Skip to main content
Beantwoord

'403 Forbidden' melding als ik verschillende webpagia's open

• September 3, 2025
  • 5 reacties
  • 50 Bekeken

Sinds maandag heb kan ik niet meer op verschillende websites komen zoals; Videoland, Brightspace en Strava. Als ik die websites probeer te openen krijg ik allen ‘403 Forbidden’ te zien op een voor de rest volledig witte pagina (ik heb dit op 4 verschillende apparaten geprobeerd). Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice maar zij konden mij niet verder helpen omdat volgens hun alles goed hoort te werken (ze hebben zelfs het internet een paar keer gereset en de verbinding gesplitst maar dat heeft het probleem niet verholpen). Als ik dezelfde websites open terwijl ik met mijn 5g verbonden ben kan ik wel op de websites komen, dus ik denk dat het echt aan de wifi verbinding ligt.  Ik werd door de klantenservice doorverwezen naar deze pagina, dus ik vroeg me af of iemand mij hier verder mee kan helpen. 

Ik hoor het graag! 

Beste antwoord door rvk01

Ik heb al op 2 verschillende telefoons en 2 verschillende computers geprobeerd om op deze websites te komen, maar op elk apparaat krijg ik dezelfde melding. Als ik het via mijn mobiele hotspot probeer (dus niet via de wifi), werken de pagina’s wel op alle apparaten.

Dan denk ik niet dat het een blokkade op de router zelf is. Lijkt me sterk als alle apparaten tegelijk hierin zouden staan. Je kunt Ouderlijk toezicht controleren door in te loggen op 192.168.1.1 (inloggegevens staan achterop) en dan onderaan bij Ouderlijk toezicht.

Het zou ook een algemene blokkade op IP kunnen zijn bij Cloudflare, Amazon CloudFront of andere clouddienst. Ik weet niet of al die sites gebruikmaken van dezelfde cloud dienst.

In dat geval kan het zijn dat je morgen gewoon weer toegang hebt.

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • September 3, 2025

Heb je toevallig TVO (Thuis Veilig Online) van Odido?

Of heb je ouderlijke controle aanstaan in de router?

Klinkt als een device die compleet geblokkeerd is.

Kun je de sites op een andere apparaat (PC?) wel bereiken?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 3, 2025

Dankuwel voor de snelle reactie! 

Ik heb geen TVO en voor zover ik weet heb ik geen ouderlijke controle aanstaan in de router. Maar het zou kunnen dat dit per ongeluk aangezet is. Hoe kan ik dit controleren?

Ik heb al op 2 verschillende telefoons en 2 verschillende computers geprobeerd om op deze websites te komen, maar op elk apparaat krijg ik dezelfde melding. Als ik het via mijn mobiele hotspot probeer (dus niet via de wifi), werken de pagina’s wel op alle apparaten.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 3, 2025

Heb je toevallig TVO (Thuis Veilig Online) van Odido?

Of heb je ouderlijke controle aanstaan in de router?

Klinkt als een device die compleet geblokkeerd is.

Kun je de sites op een andere apparaat (PC?) wel bereiken?

Dankuwel voor de snelle reactie! 

Ik heb geen TVO en voor zover ik weet heb ik geen ouderlijke controle aanstaan in de router. Maar het zou kunnen dat dit per ongeluk aangezet is. Hoe kan ik dit controleren?

•  
  •  
  •  

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Dan denk ik niet dat het een blokkade op de router zelf is. Lijkt me sterk als alle apparaten tegelijk hierin zouden staan. Je kunt Ouderlijk toezicht controleren door in te loggen op 192.168.1.1 (inloggegevens staan achterop) en dan onderaan bij Ouderlijk toezicht.

Het zou ook een algemene blokkade op IP kunnen zijn bij Cloudflare, Amazon CloudFront of andere clouddienst. Ik weet niet of al die sites gebruikmaken van dezelfde cloud dienst.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 3, 2025

Dankjewel voor het meedenken.

Ik zal het ouderlijk toezicht controleren en anders nog even afwachten tot morgen