Skip to main content

ONT foutief geregistreerd

• August 14, 2025
  • 18 reacties
  • 229 Bekeken

Hoi Odido,

ik heb een nieuw glasvezel abonnement bij jullie, vandaag kwam guidion voor installatie. Helaas is de ONT niet juist geregistreerd en blijft de PON led knipperen. Kun je controleren of in de Odido systemen alles juist staat en me evt contactgegevens van de delta backoffice geven? Er is me veel aan gelegen dit voor het weekend op te lossen.

ticket nr van monteur is 79104409

serienummer ONT is ALCLFDBC331F met ont p/n 3TN00666BJAA.

alvast bedankt!!

@Sven-Odido 

August 15, 2025

Update: contact met de telefonische klantenservice gehad. Die hebben alles nagelopen, we wachten nu een uur en starten dan de ONT op. Alles staat goed in de systemen.

18 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 14, 2025

Hallo ​@Babetjansen

Als je alle privé velden in je community profiel kan invullen dan kan een moderator direct bij je abonnement.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 14, 2025

Hallo ​@Babetjansen

Als je alle privé velden in je community profiel kan invullen dan kan een moderator direct bij je abonnement.

Thanks! Heb net de info ingevuld!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 15, 2025

Update: contact met de telefonische klantenservice gehad. Die hebben alles nagelopen, we wachten nu een uur en starten dan de ONT op. Alles staat goed in de systemen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 15, 2025

Helaas nog geen werkende ONT

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 25, 2025

Inmiddels ruim anderhalve week zonder internet, 11 belletjes met de klantenservice, vingers wijzen tussen odido, guidion en delta, en nog steeds geen oplossing. ​@Odido ​@Sven-Odido wanneer komen jullie in actie?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • August 26, 2025

Hey ​@Babetjansen, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online komt. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement erbij kunnen pakken. Ik ben dircet naar je ticket gaan kijken en aan onze kant staat alles goed. De registratie lijkt echter niet door te komen bij Delta. We hebben dit doorgezet naar de onderaannemer om dit zo spoedig mogelijk op te lossen zodat je eindelijk online komt. Op dit moment wachten we op een reactie van Delta. Ik hoop dat we spoedig een reactie kunnen ontvangen zodat jij kunt genieten van je internetverbinding! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 26, 2025

Hi Tommy,

dank voor je reactie. Ik begrijp dat er iets niet lekker zit bij Delta, maar daar waren we - met alle respect - een week geleden ook al achter. Ik heb een contract met Odido, niet met Delta, en ik verwacht dat Odido op een gegeven moment overgaat tot escalatie bij Delta. Ik hoor nu al een week dat dit de hoogste prioriteit heeft en dat ik écht vandaag een doorbraak kan verwachten, maar tegelijkertijd gaat iedere dag voorbij zonder progressie. Ik hoop dus dat jullie een andere ingang hebben bij Delta, of mij desnoods direct in contact brengen, om dit probleem snel te verhelpen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 28, 2025

Hi ​@Tommie van Odido,

Vandaag precies twee weken offline. Kun je me een update geven en dit intern escaleren? Kun je daarnaast aangeven of de 14 dagen bedenktijd geldt vanaf het moment dat de service werkt? Ik begin me namelijk serieus af te vragen of ik wel een twee jarig abonnement wil bij Odido als alleen het aansluiten al voor dit soort problemen zorgt.

alvast dank voor je reactie.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 29, 2025

Hey ​@Babetjansen, ik heb om een update gevraagd bij onze activatie desk. Het gaat niet puur om een ONT die geregistreerd moet worden. Het lijkt erop dat de patch weggehaald is, we moeten echt reactie van Delta op dit moment afwachten of ze dit nog kunnen oplossen of dat er een hele nieuwe order ingeschoten moet worden. Hopelijk krijg ik spoedig reactie!  

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 29, 2025

Ik heb al reactie ontvangen zojuist ​@Babetjansen, ze hebben de patch al verwijderd, dit is niet meer te herstellen op je huidige bestelling. Wat ik voor je kan doen in deze annuleren en de bestelling kopiëren om een nieuwe in te schieten, hierdoor wordt de patch opnieuw aangevraagd of ik kan deze annuleren en dan kun je zelf een nieuwe bestelling aanvragen via onze website, dan kun je waarschijnlijk gebruik maken van de Prijzen Slag actie die op dit moment loopt. Dan ben je denk ik goedkoper uit! Laat je mij weten wat je liever hebt? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 29, 2025

Hi ​@Tommie van Odido annuleer de bestelling dan maar, dan ga ik wel een nieuwe inschieten met dezelfde gegevens. Ik ga ervan uit dat de voorwaarden verder gewoon gelijk blijven, laat je weten wanneer ik de nieuwe bestelling kan plaatsen? Ik wil zsm weer online zijn na ruim twee weken zonder internet. 

Dank alvast.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 29, 2025

Hey ​@Babetjansen, ik heb zojuist de bestelling geannuleerd. Je kunt een nieuwe aanvragen op onze website. Dan zal alles voorspoedig gaan verlopen! Laat je mij weten wanneer je een nieuwe bestellibng gedaan hebt? Dan druk ik hem gelijk door in het systeem zodat alles meteen begint te rollen.  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 29, 2025

Hi ​@Tommie van Odido ,

heb net order met ordernummer 240148625 geplaatst. Eerst mogelijke datum was 09-09-2025, maar ik hoop dat je dit naar voren kunt trekken. Alvast dank!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 29, 2025

Dankje ​@Babetjansen, ik heb hem handmatig doorgezet in het systeem, ik kan geen zekerheid geven dat het sneller wordt dan 09-09 maar het is mogelijk!  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 29, 2025

Hi ​@Tommie van Odido,

de afspraak met guidion (die niet perse nodig is) kon niet eerder dan 15-09 gemaakt worden. Zou je kunnen proberen het installatiepakket zsm mijn kant op te sturen, dan sluit ik het zelf aan als je me een seintje kan geven wanneer de verbinding actief is (hopelijk vóór 9-9).

dankje!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 2, 2025

Hi ​@Tommie van Odido , 

installatiepakket is inmiddels binnen en geinstalleerd. Het is nu wachten op de delta-patch. Ik begreep van je collega van de telefonische klantenservice dat dit 11 (!) werkdagen duurt… kun je aub deze patch met prioriteit laten oppakken (aangezien de oorzaak hiervan juist lag in het verwijderen van een patch door delta)? Ik begrijp dat jullie bepaalde processen hanteren en daar lastig van af te wijken valt, maar ik hoop toch dat jullie een stapje bij willen zetten als een klant al bijna 3 weken offline is door toedoen van een van jullie onderaannemers. 

alvast dank voor je inspanning!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 3, 2025

Hey ​@Babetjansen, ik heb me best voor je gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar om de patch te versnellen, hij staat echt vast op de 15e. Ik had je graag beter nieuws willen brengen maar mijn handen zijn in dit geval ook geboeid. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2025

Hi ​@Tommie van Odido,

Ik weet dat jij er niks aan kan doen, maar ik kan niet begrijpen dat Odido op deze manier met haar (nieuwe) klanten omgaat. Verdere escalatie of compensatie waren op z’n plaats geweest, maar niets van dat alles. Ik hoop van harte dat jullie dienstverlening de komende twee jaar wél naar verwachting is, anders heb ik enorme spijt voor mijn providerkeuze.