zonder enige terug koppeling of enig resultaat. Zorg nou gewoon dat de belofte van een goeie wifi wordt waargemaakt.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @anton71,

helaas mogen deze gegevens niet aan je worden voorgelegd ivm de avg. echter zijn deze gegevens nodig ter verificatie dat je bent wie je zegt die je bent.
Reputatie 1
Dus moet ik alle gegevens die nodig zijn om te identificeren maar aan een vreemde geven? Alleen gegevens die absoluut nodig zijn om te kunnen helpen mogen gevraagd worden. Aangezien hier alleen nodig is duidelijk te stellen dat het adres is van een klant zou dat voldoende zijn om te kunnen helpen, en dat zijn gegevens die ik in een private message prima kan geven. Deze gegevens zijn namelijk voldoende om ook op andere plaatsen te doen alsof jij mij bent.
Reputatie 7
Hi @anton71, ik vraag om deze gegevens omdat we een controle doen om zoals Hidden zegt, te controleren dat je bent wie je bent. Zo voorkomen we zo goed als mogelijk dat iemand anders bijvoorbeeld toegang heeft tot jouw gegevens of wijzigingen aan jouw abonnement kan doen. Dit geldt ook voor problemen met je Wifi verbinding. Mocht je het niet prettig vinden om je gegevens via een privébericht door te geven dan kan je eventueel ook telefonisch contact met ons opnemen (of via Facebook of Twitter maar hier zal je tegen hetzelfde issue aanlopen), helpt één van mijn collega's je graag!
Reputatie 1
@Brian
Vast stellen wie ik ben kan met een deel van de info die jij vraagt door die te vergelijken met de gegevens die geregistreerd staan bij T-Mobile, het is absoluut onzin dat alle gegevens gegeven moeten worden om dit vast te stellen door alle gegevens te vragen. Zeker in het geval van deze klote wifi verbinding maakt het geen bal uit wie ik ben zolang er op het adres waarover geklaagd wordt een lopend t-mobile abonnement bestaat, al zou ik de buurman zijn dan nog zal de persoon waar de wifi beter wordt daar geen probleem mee hebben. Er wordt een belofte gedaan en die wordt gewoon niet na gekomen. Nu voor de 3e keer ik heb een tijd geleden al telefonisch contact gehad en dat heeft helemaal geen resultaat gehad. Verklaar nou eens wat je wilt bereiken ipv dat gedraai, de internet verbinding lijkt redelijk maar in huis is het bagger, dus of de router is troep, of het huis is is zo gebouwd dat wifi problemen geeft (met Fritz!Box overigens geen problemen gehad). Dan zijn er dus 2 opties, router vervangen of Wifi repeater plaatsen. Voor beide moet het naar een adres worden gestuurd, als ik niet ben wie ik zeg dat ik ben zal dat niet aangenomen worden, wat is dus het probleem
Reputatie 7
Badge +16

Kan ik de wifi verbeteren door de internet snelheid te verhogen naar internet fast 100mb ipv 50mb?

 

 

Goedemiddag @kampremco, een snelheidsophoging is een directe verbetering van de bekabelde down- en uploadsnelheid die je binnen kunt halen, maar dat betekent niet per definitie dat de Wifi daarmee verbeterd wordt. Het ligt er ook aan wat je precies bedoelt met verbetering.

Een verbetering kan bijvoorbeeld een verhoogde snelheid zijn, maar ook een meer uitgebreide dekking, een betere stabiliteit, een groter mesh-netwerk of een combinatie van alle factoren die an sich al een verbetering kunnen zijn! 😄

Ophoging snelheid betekent niet altijd een verhoging van de Wifi-snelheid. Dit komt doordat Wifi van duizenden externe factoren afhankelijk kan zijn. Wat wil je precies verbeterd zien in je Wifi-netwerk? Ik denk dat wij op de Community je daar prima mee kunnen helpen namelijk!

Toch maar hulp zoeken op dit forum .

ik ben in juni begonnen met T mobile Glasvezel .. klein abbo van 50 up en down . ik gebruik de draytek modem .. helaas aleen 2.4 gh. de apparatuur die aangesloten is :
cat 6 kabel poort 1 mijn laptop .
cat 6 kabel poort 2 mijn sonos muziek systeem
een i pad en telefoon via Wifi .

via wifi analyzer mijn wifi op poort 13 gezet.
alles werkt .. en werkt altijd . ik heb nooit inlog problemen of wat dan ook .
maar de snelheid is volgens mij niet zoals hij moet zijn .
de laptop krijgt met speed test een download van 45 tot 50 mb .. Prima dus .. upload is maar 15 tot 20 mb .. dat is raar .. in de periode van juni tot januari verschillende testen en geen enkele variatie .. blijft een groot verschil tussen up en down .
de snelheid met Wifi is bedroevend .. 7 MB up en 5 MB down .. wat ik doe .. router reset .. andere kanalen . andere positie , wat dan ook . niks helpt . .
In januari besloten om het abbo dan maar te verhogen . dus nu naar 100 mb up en down .

test sneheden zijn nu als volgt. laptop met cat 6 internet. . 95 mb download , Prima ! 52 mb upload .. dit is toch raar !!!!
Wifi is nog erger .. 9 MB up en down ... op 5 meter , op 3 meter of naast het modem .. blijft 9 MB .
T mobile .. stuur mij aub een Modem met 5 GH of een die het wel doet ! maar dit is onacceptabel .

nog geen 10 % van de max beloofde snelheid .. het is diep triest.

Jeroen
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rgr, ik vermoed dat je doelt op de algemene verbindingsproblemen die we de afgelopen twee dagen ervoeren in vooral Den Haag en Culemborg.

Dit gaat niet puur om Wifi, dus mocht je daarover feedback willen leveren, mag ik je dan verzoeken het in één van de TV of Internet topics te plaatsen, of anders in een losstaand topic? Dit vraag ik niet om je geen antwoord te hoeven geven, maar meer omdat dit Wifitopic anders ondergesneeuwd wordt met allerlei andere onderwerpen. Alvast bedankt voor je medewerking en ik spreek je in een ander topic! 😉

Reputatie 7
Hey @TheTune,

Die Wifi- en upload snelheid lijkt inderdaad achter te lopen! Had je tijdens het meten van je snelheid nog andere programma's op de achtergrond lopen? Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de lagere snelheid. Heb je geprobeerd om een aantal tips uit dit topic te testen? Hier staan een tal van tips die je kunt gebruiken om je snelheid omhoog te schroeven. Mocht dit allemaal niet werken dan kun je zonder problemen gebruik maken van de Wifi service. Er komt dan een monteur bij je langs die je Wifi signaal zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.
Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?
pff
Reputatie 7

Hi @mimi09, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik help je graag om de Wifi problemen op te lossen. Ik heb nog een aantal vragen zodat ik de situatie voor mezelf helemaal helder heb:

  • Ik zie dat we ook al eerder een Wifi extender opgestuurd hebben, maak je hier ook nog steeds gebruik van? 
  • Welke problemen ervaar je precies met het verbinden? Zie je het Wifi netwerk helemaal niet of maak je wel verbinding maar is deze bijvoorbeeld traag of valt deze weg?
  • Wat is de reden dat de monteur het gebruik van een guest account aan heeft geraden in dit geval?
  • Zou je eens een speedtest willen doen met de Ookla speedtest app via je telefoon of laptop en hier het resultaat willen posten? Dan krijg ik een wat beter beeld van de huidige verbinding.

Ik hoor het graag, dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 7
Badge +14
Leuk initiatief van Tele2, gaat vast ook wel door T-Mobile verkocht worden.
https://www.tele2.nl/thuis/internet/slimme-wifi/
Reputatie 7
Badge +3
Klanten zeggen vaak dat hun WiFi instabiel is maar soms is de oorzaak de DSL verbinding.
In leken taal zie ik regelmatig de term Wifi als synoniem gebruikt worden voor een vaste internetverbinding.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Moniek87, wat fijn dat de IT-man het opgelost heeft! 😁👍 Je geeft het zelf al aan, maar top ook om iets achter de hand te hebben. Mochten er weer issues opspelen, dan kun je altijd  de tips van Brian gebruiken om toch weer een goedwerkende verbinding te krijgen thuis. 

Er zijn gelukkig altijd experts online en op de Community die zeeën van tips and tricks hebben. Tof om te zien dat iedereen elkaar zo helpt hier! ❤

Als we je bij iets anders kunnen helpen in de toekomst, geef een seintje. Dan komen wij aangestormd met zoveel mogelijk hulptroepen. In de tussentijd: stay safe en alvast een prachtig weekend toegewenst! 🌞

Reputatie 7
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.
Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?
pff


Wanneer je van alles hebt geprobeerd en het mocht niet baten. Dan kunnen we altijd nog een monteur aansturen die je Wifi zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.☺️ Wel is het zo dat het Wifi signaal op sommige adressen stabieler werkt dan op andere. Dit heeft ermee te maken dat je Wifi signaal van vele factoren afhankelijk is.
Na alle stappen te hebben doorlopen toch maar weer eens gebeld voor een wifi verbinding die al een jaar slecht is. Dit om evetueel toch bij T-Mobile te blijven ipv nu het einde van mijn contractperiode in zicht is de boel op te zeggen.

Zeer vriendelijk geholpen aan de telefoon en
Een ticket gekregen voor een monteur.
Eerst beschikbare datum 10 mei!?

NOU dan is overstappen naar een andere aanbieder voor mij een snellere oplossing.
Reputatie 7
Niet overstappen, @linet!😥 Je kunt inderdaad proberen te bellen met Guidion. Vaak is er nog een gaatje te prikken en ben je daarmee eerder geholpen.😄
Reputatie 1

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

Sinds gisteren problemen met TV kijken en vanochtend hele WiFi down!
Reputatie 1

Hallo @Winters27 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wanneer het internet lampje rood is kun je dan eens kijken welke lampjes er branden, knipperen of uit zijn op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten zonder aftakkingen oid?

De tv heeft misschien alleen ondersteuning voor 2,4 GHz daarom dat hij het 5 GHz netwerk niet kan zien 

Goedemorgen,

 

wij hebben een glasvezelverbinding. De medewerkers via de chat kwamen er ook niet uit  vrijdag komt de monteur  Godzijdank heb ik onbeperkte data op mijn mobiel en kan ik andere apparaten verbinden met mijn hotspot, maar wat een gezeik toch.  Pardon my French. Mijn man vermoedt dat de modem (het witte kastje in de woonkamer, weet nooit zeker hoe dit heet) kapot is. Via de netwerkcontrole op de tv hebben we gezien dat er wel een verbinding is via ‘bekabeld internet’. De WiFi doet het dus niet. 
 

soms vind de wifi op mijn telefoon het netwerk, maar zodra je koppelt, wordt er aangegeven ‘geen internetverbinding’. 


hoop dat dit snel opgelost wordt, want dit is echt heel vervelend  

 

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Herry22,

Heb je het modem en media converter al opnieuw opgestart? Vaak is dit voldoende om het probleem op te lossen.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @loekb, welkom op de Community, leuk dat je jouw bevindingen met ons deelt! :smile: Top ook dat kanaal 100 in je flat goed werkt op 5 Ghz. Wanneer de Wifi-kanaalinstellingen op automatisch staan, betekent dit dat jij altijd het best benaderbare kanaal toegewezen krijgt. Omdat, zoals je terecht aangeeft, bij 2.4 Ghz de enige niet-overlappende kanalen 1, 6 en 11 zijn en er steeds meer netwerken bijkomen, kun je echter het beste nagaan welk kanaal het minst voorkomend is. Door middel van specifiek ontworpen software of handige analyzing apps, kun je nagaan welke nabijgelegen netwerken jouw thuisnetwerk verstoren. Daarnaast geven ze een overzicht van andere en beter beschikbare netwerken. Wanneer je dat eenmaal weet, kun je de overstap maken naar een ander Wifi-kanaal. De apps Wifi Analyzer en InSSIDer (wel een betaalde app, maar werkt uitstekend) bieden hierin de meest diepgaande analyses. Overigens biedt InSSIDer wel de optie om een gratis proefversie te gebruiken. Heb je hier wat aan? Zo niet, dan zoek ik graag voor je verder. Samen komen we er uit! 

Hi @FabPat, dankjewel dat je via deze weg aanklopt! Ik had heel graag een andere ervaring gelezen, dus ik wil je hier met alle liefde bij helpen. Omdat je bij jouw vorige provider en bij ons een eigen wifi-set gebruikt, raad ik je aan om de apparaten opnieuw in te stellen. Immers, je eigen wifipunten zijn niet veranderd en daarom zou je ook weinig verschil moeten merken in de signaal sterkte. Hierom vermoed ik dat het nodig is om ze opnieuw in te stellen, zodat ze op de juiste manier koppelen met het modem. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

 

Echt elke avond trekken we alle stekkers eruit. Wifi is echt belabberd. Wij moeten via HDMI kabel de laptop koppelen aan onze smart tv om normaal tv te kunnen kijken! Omdat de wifi op de laptop redelijk werkt (tenzij je een videocall hebt). Wifi TV loopt elke avond minstens 15x vast! Wat een drama.

 

Ik ga uitzoeken hoe ik het opnieuw in kan stellen, maar anders ben ik echt klaar met T mobile!

Reageer