de geluidsknoppen afstandsbediening werken de ene keer niet,en de andere keer wel. ligt dit aan hoe je die shit uitzet? er zitten namelijk 2 aan en uitknoppen op de afstandsbediening, een witte en een zwarte.?
en hij is maar 2 weken in ons bezit dus nieuw, en resetten en zooi werkt natuurlijk niet want dat heb ik al gezien in een zelfde topic, er staat ook niks in de weg , het zijn immers alleen de geluidsknoppen. dus geen domme vragen aub, ik ben geen mongooltje net zoals de rest die deze vraag stelt.
Bladzijde 1 / 1
@noud911 Goed dat je dit gelijk aankaart, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik help je graag verder, zodat je weer zonder gedoe het volume kan aanpassen!
Wil je het volgende voor mij proberen: Ga naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > Klik op TV Box 4K Remote > Volumeregeling aanpassen > staat hier: Afstandsbediening regelt volume van de TV Box of van je TV? Wil je de instellingen eens omzetten, merk je dan verbetering?
Mocht dit niet werken dan kan je proberen om de afstandsbediening te ontkoppelen en opnieuw te koppelen. Je doet dit als volgt: ga naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > Klik op TV Box 4K Remote > Koppeling ongedaan maken.
Geen succes? Wil je dan de volgende vragen beantwoorden? Ik zet het dan gelijk door naar mijn collega's van de technische dienst!
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Doen de volume knoppen het helemaal niet of na een bepaalde handeling niet?
Hoelang blijven de knoppen ongeveer werken na een herstart van de Mediabox?
Welke software versie is geïnstalleerd op de Mediabox? Je vind dit onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over
Werkt de volumebediening wel met de afstandsbediening van de TV (indien deze is gekoppeld)?
Ik zit met hetzelfde probleem, ab werkt gewoon maar niet het geluid..
Mediabox opnieuw opgestart, ab losgekoppeld en weer opnieuw ingesteld maar helaas niets…
Hi @Janet0104, heb je de Mediabox al voorzien van een factory reset door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker?
Hallo Tommie,
Dank voor je reactie. Ik heb geen gaatje in de achterkant van mijn ab wel iets op voorkant maar dat doet ook niets helaas.
Groet, Janet
Tommie bedoelt vermoedelijk de Mediabox resetten, niet de afstandsbediening.
Ik heb idd hetzelfde als @noud911 , soms werken de volumeknoppen wel maar soms ook weer niet. De rest van de ab blijft wel gewoon werken. Is hier al een werkende oplossing voor?
Hier same shit, gisteren 10-1-2025 nieuwe mediabox ontvangen daar ik bij de oude elke keer moest inloggen. Nu de nieuwe mediabox gisteren werkte volume wel en vanmorgen wil.dochterlief kijken, werkt het volume weer niet.
Uiterst frustrerend is dat want ditzelfde euvel heb ik al sinds juli vorig jr met de mediabox van de slaapkamer.
Inloggen erg vaak is ook irritant maar volume wat niet werkt is irritanter.
Odido doe er iets aan want dit ben ik niet gewend vanuit het Vodafone-> T-Mobile tijdperk.
Hey @jaapvandijk & @Fredsworld, zouden jullie de volgende stappen eens willen uitproberen?
Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:
- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.
Hey @jaapvandijk & @Fredsworld, zouden jullie de volgende stappen eens willen uitproberen?
Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:
- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.
@Tommie van Odido
Ik had deze oplossing al gelezen gehad en uitgevoerd. Tis een terugkerend blijvend probleem. In mijn geval werkt tot op heden alleen het gehele kastje terugzetten naar factory setting en alles weer installeren/instellen. Helaas om moedeloos van te worden.
Heb je er ook al nieuwe battarijen ingedaan en de afstandsbediening opnieuw gekoppeld met de Mediabox @Fredsworld?
Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen
Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op oOK] en eVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
Heb je er ook al nieuwe battarijen ingedaan en de afstandsbediening opnieuw gekoppeld met de Mediabox @Fredsworld?
Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen
Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op oOK] en eVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
De ab ontkoppeld en opnieuw aangemeld.
Dat is dus ook niet de oplossing voor beide kastjes.
Wat is de reden van dit euvel eigenlijk? Ik lees zoveel erover van dit probleem. Moet toch een oorzaak hwbben.
Batterijen heb ik niet vervangen staat via het menu dat deze 99% zijn. Daar kan het niet aan liggen.
Hey @Fredsworld, er zit een fout in de connector van de batterijen, vaak helpt het om nieuwe batterijen erin te doen. Kan je dit als nog uitproberen?
Hey @Fredsworld, er zit een fout in de connector van de batterijen, vaak helpt het om nieuwe batterijen erin te doen. Kan je dit als nog uitproberen?
Heb even naar huis gebeld en aan me partner gevraagd de baterijen te wisselen.
Ook dit helaas zonder resultaat.
Bij mij werkt de hdmi oplossing momenten wel echter moet ik nu ineens steeds de pincode ingeven zodra ik de tv aanzet? Het verband zie ik niet, maar het is echt zo..... enig idee?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.