Goedendag,
Even update van mijn zijde… De bestelling is door mij zojuist via de klantenservice geannuleerd.
De oplevering duurt mij te lang en is het te vaag wanneer de oplevering plaatsvind of wordt er radiostilte door de partijen gehanteerd wanneer vraagstellingen worden gedaan, daarbij is mijn huidige financiële situatie niet toereikend voor het bestelde abbonnement
Tja, je wil zelfs een 8Gbit abonnement. Dat zijn dure keuzes. Voor de meeste huishoudens is 100 mbit een prima snelheid en zeker beter betaalbaar.
Goedendag,
Even update van mijn zijde… De bestelling is door mij zojuist via de klantenservice geannuleerd.
De oplevering duurt mij te lang en is het te vaag wanneer de oplevering plaatsvind of wordt er radiostilte door de partijen gehanteerd wanneer vraagstellingen worden gedaan, daarbij is mijn huidige financiële situatie niet toereikend voor het bestelde abbonnement
Tja, je wil zelfs een 8Gbit abonnement. Dat zijn dure keuzes. Voor de meeste huishoudens is 100 mbit een prima snelheid en zeker beter betaalbaar.
In dit geval zijn de maandelijkse kosten even een secundair punt.
even een update mijn zijde.
Zojuist een zeer helder en open gesprek gehad net iemand van ODF en heeft me een kleine inzicht gegeven in hoe het loopt en hoe het ervoor staat.
er zijn een aantal dingen duidelijk geworden; er zijn afspraken zijn gemaakt met gemeentes over een tijdsbestek dat een wijk aangesloten wordt, in het kader van vertragingen door weer, vergunningen die worden ingetrokken of problemen tijdens graafwerkzaamheden kan er vertragingen ontstaan ( welke momenteel op 6 maanden staat) en dat de uitvoerder een kwartaal planning hanteert ( maakt een planning voor een kwartaal), maar deze is nog niet vrijgegeven in het kader van beschikbare middelen, maar zou in principe een wijk binnen het afgesproken tijdsbestek moeten zijn opgeleverd.( 2 jaar )
even op basis van individuele postcode+huisnummer is bekend dat de kabels er liggen en de wijkcentrale er ook is, maar daar nog wat werkzaamheden dienen te worden verricht o.a. kabels afmonteren en plaatsing van de apparatuur voor de desbetreffende providers door externe partijen ( guidion ).
Er is een individueel verzoek gedaan naar de uitvoerder omtrent informatie planning betreffende mijn adres, maar gezien dat uitvoerder met kwartaal planning werkt zal dit op zijn vroegst volgende maand bekend zijn in hoeverre de werkzaamheden gaan vorderen en er zicht is of er wat gaat gebeuren.
.Uit commercie begrijp ik de strategie van odido, maar uit zakelijk en persoonlijk oogpunt vind ik de strategie niet handig en kan vele klachten en frustratie vanuit de consument/klant voorkomen, onnodig werk verminderen en druk op alle partijen verminderen in het kader van afhandeling.
Mijn suggestie aan Odido is om pas glasvezel aan te bieden qua abonnementen en aan te kondigen op moment dat de infrastructuur daadwerkelijk gereed is ( kabels tot aan gevel / erfafscheiding, wijkkasten gereed) dan klaart de klachten regen misschien een beetje op en kan de klachten stroom verminderen, klanten / consumenten hoeven dan minder lang te wachten op de glasvezelverbinding en raakt de naam van de provider minder snel besmet.
Misschien een suggestie om de optie om glasvezel vooruit te bestellen te laten vervallen en de nieuwe klanten waar glasvezel nog moet aangelegd worden ( of in wijken waar het op dit moment aangelegd wordt) een adsl lijn aan te bieden en zodra de infrastructuur gereed is, klanten een mooie aanbieding doen mbt glasvezel
Goedendag,
Zal ook even een update plaatsen in dit topic.
Inmiddels hen ik via ODIDO een adsl internet abbo op mijn eigen adres, jammer genoeg is er stilte rond de verdere aanleg mbt glasvezel, er is na mijn telefoontje met ODF geen verder contact geweest of duidelijkheid gekomen in het kader van tijdlijnen en updates.
*zucht*
Wat moet iemand doen om überhaupt ergens een indicatie van te krijgen.
Goed en wel in mei en nog geen zicht wanneer de glasvezel in de woning komt / beschikbaar is, heb maar is weer een mailtje gestuurd naar odf, laatste contact was begin januari.
Hi @VincentB01, je kunt het beste Open Dutch Fiber opbellen over een update. Dit kan via dit telefoonnummer: 088-1633633. Hopelijk kunnen zij je wat meer informatie geven.
Even een update in dit topic t.a.v. de glasvezelverbinding…..met ventilerend karakter.
Wederom de vraagstelling gedaan bij desbetreffende aannemer (TOFgroup) omtrent het verwezenlijken van de huisaansluiting, aangezien we nu 2 jaar en 4 maanden na de initiële start zitten van de geplande start van aanleg binnen de wijk Rotterdam-Charlois..
Ben van mening dat ondanks dat ik geen invloed op het gehele proces kan hebben, het hele proces wel frustrerend is m.b.t het krijgen van een werkende glasvezel internet verbinding in mijn koopwoning en dat er totaal geen gang is zit en er totale windstilte van alle partijen is omtrent updates, al dan wel wel of niet per mail of brief.
Het is dat ik zelf regelmatig nog informeer, welke ook lange reactietijden heeft, daarbij zeggende is er nooit wat bekend, ontbreekt er wat of moeten er dingen nog gedaan worden in het proces om de volgende stappen te kunnen maken, zo wordt het spreekwoordelijke gebed zonder end.
Het is vermoeiend.. ook omdat ik op deze manier niet mijn netwerk punten ( wandcontactdoos met lc keystone en rj45 keystone in pvc buis) niet echt kan aanleggen.