Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Zouden jullie onze RSSI kunnen ophogen ivm alarmsysteem.
Goedendag, Kan iemand van Odido mij met het volgende helpen. Wij gaan per 1 mei verhuizen naar een nieuwe woning. Hier ligt helaas geen glasvezel, maar alleen DSL Wij willen dat niet. Ik heb begrepen dat wij kosteloos het contract kunnen opzeggen (met aanleveren van verhuisbewijs). Kunt u dit voor mij in gang zetten? (Per 01-05-2026).
3 keer een afspraak gemaakt met guidion en 3keer geannuleerd ben ik er een beetje klaar mee.De modem heb ik al ontvangen kan ik deze zelf aan sluiten .Glasvezel is volledig aangesloten in de woning nu alleen de modem nog.kan je mij instructies geven zodat ik het zelf kan doen
Hello. From today I have new internet from odido and guidion install me this in home. Unfortunately I have froblem with WiFi. It worked for some time ex. 1 hour then WiFi lost and when it appeared again I can’t connect it until I reset router. I have old firmware b7 on it. How can I update it. Greets
Hallo, Vorige week donderdag heb ik contact gehad met jullie collega Jonathan, over het aanvragen van een nieuw modem. Keurig geholpen, ik zou een email ontvangen van Guidion om een afspraak voor de installatie in te plannen. Nu weet ik niet hoe lang het normaal gesproken duurt voordat deze mail komt, maar ik heb nog niets ontvangen. Kan je mij vertellen wanneer ik de mail normaliter mag verwachten?Dank en vriendelijke groet,Hage
Ik heb ook een als ondernemer een telefoon abonnement gehad dus vele informatie bekend is bij jullie, mijn wifi en tv zijn aangesloten door een ander bedrijf in mijn huis en later met een foto van mijn wifi netwerk gegevens etc en half geleverde diensten mijn huis weer is vertrokken, ik denk dat jullie eens bij dit bedrijf moet kijken wat hun te doen hebben met deze data lek.
Goedendag,Ik ben al jaren klant bij Odido, zowel zakelijk als internet thuis als mobiel. Via Mobiel.nl een nieuw abonnement afgesloten en mijn oude opgezegd. Opzegging is niet doorgekomen (staat al een week op ontvangen). Nieuw abonnement is wel al doorgezet.Hoe werkt dit? Kan dit niet simpelweg overgezet worden? In verband met mijn werkshifts (en slecht bereik op werklocatie) is het er niet van gekomen telefonisch in contact te komen.
Beste,Op maandag is er een monteur geweest om glasvezel bij mij te installeren. Helaas kon de installatie niet doorgaan omdat de kabel via de woning van de buren loopt en zij niet thuis waren. Hierdoor is er niets geïnstalleerd.Ik heb daarna ook een e-mail gestuurd naar het installatiebedrijf, maar ik heb tot nu toe geen reactie ontvangen. Ondertussen zit ik nog steeds zonder internet.Ik heb mijn verhuizing al op 9 januari doorgegeven en verwachtte dat mijn internet inmiddels zou werken. Ik heb internet dringend nodig voor mijn studie en andere zaken.Graag wil ik dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Als glasvezel op korte termijn niet mogelijk is, wil ik verzoeken om mijn abonnement om te zetten naar een normale internetverbinding.
Vorige week woensdag monteur Guidion geweest. Huis verlaten zonder werkend internet. Dat is niet prettig beginnen.Odido gebeld.Vrijdag monteur KPN geweest. Kabel in wijkkast vervangen geen internet.Odido gebeld.Maandag monteur Guidion geweest. Geen internet. Conclusie KPN moet de lijn openzetten voor Odido. Waarom is dit niet eerder gebeurd? Werkelijk onzin dat er 3x iemand voor langs moet komen.Nog steeds geen werkend internet. Iedere dag dat ik bel word me beloofd: 'ik denk dat u vandaag wel internet hebt'. Maar telkens is dit niet het geval. Dan heb ik persoonlijk liever een eerlijk antwoord dan telkens een teleurstelling.De dienst moet nog beginnen maar het vertrouwen in Odido zakt naar een problematisch diep punt.
Beste Odido,Vandaag heb ik om 19:59 telefonisch gesproken met een van uw medewerkers over de verlenging van mijn abonnement.Tijdens dit gesprek hebben we een nieuw aanbod besproken. Ik gaf aan dat er voor nieuwe klanten een actie is van €21,- (eerste 6 maanden) en daarna €46,- voor 1000/1000 Mbit/s. Uw collega deed mij daarop een passend aanbod om te verlengen: €26,- voor de eerste 6 maanden en daarna €38,50 per maand. Ik waardeer het zeer dat u mij als klant wilt behouden, zeker ten tijde van de huidige situatie rondom het lekken van klantgegevens.Ik heb de samenvatting van de afspraken ontvangen, maar ik zie hierin een fout staan. Er wordt gesproken over een snelheid van 400 Mbit/s (mijn huidige snelheid), terwijl we expliciet een upgrade naar 1000 Mbit/s hebben afgesproken bij dit nieuwe tarief.Kunt u dit corrigeren en mij een nieuwe bevestiging sturen waarin de snelheid van 1000 Mbit/s correct is opgenomen?Groeten,Christiaan
Beste Odido, zojuist heb ik een internet thuis abonnement aangeschaft. Bij het samenstellen staat dat de kosten voor de installatie €75,- tijdelijk gratis zijn (€0,-). In de bevestigings email wordt €37,50 berekend. Klant nummer: RAE91090 willen jullie dit voor mij corrigeren?
Heb mij net een week voor de datalek geabonneerd op glasvezel met tv en internet. En mijn gegevens liggen bij criminelen. Ben hier totaal niet blij mee. Ga ook alles opzeggen. Heb ook niks gehoord van Odido.. Die vind het allemaal wel best.. Ongehoord zoiets.Gelukkig is nog niks aangesloten want dat laat ook op zich wachten. En niks open gebroken voor glasvezel. En maar betalen voor deze service, want daar zijn we wel snel mee. Ze vergeten dat wij klanten voor hun bedrijfswinsten en salaris betalen.Dus wat is er gebeurd met mijn gegevens en waar zijn die terecht gekomen.? Hoor ik niks binnen een week, dat zeg ik alle abonnementen op.
Ik heb via de app een aanbod gehad om mijn abonnement te verlengen. Ik ben gaan kijken zoals iedereen dat doet. Ik heb bij een telefoon helemaal doorgeklikt tot de betaal pagina. Dit niet gedaan en toch is de bestelling geplaatst. Als ik nu de bestelling wil annuleren moet ik het pakket weigeren en dan kost het nog eens een aatal werkdagen voordat ik weer kan verlengen. Ook bij derden. Graag zou ik dit anders willen zien. Ik heb bij een ander site een betere aanbod gezien waar ik op wil reageren. Maar dat kan nu niet.
Ik ben overgestapt van kpn naar odido maar de ONT brandt rood met connection error. Nu 2 dagen later is er een monteur geweest en die zegt alles klopt heeft ook nog gekeken in de wijkcentrale en alles daar lijkt ook te kloppen waar ik nu overgeleverd ben aan KPN om dit te fixen. Aangezien hiervoor alles het prima deed lijkt me het een administratieve fout als de ONT die niet goed geregistreerd staat. Is er iemand die dat kan controleren? Balen dat ik inmiddels al 3 dagen zonder Internet zit.
Half december zijn wij overgestapt van KPN naar Odido glasvezel. De monteur is langs geweest en heeft alles netjes aangesloten. Hij gaf nog aan dat het zijn eerste werkdag was. Internet en TV werkten direct, dus wij gingen ervan uit dat alles goed was afgerond.In januari ontvingen wij alsnog een factuur van KPN. Wij dachten dat dit een eindafrekening betrof. Begin februari ontvingen wij echter opnieuw een factuur van KPN.Toen ben ik toch maar even gaan kijken in de portal van Odido, daar bleek de bestelling nog op “In behandeling” te staan. Na telefonisch contact bleek dat het nieuwe modem nooit was aangemeld, waardoor de overstapservice door Odido niet in gang is gezet.Intussen tweemaal een factuur ontvangen van KPN á €93,71. Telefonisch werd aangegeven dat Odido slechts één bedrag van €37 kon crediteren van een Odido factuur.Daarnaast werd mij verteld dat ik een klacht moest/kon indienen via de website. De klachtenknop leidt naar het contactformulier en vervolgens kreeg ik een reacti
Heb paar weken geleden een nieuw glasvezel en tv abonnement afgesloten... Maar tot op heden nog geen bericht van levering van een modem en/of de tv box. Ook hebben we een installatie afspraak op 3 maart staan en in een bevestiging van jullie staat 13 maart... Gaat weer wat mis 🙃
Hoi allemaal,Ik wil graag mijn ervaring delen en hoop op een reactie van Odido.Ik heb onlangs een glasvezelabonnement aangevraagd. Tijdens het bestelgesprek heb ik expliciet aangegeven géén installatie via Guidion te willen, omdat ik al een bestaande en werkende glasvezelaansluiting in mijn woning heb en het modem prima zelf kan aansluiten. Dit zou akkoord zijn en het pakket zou naar mij worden opgestuurd.Tot mijn verbazing werd ik echter één week voor de geplande opleverdatum gebeld om alsnog een installatieafspraak met een Guidion-monteur in te plannen, en bleek het pakket dus helemaal niet te zijn verstuurd. Van de oorspronkelijke afspraak heb ik niets op papier, omdat alles telefonisch is gegaan.Omdat de gemaakte afspraken niet zijn nagekomen en ik niets schriftelijk kan aantonen, heb ik de bestelling uiteindelijk geannuleerd.Dat Guidion langskomt vind ik problematisch, omdat mijn eerdere ervaringen, evenals die van familie en buren, met Guidion zeer onprettig waren. Ik heb meegema
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Ik heb net glasvezel gekregen, maar het meegeleverde modem kan niet in bridge mode, en ik wil mijn Draytek vigor 2927 als router blijven gebruiken. Ik heb de ethernet kabel van de ONT direct op de WAN aangesloten, en de WAN op VLAN 300 ingesteld, maar toch werkt het niet. Wie weet raad? Alvast bedankt!
Gisteren zou er een monteur van guidion komen tussen 12 en 4 uur maar die is niet geweest.Nu wilde ik via guidion een nieuwe afspraak maken, maar ze sturen me naar odido en bij odido krijg ik te horen dat ik rechtstreeks via guidion een nieuwe afspraak moet maken.Hoe moet ik dit nu doen?
Wat gek is netjes afspraak gemaakt voor vandaag tussen 8uur en 12 uur, netjes bevestiging gekregen en nog gisteren avond sms gekregen dat gaat komen op afgebroken tijd.maar ........…Tot nu 18:26 niet gekomen en sterkte nog geen afmelden sms ook.Dus heel dag gewacht en helaas. Daarna hoor jij alleen sorry heb wij niks te maken met sorry en ook bij me ik stond te wachten vanaf december voor mijn tv en internet en tot nu niks gekregen. Sorry odido ik ben niet blij me met service van jullie partners zolas dutch fiber en guidion ik heb nooit meegemaakt zo slechts bedrijven.
Nadat ik de router op de stroom heb aangesloten, branden er geen LED's.
Activering Huawei XGS-PON ONTKan een Odido-medewerker deze ONT activeren? (zie foto van de mediaconverter)Op dit moment is mijn router via een oude mediaconverter verbonden met een antieke AON. Gezien de oranje glasvezelkabel is KPN de glasbeheerder.De nieuwe Huawei XGS-PON ONT staat al op stroom. Ik hoef alleen de glasvezel- en ethernetkabel daar op aan te sluiten. Na activatie kan ik (of u) de geplande Guidion-afspraak laten vervallen.Alvast bedankt voor de hulp!
Voorafgaand aan installatie – technische afstemming glasvezel (Odido)Geachte heer/mevrouw,Naar aanleiding van een recent opnieuw ingeplande installatieafspraak via Odido wil ik graag vooraf enkele technische zaken afstemmen, zodat de installatie soepel kan verlopen.Odido heeft voor mij een nieuwe afspraak met Guidion ingepland. Pogingen om hierover vooraf inhoudelijke vragen te stellen via jullie beschikbare contactkanalen (WhatsApp-automaat of telefonische audio) liepen helaas vast. Via de website wordt verwezen naar Odido, terwijl Odido mij weer richting de Community verwijst. Vandaar deze e-mail, in de hoop dit vooraf goed te kunnen voorbereiden.Situatie en achtergrond Via het Odido Community forum heb ik inmiddels begrepen dat:- Mijn bestaande AON 1G-aansluiting zal worden omgezet,- Ik bij de installatie een XGS-PON converter (met ethernet-uitgang) zal krijgen,- Directe glasvezelaansluiting op mijn FRITZ!Box 5690 Pro dan niet meer mogelijk is, omdat hiervoor geen XGS-PON SFP-module
Hey,Moet helaas binnenkort verhuizen, nieuwe woning staat klaar, gelukkig duurt t nog ff, verwacht april dat de sleuteloverdracht is..Echter zie ik nul mogelijkheid om een verhuizing of nieuw contract door te geven, het adres wordt niet herkend terwijl KPN deze wel al herkent (aansluiting eind Maart zeggen hun) Enig idee wanneer jullie data up to date is zodat ik op tijd internet heb daar? Lijkt mij apart als jullie het niet ondersteunen op kpn's lijn zoals ik in mn huidige woning heb, als het bijvoorbeeld pas na KPN's aansluiting up-to-date wordt gebracht zit ik waarschijnlijk 2 weken zonder internet, gezien de administratie en de levertijd van een geregistreerd modem (die ik overigens niet nodig heb, heb mijn eigen mee)
In Juni in een huis komen wonen waar glasvezel is aangesloten, enige horde is dat de kabel naar binnen moet worden gebracht. Dit zou volgens Odido een gemakkelijke handeling zijn. Toch is het Odido gelukt om ons al 7 maanden aan het lijntje te houden. In december zou een monteur langs komen en deze is ook niet komen opdagen. Na 5 lange gesprekken heeft Odido beloofd op 14 Januari dat binnen 5 werkdagen er contact met ons zou worden opgenomen voor installatie, heb gevraagd dit schriftelijk te bevestigen, dit was niet mogelijk ik moest ze vertrouwen. Inmiddels net deze e-mail gehad: “Hallo XXX,De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat plaatsen is nog niet bekend. We verwachten je op 27-03-2026 te kunnen laten weten wanneer de glasvezelaansluiting wordt geplaatst.”Hoe kun je als bedrijf deze waardeloze service nog blijven geven na mensen 7 maanden lang aan het lijntje te houden. Klantenservice kan niet helpen, alleen maar zeggen dat je langer
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.