Krijg mijn IMOU RV1 robotzuiger met geen mogelijk verbonden met de ZYXEL T-54
Lees al meer verhalen over firmware updates bij nieuwere modems.
5ghz uitgeschakeld.
Gastnetwerk uit
Spanningsloos gemaakt
Firewall uitgeschakeld
Met andoid app geprobeerd
Met ios app geprobeerd
Wie kan mij helpen?
Bladzijde 1 / 2
Hallo @Spijky
Kan hij wel met een andere netwerk verbonden zoals een mobiele hotspot?
Wat je ook kan proberen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.
Kan je de stofzuiger ook voorzien van een fabrieksreset?
@Waqqas
Ja via mijn iphone van het werk, Hotspot aan en dat werkt wel.
De robotzuiger zelf kan ik geen reset geven.
Had de fabrieksinstellingen nog eens gereset van de router maar dat helpt niet.
Dat Wpa2 moet ik nog ff proberen.
@Waqqas
Ook met WPA2 geen verbinding met het netwerk te krijgen.
@Spijky
WiFi 6 uitschakelen is dan nog mogelijk. Ga bij netwerkinstellingen naar draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.
@Waqqas
Ook dat laatste bied geen oplossing helaas.
Hallo @spyky en @Waqqas hoe is de stand van zaken met de robotstofzuiger. ik heb precies hetzelfde probleem.
Hebben jullie een oplossing gevonden.
Mijn acties tot nu toe:
via hotspot verbindt de stofzuiger met gemak
router is de wifi 2.4 en 5 losgekoppeld
alle wifi uitgeschakeld ( incl wifi 5 op de router)
wifi 2.4 staat op 2wpa
wifi 2.4 staat de wifi 6 uit
2x uitgebreid gebeld met klantenservice
router volledig gereset
gecombineerde wifi ( doet het niet)
getest bij winkel, expert, daar verbindt hij wel met wifi , ook met gemak
wat kan je nog meer verzinnen…. allemaal geprobeerd
Is er nog een oplossing?
Hi @Kweettal, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat een aantal instellingen nog niet helemaal goed staan. Ik heb nu wifi 6 uitgezet op de 2.4 GHz verbinding en hier ook WPA3 op uitgezet. Wil je nakijken of het nu wel lukt om de stofzuiger te verbinden?
Hallo Nora
dit werkte ook niet. Ik heb het nog eens bij een ander thuis geprobeerd. die had 2,4 en 5 samen aan staan en dan lukte het wel. dat ga ik ook nog een keer proberen. maar kom nu niet in de router
@Kweettal Bij mij is niks meer gebeurd.
Heb geen opties meer gekregen om te proberen.
@Nora van Odido Kun je mij nog ergens mee helpen?
Rob
@Spijky ik heb bij anderen het geprobeert, en daar lukt de verbinding wel met de router. De router van Ziggo stond op 2,4 en 5 samen ingesteld. Ik probeer nu in mijn router te komen, maar dat lukt op het moment niet.
Morgen ga ik dat weer proberen, als ik dan niet in de router kom, bel ik weer met de klantenservice, zodat zij de 2,4 en 5 kunnen koppelen.
Ben bij de winkel geweest waar ik de robotstofzuiger heb gekocht en daar kwamen ze tot de zelfde conclusie: de router van Odido matcht niet met deze robotstofzuiger. Oplossing zou een andere router van bijv fritz.
Maar nu eerst maar eens de 2,4 en 5 mHz koppelen en dan kijken of het wel lukt. het resultaat geef ik het door op de community.
Hey @Spijky ik heb nu op beide banden Wifi 6 op 5 gezet en WPA-3 op WPA-2. Kan je het modem rebooten en kijken of er een verbinding mogelijk is? Zo niet, is het wel mogelijk om de stofzuiger met een mobiel hotspot te verbinden?
@Kweettal ik kan op dit moment niet in het modem komen, ik zie dat er een nieuw modem verstuurd is. Kan je het modem rebooten? Dan pas ik was instellingen aan om te kijken of het werkt!
@Tommie van Odido Ik wacht op het nieuwe modem voordat ik weer wat ga uitproberen. Deze huidige wil niks meer qua instelling. Gelukkig kunnen we nog wel tv kijken en internetten :-)
@Tommie van Odido @Spijky
Ik heb de nieuwe modem gekregen, geinstalleer, en toen geprobeerd verbinding te maken met Imou robotstofzuiger. Op de WPA 3 lukte dat niet. Daarna heb ik ODIDO gebeld en is de router op WPA 2 gezet. Ook toen lukte het niet om verbinding te maken. Daarna heeft de medewerker van Odido de modem gereboot. ook dit leverde geen resultaat.
conclusie, met deze modem is het niet mogelijk om verbinding te maken met de Imou robotstofzuiger. ( terwijl de app van Imou wel vind dat er een goede wifi verbinding is) Er is dus wat in de combi router- stofzuiger dat er voor zorgt dat de verbinding niet tot stand kan komen. Zoals hierboven vermeldt bij andere providers lukt dit wel zonder problemen. de stofzuiger werkt dus wel, qua wifi, naar behoren, De odido router mist iets waardoor het niet lukt.
We krijgen over een paar maanden glasvezel en dus weer een nieuwe router. Ik ga deze week naar de winkel van Odido ( in leeuwarden) en vraag of zij glasvezel hebben en de router van Odido. Als dat zo is, vraag ik of ik bij hen met mijn robotstofzuiger een keer langs kan komen om te testen of het straks wel wil. Wordt vervolgt.
Aan Odido is de grote vraag, hoe kan het dat het bij andere providers wel lukt? Hoe zijn die “diepe”instelingen van het modem? Kunnen jullie technische mensen misschien een oplossing vinden?
@Kweettal Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik had graag gelezen dat het nieuwe modem de oplossing zou zijn. Hoe dan ook, help ik je graag verder om deze alsnog te vinden, zodat jouw robotstofzuiger lekker aan de slag kan! Ik heb opnieuw de instellingen voor je aangepast en het gastennetwerk uitgeschakeld.
Zou je daarnaast eens willen proberen om de Dos-firewall uit te schakelen. Je kunt dit doen in de instellingen van het modem: Inloggen in het modem -> beveiliging -> Dos -> DoS-firwewall uitschakelen.
Laat je het mij weten of het is gelukt?
Hallo @Teresa van Odido
helaas heeft dit ook niet het oogde succes
hallo @Teresa van Odido
Ik kijk verder in de router en zie het bijgevoegde plaatje. Kan het zijn dat mijn mobiel de 5 pakt en dat het daarom niet lukt ( de S10), maar dat zal hij dan ook bij een ander modem doen, want we hebben al geprobeerd door de dual band 2,4 en 5 te splitsen op de router, en dan op de 2.4 band op de mobiel te kiezen. dan doet ie het ook niet.
Hey @Spijky & @Kweettal, ik heb een instelling laten aanpassen in het modem. Kunnen jullie hem rebooten en kijken of je verbinding kunt maken? We hebben de 802.11 protected frames uitgeschakeld. Dit kun je niet zelf wijzigen in het modem.
Hallo @Tommie van Odido
helaas werkt de wifi nog steeds niet.
heb de stekker uit het modem gedaan om hem te rebooten
@Tommie van Odido
Bij mij werkt het ook nog niet.
Heb al 2x gereboot
De 5ghz uitgeschakeld en nog een reboot gegeven.
Met mijn hotspot op de iPhone werkt de robotzuiger gewoon.
Hi @Kweettal en @Spijky, toevallig heb ik zelf ook de imou gehad/geprobeerd. Ook ik kreeg het niet aan de praat op ons netwerk. Ik durf ook niet te zeggen of er een oplossing hiervoor is, omdat ik ook alles geprobeerd heb. Hopelijk hebben mijn collega's of andere klanten nog de oplossing voor jullie!
Wel een tip vanuit mij, zelf heb ik de robotstofzuiger teruggestuurd en heb ik er eentje van Eufy gehaald: EUFY L60 Hybrid Robotstofzuiger met dweilfunctie Zwart kopen? | MediaMarkt. Deze kon ik wel super makkelijk en snel aansluiten op de wifi zonder iets aan te hoeven passen. Ik vermoed zelf dat de imou icm ons wifinetwerk gewoonweg niet (goed) werkt.
@Demi van Odido @Spijky ik heb nog een vraagje, hebben jullie glasvezel of nog de koper ( telefoonlijn)
@Kweettal, ik heb Glasvezel!
Hallo,
Ook hier een Imou robotstofzuiger (rv3) ook deze wil niet verbinden. Flink alle opties aan en uit gezet in de instellingen van de router zoals hierboven ook beschreven.
het zou toch vrij zuur zijn om deze terug te sturen omdat 1 router van 1 specifieke provider het niet doet met toch wel een erg fijn product.
Als er een oplossing is hoor ik dit graag!
@Tommie van Odido @Demi van Odido @Teresa van Odido
@Spijky @Swen1998
Beste mensen van Odido
We zijn nu al met 3 personen met een niet goed werkende app voor onze stofzuiger. Wij kunnen deze stofzuiger al niet meer terugbrengen oid. De Imou helpdesk geeft ons alleen door dat het aan de router ligt. Dus het probleem ligt bij Odido.
Het veranderen van allerlei instellingen in de router helpt niet, zelf geprobeerd of met jullie support.
Wat kunnen jullie ons anders bieden?
@Tommie van Odido @Demi van Odido @Teresa van Odido
@Spijky @Swen1998
Ik bedacht me dat ik nog een oude router had van T mobile(HG659/ home gateway). Die heb ik als proef de geinstalleerd………….. dadada………………. deze router en de imou stofzuiger krijgen wel contact met elkaar……
Daarna heb ik de telefoon weer opgepakt en odido helpdesk gebeld. Ik kreeg Arief van de fiberdesk aan de lijn. Samen met hem hebben we weer de nieuwe router geinstalleerd en heeft hij weer de netwerken gespitst en de band op 4 ( zo laag mogelijk gezet) en heeft hij alles uit de kast gehaald met zijn kennis van zaken om de instelling in de router passend voor de robotstofzuiger te maken. Helaas hielp niet om verbinding te krijgen tussen de router en de Imou stofzuiger. Hij zei dat we bij de helpdesk niet verder kwamen maar alleen op het hoofdkantoor .
Ik begreep van hem dat jullie allemaal van het hoofdkantoor zijn en dat de oplossing bij jullie vandaan moet komen.
Kunnen jullie vergelijken wat de oude HG659 wel heeft en de nieuwe Zytel niet?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.