Status installatie: schade aan erker

  • 24 August 2023
  • 54 reacties
  • 742 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 29 reacties

De installatie van uw glasvezelnetwerk heeft tot schade aan onze erker geleidt. De dampdichte folie in de nieuwe muur is kapot geboord.

Dit was eind juni 2023. Ik heb daarna telefonisch een klacht ingediend. De dame van de klantenservice was erg aardig en begripvol, en zou een dossier aanmaken. Er zou snel contact worden opgenomen met mij voor een afhandeling van deze schade. Echter heb ik nog steeds niets vernomen van u.

Ook heb ik, door het uitblijven van een reactie, een aangetekende brief gestuurd begin augustus. Deze is volgens Postnl nog steeds niet getekend.

Inmiddels ben ik klaar met het “loop”-je van de chatbot, waarin ik blijf hangen. En via de mail krijg ik ook geen reactie.

Ik wil een oplossing en een vergoeding van de schade, en vooral een reactie. Want van uw kant hoor ik niets.

 

 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hey @Ez42, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik zal dit wel moeten toelichten, de monteurs van Guidion boren over het algemeen nooit. Zij weten namelijk niet, zoals nu, wat er achter of in de muur zit. Daarom mogen ze dit niet doen alleen als er om gevraagd wordt. Dit is voor eigen risico. Ik ben dus heel benieuwd of Guidion dit gedaan heeft of een onderaannemer. Daarnaast wil ik je vragen om foto's te delen van de muur. Dan kan ik een samenvatting maken van alles en dit doorzetten naar de desbetreffende persoon die hier over gaat. Dan zal ik mijn best voor je doen om dit op te lossen! Ik zie graag je reactie en de foto's tegemoet.

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 het is nogmaals doorgezet naar de onderaannemer. Zij moeten dit oplossen voor jou! Hopelijk krijgen we snel bericht terug.

Reputatie 1

Dank voor je uitleg van de terminologie, Tommie.

Ik wil dat er éérst iemand langskomt van Odido, voor het opnemen van de schade. Daarna kan er een afspraak worden gemaakt voor montage met Guidion. Ik vertrouw erop dat Odido dat begrijpt. En dat ik dáárvoor nu heel snel een afspraak kan krijgen.
 

Reputatie 1

Ze kunnen niks aansluiten omdat het kastje niet op de goede plek zit.....

Reputatie 7
Badge +9

Het FTU (Fiber Termination Unit) is waar de glasvezel naar binnen komt. Het ONT (Optical Network Terminal) zet het optische signaal om naar een elektrisch signaal en dat kastje zit tussen het FTU en het modem @Ez42.  

Reputatie 1

Oké..... maar wat is ONT en FTU?

En hoe kunnen ze dat doen?

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 Guidion kan het ONT en modem al voor je installeren. Deze hoeven niet vast gemaakt te worden aan het FTU. 

Reputatie 1

Het kastje moet eerst verwijderd. Dan vaststellen hoe de schade wordt hersteld. Dan de schade hersteld en daarna de aansluitingsbox op de goede plaats aan brengen. En dan kan met guidion pas een afspraak worden gemaakt.

Reputatie 1

Nee, precies.

Alleen zit het kastje gemonteerd op de erkermuur, deze is beschadigd door het aanbrengen van het kastje. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ez42, de schade hoeft niet hersteld te worden om de installatie te doen. We hebben contact met de onderaannemer om de schade te herstellen. Zojuist nog een reminder gestuurd om het vandaag nog te herstellen. Plan de afspraak sowieso in met Guidion, dan hebben we dat stukje al geregeld! Guidion is namelijk niet de partij die de schade moet herstellen maar de onderaannemer. 

Reputatie 1

Guidion is de monteur service van Odido. Zij komen de ONT en router plaatsen en de internet verbinding opleveren.

Ja, dat is duidelijk. Maar dat kán dus niet, want eerst moet de schade worden hersteld door degene die schade heeft aangebracht aan m’n erker……..zucht

Reputatie 7
Badge +14

Guidion is de monteur service van Odido. Zij komen de ONT en router plaatsen en de internet verbinding opleveren.

Reputatie 1

Ja, ik heb een SMS gekregen van Guidion. Maar wat gaan zij doen? Aangezien de schade door een andere partij is gemaakt..... 

Of gaan zij de schade opnemen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, als het goed is heb je een SMS gehad van Guidion om een afspraak in te plannen. Klopt dit? Als je een afspraak inplant zorgt Guidion voor de installatie!

Reputatie 1

Dank je, Tommie. Fijn dat je het zo oppakt. Zou je willen vragen of ik kan worden benaderd via de mail? Ik kan niet worden gebeld tijdens m’n werk, en mijn man ook niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, ik begrijp je sentiment hierin volledig. 

Ik heb onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen het gaan onderzoeken en doorzetten wat mogelijk is. Ook zullen ze je opbellen en informatie geven over jouw oplevering. Hopelijk krijg je nu meer inzicht en wordt het snel voor je opgelost! 

Reputatie 1

Beste Tommie.

Inderdaad reageert er ook niemand van Odido via mail. De reactietijd is lang, dat heb je aangegeven. Heb je een idee hoe lang? De kapot geboorde dampdichte laag wordt namelijk een steeds groter probleem.

Jij bent de enige die reageert, vandaar dat ik het maar weer via dit kanaal probeer. Bellen helpt niet, mailen helpt niet, een aangetekende brief is nooit getekend……

Vanuit de onderaannemer is het oorverdovend stil. Nog nooit van hun een reactie gekregen.

 

Wat nu te doen? Er moet door jullie toch een inventarisatie worden gemaakt…… En een erkenning en oplossing dat wij met een zeer groot probleem zitten, door jullie inkoop van diensten bij een slechte onderaannemer. Dit is jullie verantwoordelijkheid. 
Op z’n minst zouden we een update mogen verwachten.

Wij denken eraan om onze rechtsbijstand te moeten gaan aanspreken. Hopelijk is dit niet nodig.

Fijne avond verder

 

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 je kunt ons ook een privébericht sturen op Facebook of X. Hopelijk kom je er snel uit. Excuses zijn nergens voor nodig. Ik wens je nog een prettig weekend!

Reputatie 1

Dank je Tommie. En nogmaals excuses, ik ben inmiddels echt moedeloos hiervan, vandaar.

Via Facebook of X is het ook ook zo openbaar. En bellen heb ik vaak gedaan, maar dan moet ik het verhaal voor de zoveelste keer vertellen, en gaat een hele aardige medewerker me helpen. En volgens stopt het daar. Of ik word teruggebeld als ik de telefoon niet kan aannemen door m’n werk.

Ik ga dat mailadres proberen, dank je. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ez42, als je een account maakt op Mijn Odido dan kun je de facturen bekijken. Ik heb naar jouw Mijn Odido gekeken en ook hier staan geen facturen voor Internet + TV, zie afbeelding. Je zou kunnen mailen naar internet.service@odido.nl, echter is de reactie tijd flink gestegen. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen of via Facebook of Twitter/X.

 

Reputatie 1

Sorry, Tommie.

Toch een Tele2 abonnement. Mijn excuses.

 

Reputatie 1

Nee  ik kan alleen zien wat er door jullie is geïncasseerd in mijn bankgegevens.

 Ik heb geen factuur gekregen.

 

Is er een manier om met jullie direct te mailen ipv in de community?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, wij hebben nog geen factuur verstuurd voor Internet + TV? Kan je de facturen nalopen en inzien? 

Reputatie 1

Ja, klopt. Op 26 september en 26 oktober is dit afgeschreven. Ik heb nu opdracht gegeven aan mijn bank om het terug te boeken. 

Dubbele kosten, omdat ik nog steeds genoodzaak ben Ziggo te hebben. Waarvan de bedoeling was over te stappen, naar jullie.

Aangezien ik van jullie nog geen glasvezel heb, vanwege al deze nog niet afgehandelde problemen.

En betaal ik dus voor Ziggo, maar ook jullie schrijven nu af.

 

Hopelijk wordt dit nu ook geen probleem.

Ik weet dat jij er ook niks aan kan doen. Maar ik vertrouw erop dat je m'n frustraties snapt

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 ik begrijp je niet helemaal. Je geeft aan dat je al betaald voor de diensten? Dit zie ik niet terug. Wat bedoel je dan met dubbele kosten? Je begint pas met betalen vanaf het moment dat het modem online komt.

Reputatie 1

Sorry?

Wat bedoel je precies?

Ik heb geen aansluiting van jullie, en dat duurt zo lang omdat er geen actie is van jullie kant. En dan heb ik dubbele kosten. Ik betaal altijd voor iets wat ik wél krijg

 

Reageer