Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Wij hebben door een vernieuwd abonnement sinds kort de Zyxel T-56 modem en sindsdien maakt onze Harman Kardon 200 Citation speaker geen verbinding meer met Google Home (de Harman Kardon 300 Citation speaker heeft wél verbinding kunnen maken). Voorheen geen problemen mee gehad.Google Home maakt zonder problemen verbinding met de speaker, maar het gaat mis tijdens het opzetten van de Wi-Fi verbinding. Uiteraard begonnen met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, via de modem 2,4G en 5G geprobeerd en twee losse netwerken aangemaakt met 2,4G en 5G. Niks werkt.Zie al diverse topics met hetzelfde probleem, lijkt me dus tijd voor een oplossing want dit probleem ligt duidelijk bij de Zyxel T-56.
Ik ben een nieuwe klant met een Zyxel T56 router. Voorheen bij KPN, kon prima met mijn Remarkable (digitaal notitieblok) connecten met wifi. Sinds de overstap naar Odido lukt dat niet meer. Alle andere apparaten (iOS en Macbook, windows laptop, Apple TV) kunnen prima verbinden en functioneren, alleen de Remarkable weigert dienst. Device vindt wel het kanaal (SSID) maar kan niet verbinden.De wifi-functie doet het: op het werk geen probleem, Het lijkt dus een communicatie-probleem tussen Remarkable en het modem te zijn.Twee vragen:1. Iemand een suggestie welke standaard-instelling van het modem de boosdoener kan zijn?2. Is er een (goedkope) extender/access point die functioneert met de router? Ik kreeg de suggestie van iemand dat dit wel zou kunnen werken zonder diep in de instellingen te hoeven duiken.Met dank,Bas
Krijg mijn IMOU RV1 robotzuiger met geen mogelijk verbonden met de ZYXEL T-54 Lees al meer verhalen over firmware updates bij nieuwere modems.5ghz uitgeschakeld. Gastnetwerk uitSpanningsloos gemaaktFirewall uitgeschakeldMet andoid app geprobeerdMet ios app geprobeerd Wie kan mij helpen?
Hallo,Ik ben al 2 weken met Odido aan het bellen omdat ik mijn Google Nest deurbel en Google Nest Cam wil aansluiten maar bij het connecten met de wifi krijg ik een foutmelding. Nu had ik vandaag jullie weer aan de lijn en die gaven aan om dit via Odido Community kenbaar te maken en dan konden jullie mij helpen.Ik zag dat meerdere mensen hier problemen mee hadden en dat het te maken had met de Firmware. Jullie collega gaf ook aan dat hiervoor een update was en jullie dit op mijn modem konden update. Graag verneem ik graag van jullie!
Beste Odido, We ervaren problemen met de wifi. het wifi signaal is perfect alleen verliest de wifi de verbinding met het internet op een draadloos device. dit gebeurd meerdere keren op een dag en is ook niet echt een patroon in te zien wanneer het zich voordoet. vaak naar een aantal secondes wachten laad de pagina dan weer verder. zouden jullie het modem is uit kunnen lezen en kijken of daar iets vreemds in te zien is?Met vriendelijke groet, Erik
Dit vraagt de modem Als u van uw internetprovider een PON-wachtwoord (PLOAM, installatie-ID) heeft ontvangen, voert u dit hier in:Reddengroter en FRITZ!Box is geactiveerd, kun je de internetverbinding verDe ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.De ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.Dit heb ik uit het Duits met translate vertaald Orgineel:Falls Sie von Ihrem Internetanbieter ein PON Passwort (PLOAM, Installationskennung) erhalten haben, geben Sie dieses hier ein:SpeichernZodra uw FRITZ!Box is geactiveerd, kunt u de configuratie van de internettoegang verDie ONT-Installationskennung enthält ungültige Zeichen.Die ONT-Installationskennung enthält ungültige Zeichen.
De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil. Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem?
Hallo,Na diverse keren gebeld te hebben en meerdere keren de belofte gekregen te hebben dat er een monteur komt ben ik er nu behoorlijk klaar mee.. Die monteur heb ik nog niet gezien en er word ook niets teruggekoppeld door jullie telefonische helpdesk. Sinds ik verplicht over moest stappen op glasvezel valt het internet heel vaak weg, moeten streamingsdiensten en websites regelmatig lang bufferen. Dit is vooral in de avond vanaf ongeveer 17 uur. Soms is het internet bijna niet bruikbaar hierdoor.Ook werken mijn slimme apparaten niet goed, vaak een slechte verbinding of erg trage reactie. Mijn speakers werken sinds de update wel, maar google home voert heel vaak taken niet uit door de slechte verbinding.Mijn Wifi lijkt altijd het volle aantal streepjes te hebben. Ik heb ook al ongevraagd een betaald wifi punt van jullie opgestuurd gekregen, maar deze lijkt nu ook niet meer te werken? Ik zou graag snel een oplossing zien. En graag niet weer een mail sturen met dat het opgelost is, terwi
Wanneer komt er een oplossing vanuit Odido met betrekking tot de lage upload snelheid ps5.
Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.Of is er een betere oplossing?
Sinds de installatie van Odido werkt alles prima, behalve de Toon van Eneco. Toon geeft geen foutmelding of iets dergelijks maar blijft in de ‘denk’ modus op het moment dat ik de juiste wifi heb geselecteerd en het ww heb ingevuld. Al mijn andere apparaten werken wel gewoon, dus de wifi kan het probleem niet zijn. Eneco vertelde dat het een instelling van de router kan zijn, alleen hebben zij (en ik) verder geen idee. 2.4G en 5G zijn gesplitst al, dus ook de bandbreedte moet goed zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sinds kort overgestapt van KPN naar T-Mobile en direct het 1000mb abonnement afgenomen maar, dat haal ik bij lange na niet behalve met een laptop rechtstreeks aangesloten op het modem. Ik woon op de 1e verdieping in een studio appartement en wil gewoon fatsoenlijk internet waar ik ook voor betaal. Voorheen bij KPN een 500mb abo gehad en ik haalde nog makkelijk de 400mb op de 1e verdieping met 2 wifipunten. Ik heb hier al contact over gehad met de klantenservice en er is een monteur vandaag langs geweest maar, die heeft alleen de snelheid gemeten direct op het modem(die was goed) en kon mij verder niet van dienst zijn en ik moest het er maar mee doen. Ik haal draadloos gemeten naast de modem maximaal 450-500mb en op de 1e verdieping max 250 op een goeie dag maar meestal minder(75-120). Mijn Xbox haalt bedraad op het wifipunt die in mijn studio staat ongv 300-350. Over het algemeen niet verkeerd maar toch een zware tegenvaller. Sorry voor de hoop tekst maar wou het zo duidelijk mogelijk
Dag, In totaal heb ik in de afgelopen 7 maanden welgeteld 7 weken geen internet gehad. De compensatie die ik hiervoor krijg is dat ik mijn abbonement niet hoef te betalen tijdens deze 7 weken…. Dat is toch geen compensatie voor iemand die 25% van de afgelopen 7 maanden geen internet heeft gehad.Het kan toch niet zo zijn dat de wachttijd op een monteur 2 weken bedraagt. Leuk voor jullie dat Guidon jullie onderaannemer is voor monteurs maar volgens mij heb ik een overeenkomst met T-Mobile en niet een nalatige onderaannemer… Ik ben benieuwd naar een tegenreactie op deze hele soapserie. Giel
Hallo, Sinds een week of 3 zitten we bij odido, na jaren ziggo te hebben gehad. Nu alleen ook alleen internet, 1GBs. Tot onze verbazing is het netwerk ontzettend onstabiel. Hiervoor hadden we dit probleem nooit!De snelheid is prima, met kabel op de ps5 en pc 700-1000mb. Op de mobiel wifi 150-500mb. Allemaal prima, maar....zeer onbetrouwbaar en onstabiel. Met gamen (online) en thuiswerken (online werkomgeving) merken we continue dat er haperingen, lag spikes, vertragingen zijn. Het is enorm frustrerend en hoop spoedig op een oplossing.Zolas hierboven goed te zien zijn er constant uitschieters, die maken het praktisch onspeel-/onwerkbaar…Hoor graag.Simon
Beste mensen bij Odido,Graag zou ik mijn huidige Zyxel T50 modem en Wifi punt om willen ruilen voor een nieuwer model met WPA3 / Wifi-6 ondersteuning. Is dit mogelijk?Ik hoor het graag. Alvast dank voor jullie reactie.Vriendelijke groeten,hjtimmer
Het valt me op dat het wifi-signaal geregeld even ‘uitvalt', als ik zit te internetten laden pagina's dan niet en volgt een error dat er geen verbinding is. Het is meestal binnen een minuut ook weer actief (vanzelf, zonder actie van mijn kant dus). Net overigens een stuk langer en toen heb ik de router gereset, waarna de verbinding weer actief was. In de logging van de router zie ik een fors aantal vermeldingen mbt het volgende: dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMDHet lijkt vaker voor te komen in de avond (daar lees ik vaker iets over op dit forum), maar ik heb het ook wel eens overdag meegemaakt. Het gekke (of niet, zo technisch ben ik niet) is dat het tv-signaal geen last lijkt te hebben. Ik zit namelijk net tv te kijken zonder problemen terwijl mijn laptop en telefoon een minuut lang geen wifi hebben. Wat kan ik doen om het probleem verder te onderzoeken / te fixen?
Sinds de overstap naar glasvezel is het internet, voornamelijk in de avonduren met vlagen erg langzaam. Het internet schommelt dan van de gewone snelheid van 400 mbs naar dat webpagina's niet meer te laden zijn, dsl speed tests die niet meer uit te voeren zijn en packetloss bij pingen van websites. Dit gebeurt zowel met wifi als bekabeld en op verschillende systemen. Ik woon in Nieuwegein en heb eerder gelezen dat dit vaker in het midden van Nederland voorkomt. Ik hoor graag van Odido wat hier een passende oplossing voor is, anders ben ik ook genoodzaakt over te stappen…
Na jaren lang bij KPN met een Fritzbox FiTZ!Box 7590, ervaar ik nu grote problemen met opzetten van mijn Sonos systeem. Allereerst lijkt verbinden met de Sonosservers voor controleren account etc niet te lukken.Na veel gedoe een nieuw Sonosaccount aangemaakt en mij Sonos spelers (Play1) compleet fabriek gereset. Nu heb ik twee van de drie daarin gekregen maar de derde weigert. Deze blijkt hangen op communicatie met de Sonosservers voor het controleren van de juiste versie van mijn app die op mijn telefoon staat. Daarnaast kan ik ook geen Spotify account toevoegen aan mijn Sonosaccount als service. Hier lijkt ook een koppelingsprobleem te zijn. Veel errors die ik eerder nooit gehad heb. Dit ligt naar mijn idee toch echt aan het Zyxel T-56 instellingen of mogelijkheden die nu beperkend zijn voor oudere hardware.Wellicht is er iets bekend over het succesvol opzetten van een Sonos systeem met Play1 op de Zyxel T-56 met specifieke instellingen, Ik lees ook iets over firmware updates.Marcel
Wij zijn 2 maanden geleden overgestapt van KPN naar Odido. Sinds wij zijn overgestapt hebben wij vrijwel geen wifi. Wij moeten onze modem meerdere keren per uur resetten, soms wel 20 keer per dag. De afgelopen maand hebben wij hierover flink wat keren gebeld. Drie weken geleden is er een monteur langs geweest. Tot op heden is het probleem helaas niet opgelost. Op dit moment hebben wij al drie weken geen internet. Vele telefoontjes hebben helaas nog niet tot een oplossing geleid: we hebben een wifipunt geprobeerd, de modem verschillende keren gereset, de modem is geüpdate. Elke medewerker die wij aan de telefoon spreken zegt iets anders maar helaas helpt niets. Wij internetten nu via een unlimited databundel via een hotspot, maar helaas is dat geen doen; tv kijken gaat in zeer slechte kwaliteit en als wij beide thuiswerken is het internet ook niet stabiel genoeg. Wij zijn inmiddels ons vertrouwen verloren en zouden het liefst ons contract kosteloos ontbinden zodat wij weer terug kunnen
Beste Odido,Afgelopen vrijdag na zoveelste keer “wel verbonden, geen internet” te zien gebeld met klantenservice.Uitgelegd dat alle stappen (doormeten door monteur, kabels vervangen, schoongeblazen etc.) al doorlopen zijn, nu ik toch echt wil uitsluiten dat mijn modem niet kapot is, gevraagd om een nieuwe andere modem… Wat schetst mijn verbazing ontvang ik van jullie alleen een stroomsnoer???? Maar geen modem.. moet de rest nog komen? Nu kan ik weer bellen met de klantenservice, maar enorme wachtrij weer. Aub stuur mij een nieuwe modem zoals besproken met Aliye. Dank
Beste community leden, Ik heb sinds kort een nieuw router, de Zyxelt56. Met alle apparaten kan ik zonder problemen verbinding krijgen met het router, echter met mijn Toon van Eneco lukt dit niet.Voorheen met mijn oude router hadden wij nooit problemen met de verbinding tussen router en Toon. Nu krijg ik continu de storingscode D01, de toon blijft alleen maar in het verbinding opbouwen.De volgende dingen heb ik al geprobeerd:-easymesh uitgeschakeld, er zijn nu 2 netwerken: 2,4G en 5G, de instellingen staan op WPA2-PSK en beide netwerken hebben een vast kanaal.-Een hotspot aangemaakt, op deze manier kreeg ik wel verbinding met de Toon.-Een kabel aangesloten tussen Toon en router, ook dan is er verbinding.Na vele telefoontjes, en een paar uur verder met frustratie door onder andere houding van klantenservice kreeg ik de tip om mijn probleem bij deze community te stellen. Ik hoop dat er een oplossing is, aangezien ik het geen optie vind om de Toon via een kabel aangesloten te houden. Het p
Sinds een tijd hebben we steeds slechte internet (wifi) met de modem Zyxel T54. Steeds langzaam, dan gaat het weer wel, na volledig uit geweest te zijn. En dan het volgende moment, er is niets veranderd met de aansluitingen, deze zitten goed en lijken allemaal te functioneren. Omdat het soms weer langzaam is en dan na een reset weer goed, denk ik toch de modem die op een of andere manier haperingen geeft. De smart aansluitingen (camera’s, zonneaccu en dergelijke) in huis hebben daar dan ook last van en gaan dan ook niet zo snel meer reageren of moeten weer gekoppeld worden.We hebben 1Gb aansluiting.Wat zou een goede optie hiervoor zijn? Nieuwe modem?Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Waar kan ik de wifi automatisch aan/uit zetten? Volgens dit topic moet je dat bij Draadloos kunnen doen. Echter daar zie ik die optie niet meer. In het verleden werkt het wel, maar opeens is die optie weg: heeft dit iets te maken met de updates die er uitgevoerd zijn recentelijk? Nee toch: ik neem niet aan dat Tmobile zomaar op mijn router zaken kan aanpassen? Iemand een tip?
Hallo allemaal!Ik ben nu een jaar of 3 (?) klant bij T-Mobile / odido en op zich ben ik tevreden. Tenminste, zolang ik dicht bij de router zit. Ik woon in een relatief betonrijk, ouder huis, waar het simpelweg niet mogelijk is om overal bedrade verbindingen aan te leggen, maar draadloos houdt ook niet over. Ons netwerk is in de jaren uitgebreid met een mesh-set, eerst van TP-link, later Orbi. Uiteraard is de ‘eigen’ wifi van de Zyxel ook uitgeschakeld en staat alles in de volgens de handleidingen aangeraden modi. Om de dekking beter te krijgen hebben we toen uiteindelijk de Orbi-set uitgebreid van 3 naar 5 units, zodat we in principe een vrij complete dekking zouden moeten hebben, maar alle ‘hops’ zorgen juist op die plekken waar internet nodig is (volgens mijn kinderen althans), voor een behoorlijk snelheidsverlies. Ik weet niet of het voor schoolwerk geldt, maar ik krijg het in elk geval altijd te horen als games ‘laggen’. 🤣 Ik heb het ook geprobeerd mínder units, maar ook dat bood
In deze wensen&suggestie hoek van Odido's forum staat IPv6 bovenaan. Dat topics heeft 8 keer méér stemmen dan het volgende topic, wat duidelijk aangeeft dat hier in vergelijking veel interesse voor is. Echter heeft Odido tot nu toe geen goede inhoudelijke reactie gegeven.Nu is mijn vraag: Wat is de huidige status van de IPv6 uitrol?Ik hoef geen beloftes of gedetailleerde planning tijdlijnen.Ik hoef ook geen excuses voor het niet aanbieden van basis internet toegang.Ik hoef geen commitment verhalen of wensen van klantenservice medewerkers.Ik wil gewoon eerlijk weten wat de huidige status is:Word er momenteel aan IPv6 gewerkt? (Ja/Nee) Is Odido überhaupt wel van plan om IPv6 uit te rollen? (Gewoon “nee” zeggen kan ook!) Welke stappen zijn er al genomen en wat moet er nog gedaan worden? Wat zijn eventueel blokkerende items voor Odido om IPv6 uit te rollen? Is de verkoop van overbodige IPv4 ranges niet interessant voor management? RIPE, BEREC en de EU vinden de uitrol van IPv6 belangr
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.