Wij vertellen je alles over Vast Bellen!
Recent actief
UPDATE: onderstaande handleiding is niet meer nodig. Klik hier voor meer info.Zo nu en dan zie ik hier de vraag naar de VOIP-/SIP-gegevens voorbij komen en laait de discussie weer op of T-Mobile die zou moeten vrijgeven. Ook nu de concurrentie dat wel doet, lijkt men er hier niets voor te voelen. Daarom deze guide, zodat je, mits je in het bezit bent van de Zyxel VMG8825-T50, zelf je wachtwoord kunt achterhalen. De volgende gegevens heb je ook nodig en zijn al bekend:Serveradres: voip.t-mobilethuis.nl Poort: 5060 (UDP) Gebruikersnaam: je klantnummer, gevolgd door “P005”, bijvoorbeeld: TMT12345P005Dan nu het moeilijkste: het wachtwoord.Ga naar het inlogscherm van de Zyxel (standaard 192.168.1.1) en log in met de gegevens achter op de router. Ga naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS.Ga naar Dynamische DNS. Klik op Inschakelen en vul in de drie velden eronder wat willekeurige tekst in (om de instellingen in de config file te krijgen, hebben we later nodig). Klik op T
Hallo, heb thuispakket van T-Mobile nu is mijn vraag ik heb vaste telefonie nu wil ik voor bepaalde nummers die ik bel geen nummer mee sturen voorheen toen het nog geen T-mobile was kon ik #31# 06 nummer of ander nummer en dan werd mijn nummer niet meegestuurd. hoe/wat/waar krijg ik dit nu voor mekaar. Permanent blokkeren is geen optie.
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken. Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen. Samenvatting betreffende de falende nummerweergave. Getroffen toestellen. Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon. Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen. Oplossing; Tot op dit moment geen. Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend. L
Hallo allemaal,Ik heb een onbeperkt telefoon abonnement bij T-Mobile thuis en ik merk dat gesprekken na twee uur automatisch worden verbroken. Ik zie dat dat bij mobiele abonnementen standaard gebeurd, maar is dat ook het geval bij vast telefonie? Zo ja, hoe zet ik dat uit? Dit is best wel gênant als je meetings met klanten hebt…Alvast bedankt voor jullie reactie!Groeten,Eric
Ik ben naar t-mobilethuis over gestapt last week .Eerst werkt niets, na mailen en bellen wordt bij PTT op het schakel kast het lijn aangesloten, Nu werkt Internet en WiFi maar mijn vaste telefoon werkt niet. Bellen en gebeld worden werkt niet, continue een gespreektoon van mijn mobiel naar vaste en ook van mijn vaste naar mobiel.Aansluiting is goed telefoon ook daar ligt het problem niet, s.v.p. helpBedankt,Emmanuel Moderator EditHeb je nog steeds problemen met vaste telefonie, volg dan de stappen uit dit topic om de verbinding te herstellen:
Ik kan met het vaste toestel niet bellen naar 0900nummers. Zouden jullie dit kunnen deblokkeren? Heb het zelf al geprobeerd maar het lukt nognog steeds niet..
Hallo Zijn de Voip / SIP settings voor de telefonie bij t-mobile thuis beschikbaar?
Als wij gebeld worden op de vaste lijn dan staat er standaard geen nummer, waardoor ook gemiste oproepen niet bekend zijn bij ons. Omdat het altijd onbekend nummer is. Een poos geleden al een tijd met de klantenservice aan de lijn gehangen om het op te lossen. Telefoon is gewoon geschikt voor Nummerweergave. Wie heeft de oplossing.
Onze telefoon gaat slechts 4x over (5x voor degene die belt) voordat automatisch de verbinding verbroken wordt. Zéér irritant want er is meestal te weinig tijd om aan te nemen. De beller moet dan nogmaals bellen óf denkt zelfs dat wij zijn/haar telefoontje weigeren.... In het verleden (toen wij nog klant waren bij uw voorganger Vodafone) ging onze telefoon veel langer over, zeker 10 keer. Dat wil ik nu ook weer want slechts 4 keer is onacceptabel! Al telefonisch contact met T Mobile hierover gehad maar daar vertelde men mij dat dit ligt aan de KPN die de lijn beheert en dat T Mobile die instelling niet kon wijzigen. Terwijl dat bij uw collega/concurrent Telfort wél schijnt te kunnen, zie: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/instellen-hoe-vaak-telefoon-overgaat-69830 En dat terwijl Telfort via precies dezelfde KPN lijn werkt?!? Op 22 juni jongstleden verzekerde Julien (van de T Mobile Chat) mij dat "als Telfort het kan kunnen wij dit ook.". Gisteren bleek echter meerdere kere
Ik heb nu enkele weken t mobile thuis ik ben er niet gelukkig mee, ik had KPN en dat werkte allemaal prima, was ik maar nooit overgestapt...maar nu zit ik er een jaar aan vast... ik heb al telefonisch contact gehad met de helpdesk... er zou met mij contact opgenomen worden want zij konden het probleem niet oplossen. Het werd afgedaan met een mailtje waarin een advies stond dat nergens op sloeg. Mijn replica daarop is niet beantwoord. Dus dan nu nog maar een poging op dit forum... ik kan kost bellen met mijn gigaset van Siemens. Wel met een vaste telefoon. Ook kan ik wel gebeld worden via de gigaser maar bellen ermee naar een ander nummer lukt niet. Ik krijg geen verbinding...hoe kan dit toch. Al van alles geprobeerd. Reset allen naar fabrieks instellingen, alles aan en uit etc. Bij KPN werkte dit allemaal als een zonnetje....
Is er iemand die via de Zyxel VMG8825-T50 een inkomend gesprek werkend krijgt via het Gigaset.net netwerk? Uitgaand werkt het, maar allerlei opties met bijvoorbeeld, openen van poorten, DMZ, STUN deactiveren, SIP ALG deactiveren, het wil allemaal niet baten.
ik heb sinds deze week T-Mobile en kom van KPN. Mijn vaste telefoon is een Philips die het DTMF signaal ondersteund en bij KPN had ik gewoon nummerweergave. Ik heb op verschillende draadjes gelezen dat er problemen zijn met telefoons die dat signaal niet ondersteunen maar die van mij wel. Toch krijg ik geen nummerweergave in het scherm van de telefoon. Hoe kan dat? Ik zie in het modem de nummers wel staan in de gespreksgeschiedenis.
Hallo, Ik moet 0900 i.v.m. werk kunnen bellen via huistelefoon, en ook al heb ik de blokkades eraf gehaald via my t-mobile, kan ik het alsnog niet bellen ? Ben al sinds juli klant bij t-mobile thuis...kunt iemand mij helpen aangezien vele anderen voor mij ook goed geholpen zijn. Alvast bedankt! mvg, Hentje
Hoe kan ik op de website een overzicht krijgen die alle telefoonnummers laat zien die mij gebeld hebben?
Hoi ik kan via de site en voicemail nummer niet mijn voicemail aanzetten. Hoe werkt dit En ik heb ook een dec telefoon waar op voicemail op zit tevens krijg ik deze ook niet werkend. Dit is een pamasonic model kx-tg8521nl
Ik hoor de piepjes van de nummers die ik wil bellen, maar vervolgens krijg ik de ingesprektoon. Wanneer gebeld wordt naar vaste lijn krijg ik de melding: het door u gekozen nummer is niet in gebruik. Alle opties van resetten, uitschakelen modem, uitschakelen vaste telefoon, andere telefoon hebben niet geholpen.
Voorheen als ik gebeld werd op de vaste telefoonlijn kon ik zien wie mij belde. Nu ik bij T-Mobile alles in een ben krijg ik externe oproep te zien. Volgens de handleiding van de telefoon moet ik nummerweergave aanvragen bij mijn provider. Echter T mobile weet dit niet en kan mij niet helpen. Weet iemand hoe ik dit in kan stellen zodat ik gewoon weer kan zien wie mij belt
Hi, we hebben succesvol een eigen glasvezel modem direct op het glasvezelnetwerk aangesloten. (Zowel de Zyxel router als de converter van T-mobile zijn losgekoppeld.) Echter, nu kunnen onze VOIP-diensten niet registreren. Dit lukt met hetzelfde modem wel op het glasvezelnetwerk van Reggefiber / KPN. Contact met de klantenservice gehad, en die geven aan dat poort 5060 niet geblokkeerd / gereserveerd is. Of letterlijk “niets aan de kant van T-mobile belemmert mij om poort 5060 te gebruiken.” Op dit forum lees ik nu dat T-mobile poort 5060 op hun eigen apparatuur (toch) reserveert. Soort van logisch, maar hier -met eigen modem- niet het geval. In het kader van netneutraliteit zou de poort ook moeten werken. Wie kan mij vertellen wat ik / T-mobile moet doen om onze VOIP-diensten op poort 5060 te laten werken op ons eigen modem? Bvd,
Hallo, ik gebruik hier een Fritzbox 7590 router icm T-mobile thuis (internet only) glasvezel , deze vervangt de orginele Huawei router. dit werkt prima. Alleen probeer ik telefonie met cheapconnect werkend te krijgen, maar dat wil nog niet lukken.ik heb allereerst de standaard poort 5060 aangepast naar 5080 in de config van de Fritzbox. Ik krijg nu deze melding in de Fritzbox:“Telefonie langer dan een uur niet of slechts beperkt beschikbaar” Verder in de log file staat ook nog deze melding:Aanmelding van het internetnummer 31xxxxxxxxxx is niet geslaagd. Oorzaak: remote site antwoordt niet. Tijd overschreden. in verleden heb ik dit wel werkend gehad met een oudere Fritzbox, maar met de 7590 wil het niet lukken, heeft iemand dit werkend met de 7590 en kan zijn ervaringen delen ? gr. Chris
Op de huistoestellen (Nummer verwijderd) worden de nummers niet herkend; de toestellen voldoen aan de voorwaarden; dat betekent dat de storing door de provider wordt veroorzaakt. Graag herstel van deze functie. Voorts bevreemd mij dat uw helpdesk nummer 1200 niet bereikbaar is, dat is uit talloze pogingen gebleken.
Graag zou ik willen weten waarom onze telefoons geen nummerweergave meer laten zien. Wij hebben op kantoor de Gigaset, ik lees hier op het forum dat er meer mensen last van hebben! Dit is echt balen als dit aan T-mobile ligt. Wij zijn privé en zakelijk overgestapt naar T-mobile maar ben bang dat dit na 1 jaar echt stopt.
Hoi wie ken mij vertellen hoe ik nu eens mijn vaste telefoon de voicemail aan zet. Via my tmobile thuis lukt het niet heb al paar keer gebeld met klantenservice en die zeiden bij staat nu aan. Maar nee nog steeds niks geen voicemail .
Goedemiddag, Ik wordt vrijwel dagelijks gebeld door een buitenlands nummer (waarschijnlijk oplichters) en wil dit graag laten stoppen. Zoals ook in dit topic (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/vaak-gebeld-door-oplichters-die-zich-voordoen-als-microsoft-280351) wordt genoemd heeft het overlast-formulier weinig zin omdat jullie geen buitenlandse nummers kunnen onderzoeken. Overigens moedigt de helpdesk aan het toch maar gewoon in te vullen, want als 100 mensen dat doen dan helpt dat misschien.... ik weet niet zo goed wat ik met dat advies moet. Gelukkig hier een praktischere oplossing: als ik het goed begrijp, ondersteunt het Draytek Vigor (2132fvn) modem wel 'call barring' (bron: https://www.draytek.nl/files/Vigor%202132FVn.pdf) waarmee je specifieke nummers kan blokkeren (handleiding: https://www.draytek.com/en/faq/faq-voip/voip.sip-gateway/how-to-use-call-barring/). Helaas zit dat ergens in het 'admin' deel verstopt waar ik met mijn user account
enkel weken geleden een mail gedaan omtrent vreemde nummers op mijn huistelefoon, nu na die weken NOG STEEDS GEEN BERICHT. zojuist een brief van mn baas ontvangen met een ontslag dreiging daar ik niet bereikbaar zou zijn. undefinedoord verwijderd door moderator. Scheldwoorden zijn niet toegestaan op het forum. Zie huisregels] , door jullie niet beantwoorde vraag waarom ik steeds 14 cijfers op mn scherm zie en die dus niet aanpak, dreigt ontslag. Moderator edit: Voor alle contactinformatie van de klantenservice, zie: contact met de klantenservice van t-Mobile Thuis.
Goedemorgen, Na overstap van Ziggo naar T-Mobile thuis geen nummerweergave inkomende gesprekken en gemiste oproepen meer. Graag zou ik horen hoe dit op te lossen, restart modem heb ik al gedaan. Met vriendelijke groet, H.F.Blok
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.