Skip to main content

op 01 November heb ik een woning gekocht. De vorige bewoner heeft een glasvezel aansluiting gehad  via T-mobile maar heeft het FTU punt laten aaleggen in de woonkamer naast het raam. 

Nu zijn we de woning aan het renoveren en wil ik het aansluitpunt graag laten verplaatsen naar de meterkast zodat deze, en het modem, niet in het zicht staan.
Ik wordt al ruim drie weken heen en weer gestuurd tussen T-Mobile, Gideon en VolkerWessels met betrekking tot de vraag wie nu de aansluiting gaat verplaatsen. Ik heb reeds meermalen aangegeven ervoor te willen betalen maar iedereen blijft me doorsturen met de mededeling “Dat doen we niet” en “daarvoor moet u bij T-mobile / Gideon / VolkerWessels” zijn. Ondertussen loopt de frustratie steeds verder op en is er reeds een aardige case opgebouwd binnen T-Mobile, maar nog steeds geen concrete actie.

Heeft iemand hier al eens een FTU binnenshuis laten verplaatsen en bij wie hebben jullie dat laten uitvoeren?

Alvast bedankt voor alle tips,

Voor de duidelijkheid. Dit is de letterlijke tekst van de email die ik vanmorgen mocht ontvangen van de netbeheerder :

Wij hebben intern gekeken naar de mogelijkheden van een FTU-verplaatsing.
Echter blijkt er contractueel met T-Mobile vast te zijn gelegd dat wij dit niet doen.
Als u de FTU wilt laten verplaatsen zal dit dus door T-Mobile zelf moeten worden gedaan.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

Hallo @Waqqas ,  dank je wel voor je snelle reactie.

Dit lijkt mij ook de meest logische gang van zaken en dat zou ook helemaal prima zijn. Ik heb bij alle partijen ook aangegeven ervoor te willen betalen.

Het probleem is dat T-Mobile uiteraard zelf niets doet aan de aansluiting maar wel de opdracht moet plaatsen. De aannemer (Gideon) aangeeft geen binnenverplaatsing te doen, maar verwijst naar de netbeheerder, en de netbeheerder (VolkersWessels) aangeeft dat als de aansluiting eenmaal binnenshuis is zij er verder niets meer aan doen. Die verwijzen mij al een keer of vier door naar T-Mobile.

en zo is het kringetje weer rond

Hallo @RandolphS 

Wij hebben hier glasvezelkabels van KPN liggen.

Zo een verplaatsing die je zelf wilt daar betaal je zelf voor en dan komt de aannemer of de netbeheerder de aansluiting verplaatsen.