Skip to main content

Hoi,

Ik maak de overstap van Ziggo naar Odido maar het verloopt nog niet geheel soepeltjes. Momenteel sta ik al 20 minuten in de wacht bij de klantenservice in afwachting van een medewerker en dat duurt nog voort . Hiervoor heb ik 38 minuten gehangen en uiteindelijk opgehangen omdat ik dacht dat het misschien in de doorschakeling mis was gegaan: het kan toch niet zoooo lang duren ???.

Advies 1: Breid je klantenservice uit
Advies 2: Haal die ….. muziek weg. Na 38 minuten ben je dat dezelfde muziekdeuntje meer dan spuugzat en die dame die zegt dat ze je 'zo snel mogelijk’ proberen te helpen verliest haar geloofwaardigheid ondertussen ook wel..

Ik heb inmiddels 3x een nieuwe aanmelding moeten doen omdat het met de vorige 2x misging. De bevestiging die je bij het afsluiten wordt toegestuurd is onvolledig, 1 maal ging het mmis omdat het huisnummer onjuist vermeld was. Of mijn gewenste ingangsdatum juist is, weet ik niet: 

Advies 3: Vermeld op de toegestuurde documenten de geenste ingangsdatum

PS Op ziggo is veel kritiek geweest. De klantenservice was qua bereikbaarheid en meedenken de laatse tijd in ieder geval veel beter. Ik begin te twijfelen of overstappen wel zo'n goed idee was.

PS2 Ondertussen zit ik op 28 minuten wachttijd :.(

Ro

Hoi ​@RoCoJo, excuses voor de veel te late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip beland omdat deze gecategoriseerd werd in een niet langer bestaand sub-forum. Dit is nu bij een moderatieronde gelukkig bekend geworden. We zullen dit voorkomen vanaf nu, sorry nogmaals. Heb je nog hulp nodig? Dan roep ik de hulptroepen op!

(Helaas dat K…. muziekje is nog steeds niet weg)

het is duidelijk dat Odido veel succes heeft met haar aanbieding van eind december: de helpdesk is nog steeds slecht bereikbaar. (en dus dat stomme deuntje als je tot een half uur in de wacht staat.)

Als je ze dan aan de lijn hebt, moet ik nageven: De helpdesk is vriendelijk en behulpzaam maar het oplossend vermogen is dramatisch. Waarschijnlijk door de gebruikte software die  blijkbaar niet is opgewassen tegen een klant die 3x Internet/tv-abonnement afsluit die 2x genannuleerd moest worden.

Laten we positief blijven: Internet en TV werkt (nog)!
Maar mijn abonnement beheren zit er niet in !! Het blijkt onmogelijk te zijn om mijn huidige abonnement in mijn online omgeving zichtbaar te maken (er staat nog steeds dat mijn internet/TV per 24/12/2024 zal worden stopgezet: Dat is gelukkig mijn 1e of 2de bestelling en niet mijn huidige (hoop ik))

Geen toegang tot mijn online omgeving:

1. Ik kan dus niet controleren of alle gegevens juist zijn (Mijn 2de afgesloten abonnement kwam op het verkeerde huisnummer binnen (buren hadden dikke pret), bij de 3de keer afsluiten kon ik plotseling niet meer profiteren van de aanbieding….. of toch wel ?).
  2. Ik kan dus niet mijn abonnement aanpassen (en dat zal ik moeten omdat Odido na de actieweken eenzijdig haar voorwaarden aanpaste : u mag na 31/01/2025 niet meer downgraden (Uiteraard mag je kosteloos annuleren maar om dit nu netjes te noemen: Eerst lokken, dan actie terugdraaien)
  3. Ik kan dus niet bestellingen toevoegen (gelukkig beging het F1 seizoen pas in maart en heb ik Viaplay nu nog niet nodig (maar zou het voor die tijd lukken ??).

Afspraak om te worden teruggebeld wordt helaas niet nagekomen en dus maar weer opnieuw in de wachtrij. Eerder kreeg ik te horen dat het de volgende dag zou zijn opgelost, toen zou het op 02/01/2025  zijn opgelost. Vandaag kreeg ik te horen dat het doorgezet is naar de Technische Dienst en dat ze binnen 10 dagen zullen reageren. 

Het vertrouwen in Odido is danig verminderd. Je mag 1 incident niet tot norm verheffen maar of ik Odido aan iemand ga aanraden……

Frustratienivo is hoog dus wilde het even van me afschrijven: ter Leering ende Vermaeck

Ro.

Hey ​@RoCoJo, je oude abonnement staat inderdaad nog gekoppeld.

Ik heb de koppeling verwijderd, kan je eens proberen om je huidige abonnement te koppelen? Lukt dit nu wel of nog steeds niet? Zo niet, kan je dan aangeven bij welke stap het precies misgaat? 

@Tommie van Odido 

Dank voor je reactie.

Inloggen is niet meer mogelijk: Mijn wachtwoord is fout (?) en als ik het opvraag komt er geen mail (Langer dan 15 minuten gewacht)

@Tommie van Odido 

Gisteravond als nieuwe klant aangemeld en weer toegang: Oude gegevens zijn nog steeds zichtbaar.

Overigens kreeg ik gisteren de bevestiging dat mijn apparatuur van bestelling 1 en 2 door jullie zijn ontvangen. Ook dat was maar gedeeltelijk zichtbaar.

Ik hoop dat de backoffice die hiervoor een ticket heeft openstaan het probleem gaat oplossen.

Hey ​@RoCoJo, dat komt omdat je de gegevens invult van het abonnement wat opgezegd is met huisnummer 2, de nieuwe aanvraag staat op 22. Ik heb het abonnement nu ontkoppeld, vorige keer had ik het account verwijderd.

Hey ​@RoCoJo, dat komt omdat je de gegevens invult van het abonnement wat opgezegd is met huisnummer 2, de nieuwe aanvraag staat op 22. Ik heb het abonnement nu ontkoppeld, vorige keer had ik het account verwijderd.

@Tommie van Odido Ik vul geen gegvens in. Ik log in/registreer met mijn email en dan verschijnen de gegevens automatisch. Ik ko/ppel niks, Ik vul niks in: het staat meteen allemaal vermeld. Met mijn emailadres worden blijkbaar (de verkeerde) gegevens uit jullie systeem opgehaald 

@Tommie van Odido 

Opnieuw ingelogd en ik krijg de vraag of ik mijn abo wil toevoegen. Ik klik op ja en vervolgend worden de (verkeerde) abonnementen automatisch toegevoegd. Nieuw is niet zichtbaar.

Wellicht moet ik een ander emailadres gaan proberen om in te loggen.

@RoCoJo Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik wil graag dat je toegang hebt tot jouw Mijn Odido omgeving, ik help je graag om het nieuwe abonnement toe te voegen! 

Wil je dit inderdaad eens met een ander e-mailadres proberen? Als je deze aan mij doorgeeft via je community profiel onder het kopje ‘informatie voor moderator’, pas ik dit gelijk voor je aan in je nieuwe abonnement. Op die manier moet het lukken om je abonnement toe te voegen.

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om je te helpen! 

Hoi ​@Teresa van Odido ,

Ik heb mijn emailadres van mijn nieuwe inlog toegevoegd zoals je gevraagd hebt. Ik heb daar overigens ook het klantnummer vermeld wat (naar mijn informatie) het juiste is 😃

Ik wacht je bericht af.

Ik heb het e-mailadres voor je aangepast. Kan je het nog eens proberen ​@RoCoJo

Ik heb het e-mailadres voor je aangepast. Kan je het nog eens proberen ​@RoCoJo

Hey ​@Tommie van Odido en ​@Teresa van Odido 

Op het emailadres als genoemd in mijn profiel (mijn 2de mailadre) staat dat ik een abonnement moet toevoegen

Als ik inlog met mijn oorspronkelijke emailadrs staat nog steeds dat voor mijn bestelling een opzegging is ontvangen.

Nog geen vooruitgang dus !

@RoCoJo Ik help je graag verder!

Het klopt inderdaad dat je het abonnement nog moet toevoegen in het nieuwe Mijn Odido account (met het 2e e-mailadres). Het andere Mijn Odido account bestaat nog onder jouw oude e-mailadres, deze staat gekoppeld aan het opgezegde abonnement. Het klopt dus dat je hier de opzegging in ziet staan. 

Laat je het mij weten of het is gelukt om het nieuwe abonnement te koppelen aan je nieuwe Mijn Odido account? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 

@Teresa van Odido Ik begreep uit je bewoording dat jij het abo zou toevoegen. Vandaar dat ik niet verder ben gegaan toen  om Postkode/huisnummer werd gevraagd

Het is gelukt !!
Dank voor je hulp. 😁

Resteert:

1. Ik heb begrepen dat jullie backoffice hier ook mee bezig was, zie eerder in dit topic. Moeten zij hiervan nog weten ? (Odido Case 753 106 85).
  2. Hoe krijg ik (op een later moment) het andere emailadres op dit account ?

@RoCoJo Sorry, daar had ik duidelijker in moeten zijn. Super fijn om te lezen dat het is gelukt! 😀

Om jouw vragen te beantwoorden: 

1. Ik heb gelijk aan mijn collega's doorgegeven dat het is gelukt. Zij zullen het ticket sluiten.
  2. Wanneer het oude abonnement volledig is opgezegd, kan ik opnieuw proberen om de koppeling met jouw oude e-mailadres te verwijderen. Het oude Mijn Odido account moet dan misschien wel volledig worden verwijderd. 

Als je mij een seintje geeft wanneer het abonnement is opgezegd, ga ik meteen voor je aan de slag!

Hey ​@Teresa van Odido 

NP. Ik heb ondertussen geleerd geduld te betrachten 😉

Ik houd het in de gaten wanneer mijn abo is beeindigd. Ik vraag me alleen af waar dat op hangt: het is immers al redelijk lang geleden dat het werd beeindigd. Met het 1ste abo ging het sneller. Ik heb ook bvestiging ontvangen dat van het 1e en 2de abo de apparatuur retour is ontvangen. Misschien moet er van jullie kant toch nog even naar gekeken worden of dat wel goed gaat 🙄

Overigens:

Over duidelijke communicatie gesproken: Ik dacht dat ik nu Apple One 3 maanden gratis kon toevoegen aan mijn Internet/TV-Abo. Nadat ik de link volgde op https://www.odido.nl/blog/apple-one/ en het niet lukte,  ben ik op zoek gegaan naar de ‘kleine lettertjes’ en vermoed nu dat het alleen voor Odido MOBIEL bedoeld is ??!!

Nogmaals dank voor je hulp 😁
Ro

Reageer