Goedemorgen!
Op 18 November hebben wij besloten om over te stappen naar Odido per 19 December. Helaas niet zonder de nodige problemen. Zo ging de overstapservice niet door omdat het contractnummer niet geaccepteerd werd. En ging het met de monteur in eerst instantie ook niet vlekkeloos. Zo werd ineens spontaan bericht dat de afspraak niet door kon gaan etc.
Kreeg op 20 December een monteur over de vloer die de modem geïnstalleerd heeft en aangaf dat een tweede monteur nog bij de centrale moest aanmelden. En dat “hij hoopt voor me dat dit snel gebeurt”. Gevraagd of er een tweede monteur langs moest komen. Hierop kreeg ik t antwoord: nee hoor. Vervolgens kregen we eind vd middag bericht dat er een afspraak ingepland was voor de 24e.
Na een telefoontje kreeg ik de melding dat de afspraak van de 24e toch een monteur over de vloer komt nadat hij het bij de centrale gemeld had. Vervelend, maar we kregen een voucher voor unlimited internet tot die tijd.
24 December krijgen we de bittere pil dat het kastje van KPN stuk zou zijn, en dat dit eerst gefixt moet worden door hun. De monteur zou dit direct melden. En gaf ons het advies later die dag te bellen. Eind vd middag gebeld, KS gaf aan dat de ticket nog niet zichtbaar was, maar dat we er vanuit konden gaan dat dit goed komt. Ze gaf aan dat we het beste eind van de week konden bellen.
Vervelend genoeg kregen we die Vrijdag (27 December) te horen dat er geen ticket aangemaakt was. en dat we dus eigenlijk voor niks gewacht hadden. Kreeg een nieuwe voucher voor unlimited data. Er is een ticket aangemaakt en nu moesten we wachten op reactie.
Na een nieuwe volledige werkweek radiostilte hebben we besloten toch maar weer te bellen. We kregen de mededeling dat de afdeling die dit zou behandelen er nog niks mee gedaan heeft. De klantenservice medewerker heeft ons aangegeven dat hij in ieder geval de afdeling benaderd heeft om iets te doen.
Ondertussen zijn we weer een volledige week verder en is er nog steeds geen update of telefoontje geweest om een afspraak in te plannen. Ik zie ondertussen ook veel online meldingen van mensen in soortgelijke situaties. Ik snap zeker dat het een drukke periode is met feestdagen. En ook dat Odido een externe partij moet inhuren om het probleem op te lossen. Maar het gebrek aan communicatie vind ik gewoon jammer.
Ik wil er wel aan toevoegen dat de klantenservice ons elke keer netjes te woord gestaan heeft en ook meegedacht heeft. We hebben nu een tijdelijke klik en klaar modem van Odido afgesloten. Maar helaas werkt die amper omdat wij blijkbaar in een dode hoek wonen waar 5G niet zo goed komt.. Ik en mijn partner werken beide veel thuis. maar dat is momenteel dus bijna onmogelijk..