Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Ik heb (Omdat het goedkoper was) ingepland om te wisselen van KPN netwerk naar een ander glasvezel netwerk. tot mijn verbazing krijg ik tot heden geen link voor het inplannen van een monteur en wordt ik ook nog op een draak van een techniek gezet (GPON) ik zou graag worden omgezet naar XGS-PON en een afspraak link willen ontvangen. GPON is een beperkt gedeeld medium en wordt juist overal uitgefaseerd. daarbij is er maximaal 2.5/1.25Gbps beschikbaar op GPON tegen 10Gbps op XGS-PON en aangezien er hier veel in de buurt Odido nemen wil ik het risico niet lopen dat ik straks een afgeknepen verbinding heb omdat de lijn te druk is. (overigens is XGS beschikbaar aangezien 8Gbps ook mogelijk is)
Hello there, I have requested a change of address on the 24/10 to have the change on 24/11. I have received the confirmation the request was received and the costs, etc. I waited for the new equipment to be sent and for the e-mail from Guidion to book the installation, but so far I have neither received any tracking for new equipment nor a mail from Guidion. I am not clear if I can just take the router and install in the new house, if I need to return, when Guidion is coming… I will be moving on the 23/11 and I need internet to work from home. In the app the status is still at step #2. Can you please help me clarify my situation? Thank you,Diana
Vandaag zou m'n bestaande KPN 1Gb/s Internet verbinding overgaan naar Odido. In mijn gebied levert KPN tot en met 1Gb/s met AON, en Odido kan tot 8Gb/s leveren. Ik bestelde 1Gb/s, dus ik was benieuwd of ik omgezet zou worden naar XGS-PON, en hoe de migratie in z'n werk gaat.Rond 11:20 belde een technicus van Guidion (ene Dick) met de vraag of ik de KPN ONT van het lichtnet kon koppelen zodat hij een patch kon maken in de wijkcentrale. Hij zou daar ongeveer twintig minuten mee bezig zijn, inclusief reistijd en dan bij me aanbellen om de ONT van Odido te plaatsen.Een kwartier later ging inderdaad de bel. Binnen vijf minuten hing de Odido ONT (XGS-PON), ONT aangemeld, modem aansluiten en hoppetee, Internet verbinding kwam op.Ik heb de technicus gezegd dat hij de Zyxel niet hoefde op te hangen. Hij blij, ik blij, alles werkt prima, slechts een korte onderbreking.Een heel soepele overstap!Dick van Odido: bedankt voor de goede service.
Hallo, Wij hebben online onze verhuizing doorgegeven en in de bevestigingsmail staat 20-11, echter zijn tussentijds de plannen gewijzigd en door alle drukte kan er pas de 24e een monteur komen om ons internet aan te sluiten op het nieuwe adres. Echter is het internet op ons oude (huidige) adres wel al afgesloten, maar ik heb hier wel nog voor betaald… Is het mogelijk om te zorgen dat we de komende dagen op een of andere manier toch nog internet hebben op ons huidige adres? ':)
Goede avond,Ik heb zojuist een glasvezel internetabonnement besteld. Geen TV. Nu heb ik meteen twee vragen:Ik heb een samenvattingse-mail van de bestelling waarin staat dat de activatiekosten gratis zijn alsook de installatie door de monteur. Dit is ook wat ik zag bij het plaatsen van de order. — Direct daarna krijg ik een “Dit gaan we doen” e-mail van de Odido klantenservice waarin staat dat de basis installatiekosten €75 bedragen waar ik 50% korting op krijg. Dus alsnog €37,50 eenmalige kosten voor mijn rekening. Dit is niet wat er tijdens het bestelproces vermeld staat. Kan iemand dit ophelderen? Op meerdere plekken lees ik iets over het installatieplan en daar begint men steeds bij de stap om het modem te installeren. Ik heb een FTU in de meterkast van KPN maar geen mediaconverter. Gaat dit zo goedkomen, heeft de monteur standaard mediaconverters bij zich?Dank!
Ik heb problemen met het aansluiten van mijn nieuwe glasvezel abonnement. Ik weet niet wat Guidion doet maar:afspraak 1: de afspraak is ‘s ochtend om onduidelijke redenen afgezegd Nieuwe afspraak gemaaktafspraak 2: geen bericht ontvangen, geen monteur komen opdagen, 4 uur coo niets gewacht. Ik heb guidion gebeld en zij zeiden dat de afspraak eerder was geannuleerd maar dat ik bericht had moeten ontvangen. Waarom ik dat niet kreeg weten ze ook niet. Nieuwe afspraak gemaakt. afspaak 3: monteur zegt dat ‘ie geweest is, maar ik heb niemand gezien. Ze hebben mijn mobiele nummer, dus waarom ze mij niet bellen is mij een raadsel. Ik gok dat de zzp monteurs van guidion hierdoor wel kunnen factureren zonder dat ze iets hoeven te doen. Maar dat is een aanname, en voor mij an sich niet relevant behalve dat ik mijn internet verbinding wil hebben afspraak 4 in afwachting Onder aan de streep heb ik nu uren gewacht zonder resultaat. Ik wil graag odido hierover kunnen informeren zodat ze op de hoogte
Goedendag, Mijn excuses voor mij voorgaande post, werd echt moedeloos van 5 jaar wachten. Ik heb nu eindelijk een glasvezel verbinding waar ik blij mee ben.Vandaag kreeg ik de overeenkomst van mijn bestelling met daar in de kosten en wat ik besteld heb. Echter ik heb 1 extra mediabox besteld maar aan 1 heb ik genoeg heb namelijk maar 1 tv en de kosten voor de monteur kreeg ik 50% korting doordat ik 2 mediaboxen heb besteld want is beetje zonde om 37 euro te betalen voor de monteur ik wilde dat wijzigen maar de abonnement die ik wilde koppelen is al gebruikt door ander gebruiker maar heb niks gekoppeld. Als een klantenservice medewerker kan mee kijken en mij wilt helpen zou dat fijn zijn want ik ben niet z'n beller gaat om een bestelling.
Ik heb pas internet afgesloten bij Odido, en zij moesten een monteur sturen om glasvezel bij ons thuis te installeren. Het was heel moeilijk om een afspraak te plannen, omdat ze helemaal niet flexibel waren. De enige mogelijkheid was dinsdag 11 november van 8 tot 12 uur, maar de monteur is niet komen opdagen. Nu krijgen we pas een nieuwe afspraak een maand later, op maandag 8 december, wat extra kosten voor ons betekent omdat we een extra internetdienst moesten afsluiten (klik-en-klaar).Daarnaast heb ik deze week uren kwijtgeraakt aan bellen om überhaupt een afspraak te krijgen. De medewerker die ik aan de lijn kreeg was bovendien erg onvriendelijk. Ik wil graag zo snel mogelijk een oplossing en dat de extra internetkosten die wij hebben moeten maken worden terugbetaald.
Goedemorgen,Zoals meerdere potentiële nieuwe klanten van Odido hier op de community schrijven hebben ook wij een glasvezelaansluiting via het Delta Netwerk maar is overstappen naar Odido via de website niet mogelijk.De postcode check op de website (6095NW, 14) laat zien dat enkel Klik en Klaar beschikbaar is op ons adres. Dit waar onze overburen (6095NW, 9) wel gebruik kunnen maken van de services van Odido.Na vele malen met Odido alsook Delta en Delta Fiber gebeld te hebben is het nog steeds niet gelukt om de overstap überhaupt te kunnen maken. Onze glasvezelaansluiting wordt nog steeds niet erkend door Odido, terwijl wij direct bij aanleg in het buitengebied de vastrecht vergoeding in één keer afbetaald hebben.Zouden jullie eens mee kunnen kijken hoe we dit toch geregeld kunnen krijgen?Bedankt!
Goedemorgen,Ik ben nieuw bij Odido, kom vanaf Ziggo en stap over met de overstapservice. Donderdag 20 November komt de Gudion monteur langs.Nu heb ik alles zelf al aangesloten en ben ik online. Verbinding werkt prima en haalt de snelheid (400/400)Misschien logisch maar het abonnement staat nog in oplevering. Waarschijnlijk omdat de monteur donderdag pas langskomt. Wel heb ik een email gekregen van Odido dat mijn apparatuur werkt.Word de oplevering donderdag verwerkt als de monteur geweest is of kan dit nu ook al doorgezet worden? De monteur hoeft namelijk feitelijk niets meer te doen.Opnemen op TV kan nu nog niet omdat de order nog niet verwerkt is.Verneem graag Gr Erik
Aangezien ik geen reactie krijg op het vervolg van het eerder aangemaakte topic.Ben ondertussen het wachten wel zat, gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word.Ten eerste, ja ik ik wil nog steeds de fiber van ODF hier binnen hebben hoe meer providers hoe beter.Maar hoe lang gaat dat nog duren?.Ten tweede kunnen jullie over KPN glasvezel leveren hier?. Want deze is dus wel netjes naar binnen gelegd.Misschien dat ik anders beter een andere provider kan kiezen voor het thuis internet, maar dan zit ik er weer een jaar aan vast en had wel fijn gevonden als ik beide kon combineren bij Odido en ben op zich tevreden met mijn telefoon abonnement.Maar scheelt wel weer in de kosten met mijn huidige abonnement als ik vanaf mijn kabelprovider overstapt.
Hi,Afgelopen week is bij mij een Internet verbinding (over glasvezel) opgeleverd. Ik maak hierbij gebruik van een eigen router (Fritzbox 5590) in bridge-modus achter een Huawei ONT die Odido (Guidion) geleverd heeft. Ik gebruik de Zyxel T-56 dus niet, waar de Guidion monteur mee aankwam. Dit had ik vooraf ook al laten weten.Ik heb aan de monteur gevraagd de Zyxel ook niet achter te laten, maar hij stond erop dat ik deze thuis moest bewaren, ook al had ik deze niet in gebruik. Bij beëindiging van het abonnement moest ik dit apparaat namelijk weer inleveren, en anders werd het te ingewikkeld.Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Het klinkt niet heel duurzaam om een nieuwe modem in de verpakking achter te laten die niet gebruikt wordt, als de klant hier geen prijs op stelt? Hoe kom ik van dit modem af? #paarsekrokodil
Beste Odido,Ook ik heb een bericht ontvangen dat de modem nog niet teruggestuurd zou zijn. Odido Thuis abonnement is sinds oktober opgezegd en 4 november 2025 verzonden.Graag kom ik in contact om de verzendbevestiging te versturen, zodat mij niet onnodig kosten in rekening worden gebracht.Vriendelijke groet,Tijn
Hello, I can't add internet subscription to my account. I wanted to check if the order is being processed and when they will come to install the fiber optic cable.
Ik heb een internetabonnement bij Odido aangevraagd en er is al een monteur geweest. Hij heeft echter aangegeven dat de internetverbinding in mijn woning oud is en nog van een andere provider komt.Omdat ik zelf al klant ben bij Odido, wil ik graag ook voor mijn woning internet van Odido hebben.Is het mogelijk om een nieuwe aansluiting via Odido te krijgen, of moet ik contact opnemen met de vorige provider?
Ik ben in heb bezit van een TV Box van Odido . Er staat achterop vermeld 4K TV Box 1.gen, model SEI800TFAS fabrikant Shenzhen SEI Robotics (China).. De bijbehorende remote is van hetzelfde merk (Y243100). Ik wil nu een universele remote gebruiken (sofabaton X1S). Dit kan schijnbaar niet omdat de 4K TV Box 1.gen zich verbindt met de remote via Bluetooth BLE (en wel met een Odido protocol). Dit schijnt een aangepaste bluetooth te zijn, die niet werkt met de normale bluetooth, waarmee de Sofabaton wel kan werken. De remote van Odido heeft ook nog een IR (infrarood) signaal, maar dit is alleen voor een beperkt aantal functies (aan/uit, volume en kanalen).Is er een oplossing of heeft Odido ook een andere TV box met volledige IR ondersteuning? En zo ja kan/wil Odido die aan mij leveren?
Hoi,wij hebben enige tijd geleden Odido opgezegd.Apparatuur is door ons retour gestuurd en op 21 oktober heb ik daar een bevestiging van ontvangen dat apparatuur in goede orde is ontvangen en dat wij geen factuur krijgen.10 dagen later krijg ik een mail dat de apparatuur nog niet is ontvangen en of wij het willen opsturen. Omdat ik in de veronderstelling was dat dit een foutje was heb ik het erbij gelaten. Nu krijg ik nogmaals een mail of bwij de apparatuur terug willen sturen anders volgt er een factuur. Wat gaat er mis?Apparatuur is retour en daar heb ik ook een bevestiging van.
Medio september heb ik een abonnement gevraagd bij Odido. De doos met spullen had ik snel binnen en na plm 3 weken werd de glasvezel in mijn huis aangelegd. Echter sindsdien wacht ik nog steeds op aansluiting. Volgens Odido moet een aannemer iets met een aansluiting verderop doen voordat een monteur in huis de rest kan aansluiting. Ik heb al een paar keer gebeld met Odido. Steevast is men zeer vriendelijk, maar men verwijst naar de aannemer. Men heeft geen idee wanneer het gerealiseerd is.Ik vind deze gang van zaken niet erg klantvriendelijk en overweeg de boel maar weer op te zeggen.Zijn er meer ervaringen? Wat is jullie advies?
Een aantal weken geleden zijn wij overgestapt naar glasvezel van Odido, monteurs zijn geweest..alles geïnstalleerd, en het werkt niet, al een paar weken wachten we op iets wat in de centrale om gezet moet worden, door de helpdesk worden we, zo voelt het, aan het lijntje gehouden,.Hoe lang moet het nog duren? We zitten dus al weken zonder internet
Op 7 oktober heb ik een bestelling geplaatst bij Odido voor glasvezel internet. Odido is op dit moment de enige aanbieder in mijn straat dus de keuze was snel gemaakt. Het voortraject is in mijn optiek wat verrassend verlopen omdat er twee afspraken nodig waren (met een volle week er tussenin) om de kabel van de straat, onder de oprit door, de meterkast in te krijgen. Het grappige hieraan is, is dat het exact dezelfde mannen waren. Al hadden ze op de eerste afspraak een boormachine meegenomen dan was het waarschijnlijk in een afspraak gelukt.Er hangt nu een extra kastje in de meterkast, maar er moet nog een monteur van Odido komen (blijkbaar) om het router te komen plaatsen zodat ik internet heb. Ik heb gebeld met de klantenservice om die afspraak in te plannen. De medewerker vertelde mij dat hij in het systeem kon zien dat installatie pas vanaf 25 november mogelijk is en dat er een opmerking bij staat “as soon as possible”. Ik verwacht dus dat de afspraak pas vanaf dat moment ingeplan
Vandaag monteur over de vloer gehad die het glasvezelkastje van KPN vervangen heeft door die van Odido. Ik kan dat prima zelf, maar vind een monteur fijn om dingen op te lossen als er onverhoopt geen verbinding is. Nu is het PON lampje groen wat kennelijk aangeeft dat de verbinding tussen mijn huis en de wijkcentrale goed is. De modem aangesloten echter blijft het internet lampje rood. Monteur is toen vertrokken met de mededeling dat hij hier niets in kan betekenen en dat Odido dit administratief in orde moet maken Gebeld met de klantenservice en een vriendelijke dame heeft uiteindelijk een ticket voor mij aangemaakt dat KPN toch naar de wijkcentrale gaat. Ik vraag mij af of dit de juiste route is, en dit niet een provisioning probleem is? Klopt het serienummer van mijn kastje nu bijvoorbeeld met wat er bij odido in de systemen staat? Dat is telefonisch niet gecontroleerd. Hoor het graag voordat ik een paar dagen zonder internet zit.
Hey hey, Ik wil best de moeite doen om niet over te stappen naar een andere provider, echter zit ik met (onbekend wanneer) een verhuizing, zie ik dat verhuizing doorgeven eventjes 68 euro kost ivm activatiekosten (Bij afsluiten nieuw contract gratis, op willekeurig adres?)… Hoe zit dit dan?En gezien ik dus niet weet *wanneer* ik iets hoor van deze geweldige huizenmarkt, behalve dat t binnen 9 maanden is heb ik even geen idee hoe dit het beste aan te pakken valt, waarom zijn er 67 euro activatiekosten die ik als “nieuwe” klant (qua contract dan) niet zou krijgen? Als ik zou overstappen zie ik bijvoorbeeld bij Ziggo dat er juist geen extra kosten zitten bij het verhuizen (maar misschien ligt dat dan ook aan het feit dat ze kantje boord gaan door concurrentie??) Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon netjes een mooie deal mag ontvangen bij verlengen, en dat verhuizen mij dan qua apparatuur niks gaat kosten (Net als mijn ervaring met voor de eerste keer klant worden), hooguit dat iemand weer zo’n
Hallo, het verwerken van de verhuizing gaat niet helemaal goed waardoor klantvoordeel niet werkt. Kan dit verholpen worden? Voor de goede orde, ik heb inmiddels al 3 weken tv en internet op mijn nieuwe adres.
Hallo, het verwerken van de verhuizing gaat niet helemaal goed waardoor klantvoordeel niet werkt. Kan dit verholpen worden?
Ik probeer reeds 3 maanden om een (Zakelijke) Internetverbinding opgeleverd te krijgen. De monteur is in augustus langs geweest en er bleek een probleem te zitten in de wijkkast, het verbindingslampje bleef knipperen. Ik zou teruggebeld worden door VolkerWessels.Dit gebeurde natuurlijk niet, dus toen heb ik verspreid over de afgelopen maanden in totaal 7x gebeld met de klantenservice van Odido. Iedere keer wordt er beloofd dat ze terugbellen, dit is nooit gebeurd. Iedere keer wordt beloofd dat VolkerWessels/KPN mij per email zou benaderen, ook dat is niet gebeurd. Ondertussen word ik er wel een beetje simpel van, ik zit nu al een hele tijd op een in de haast aangeschafte klik&klaar, maar dit is zeker niet ideaal gegeven mijn stevige gebruik. Wat zou ik nog kunnen doen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.