Skip to main content
Beantwoord

hulp bij activeren TUYA kattenbak

• September 25, 2025
  • 37 reacties
  • 381 Bekeken

Heb via de chat diverse pogingen gedaan om m'n kattenbak aangesloten te krijgen.

Géén enkele optie werkt. 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Henk H'zand, dit is inderdaad de reden waarom ik deze uit had gezet. Ik heb nu de bandsteering uitgezet, je hebt nu 2 losse netwerken. Per netwerk staat aangegeven welke dit is. De 2.4Ghz kan je nu los gebruiken en testen op de kattenbak. Laat het zeker weten!

37 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 25, 2025

Dat soort chinese spullenboel werkt vaak alleen op de 2.4 Ghz wifi frequentie. Log in je modem en zet dan de 5Ghz frequentie uit. Zodra e.e.a. is verbonden kun je de 5Ghz frequentie weer aanzetten.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 25, 2025

Hallo ​@Henk H'zand 

Welke router heb je en maakt hij verbinding met de WiFi?

Heb je al gekeken of 5 GHz uitschakelen helpt of als beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen in de router interface via 192.168.1.1?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 25, 2025

ZYLEX, van ODIDO. 

Heb al 4 gesprekken met helpdesk gehad. Ze komen er niet uit. Staat op 2.4

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 25, 2025

@Henk H'zand 

Het netwerk wordt wel gezien?

Je kan ook in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • September 25, 2025

Goedemiddag ​@Henk H'zand , welkom op onze community!

Ik raad je eerst aan om de stappen van ​@Waqqas te volgen en daarnaast ook wifi 6 uit te schakelen. Mocht je er niet uitkomen? Zou je dan je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Geef mij gerust een seintje zodra het is gelukt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

@Henk H'zand 

Het netwerk wordt wel gezien?

Je kan ook in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Netwerk wordt gezien. 

Inloggen oopje browservoorstel lukt niet.  Is de gebruikersnaam klantnummer,  of admin? Beide geeft het aan niet correct 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

Goedemiddag ​@Henk H'zand , welkom op onze community!

Ik raad je eerst aan om de stappen van ​@Waqqas te volgen en daarnaast ook wifi 6 uit te schakelen. Mocht je er niet uitkomen? Zou je dan je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Geef mij gerust een seintje zodra het is gelukt!

Heb de gegevens aangevuld. Helaas kom ik met de tip van ​@Waqqas niet in het systeem. 

Zowel inloggen met  admin,  of klantnummer,  of naam netwerk geeft aan onjuiste gegevens 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 2, 2025

@Henk H'zand 

Je gaat naar 192.168.1.1 en logt in met gebruikersnaam admin en het wachtwoord het Login Password dat achter de router staat.

Mocht het niet lukken probeer het dan eens na een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

@Henk H'zand 

Je gaat naar 192.168.1.1 en logt in met gebruikersnaam admin en het wachtwoord het Login Password dat achter de router staat.

Mocht het niet lukken probeer het dan eens na een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hebben we ook al geprobeerd 

rvk01
  • October 2, 2025

@Henk H'zand 

Hebben we ook al geprobeerd 

Laatste tijd wel vaker gezien dat het wachtwoord achterop niet overeenkomt met het echte wachtwoord (ook na na reset). Dan zullen de de Zyxel wel omwisselen.

Misschien kan een moderator zien of de router ook echt goed gereset is (fabrieksinstelling). En als dat zo is inderdaad een nieuw exemplaar opsturen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 4, 2025

Heb via de chat diverse pogingen gedaan om m'n kattenbak aangesloten te krijgen.

Géén enkele optie werkt. 

@Demy van Odido 

Kan jij in m'n router kijken of er iets  gewijzigd is? Kan op geen enkele manier binnen komen 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Henk H'zand, ik wil graag vanuit je modem een fabrieksreset geven. Wel heb ik eerst wat aanpassingen in het modem gedaan om te kijken of dat helpt met het aansluiten van de kattenbak. Wifi6 en WPA3 staan nu uit. Wil je het opnieuw proberen en lukt het nu wel? Dankjewel voor het testen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

Dag Cheyenne,

De telefoon waar de app op staat kan ik niet inschakelen,  geeft aan 'TMNL-OC74B7' is uitgeschakeld door beheerder 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

Dat was de 2.4

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Excuus ​@Henk H'zand, deze staat weer aan bij deze!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

Reactie van de app "Apparaat niet gededecteerd. 

Controleer netwerk instellingen juist zijn, en de UDP- poort

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • November 5, 2025

Hi ​@Henk H'zand

Met welk netwerk naam is je telefoon verbonden waarmee je het probeerd? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

TMNL-OC47B7 2.4gh

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

M'n wachtwoord is 

Mod Edit; wachtwoord weggehaald

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • November 5, 2025

TMNL-OC47B7 2.4gh

Dat is zo te zien je Gast Netwerk. Daarop kan je geen andere apparaten zien. Je kan het beste verbinden met je normal netwerk en het dan nog een proberen

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

De kattenbak werkt alleen op 2.4gh

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 5, 2025

TMNL-OC47B7 is door je collega WPA uitgeschakeld,  kan ik niet gebruiken 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hi ​@Henk H'zand, dit is inderdaad de reden waarom ik deze uit had gezet. Ik heb nu de bandsteering uitgezet, je hebt nu 2 losse netwerken. Per netwerk staat aangegeven welke dit is. De 2.4Ghz kan je nu los gebruiken en testen op de kattenbak. Laat het zeker weten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 6, 2025

Helaas,  werkt nog niet. 

Systeem vraagt om de UDP-poort.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 6, 2025

Ik weet niet hoe het op te lossen is.  Nu kan ook m'n SONOS systeem niet meer worden geïnstalleerd. Staan op twee verschillende telefoons, kattenbak op 2.4, SONOS op andere telefoon op 5