Nieuw klant Odido

  • 8 October 2023
  • 71 reacties
  • 1148 Bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Donderdag is er een monteur langs geweest en heeft voor mij de boel geïnstalleerd. Echter werkt helaas mijn internet nog steeds niet. Iets was er defect in de wijkkast (splitter) en mijn media convector blijft ook rood branden. Nu ben ik al enige dagen bezig met Odido hoe en wat wanneer opgelost gaat worden? Gezien ik afhankelijk ben van mijn internet (werk + school) en het voor mij niet te doen is op mijn telefoon. Maar heb het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, gezien er werd vertelt dat eerst Gedion wat moest regelen, blijkt nu weer KPN te zijn. Echter weet ik nog steeds niet wanneer het gemaakt/geregeld gaat worden. Kreeg als antwoord dat ze niet 5 min in de wachtrij konden vaan zitten (Odido medewerker) Vind ik een beetje apart gezien ik al een halve dag aan de telefoneren met Odio.

Wie kan mij helpen? Gezien ik al 4 dagen zonder internet zit, waar ik al bang voor ben dat dit nog langer gaat duren.

Jason van Odido 9 maanden geleden

Goedemiddag @Terneusen86, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Slim dat je hier aan de bel trekt! Ik heb het bekeken voor je en zie dat de netwerkbeheerder een aanpassing heeft uitgevoerd op het uitstaande monteursverzoek. Er zal snel een fysieke afspraak met jou gemaakt worden als dat nodig is. Vaak ligt het probleem echter in de wijkcentrale en zal men herstelwerkzaamheden verrichten; hier is een afspraak met jou niet per se noodzakelijk voor. Wel laat netbeheer altijd weten wanneer ze de centrale in gaan. Ik verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een contactmoment is. Houd ons op de hoogte als je wilt! 

Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 ja dat begrijp ik. Dus vanaf 5 oktober kan ik de kosten voor je vergoeden. Je moet wel eerst door ons aangesloten zijn voordat ik dit kan vergoeden. Dan mag je de factuur, hier in het topic met mij delen. Zorg wel dat je persoonlijke gegevens doorgestreept zijn.

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 dat is goed om te horen dat het gelukt is!

De periode dat je geen internet hebt zal ik, als het opgelost is, voor je vergoeden.

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Hi Edje040,

Schijnbaar is het moeilijk om de juiste persoon aan te sturen die de splitter in de wijkcentrale kan repareren voor mij. Maar ik ga niet meer zitten wachten. Ons geduld is na 4 weken wel op.

Probleem is dat je in de ogen van de provider een onbelangrijke klant bent. Hoe meer partijen er bij betrokken zijn hoe onbelangrijker de eindklant. Men heeft geen idee (en het interesseert ze ook niet) dat jij en je gezin er ontzettend veel last van hebben (werk, school, etc.). Wat men vergeet is dat het meer schade toebrengt dan de kostenbesparing oplevert door het bij diverse partijen te beleggen. Hierdoor gaan klanten weg en, zeker niet te vergeten, hierdoor komen klanten niet. Ik heb serieus nagedacht om over te stappen maar geen haar op mijn hoofd die daar nu nog aan denkt. Ook zal ik mensen in mijn omgeving die overwegen over te stappen, verwijzen naar dit forum. 

Gemiste kans van Odido om klanten serieus te nemen. 

Reputatie 1

@Terneusen86 De rapportage geeft verder niet echt aan wanneer de splitter gerepareerd wordt, maar doorgaans is dit redelijk snel opvolgend aan het vorige onderzoek. Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb! 

Hi Jason,

Ik ben niet langer klant meer bij jullie. Ik heb gisteren mijn abonnement met onmiddellijke ingang stopgezet. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, ik heb de vergoeding in gang gezet. Het kan wat langer duren voordat het overgemaakt wordt. Dit zal in een volgende “betaal cyclus” worden overgeboekt. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, ik heb de vergoeding in gang gezet. Het kan wat langer duren voordat het overgemaakt wordt. Dit zal in een volgende “betaal cyclus” worden overgeboekt. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Hi Tommie,

Ik hou het mee in de gaten. Bedankt.

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, als het goed is heb je een SMS gehad om een afspraak in te plannen. Is dit inmiddels gelukt? 

Hi Tommie,

Ik moet dit straks even bekijken. Gezien ik mijn prepaid kaartje in mijn telefoon heb zitten. Ik laat het je weten als ik wat meer weet straks.

 

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN NetwerkNL aangestuurd moet worden. Zij zullen het binnen drie dagen moeten oppakken. Hopelijk hebben zij nu eindelijk de oplossing.

Die factuur kan ik jammer genoeg niet voor je vergoeden. Het verloopt allemaal inderdaad niet soepel maar meer dan dit kan ik niet voor je doen. Ik hoop oprecht dat KPN NetwerkNL het nu voor je kan oplossen.

Hi Tommie,

KPN Netwerkbeheer is al een keer in de kast geweest. Als je de geschiedenis terugleest. Jou collega van de klantenservice vertelde mij gisteren 6 werkdagen. Wat is het nu? Ik ben 4 weken bezig met jullie voor een splitter reparatie. Ik vind het belachelijk dat het dat dit zo lang moet duren. Ik wil geen werkdagen/weken meer wachten. Ik vind dat er vanuit jullie is sneller gehandeld moet worden. Ik had gisteren ene Dennis van de klantenservice een opmerking dat er bij KPN een grote puinzooi is. Maar jullie bevinden ook in dit rijtje. De monteur die gisteren bij mij was vertelde dat osm binnen 4 uur geregeld moest zijn (Rifat).

Ik ben van mening dat jullie het vandaag maar is gaan regelen ipv volgende week. Ik wacht dadelijk onderhand 5 weken Tommie. Als vanmiddag niet geregeld is bel ik morgen op. En dan zeg ik alles op. En kunnen jullie de spulletjes komen ophalen die in mijn meterkast zitten. Echt te belachelijk voor woorden. Want dit gaat een principe kwestie worden. 2 kinderen die over de flos zijn die geen tv kunnen kijken ect. Ik heb hieronder alvast de factuur van KPN die mogen jullie alvast vergoeden want deze ga ik niet betalen, en ga hier niet meer opwachten tot jullie mij hebben aangesloten

.

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 ik zal dat nummer later vandaag nog een keer proberen. Dat gaat waarschijnlijk sneller dan wachten.

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Zojuist de monteur van KPN geweest. Wederom een teleurstelling. De splitter is kapot en ik ben de enige die daar op zit. Zoals hij vertelde heeft Odido wat steken laten vallen met de omvang van de klacht. Er had al een bedrijf naar de splitter kunnen kijken gezien jullie hier zelf verantwoordelijk voor zijn zoals de monteur vertelde. 
Nu ben ik toch reuze benieuwd hoe serieus deze klacht genomen gaat worden. Ik ben namelijk al 2 weken continue aan het bellen voor een oplossing. En al meerdere malen vermeld heb dat mijn splitter kapot is.Wat gaan wij hieraan doen? Gezien mijn vouchers verstreken zijn met Internet. Niet bereikbaar ben gezien ik een prepaid kaartje van jullie in mijn telefoon heb zitten ect ect. Ik hoop dat er met spoed een oplossing komt en dat het deze week nog gemaakt gaat worden en dat ik weer niet 2 weken aan het bellen ben. Want dit loopt wel de spuigaten uit.

Reputatie 1

@Demi van Odido 

Bij deze heb ik mij abonnement beëindigd bij Odido. Vanaf 5 Oktober alleen maar bezig geweest hoe het zat met mn internet. Van weken teleurstellingen naar teleurstellingen…vandaag zou er ook een monteur komen die in de wijkkast werkzaamheden ging verrichten, wederom zonder resultaat en krijg weer het zelfde verhaal te horen. Dit was echt de druppel….Onacceptabel wat hier de afgelopen weken gebeurd is. Hoe kun je nieuwe klanten zolang laten tobben, en zonder internet te laten zitten. Ik raad nieuwe klanten aan als ze de overstap naar jullie maken toch goed achter hun oren te krabben voor ze hieraan gaan beginnen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, je dient inderdaad zelf nog een keer te bellen. Anders moeten we de reactie afwachten op het lopende ticket. Ik heb het nummer daar nog een keer bijgezet.

Ik bel persoonlijk zelf niet met klanten. Je kunt de klantenservice nog wel een keer proberen, daar heb je direct contact met een collega! 

Het schijnt als je dit topic leest dat jij niet de enige bent.

Ook ik ben het met je eens dat hier erg veel fouten zijn gemaakt en Odido hier voor nieuwe klanten moet voorkomen dat dit niet herhaald wordt.

Ik persoonlijk zou het al veel eerder afgekapt hebben want zo ga je niet met klanten om en geef je daarom gelijk het abonnement te beëindigen.

Succes met het zoeken naar een nieuwe provider.

@Terneusen86 ik heb echt respect voor je geduld. Voor mij is jouw ervaring met de overstap van KPN naar Odido een reden om dit niet te doen. Ik blijf voorlopig bij KPN totdat Odido hun zaakjes beter voor elkaar heeft en stopt met (nieuwe) klanten aan het lijntje te houden.

Goedkoop is duurkoop...dat blijkt wel weer. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, zou je een foto van de bonnetjes kunnen sturen? Dan zal ik deze voor je vergoeden!

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, je dient inderdaad zelf nog een keer te bellen. Anders moeten we de reactie afwachten op het lopende ticket. Ik heb het nummer daar nog een keer bijgezet.

Ik bel persoonlijk zelf niet met klanten. Je kunt de klantenservice nog wel een keer proberen, daar heb je direct contact met een collega! 

Ik ben de hele dag al aan het bellen. Maar krijg geen gehoord. 90 min in de wachtrij….en soms krijg ik een antwoord van een bandje…”Ik krijg de mededeling dat ik contact op moet nemen met m’n eigen internet provider, de verbinding wordt nu verbroken!” Maar is afwachten wanneer de netwerkbeheerder mij gaat bellen. Maar dan zijn we aankomende week alweer 2 weken verder. Zonder werkend internet ben ik bamg.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Terneusen86, je hebt helemaal gelijk! Excuses voor deze e-mail, er ging wat mis met de communicatie in ons systeem. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Eindelijk! Zojuist ben ik in contact gekomen met KPN Netwerk beheer. De gehele dag bezig geweest om in contact te komen met ze, echt slecht om ze zo lastig te kunnen bereiken. Ik begrijp ook dat jullie hier niets aan kunnen doen. Maar hoe gaat dit verder in z'n werk als het dadelijk gemaakt is (als ze überhaupt het kunnen maken) gezien ik m’n abonnement als 2 weken verlopen is zonder internet. Wordt dit verrekend of?

Wil je alvast enorm bedankt voor je service.

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 bedankt voor je update. Ik zie dit inderdaad ook terug in de terugkoppeling van de monteur. Hij heeft het meteen voor je doorgezet. Ik hoop ook dat ze het snel voor je kunnen oplossen!

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Reputatie 1

@Jason van Odido 

Tot heden heb ik nog niets mogen ontvangen van Jullie met betrekking tot mijn internet probleem. Hij werkt tevens nog steeds niet. Er er zijn alweer 7 dagen verstreken. Kun jij kijken of hier al wat meer over bekend is? Het zou voor de 16de werkend zijn. Maar ben bang dat dit het het niet gaat worden. Ik heb contact gehad met jou collega Raoul.

Reputatie 1

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Hi Edje040,

Schijnbaar is het moeilijk om de juiste persoon aan te sturen die de splitter in de wijkcentrale kan repareren voor mij. Maar ik ga niet meer zitten wachten. Ons geduld is na 4 weken wel op.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Terneusen86, ik heb het direct voor je nagekeken! Het is nog in behandeling bij de netwerkbeheerder. Zodra er iets concreets is, zul je het horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Terneusen86, ik zie nu dat we in twee topics contact hebben. Zou je willen kijken naar mijn reactie in het andere topic? Ik wil je vragen het contact via één topic te houden. Dit is een huisregel van onze Community en zo spreken we niet langs elkaar heen. Dankjewel!

Reputatie 1

Hi @Terneusen86, ik zie nu dat we in twee topics contact hebben. Zou je willen kijken naar mijn reactie in het andere topic? Ik wil je vragen het contact via één topic te houden. Dit is een huisregel van onze Community en zo spreken we niet langs elkaar heen. Dankjewel!

Hi Cheyenne,

Mijn excuses. Ik heb het bericht gelezen. Zouden jullie het hier dan willen plaatsen met betrekking tot de updates. Nemen jullie mijn factuur van KPN ook in behandeling of wordt dit verrekent? Bedankt alvast. 

Reageer