Skip to main content

[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel

• April 18, 2020
  • 232 reacties
  • 24873 Bekeken

Toon eerste reactie

232 reacties

• is een Master Poster
  • October 7, 2025

@alcomys Goed dat je dit laat weten. Ik had dit speciaal in het script ingebouwd om te kijken wanneer ze klanten gaan omzetten. Dit komt voor mij niet helemaal uit de lucht vallen. Ze zijn namelijk bezig om over te stappen naar een nieuw systeem voor het beheren van de routers. Ik mocht daar nog niks mee doen, dus ik kon mijn script er nog niet op aanpassen, maar ik beschouw dit als groen licht om ermee aan de slag te gaan. Dat gaat vast wel lukken, maar ik heb er wel even tijd voor nodig. Ik laat het weten als het gelukt is en ik zal kijken of ik een tijdelijke oplossing kan maken zodat je vooruit kunt.

Ik wil wel één ding nuanceren: op zich snap ik je gedachte dat Odido dit bewust doet wel. Als je eerdere posts in dit topic hebt gelezen, kun je zien dat ze vroeger gerichte maatregelen hebben genomen om te voorkomen dat je het wachtwoord kon achterhalen. Maar nu komt het door de uitrol van een nieuw systeem. Hoewel dit hetzelfde gevolg heeft, zal in dit geval niet het doel geweest zijn om mij dwars te zitten.

Een vraag vanuit mij om iets te checken: welke Zyxel-router heb je van Odido? Is dat de T-54?

Hoi TMTV, Dank voor je snelle reactie. Het modem dat ik nu heb van Odido is de Zyxel T-54 Idd. 

Vast dank. 

Hoi TMTV Klopt mijn modem is de T-54 vast dank. 

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Odido Superuser
  • October 8, 2025

@alcomys Ik heb even snel een aanpassing gemaakt aan het script. Zou je het via dezelfde link opnieuw willen downloaden en het uitvoeren? Ik kan het zelf nu niet testen, maar ik hoop dat ik je zo een tijdelijke oplossing kan bieden die mij de tijd geeft om met een nettere oplossing te komen.

• is een Master Poster
  • October 8, 2025

@alcomys Ik heb even snel een aanpassing gemaakt aan het script. Zou je het via dezelfde link opnieuw willen downloaden en het uitvoeren? Ik kan het zelf nu niet testen, maar ik hoop dat ik je zo een tijdelijke oplossing kan bieden die mij de tijd geeft om met een nettere oplossing te komen.

Hoi TMTV, 

Ik heb het aangepaste script getest en het werkt nu wel. 

Hartelijk dank voor je moeite. 

MVG

• is een nieuwe Poster
  • October 21, 2025

De problemen met het instellen van een eigen VoIP-wachtwoord steken helaas weer de kop op. Er is nog geen oplossing in zicht en omdat mijn script van destijds nog altijd buitenspel staat, heb ik het heft in eigen hand genomen en een andere manier gezocht om zelf een wachtwoord in te stellen. En dat is gelukt. Volg deze stappen om snel weer te kunnen bellen via je eigen router.

Ik heb deze instructies gemaakt met Google Chrome op Windows 11, maar andere combinaties van besturingssysteem en browser werken vast ook wel, zij het met kleine verschillen. Ga naar Mijn Odido, maar log nog niet in. Druk nu op F12 om de DevTools van de browser te openen. Laat het op de achtergrond open staan, ga terug naar het inlogscherm van Odido en log nu in. Je ziet het welbekende dashboard verschijnen. Ga nu weer naar de DevTools, klik op het tabje Netwerk en zoek in de lange lijst naar ‘features’. Rechtsklik hierop en kies vervolgens ‘Content overschrijven’. Er verschijnt bovenaan een balk waarmee je een map moet kiezen. Kies daar een willekeurige map op je computer en geef desgevraagd toestemming.

Je komt nu op dit scherm:

Daar staat de regel "settings2MagentaFeatureIsEnabled":true. Verander ‘true’ in ‘false’ en gebruik Ctrl+S om je wijziging op te slaan.

Ga nu terug naar de browser en ververs (F5) het Odido-dashboard. Klik nu, zoals gebruikelijk, op de drie puntjes met ‘Meer’ eronder en ga naar Instellingen. Als het goed is, ziet dit scherm er nu anders uit. Ga naar ‘Bellen’, klik op je telefoonnummer en scrol naar onder naar ‘Vast Bellen-account’ en klik op ‘Aanpassen’. Je komt nu op een net iets ander scherm om zelf een wachtwoord in te stellen. Je gebruikersnaam vind je daar ook. Vul een wachtwoord in dat aan de eisen voldoet, ga akkoord met de voorwaarden en klik op ‘Opslaan’. Je kunt vanaf nu weer inloggen bij de VoIP-server van Odido met je zelfgekozen wachtwoord op je eigen apparatuur. Mocht voip.t-mobilethuis.nl niet werken, probeer dan voip.odido.nl. Nieuwe klanten lijken daar al gebruik van te kunnen maken, maar oude klanten zijn nog niet overgezet. Waar die grens ligt, weet ik niet, dus dat is een kwestie van uitproberen.

Succes!

TMTV

Nounou, er is nogal wat voor nodig!

Maar ik zie geen bij mij geen “features” onder tabblad “Network”.

• is een nieuwe Poster
  • October 22, 2025

De problemen met het instellen van een eigen VoIP-wachtwoord steken helaas weer de kop op.

Dus toch gewoon inloggen op MijnOdido.

Tel nr kiezen om wachtwoord in te stellen.

Net zolang proberen meo

Voorwaarden accepteren en wachtwoord in de Fritzbox 

• is een nieuwe Poster
  • October 22, 2025

De problemen met het instellen van een eigen VoIP-wachtwoord steken helaas weer de kop op.

Dus toch gewoon inloggen op MijnOdido.

Tel nr kiezen om wachtwoord in te stellen.

Net zolang proberen meo

Voorwaarden accepteren en wachtwoord in de Fritzbox 

zetten.

Daar de Coutry-code op None en de Area code op Withprefix (jouw netnr)

• is een Top Poster
  • May 1, 2026

@TMTV Het is gelukt met de DevTools de settings2MagentaFeatureIsEnabled parameter op false te zetten, alleen na refresh veranderd er niet echt iets aan de pagina opbouw. De vervolgstappen geven dan ook geen resultaat. Enig idee?

Ik weet niet of ik mijn vorige bericht goed verstuurd heb, maar ik heb ook geprobeert het wachtwoord te achterhalen met het laatste script dat ik kon vinden, alleen er lijkt een firmware wijziging geweest te zijn. Het modem geeft nu dit bericht terug als je script de RSA Public Key opvraagt:
Response: {
  "RSAPublicKey": "None",
  "result": "ZCFG_SUCCESS"
}

Geen idee wat er is gebeurd, maar ik werd zojuist op de vaste lijn gebeld….  tijdens het prutsen is het ineens actief geworden….  Nou ja, beter...