Wij vertellen je alles over Vast Bellen!
Recent actief
Hoi, wij krijgen geen nummer herkening of naam meer op vaste telefoon na overschakkeling naar glasvezel. Er komt enkel op het schem van de vaste telefoon Externe verbinding.
Wie van okido kan:De foutlogs bekijken en eventueel sturen voor call-ID 4344412d-d07d-123e-c592-0a75b49294d3. Checken of je de Proxy-Authorization fout vindt En bevestigen of wel of geen IP-gebaseerde filtering wordt toegepast En hoe kan ik checken of ik het goede password gebruik? Omdat op de website een bug zit volgens een aantal posts hier.
Wie kan mij dit hieronder uitleggen:Ik heb een abonnement Odido met erin ook VAST BELLEN.Ik heb gekozen voor Nu is mijn vraag: Wat wil het woordje UNLIMITED zeggen?Ik betaal 10 euro per maand, maar ook nog eens 0,13 per gesprek een 0.13 per minuut.ALS IK MOET AFREKENEN PER GESPREK EN SECONDE IS HET TOCH NIET UNLIMITED?Ik snap dit dus niet … Ook is het verschil niet duidelijk tussen de diverse vast bellen abonnementen. Want als ik overal 13 cent start en 13 cent per minuut moet betalen waarin zit dat het verschil tussen de diverse tarieven van vast bellen?Zie afbeelding hieronder, zo is het nu op de site bij Odido:
Mijn logfile geanalysseerd met ChatGPT, nadat blijkt dat uitgaande calls eindigen in “USER BUSY”:1. ✅ Authenticatie correctJe stuurt een juiste Proxy-Authorization header, dus daar ligt het probleem waarschijnlijk niet.2. 🔐 Odido / T-Mobile weigert alsnog de callJe krijgt twee keer een 407, en zelfs na de correcte response geeft de gateway géén 180 Ringing of 200 OK, maar verbreekt alsnog de verbinding met cause 31. De call komt dus nooit door naar het GSM-netwerk. Mogelijke reden: Geen outbound belrechten op je SIP-account. Caller-ID (+31485XXXXXX) wordt niet geaccepteerd. Je mag niet naar mobiele nummers bellen met dit account. Odido / T-Mobile blokkeert onveilige codecs (je gebruikt PCMA/8000, dat zou goed moeten zijn, maar CN/101 zou je kunnen uitsluiten om te testen). Gateways reageren met 407 maar verwachten andere digest parameters (bijv. URI of username mismatch, kan subtiel zijn). Graag hoor ik hoe we dit kunnen oplossen
Beste Odido,Na heel wat gedoe is mijn internet/tv abonnement eindelijk werkend geactiveerd per 16 Juni 2025.Het vaste bellen heb ik er per ongeluk bij aangevraagd merk ik nu, hebben al mobiel bij jullie.Kan deze nog verwijderd worden?Zoals hier aangegeven kon dit binnen 14 dagen na activering.Hoor het graag, dank.
Ik heb nu een paar dagen Odido en wil vast bellen toevoegen, maar krijg deze melding:“We kunnen je huidige telefoonnummer helaas niet meenemen naar T-Mobile Thuis. Het netnummer kan niet gebruikt worden in de regio waar je nu woont.”Mijn netnummer is 0252Waarom niet en komt dit nog in de toekomst? Mijn vorige provider houd het nummer maar 2 maanden vast. Dus graag snel een oplossing.
Hoi ik wil me huistelefoon activeren met me eigen FRITZ ! Box fiber maar het lukt me niet. Mijn klantennummer = XXXXMin naam = A van der Hamde laatste 4 cijvers van me giro zijn XXXX Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
Ik heb een verschrikkelijk slechte verbinding bij inkomende gesprekken vanuit Spanje. De eerst 10 of 15 seconden klinkt het vrij normaal. Daarna echter begint de lijn verschrikkelijk te kraken en is het onmogelijk om elkaar te verstaan. Dit is al weken zo. Ik he al een powerflip op het modem geprobeerd en een ander toestel. Maar het blijft slecht. Als ik contactformulier in wil vullen kan dat niet want ze verplichten een mobiel nummer in te vullen en dat heb ik niet.
Ik heb een Odido Zyxel modem. Ik wil een softphone op m’n iPad gebruiken met m’n vaste telefoonnummer. Ik heb het topic over sip/voip op je eigen modem en het wijzigen van je wachtwoord doorgelezen. Nu vroeg ik mij af -voordat ik er aan begin- wanneer ik mijn wachtwoord verander of dit nieuwe wachtwoord automatisch naar m’n Zyxel modem wordt gesynchroniseerd. Misschien heb ik er overheen gekeken, maar bij de telefoon/voip/sip settings in m’n Zyxel modem zie ik geen mogelijkheid m’n wachtwoord aan te passen. Of is het zo dat zodra je je wachtwoord wijzigt voor je eigen modem je geen gebruik meer kan maken van je Odido modem?
Hallo allemaal,Ik probeer mijn Grandstream HT801 werkend te krijgen met mijn vaste lijn van Odido (voip.t-mobilethuis.nl), maar registratie lukt niet.🔧 Wat ik heb gedaan:HT801 instellingen: SIP server: voip.t-mobilethuis.nl SIP gebruikersnaam: XXXXXXXXX Nieuw wachtwoord ingesteld via Mijn Odido (zonder speciale tekens) Outbound proxy leeg (ook geprobeerd met zelfde als SIP server) NAT Traversal op Keep-Alive Registratie: aan Keep-Alive interval: 30 sec Poorten: SIP = 5060, RTP = 40000 (geen random poorten) Alle SIP security opties aan (Check User ID, Allow from Proxy Only, etc.) Asus ZenWiFi instellingen: SIP Passthrough (SIP ALG): uitgeschakeld HT801 in DMZ geplaatst Poort 5060 en 40000–40018 doorgestuurd via port forwarding 🧪 Wat ik getest heb: HT801 volledig gereset en opnieuw geconfigureerd Canyouseeme.org getest → Connection refused op 5060 Zoiper geprobeerd op PC (UDP/TCP/TLS) → voip.t-mobilethuis.nl wordt op geen enkel protocol gevonden Heeft iemand tip
Ik ga binnenkort verhuizen van Utrecht naar Bilthoven. In beide plaatsen is het kengetal 030. Toch krijg ik de mededeling in jullie verhuisformulier dat ik een nieuw nummer zal krijgen, omdat ik naar een ander gebied verhuis. Dit klopt niet.Voor de grap heb ik daarna even getest wat de melding van het formulier is als ik zou verhuizen naar het adres van mijn huidige buren in Utrecht. Ook dan krijg ik de melding dat ik het nummer niet mee kan nemen, omdat ik naar een ander gebied verhuis. Het lijkt er dus op dat er iets niet goed gaat in jullie formulier met de bepaling of nummerbehoud mogelijk is.Hoe kan ik de verhuizing naar Bilthoven alsnog doorgegeven met het behoud van mijn 03-nummer? Of kunnen jullie dat achteraf nog corrigeren als ik de aanvraag al heb ingediend met de nu verplichte keuze voor een nieuw nummer?
hi, bellen met mijn vast toestel naar 09009630 geeft continue ingesprekde instellingen op mijn account bij blokkeringen staan goed, Service nummers (0900) staat niet aangekruist.Mvgr J
Kan ik op de Fritz fiber aansluiting hetzelfde VoIP wachtwoord gebruiken als dit van mijn huidige Fritz DSL aansluiting? Of moet er dan een nieuw wachtwoord worden aangevraagd?
Bij inkomende calls geeft onze vaste telefoon (Gigaset A270H) “externe oproep”, ook als mensen bellen die we onder contacten hebben opgeslagen. Geen nummerweergave dus. Dit is een groot probleem want mijn vrouw wil alleen opnemen als je ze zeker weet dat het niet een bepaalde beller is. Een oplossing is dus dringend gewenst. Wij hebbben een Zyxel T-56 router.
Heb het al een paar keer getest, ook een welkom boodschap ingesteld maar helaas werkt de voicemail niet goed. Hij speelt de voicemail niet af en daardoor krijgen we dus ook geen mail met de boodschap.Is dit een bekend probleem of is er een storing. Informatie staat in mij profiel. Voicemail staat ook gewoon ingeschakeld.
Hoi allemaal,Wie kan mij helpen ik wil graag een VOIP wachtwoord (VOIP gebruikersnaam heb inmiddels al wel) instellen maar dat gaat niet op de website van Odido omdat pagina waarop dat kan een foutmelding geeft.https://www.odido.nl/my/thuis/instellingen/bellenDeze melding kreeg ik dan te zien: Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw.Ik heb namelijk een router van het merk Fritzbox 7590ax daarop ook vaste telefonie op activeren.Internet werkt perfect nu alleen vaste telefonie nog dus Odido fix die webpagina waarop dat kan even.Alvast super bedankt voor jullie hulp.
Ik heb sinds gister internet bellen en Tv van Odido. En heb met de Vlan 300 instelling nu rechtstreeks de USG op de converter van de glasvezel. Alles werkt naar behoren. Dankzij dit forum. Maar hoe kan ik nu het vast bellen instellen?ik hoopte dat de Zyxel in de USG het gewenste resultaat zou geven. alvast bedankt
Mijn laatste twee ervaringen met de klantenservice van Odido waren ronduit teleurstellend. Mijn eerste probleem betrof de door Odido geleverde T-54 router met buggy firmware, een kwestie die al sinds eind vorig jaar speelt. Ondanks meerdere contactmomenten werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar dit is nooit gebeurd. Uiteindelijk heb ik zelf maar een nieuwe router gekocht.Vervolgens had ik mijn VoIP-wachtwoord nodig vanwege de overstap naar een andere router. Ook hierover heb ik meerdere keren contact opgenomen, en opnieuw kreeg ik de belofte dat ik zou worden teruggebeld. Helaas bleef ook deze terugkoppeling uit.De gebrekkige opvolging en het uitblijven van beloofde terugkoppeling hebben mijn vertrouwen in de klantenservice van Odido ernstig geschaad. Ik hoop dat het bedrijf zijn servicebeleid verbetert, zodat andere klanten niet dezelfde frustraties hoeven te ervaren.
Nadat ik mijn T50 modem heb vervangen door een T56 modem, werkt nummer herkenning op mijn Gigaset telefoon nummer niet meer (met de T50 dus wel). Ik heb geprobeerd:region Nederland en Belgie ( met herstarten) DTMF en FSK bellen naar 085 nr werkt, DTMF wordt herkendbij voorbaat dank,
We hebben vier voip-toestellen. Eén krijgen we werkend. De andere drie niet (line not registered, uitroeptekentje in scherm). Als we een van de andere werkend krijgen, dan doet de eerste het weer niet.Ik zet waarschijnlijk ergens een vinkje verkeerd of zo, of vul de verkeerde gegevens in. Wie weet waar ik het probleem zoeken moet? De toestellen zijn gewoon via hun IP-adres te benaderen!
Sinds enige tijd ervaar ik het probleem dat ik iedere nacht om omstreeks 00:35 de vaste telefoon hoor overgaan, dit is zeer storen ook al gaat hij maar 2 x over. (zelfde alsof je het modem herstart)In het scherm komt niets te staan dat iemand gebeld heeft. Weet iemand misschien waardoor dit komt en hoe ik dit kan verhelpen.Ik ben niet technisch aangelegd.
Hallo,ik kan geen 0909 nummer bellen, gesprek wordt niet toegestaan. Er staat geen blokkade op in mijn gegevens.wat is het probleem?mvgMarijke
Ik ben al meerdere dagen niet bereikbaar op mijn vaste telefoon en kan hier ook niet mee bellen.Modem en router zijn gereset en telefoon ook, andere telefoon lukt ook niet. Zie dat het lampje voor telefonie op de t-56 ook niet brandt. Ook nieuwe kabel geprobeerd.Als je het vaste nummer belt, krijg je meteen de voicemail, maar zoals gezegd kan ik met de vaste telefoon zelf ook niet bellen.Het lijkt erop dat er bij Odido zelf een instelling verkeerd staat of dat hier een storing is.Alles wat ik aan mijn kant kan doen heb ik volgens mij geprobeerd en gecheckt.Wie weet de oplossing voor dit probleem?
Mijn oma is bijna 90 en wacht al een week op dat de vaste telefoon werkt.Een monteur is geweest en heeft gebeld met de klantenservice. Het zou 3 werkdagen duren.Ik heb zelf nog gebeld met de klantenservice en tegen mij werd ook gezegd 3 werkdagen.Nou het werkt nog steeds niet.Er is een kiestoon maar alle nummers die mijn oma belt zijn in gesprek. Mijn oma kan ook niet gebeld worden. Wij willen dat zij ons kan bellen als er iets is!Graag zo spoedig mogelijk een oplossing!
Hoi eidereen,Sinds afgelopen week hebben we Odido Home Internet + ‘Vaste Telefonie’ geinstalleerd (Modem Zykel T54). Het internet werkte meteen. Maar de vaste lijn niet!!!Na een aantal dagen en telefoontjes naar Odido, inclusief een technicus bij ons in huis die het probleem probeerde te ontcijferen, geen succes met de vaste lijn. Het nummer is zeker ‘portaled’ volgens Odido. Ons telefoontoestel heeft altijd gewerkt met Tele2. Ik heb een aantal dingen één voor één geprobeerd: de modem opnieuw opgestart (telefoon van NL naar BE regio omzetten, andere instellingen aanpassen), maar geen succes. Een aantal tickets bij ‘Back Office’ (nog niemand terugebeld), de monteur geeft aan dat het zeker een tech issue is bij Odido. Help iemand?Lijkt een probleem te zijn dat regelmatig opduikt op dit forum.Groetjes MIGA
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.