Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

• 6 February 2017
  • 292 reacties
  • 288919 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

292 reacties

Ik snap vrij weinig van "kanalen" enzo.. ik las dat je bij glasvezel al automatisch geen meerdere kanalen hebt? Misschien dat ik daarom niks kan vinden? Of ik snap het gewoon niet 😂.. maar hoe kan ik een afspraak maken dat er iemand naar komt kijken want ik kan nu zelfs geen eens normaal een filmpje kijken op mn ipad omdat de wifi telkens uitvalt en wij hebben het hoogste aan wifi op ons abbo wat je kunt hebben... dit is nu al een hele tijd zo beefje zonde van mn geld.
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jasper76 

Met wifi-plus van T-Mobile maak je een eigen mesh netwerk waarbij jouw apparaten het beste signaal oppikken en dan schakel je de WiFi op de Draytek uit. Bestel er wel minimaal 2 omdat de mesh niet icm de Draytek werkt, kosten zijn €2,50 per maand voor 1 Wifi-plus punt.

Neem je er 1 dan zal deze werken als een versterker.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus

Je kan ook een eigen TP-LINK Deco setje aanschaffen.

Wat een shit bedrijf dat T-mobile. Heel slecht internet tv ontvangst van de glasvezel en als je dat probeert te melden maken ze je het moeilijk! Regio Den Haag Segbroek. 

Goedemiddag,

Ik ontvang helaas niet de gewenste snelheid van 100 mbits, maar ik ontvang ongeveer een snelheid van 20 tot 40 mbits. De stappen die jullie aangeven om de snelheid te verbeteren, hebben helaas niks opgeleverd. De enige stap die ik nog kan ondernemen is het kanaal veranderen, alleen lukt het met niet om op m'n router in te loggen. (user/user doet het het niet)

Wie kan mij hiermee helpen? en als dat niet lukt, welke stappen kunnen we dan nog ondernemen?

Ik heb een draytek 2132 modem en heb een 100 mbits glasvezel pakket.

Met vriendelijke groet,

Fabio van Veen

Hoi Waqqas,
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 2 Airport Extreme routers. Alleen merk ik dat ze niet automatisch van de ene naar de andere switchen. Ben benieuwd of dat zal verbetern met de Tmobile routers.

Reputatie 7
Badge +3
Beste Fabio,

Als ik je verhaal zo lees dan begrijp ik dat je de snelheid met 2,4 GHz Wifi van de Draytek getest hebt?
In dat geval zul je niet veel hoger dan 40 Mbps komen.

Kun je als eerste stap testen wat de snelheid bedraad is? Zo kun je de snelheid van de glasvezel verbinding testen. Die zou op 100 MBit moeten uitkomen.

Daarna adviseer ik je om een 5 GHz Wifi accesspoint aan te sluiten op de Draytek. Kies een type dat de 802.11ac norm ondersteunt, dat scheelt aanzienlijk in de snelheid. Gebruik in elk geval geen router! Wel is het zo dat diverse modellen routers als accesspoint ingesteld kunnen worden, dat werkt ook prima.

Groeten, Folkert
Reputatie 7
Badge +5
Hoi @Ansb, geen zorgen! Veel verstand van kanalen hoef je niet te hebben om jouw WiFi netwerk zelf te verbeteren. De stappen van Sander in dit topic kunnen je een heel eind brengen. Heb je alle stappen uitgevoerd - of geprobeerd - en is je verbinding nog niet verbeterd? Voer dan een speedtest uit van je WiFi verbinding én je bekabelde verbinding en stuur mij het resultaat, dan ga ik op onderzoek uit! De speedtest doe je via deze website. Als je mij de uitkomst via een privébericht stuurt, kan je direct jouw persoonlijke gegevens toevoegen. Ik ontvang graag jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. We kijken dan samen naar een oplossing!
Reputatie 2
Goedemorgen, ik ondervind al tijden problemen met wi-fi, ik heb sinds vorige week een smart tv en deze verbonden met wi-fi, nu valt om de haverklap de verbinding weg. Gisteren een check gedaan door mijn mobiele telefoon als hotspot in te stellen en die verbinding werkt perfect.
Heb ook alle tips doorlopen en de kanalen opnieuw in gesteld maar ook dit helpt niks.
Ik zou dan graag gebruik willen maken van de wifi service.
Reputatie 1

Goedemorgen,

Eigenlijk vanaf het begin is dit al zo maar het wordt de laatste tijd alleen maar erger; ik kan wel verbinden met de wifi maar ik heb dan geen internet… Ik heb al een paar keer mijn router gereset maar eigenlijk helpt dat weinig. Het beste is om dan even de wifi van de device uit te schakelen en hem opnieuw te laten verbinden. Maar na 10x op een dag ben je dat goed zat…

Ligt dat dan ook aan een vol kanaal? Want ik heb dus wel verbinding met de wifi.

Als ik Tip 4 lees, hebben jullie het over een Wifi Analyzer in de app store. Helaas kan ik er geen vinden waarmee je daadwerkelijk kan scannen welke kanalen gebruikt worden. Hebben jullie nog een tip?

En in het algemeen, hoe kan ik dit oplossen? Wordt er helemaal gek van!

Grt,

Reputatie 2
Goedemorgen, ik ondervind al tijden problemen met wi-fi, ik heb sinds vorige week een smart tv en deze verbonden met wi-fi, nu valt om de haverklap de verbinding weg. Gisteren een check gedaan door mijn mobiele telefoon als hotspot in te stellen en die verbinding werkt perfect.
Heb ook alle tips doorlopen en de kanalen opnieuw in gesteld maar ook dit helpt niks.
Ik zou dan graag gebruik willen maken van de wifi service.

Goedemorgen, gisteren de hierboven geplaatste post gemaakt, tot op heden geen reactie......
Ik heb het forum een beetje door zitten lezen en kom tot de conclusie dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Ik zou natuurlijk de telefoon kunnen pakken en gaan bellen met jullie klantenservice maar dan krijg hoogstwaarschijnlijk het advies om modem te resetten, kanalen te wisselen, speedtest uit te voeren enzovoorts enzovoorts, ik heb dit allemaal al gedaan en zonder resultaat. Zou graag een reactie/oplossing zien. Ik sta echt op het punt om een andere leverancier voor de door jullie geleverde diensten te zoeken.
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RTigg 

Welke modem heb je? Op de 2,4 GHz band zijn kanaal 1, 6 of 11 altijd het beste omdat deze kanalen elkaar niet overlappen en hier minder last van hebben.

Je kunt ook de keuze op automatisch zetten zodat de modem zelf een kanaal kiest.

Dit is een goede app om te kijken wie in de buurt er op dezelfde kanaal zitten.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer

Mocht het probleem nog aanhouden dan zou je een fabrieksreset kunnen doen door het reset knopje achter je modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ziegel, handig dat je ons op de hoogte brengt, en nog gefeliciteerd met je nieuwe thuis! Ervaar je elke avond dit soort problemen of alleen tussen 21-24 december? Ik zie inderdaad dat de internetlijn niet stabiel is geweest in die periode, maar sinds de 25e lijkt de verbinding het weer uitstekend te doen.

Op basis van mijn metingen heb ik een vermoeden dat je het modem op een aftakking van de hoofdaansluiting hebt aangesloten. Als je verder geen problemen ervaart, is dat in principe niet iets waar jij je zorgen om hoeft te maken. Mocht dit nogmaals voorkomen, dan raad ik je wel aan om te kijken of er zich nog andere aansluitingen in de woning bevinden. Als deze er is, werkt de aansluiting in de meterkast vaak het beste.

Laat het gerust weten als er verder nog vragen of verzoeken komen, en dan probeer ik mijn best om die zo goed mogelijk te beantwoorden. Voor nu nog een fijne zondag gewenst.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JanTimmerman 

Test je dit op een laptop of pc die bekabeld is aangesloten op de router zonder tussenkomst van een switch?

Zorg ook dat de internetkabel op de 2.5G LAN poort is aangesloten en dat de kabel en je laptop of pc geschikt zijn voor deze snelheid.

De kabel tussen ONT en router vervangen kan ook helpen.

Reputatie 7
Hi Robert A.D.,

Hier gaan we aan werken! Hoe werkt jouw bekabelde verbinding? Dit is belangrijk om te weten, omdat dit het fundament van de wifi is. Zou je dit kunnen testen? Ik ben benieuwd naar de uitslag!
Reputatie 2
Hi Robert A.D.,

Hier gaan we aan werken! Hoe werkt jouw bekabelde verbinding? Dit is belangrijk om te weten, omdat dit het fundament van de wifi is. Zou je dit kunnen testen? Ik ben benieuwd naar de uitslag!

Met mijn bekabelde verbinding heb ik eigenlijk nooit klachten. Maar zal eens kijken wat daarvan de resultaten zijn tegenover die van de Wi-Fi.
Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb een Zyxel T-50 modem. Het modem staat nu op automatisch.

Heb je nog een tip voor een IOS app? Helaas geen android apparatuur in huis.

Grt,

Hallo @JanTimmerman 

Test je dit op een laptop of pc die bekabeld is aangesloten op de router zonder tussenkomst van een switch?

Zorg ook dat de internetkabel op de 2.5G LAN poort is aangesloten en dat de kabel en je laptop of pc geschikt zijn voor deze snelheid.

De kabel tussen ONT en router vervangen kan ook helpen.

Dank, probleem niet opgelost maar weet wat ik moet doen.

Reputatie 2
Hi Robert A.D.,

@Sterre hieronder de speedtest die ik gedaan heb op mijn bekabelde verbinding, ik denk niet dat die slecht is, mijnsinziens

Reputatie 7
Badge +15

Geen iPhone hier helaas maar zoals hierboven vermeldt kan je ook een fabrieksreset uitvoeren, misschien dat het wat helpt.

Reputatie 2
Ik wilde nog even het volgende toevoegen aan mijn bericht van gisteren, zie hieronder 3 resultaten van de wifi op 3 verschillende tijdstippen, die bovenste is toch echt bedroevend slecht?

Reputatie 2
Het lijkt wel of ik dit topic aan het spammen ben, maar ik begin een klein beetje geïrriteerd te raken. Vanmorgen weer raak, een downloadsnelheid van nog geen 3mb, wederom ingelogd op het modem en kanaal veranderd en zie daar een downloadsnelheid van 30mb.....
Om vervolgens weer 2 uur later terug te kelderen naar beneden de 3mb.
Is er hier dan niemand van t-mobile die hierin kan helpen? Nogmaals, bellen met jullie klantenservice zie ik niet zitten want dan kan ik alle stappen telefonisch doorlopen die ik inmiddels zelf allemaal al heb uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Robert,

Kun je iets meer details geven over jouw situatie?
Welke Wifi frequentie gebruik je? 2,4 of 5 GHz?
Waar staat je modem? Staat het vrij opgesteld of ergens achter weggestopt?
Ben je tijdens de speedtest de enige gebruiker van de internet verbinding?
Hoeveel buren zie je met Wifi?

Groet, Folkert
Reputatie 1

hierbij nogmaals mijn probleem ivm een nieuwe mail overdat de drytekmodem nog niet ontvangen zou zijn. En verzoek om alles nu op te lossen: 

26 augustus is de drytek modem vervangen voor een zyxel modem . Dit werkte niet op mijn ziekenhuisaperatuur en ook niet op mijn smarttv. Hiervoor is iemand langsgeweest van Guidion op woensdag 9 september 2020. Op dinsdag8 september 2020 heb ik de drytek modem terug gestuurd. Zie het terug stuur bewijs.

Op 9 september 2020 is er door de monteur een Huawei modem getest met mijn apperatuur en deze doet het prima. Dus zij heeft de huawei hier gelaten en de zyxelmodem mee terug genomen . Dit staat ook in de werkbon van Guidion. Echter het klopt niet dat er een wifiplus dienst is geinstalleerd. De huawei modem is alleen geinstalleerd omdat deze wel werkt met de ziekenhuisapperatuur. ze zei dat ze de zyxelversterker niet mee mocht nemen en zij heeft gebeld met haar collega van tmobile en die zou een retour doos en code aanmaken 

Op vrijdag 11 september heb ik een doos ontvangen. ik dacht dat dit voor retour van de zyxel versterker was. maar er zat tot mijn grote verbazing een zyxel modem in. Dit terwijl de zyxel niet werkt en al was meegenomen door guidion. Ik heb gelijk gebeld met Edwin hij zou een ticket maken voor de backoffice. Die is daar nu in behandeling.

Nu krijg ik een mail (14-09-2020) met de mededeling van een boete en de mededeling dat ik de drytek met retournr RGP94687-1 niet zou hebben terug gestuurd. Dit is incorrect. Zie de bijlage. ik heb gebeld met Amina zij heeft ticket 2020091411049027 aangemaakt en ze zei dat hij 10 sept is ontvangen en als ik vrijdag 18 sept nog geen bevestigingsmail ontvangen heb dat ik dan weer contact moet opnemen.

Verder wacht ik nog op de verwerking van ticketnr 2020091111040684 die edwin gemaakt had. Hij was overigens heel aardig hoor.
Ik wil graag dat deze goed verwerkt wordt want het schijnt dat de Huawei nog in het systeem gezet moet worden omdat ik anders modemloos ben. En er moet een retour code gemaakt worden voor de zyxel wifi extender en een retourcode voor de extra geleverde zyxelmodem. En dus die retourzending van de drytek moet worden verwerkt . Want ik ga niet buiten mijn schuld om 125 euro betalen. En ik wil graag dat dit alles goed verwerkt wordt om te voorkomen dat ik alsnog boetes krijg voor die andere modem en extender.

Ik zie uw antwoord graag moet spoed tegemoet

Ik haal bij lange mijn snelheid niet met T-Mobile, ik heeb een 100down/30up abo, maar ik haal maar 44down/10up met 5G, ik ben de enige in de buurt met 5G wifi, mijn signaalsterkte is 100%, mijn PC met dikke antenne staat in direct zicht naar mijn modem, en ik krijg nooit meer 44/10 met T-mobile, dus ik voel me wel een beetje bekocht met dit abo..de snelheid wordt gewoon geknepen.

met Ziggo wat ik verleden jaar had haalde ik gewoon mijn 250/50 op 5G wifi zonder problemen, ik heb alle instellingen doorgelopen dus het zou gewoon beter moeten zijn.

Nu zag ik wel dat er bij mijn abo stond TOT 100mbit down en TOT 30mbit up, dus als ik het letterlijk neem dan kunnen ze zeggen, ja er staat TOT bij, dus het kan dat je dat niet overal haalt..zou wel een beetje flauw zijn maar ja, ik kan het me zomaar voorstellen tegenwoordig met die bedrijven..

Reputatie 2
Beste Robert,

Kun je iets meer details geven over jouw situatie?
Welke Wifi frequentie gebruik je? 2,4 of 5 GHz?
Waar staat je modem? Staat het vrij opgesteld of ergens achter weggestopt?
Ben je tijdens de speedtest de enige gebruiker van de internet verbinding?
Hoeveel buren zie je met Wifi?

Groet, Folkert

Hoi Folkert,

Ik gebruik 2,4ghz aangezien m'n apparatuur geen 5ghz ondersteund, modem staat in de huiskamer op tv meubel. Ik ben de enige gebruiker op deze verbinding, aantal wifi netwerken die ik zie bij een scan zijn 6. Ik heb ook de analizer gebruikt om te kijken op welke kanalen de meesten zitten. Die zitten allemaal op tussen de 1 en 10, heb zelf gekozen voor kanaal 12 nu.

Reageer