Wifi drama continues met glasvezel hier op IJburg in Amsterdam. Ik heb nu een verhoging van de snelheid aangevraagd en een tweede wifi point binnen gekregen (Zyxel 1184). Hiervoor had ik van nog T-Mobile een Zyxel _3444, nog niet teruggestuurd omdat ik wil weten wat er werkt en wat niet. De 1184 nu aangesloten met een draad aan de Zyxel 54 modem. Ook heb ik een meet apparaat gekocht om de UTP draad en de RJ45 stekkers die eraan zitten door te meten. De draad is goed. Maar ik blijf last houden van zgn. ‘drops’ en de verbinding is traag. Als het soms geheel wegvalt raakt zelfs het nieuwste type Apple TV compleet van slag en kan geen verbinding meer maken met de T54, terwijl ik even later op mijn app Net analyser/interned speed zie dat er 100 MBPS is. Het abonnement is 400 Mbit/s. Wie kan me helpen? Uiteraard de basis al gedaan; de modem gereset achterin, modem anders opgehangen, nieuwste firmware gedownload etc. Phhh...zou een monteur het msn wel weten, of wordt dat een herhaling van zetten...
Hoi
Ik zie dat je een T-54 hebt, heb je toevallig de oude WAP6807? Deze werkt niet goed op de T-54, hiervoor hebben we je een WX5600 opgestuurd. De oude dien je niet meer aan te sluiten. Is de verbinding dan wel stabiel?
Hallo Tommie, Sorrie voor de late reactie. Ik was even druk met andere dingen. Het probleem is echter nog niet verdwenen. Mmm….wat is een WAP 6807? ik neem aan de oude tweede modem, die heb ik teruggestuurd, deed helemaal niks, wel bijna een jaar extra voor betaalt trouwens…... Ik heb nu idd een WX5600-TO. Alleen met een draad eraan doet het iets extra’s , maar ook niet veel. Kan je me helpen, zodat ik kan het aantal MBPS binnen krijg dat normaal is en zonder drops?
En ik kom ook niet meer in de modem via https://192.168.1.1 ( ik las ergens dat als de twee kanalen 2.4G en 5.0G aanstaan ze elkaar kunnen storen bij de T54) maar ik kom er niet in om dat te checken
Hallo
De WAP 6807 is de oude WiFi versterker (WiFi Plus).
Kun je eens een laptop bekabeld verbinden met de router, gebruik minimaal een CAT5E internetkabel, doe een speedtest met de Ookla speedtest app en deel het resultaat hier.
En bedoel je met de drops dat internet bekabeld en via de WiFi wegvalt? Hersteld het vanzelf weer? Is het internet lampje op de router op dat moment rood?
En wat heb je verder allemaal bekabeld aangesloten op de router?
Hallo Waqqas, de verbinding is vandaag (ik gebruik de app NET Analyzer, betaalde versie) rond de 400 Mbps bij de modem en bij de extra via Wifi punt 300 mbps. Dus het loopt vandaag een stuk beter dan van de week. Maar de drops blijven, het herstelt en de lamp wordt niet rood, maar soms buffert het het niet helemaal uit en dan valt het bereik weg. NB> Wat heeft het voor een zin om mijn laptop aan de UTP kabel te hangen en dan met een app op mijn telefoon de wifi te meten, kan je dat toelichten, zodat ik begrijp waarom je dat wil? Of bedoel je iets anders mns?
Hallo Waqqas, zie je kans om antwoord te geven op mijn vragen?
Ik bedoelde op een bekabelde laptop de Ookla speedtest app downloaden uit de Windows Store maar aangezien je nu 400 Mbps haalt via de WiFi moet bekabeld ook goed zijn.
Heb je toevallig een Genexis ONT op het KPN netwerk?
Beste Waqqasm
Op het Odido platform/ bericht staat iets over Genexis ONT op het KPN netwerk. Kan je bloggen en schrijven: copy/past Hallo; We zitten bij Odido, KPN voor mobiel omdat de verbinding van Odido niet goed werkt. Helaas geen idee wat je bedoelt met ‘Genexis ONT op het KPN netwerk’, maar dat is ook niet relevant denk ik. Wel dat de glasvezel signaal dropt en de Wifi verbinding al maanden niet stabiel is in huis. Kan je daar gericht advies op geven of anderzijds mee helpen , dan hoor ik het graag!
Ellen Dosse
Kan je eens een foto hier delen van het glasvezelaansluitpunt? Als hier een zwart apparaat op zit dan heb je misschien ook hetzelfde probleem zoals vele anderen hier ervaren (traag internet en een instabiele verbinding).
Hi Waqqas,
Bijgaand de foto van het glasvezelaansluitpunt. Een wit kastje.

Bij dat Huawei apparaat is onder de groene connector rechts de gele glasvezelkabel een beetje gevouwen, daardoor wordt het glasvezel signaal misschien niet helemaal goed doorgegeven
hi waqqas,
de knik is uit de glasvezelkabel, maar het is niet verbeterd. We willen nog steeds graag weten wat de oorzaak is van de ‘drops’ in de Wifi-verbinding. En wat kunnen jullie hieraan doen? De toegevoegde waarde van Zykel wx5600-TO in onze werkruimte is niet duidelijk aangetoond. Wordt het niet eens tijd om professionele hulp naar ons huis te sturen?
Uiteraard neem ik graag een kijkje naar jouw verbinding. Ik help je graag!
Ik heb direct gekeken. Echter zie ik dat je geboortedatum niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Wil je dit nog eens nagaan? Als je mij een seintje geeft wanneer je zover betn, kijk ik gelijk met je mee. Ik ben er voor je!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.