Skip to main content

De installatie van uw glasvezelnetwerk heeft tot schade aan onze erker geleidt. De dampdichte folie in de nieuwe muur is kapot geboord.

Dit was eind juni 2023. Ik heb daarna telefonisch een klacht ingediend. De dame van de klantenservice was erg aardig en begripvol, en zou een dossier aanmaken. Er zou snel contact worden opgenomen met mij voor een afhandeling van deze schade. Echter heb ik nog steeds niets vernomen van u.

Ook heb ik, door het uitblijven van een reactie, een aangetekende brief gestuurd begin augustus. Deze is volgens Postnl nog steeds niet getekend.

Inmiddels ben ik klaar met het “loop”-je van de chatbot, waarin ik blijf hangen. En via de mail krijg ik ook geen reactie.

Ik wil een oplossing en een vergoeding van de schade, en vooral een reactie. Want van uw kant hoor ik niets.

 

 

Tja, je stond er inderdaad bij en keek ernaar. T-mobile zal dit door spelen naar de netbeheerder,  maar wat wil je nu dat er gebeurd c.q. opgelost behalve dat de router wordt aangesloten? Ik geloof niet dat je wilt dat de aannemer je muur opnieuw komt stucen?


 


Hallo Tommie.

Dank je wel voor je snelle reactie. Heel fijn!

Ik heb er zeker niet om gevraagd.
Er is een gat met geribde buis voor aangelegd speciaal voor dit doeleind. Deze loopt van de buiten bij de voordeur naar binnen in de woonkamer. Het bedrijf die de glasvezel door de voortuin naar de voordeur legt, heeft het in overleg met ons goedgekeurd. 

Het bedrijf wat de kabel doortrok van buiten naar binnen, zij maakten de schade. Dit was een ander bedrijf, op een andere dag.


De situatie:

Op 22 juni j.l. zou de monteur langskomen om de boel aan te sluiten.

Ik verwachtte dan ook een persoon die de draad door die buis zou leggen en daarna het modem aan zou sluiten. Op de plek die wij willen.

Er stonden twee heren op de stoep en ik heb ze verteld waar de geribde buis ligt. Eén van de heren ging meteen een schop halen, maar de andere man had de buis al snel gevonden, door wat te graven met z’n handen.

De andere man liep mee naar binnen, om te kijken waar de draad moest uitkomen. Dit is dus al dat bestaande gat, waar nu onze Ziggo-aansluiting binnenkomt. Ik zei hem dat de kabel door dit gat moest. 

Hij rommelde met z’n vingers in het gat en zei dat dat niet ging.

Vervolgens loopt hij naar z’n busje en komt weer binnen met een enorme boor.

Ik schrik en vraag wat hij van plan is.

Hij verteld dat dat op deze manier moet, want dat kan niet anders. Ik zeg: “Nee joh!” En dat ik nét een nieuwe erkermuur heb en nieuwe plint en dat ik dit niet wil.

De erkermuur is in 2021 geplaatst en is geïsoleerd en heeft een dampdichte laag. Dit heeft heel veel geld gekost.

 

Hij zegt dat er geen schade komt. Ik vraag hoe dat kan, als je er zo’n lange boor in zet? “Nee, dat wordt gewoon weer dichtgesmeerd”. En hij boort, net boven de plint, een gat in m’n muur.

Ik voel me totaal overrompeld.

Meteen na het boren vertrekt hij en zegt dat z’n collega zo komt, om het netjes te maken. Ik hoop het van harte.

De collega komt en smeer het een beetje dicht met kit (dit was een glad gestucte muur, met lage convectorradiatoren. Deze lage convectorradiatoren hadden we gekozen omdat dat een mooiere aanblik geeft op de gestucte muur.)

En daarna plaatst hij een onooglijke doos op de muur ook weer geschroefd in die muur(groot en lelijk in de woonkamer en nóg meer gaten!)

Ik kijk als hij weggaat en zeg :”Jemig, wat een lelijk ding”.

Ik ben totaal verbluft. Zoveel werk en geld in gaan zitten en binnen 15 minuten voor een paar duizend euro aan schade! Gaten in de muur, in de isolatie en een kapotte damp-dichte laag, stucwerk naar z’n gallemiezen. Een kastje op de muur die we nooit dáár hebben gewild.

 

Het kastje zit voor een deel over de gaten heen gemonteerd. Evengoed is er geboord in een muur, wat helemaal niet nodig was. En dat kastje en het gat hadden niet op die plek moeten zitten. Bovendien zát het gat, waar die kabel doorheen had gemoeten, 5 cm ervan af, maar niet in m’n erkermuur.
Raar ook, dat er nooit meer een monteur is geweest om de rest van het modem te installeren, de rest van het ding staat nog steeds in een doos….


Nu is er schade, en ik hoor niks van jullie en is het moeilijk jullie te bereiken.

Ben blij dat jij wél reageerde!

Voor wat Guidion of een onderaannemer betreft: Dat weet ik niet, omdat ik alleen met jullie een contract ben aangegaan. Wie jullie daarvoor inhuren is dan jullie verantwoordelijkheid.

Ik stuur foto’s mee in het bericht hierop volgend.

Er moet hier een oplossing voor komen


Hartelijke groet,

Esther

 

 


 


Hey @Ez42, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik zal dit wel moeten toelichten, de monteurs van Guidion boren over het algemeen nooit. Zij weten namelijk niet, zoals nu, wat er achter of in de muur zit. Daarom mogen ze dit niet doen alleen als er om gevraagd wordt. Dit is voor eigen risico. Ik ben dus heel benieuwd of Guidion dit gedaan heeft of een onderaannemer. Daarnaast wil ik je vragen om foto's te delen van de muur. Dan kan ik een samenvatting maken van alles en dit doorzetten naar de desbetreffende persoon die hier over gaat. Dan zal ik mijn best voor je doen om dit op te lossen! Ik zie graag je reactie en de foto's tegemoet.


Reageer