Skip to main content
Beantwoord

Wifi en Toon van Eneco

Toon eerste reactie

57 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 30 januari 2025

Superfijn om te horen ​@Anita60

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 6 februari 2025

Ik heb ook problemen met Toon en ik zie dat er nu een oplossing is. Kunnen jullie bij mij ook de wijzigingen doorvoeren. Bedankt alvast...

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo ​@stopro01 

Het volgende zou moeten helpen:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies band 2,4 GHz, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en kies daaronder bij beschermde beheersframes voor uitgeschakeld. Pas dit toe en probeer de Toon dan eens te verbinden, mocht het nog niet lukken herstart dan de router eens.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 6 februari 2025

Fantastisch en bedankt: het werkt!!

Waqqas schreef:

Hallo ​@stopro01 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies band 2,4 GHz, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en kies daaronder bij beschermde beheersframes voor uitgeschakeld. Pas dit toe en probeer de Toon dan eens te verbinden, mocht het nog niet lukken herstart dan de router eens.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 6 februari 2025

@stopro01 

Kan je 5 GHz eens inschakelen en kijken of de Toon blijft werken? Je wilt natuurlijk wel 5 GHz WiFi blijven gebruiken 🙂

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 6 februari 2025
Waqqas schreef:

@stopro01 

Kan je 5 GHz eens inschakelen en kijken of de Toon blijft werken? Je wilt natuurlijk wel 5 GHz WiFi blijven gebruiken 🙂

Ja het werkt wel, maar het internet bereik/signaal is nu heel slecht en op de pc en laptop niet mee te werken. Verbinding met pc wordt ook steeds verbroken. Ik weet niet of het komt omdat de instellingen voor 2,4 GHz dezelfde moeten zijn als voor 5 GHz vanwege Easymesh. Ik heb alles maar weer teruggezet en het signaal is nu wel goed. Maar Toon is niet meer verbonden.

Is hier nog iets aan te doen dat je weet?

Bedankt alvast.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 6 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@stopro01 

@stopro01 

Voer dit weer eens uit maar schakel 5 GHz niet uit dus gewoon WPA2-PSK kiezen, beschermde beheersframes uitgeschakeld en start je router daarna opnieuw op.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 6 februari 2025
Waqqas schreef:
Waqqas schreef:

Hallo ​@stopro01 

@stopro01 

Voer dit weer eens uit maar schakel 5 GHz niet uit dus gewoon WPA2-PSK kiezen, beschermde beheersframes uitgeschakeld en start je router daarna opnieuw op.

Beste Waqqas, helaas nog steeds dat slechte signaal….

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 6 februari 2025

@stopro01 

Dan is het denk ik even een fabrieksreset doen en wachten op een moderator, misschien weten zij nog wat.

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 18 juni 2025

ook bij mij wil toon geen verbinding maken met klik en klaar modem , de rest wel , wat ik ook probeer toon heeft er geen zin in , is er een oplossing ,

peter

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 18 juni 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@stopro01 

Hallo ​@peterdej 

Probeer dit eens.

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 20 juni 2025

ik heb eens geprobeert en het werkt dus niet  uitzetten van 5 ghz maakt de verbindingen beneden trager en odido wifi werkt dus nog niet op toon , maar ik heb geduld : eens werkt het !

peter

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2433 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@stopro01 & ​@peterdej, ik wil het super graag voor jullie onderzoeken! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 21 juni 2025

hoi ishana , de gegevens zijn aangepast

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 22 juni 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@stopro01 & ​@peterdej, ik wil het super graag voor jullie onderzoeken! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

Hallo Ishana, ik heb ook mijn gegevens aangepast

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@stopro01, dank voor het aanvullen, kan je het modem eens voorzien van een powerflip? Ik krijg namelijk geen verbinding met het modem en kom er daardoor niet in. Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt? Dan ga ik op onderzoek uit!

Hoi ​@peterdej, bedankt voor het aanvullen, gaat het bij jou over het Klik&Klaar modem of je vaste verbinding? Ik zie namelijk dat je beide hebt op jouw adres. Kan je mij daat wat duidelijkheid over geven? Alvast bedankt!  

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 23 juni 2025

hoi tommie het gaat over klik&klaar , de rest werkt prima . k&k heeft problemen met toon van eneco .

kan je er iets aan doen ? alvast bedankt ! peter

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 23 juni 2025

Ik heb het modem en router herstart..

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 24 juni 2025

Hey ​@peterdej, zou je WPA-3 op WPA-2 willen zetten en wifi 6 op wifi 5 door WlanMode op 802.11 b,g,n en 802.11 a,n,ac te zetten? Lukt het dan wel?

Hi ​@stopro01, ik krijg nog steeds geen enkel contact met het modem. Zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Hopelijk krijg ik hem daarna wel te pakken! 

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 24 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@peterdej, zou je WPA-3 op WPA-2 willen zetten en wifi 6 op wifi 5 door WlanMode op 802.11 b,g,n en 802.11 a,n,ac te zetten? Lukt het dan wel?

Hi ​@stopro01, ik krijg nog steeds geen enkel contact met het modem. Zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Hopelijk krijg ik hem daarna wel te pakken! 

Ik heb het modem gereset..

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 24 juni 2025

goededag tommie , vandaag eerst een tp-link deco erbij gezet want wifi op klik en klaar is prut .

met het decco op de eerste verdieping en k&k op de zolder heb ik nu wifi in het hele huis en een wonder geschiet ! na de instellingen gewijzigd te hebben in k&k en ingelogd op de tp link werkt toon !!!!

nu wel even een weekje aabkijken of het wel zo blijft . k&k reset zich in de nacht dus ben benieuwd !

bedankt alvast !

peter

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 25 juni 2025

Hey ​@stopro01, ik krijg op geen enkele manier verbinding met het modem. Ik heb daarom besloten om een nieuw exemplaar op te sturen. Zou je na de installatie van het nieuwe modem mij een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt!

Dat is super om te horen ​@peterdej! Laat het maar weten of het stabiel blijft.  

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 juni 2025

Bedankt, ik laat het je weten!!

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 30 juni 2025

Ik heb het nieuwe modem geinstalleerd.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 2 juli 2025

@Tommie van Odido heb je kunnen kijken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen