Skip to main content
Beantwoord

Huawei OptiXstar LOS knippert

• May 17, 2024
  • 11 reacties
  • 411 Bekeken

Goede avond!

Sinds vanmiddag dikke paniek onder de tieners hier in huis: het internet ligt er uit. Ik heb een Huawei OptiXstar HN8010Ts XGS-Pon en het lampje LOS knippert. Eindeloos gereset maar dit is niet de oplossing als ik de andere topics lees. Wat werkt wel?

Alvast bedankt voor het meedenken. 

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi @Ino_web, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen en er vandaag een monteur langs komt! Hopelijk kan deze de oorzaak snel achterhalen zodat we ervoor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent en de rust in huis weer terugkeert. Hou je me op de hoogte zodra de monteur langs is geweest? 

11 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1888 reacties
  • Antwoord
  • May 18, 2024

Hi @Ino_web, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen en er vandaag een monteur langs komt! Hopelijk kan deze de oorzaak snel achterhalen zodat we ervoor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent en de rust in huis weer terugkeert. Hou je me op de hoogte zodra de monteur langs is geweest? 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • October 3, 2025

Goedenavond,

Zelfde probleem hier helaas. PON lampje knippert groen, power en lan steady groen en LOS is uit. 

Wat was de fix bij jou? Kastje en modem al gereset maar dat hielp helaas niet…

Volgens Odido.nl is er geen storing maar kennelijk dus wel…

Tips van harte welkom!!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3576 reacties
  • October 5, 2025

Hi ​@Rds123, excuus voor dit ongemak! Ik wilde graag aan de slag maar ben blij te zien dat er inmiddels al contact met ons is geweest. Er loopt een onderzoek en mijn collega's van de technische dienst zijn voor je bezig. Weet dat we je meteen informeren als er meer informatie of een oplossing is gevonden. Bedankt voor je geduld zover! 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • October 5, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido,

Vrijdag wisten ze me te melden dat er in meerdere straten problemen waren en dat er een monteur onderweg zou zijn naar de wijkcentrale. Uiteraard is het niet opgelost, zonder verder bericht. Zaterdag en zondag weer contact gehad, veel loze beloften, geen oplossingen. Laatste bericht was dat er nu maandag een monteur naar de wijkcentrale gaat, het zal mij benieuwen. 

Uiterst slechte service en nog slechtere communicatie dus, teleurstellend..

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • October 6, 2025

Even de dagelijkse update: inmiddels weer drie keer contract gehad met de klantenservice, nog steeds niet opgelost en ook niet teruggebeld zoals beloofd. 

Tips om het proces te versnellen / te zorgen dat ze het gewoon repareren zijn van harte welkom!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16077 reacties
  • October 7, 2025

Hey ​@Rds123, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie de laatste update in het ticket staan:

Er lijkt hier sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor deze en andere klanten in de regio problemen ervaren met onze diensten. De stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar houd er rekening mee dat het oplossen van deze problematiek in sommige gevallen meer dan 5 dagen kan duren. We doen onze best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Hopelijk kunnen ze hem snel opsporen en oplossen zodat je weer online komt!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • October 7, 2025

Hi ​@Tommie van Odido ,

Dank voor deze update! Niet echt waar ik op hoopte, maar in ieder geval betere info dan ik per telefoon kreeg elke keer. Ik heb net even gebeld voor een kortetermijnoplossing en nu in ieder geval onbeperkt internet op telefoon gekregen zodat ik hotspot kan opzetten voor werk morgen. Maar dat is geen oplossing als het langer gaat duren, alle smart apparatuur ligt er nu al sinds voor het weekend uit hier en daar is een hotspot natuurlijk geen oplossing voor. 

Kun je meedenken hoe het proces versneld kan worden of wat iig een betere oplossing is om de tussentijd door te komen? Nog 5 dagen (of langer) zonder internet gaat echt niet, onder meer omdat vrijdag een warmtepomp wordt geïnstalleerd en die heeft echt internet nodig voor installatie…

Thanks alvast!!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16077 reacties
  • October 8, 2025

Hey ​@Rds123, ik kan het proces in dit geval niet versnellen, het is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg met dit soort problemen. Soms kunnen ze het snel achterhalen maar soms ook niet.

Wat we eventueel in een noodsituatie kunnen doen is dat je een Klik&Klaar modem besteld bij ons, ik zet het dan door naar onze coulance afdeling en zij zorgen voor de vergoeding van het abonnement. Je moet dan wel binnen 14 dagen na herstel van vast internet het modem terugsturen. De coulance afdeling zorgt naderhand voor de vergoeding van de aansluitkosten en de servicekosten (€ 20 aansluitkosten, €25 maandelijkse servicekosten). Als je dit wilt dan heb ik alleen het ordernummer nodig van je bestelling, de rest zal ik dan in gang zetten!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • October 8, 2025

Hi ​@Tommie van Odido ,

dank, daar ga ik meteen achteraan! Ik heb overigens in de buurtapp rondgevraagd wie er nog meer last van heeft en geen van de buren is getroffen, noch Odido noch KPN klanten. Dus dat is op z’n minst opmerkelijk want ik ga er toch vanuit dat ik op dezelfde lijn zit als de rest van de straat… 

Geeft weinig vertrouwen in een snelle oplossing als het probleem nog niet boven water is (jullie eerste stelling dat er een kabel was losgeschoten in de wijkcentrale lijkt aannemelijker).

Ik ga even achter Klik&Klaar aan en kom dan bij je terug!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • October 8, 2025

Hi ​@Tommie van Odido ,

Veel dank voor deze hele goede suggestie! Bestellen ging probleemloos en kan ik morgen meteen ophalen dus dan is hopelijk het probleem op de korte termijn een stuk kleiner. Fijn dat je zo meedenkt!

Bestelnummer heb ik in mijn profiel bij ‘info voor moderator’ gezet, maar geef even een gil als ik het je beter anders kan sturen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16077 reacties
  • October 9, 2025

Dank voor je bestelnummer ​@Rds123, dat was de juiste plek! Ik heb het doorgezet naar de juiste afdeling, zij zullen dit verder voor je regelen met de vergoedingen. Laten we hopen dat het snel opgelost is.