op 01 November heb ik een woning gekocht. De vorige bewoner heeft een glasvezel aansluiting gehad via T-mobile maar heeft het FTU punt laten aaleggen in de woonkamer naast het raam.
Nu zijn we de woning aan het renoveren en wil ik het aansluitpunt graag laten verplaatsen naar de meterkast zodat deze, en het modem, niet in het zicht staan. Ik wordt al ruim drie weken heen en weer gestuurd tussen T-Mobile, Gideon en VolkerWessels met betrekking tot de vraag wie nu de aansluiting gaat verplaatsen. Ik heb reeds meermalen aangegeven ervoor te willen betalen maar iedereen blijft me doorsturen met de mededeling “Dat doen we niet” en “daarvoor moet u bij T-mobile / Gideon / VolkerWessels” zijn. Ondertussen loopt de frustratie steeds verder op en is er reeds een aardige case opgebouwd binnen T-Mobile, maar nog steeds geen concrete actie.
Heeft iemand hier al eens een FTU binnenshuis laten verplaatsen en bij wie hebben jullie dat laten uitvoeren?
Alvast bedankt voor alle tips,
Bladzijde 2 / 3
Mijn reactie in dit topic was over het feit dat ik gisteren, en overigens ook vandaag, niet ben gebeld door de specialist zoals door jou toegezegd. Kun je me de laatste status doorgeven?
Is er reactie met betrekking tot mijn verzoek tot vooruitbetaling? Komt er nog een contactmoment vanuit jullie specialisten afdeling?
Ik zal nog eventjes terugkomen op deze drie punten:
Er is zeer zeker met jou gesproken. Het gesprek is teruggeluisterd om te voorkomen dat er misverstanden zijn. Wellicht ben je het door drukte vergeten, dat is natuurlijk geen probleem. Daarbij wil ik je wel vriendelijk verzoeken om niet meer en public te melden dat er niet met je gebeld is op de aangegeven data, ik snap dat er verwarring kan ontstaan door alle berichtgeving, maar probeer dit dan zelf nog na te gaan door de oproepenlijst te checken of iets dergelijks.
Er is een reactie met betrekking tot het verzoek: VWT wilde dit verzoek niet inwilligen wegens problemen met het betalen van facturen.
Het contactmoment is al geweest en daarbij is de zaak besproken met jou.
UPDATE: ik wil dit ietwat nuanceren omdat we nu begrepen hebben dat er dus contact is geweest met meerdere personen (jouw zoon, begrijp ik).
Probeer een volgende keer alsjeblieft aan te geven dat jij de contactpersoon bent en dat dit als zodanig aangepast moet worden. Nu zijn alle betrokken partijen in conclaaf geweest met de contractant - jouw zoon - zonder dat jij hiervan op de hoogte was. Bovendien staat jouw 06-nummer niet bij ons aangemeld en hebben wij geen enkele notie gehad van dat jij de contactpersoon bent. Ik snap dat het er nu als een zooitje uitziet en sorry voor mijn wellicht enigszins overtrokken statements, dat was zeker niet de intentie, daarom hebben we samen met de specialisten er alles aan gedaan om te achterhalen waar dit misgegaan is. Vanaf nu hebben we een contactpersoon aan jou toegewezen zodat alle contact met diegene verloopt en er geen misverstanden meer ontstaan! Ik wens je oprecht veel succes toe en hoop dat er nu snel meer duidelijkheid komt!
Beste @Jason Jason,
Met verbazing las ik vandaag je reactie, en de update op je reactie. Deze update werd , voor alle duidelijkheid, geplaatst NADAT ik aan een collage van jou heb aangegeven niet gediend te zijn van een dergelijke benadering. Ik zal proberen op vriendelijke, maar duidelijke wijze aan te geven waarom ik denk dat je het handboek “klantcontact” wellicht nog eens door moet lezen.
Dit topic is door mij geopend op 10 December. Dit nadat er al verschillende gesprekken zijn geweest met T-Mobile en Volkers Wessels Telecom (VWT) zonder duidelijke voortgang. In deze gesprekken is door mij altijd aangegeven dat het de woning van mijn zoon betreft maar ben ik altijd de contactpersoon geweest. De keren dat er door de helpdesk werd teruggebeld is het altijd naar mijn nummer geweest omdat ik degene was die contact had met de helpdesk.
Ook in de priveberichten tussen Lisa, en later jijzelf, is nooit contact geweest met mijn zoon maar altijd met mij.
De rest van het verloop van deze soap zal ik in dit bericht niet herhalen, want dit is in het topic volledig terug te lezen maar twee dagen geleden begint je toon te veranderen. In plaats van het verder helpen van je klant beweer je dat er telefonisch contact met mij is geweest ondanks dat ik aangeef dat ik nog op een update zit te wachten.
Hiermee de eerste keer dat je mij rechtstreeks beschuldigd van een leugen.
Zonder hier direct op in te gaan blijf ik netjes en leg je uit dat ik telefonisch contact heb gehad met een medewerker van de helpdesk maar niet met de door jouw toegezegde specialist. Als afsluiting herhaal ik voor de duidelijk de drie openstaande punten.
Als reactie krijg ik van jou de melding dat er met MIJ is gesproken met tijdstip en tijdsduur van de call. Als backup voor je stelligheid meld je dat dit is vastgelegd in de call historie van de collega.
Hiermee de tweede keer dat je mij rechtstreeks beschuldigd van een leugen
Vervolgens reageer je korte tijd later om ook de drie openstaande vragen te beantwoorden waarbij je de eerste vraag over klantcontact letterlijk meldt dat er “zeer zeker met mij is gesproken. Het gesprek is teruggeluisterd om te voorkomen dat er misverstanden zijn”. Ook vraag je mij “om niet meer en public te melden dat er niet met je gebeld is op de aangegeven data” en geef je me het advies mijn eigen oproepen lijst te checken.
Dit is dan de derde, en tevens laatste keer dat je mij rechtstreeks beschuldigd van een leugen.
Indien je het gesprek teruggeluisterd heb en daarbij ook goed hebt geluisterd had je kunnen horen dat het “mysterie” opgelost is.
Jullie hebben namelijk contact gehad met mijn zoon en deze heeft in dat gesprek ook aangegeven dat ik de contactpersoon ben voor deze kwestie. Hij heeft de medewerker aan mij door verwezen en mijn contactgegevens gegeven.
Deze medewerker heeft mij vandaag gebeld, na jouw uitermate onprofessionele en beledigende berichten op het forum en hebben we in een rustig gesprek de volgende stappen kunnen bespreken.
Aan het eind van dat gesprek van dat gesprek heb ik hem geadviseerd contact met jou op te nemen en je de kans te geven je berichten te nuanceren aangezien ik jouw reacties zeker niet zou accepteren.
En zelfs dan ben je niet in staat een gepaste houding aan te nemen maar kom je terug met allerlei verwijten betreffende zaken die aan onze kant verkeerd zijn gegaan. Wij hebben de verkeerde contactpersoon doorgegeven ( ik communiceer al vanaf half november met jullie over deze zaak) en wij een verkeerd telefoonnummer laten noteren.
Het enige positieve dat in jouw update staat is dat er een nieuw contactpersoon is toegewezen die voortaan de communicatie met mij op zich neemt en de voortgang in de zaak bewaakt.
Gelukkig heb ik ook met een aantal van jouw collega’s contact gehad in deze soap en besef ik terdege dat jouw onprofessionele houding en dito communicatie niet het niveau van de rest van je collega’s haalt en gelukkig een uitzondering is.
Ik stel dan ook voor dat wij het contact verder via je collega laten verlopen zodat we ons kunnen concentreren op het werkelijke probleem en dat is het oplossen van de onwelwillendheid van jullie onderaannemer om een opdracht uit te voeren. Zelfs als is aangegeven dat ik zelfs bereid ben de factuur vooraf te betalen om de onzekerheid over een tijdige betaling weg te nemen.
Met vriendelijke groet,
Randolph
Goedemorgen @RandolphS, ik lees met volledige verbazing jouw bericht terug en ben oprecht flabbergasted dat mijn pogingen tot hulp gezien worden als een onprofessionele houding. Tegelijkertijd ben ik zeer zeker bereid voor een gedeelte het boetekleed aan te trekken, omdat ik me medeverantwoordelijk voel voor hoe deze gesprekken verlopen zijn en omdat ik me tot en met gisteren volledig ontfermde over deze situatie.
Er is op geen enkel moment in onze gesprekken, welke sinds 10 december gaande zijn, door jou bij mij aangegeven dat het de woning van je zoon betreft. Ik heb meermaals aangegeven of een voorzet gegeven tot contact op een andere wijze omdat T-Mobile als provider niet verantwoordelijk is voor het glasvezelaansluitpunt. Desalniettemin heb ik getracht je op elke manier te kunnen helpen en ben ik er dagelijks mee in de weer geweest, ik begrijp oprecht niet hoe dat als onprofessioneel kan worden gezien. Overigens vind ik het erg jammer dat we het op deze manier moeten afsluiten. Ik ben net als jij blij dat er een contactpersoon aangewezen is en baal enorm van deze compleet verkeerd geïnterpreteerde en aanvallende manier van communiceren.
Ik snap overigens volledig vanuit jouw perspectief hoe deze situatie nu benaderd is, had ik echter één keer gehoord dat jij niet de persoon bent die de contractant is, dan hadden we uiteraard op geen enkel moment “beschuldigingen” besproken, maar hadden we meteen geweten dat het 06-nummer niet klopte, jij als contactpersoon diende te worden toegevoegd én wij van alle miscommunicatie tussen elkaar alsmede de (onder)aannemer waren bespaard. Nu ik mijn reacties teruglees, besef ik dat de toon absoluut beter kan, daar ga ik zeer zeker aan werken. Tevens een welgemeend excuses voor het gevoel dat ik jou gegeven heb, dat is me nog niet eerder gebeurd op deze Community en dat getuigt van een belangrijk punt om aan te werken - 100 procent mee eens. Kun je je echter ook enigszins voorstellen dat wanneer we alles in werking hebben gesteld om jou, althans de persoon waarvan wij het idee hadden de contractant te zijn, te kunnen benaderen en we geenszins te weten komen - op dat moment - dat jij de zaken omtrent de vezelverbinding van jouw zoon regelt, dat we verbaasd zijn dat er na twee gesprekken aangegeven wordt dat er niet met je gesproken is? Ik heb ook toen overigens aangegeven dat er wellicht een volledig andere interpretatie van de oorzaak aan ten grondslag kan liggen. Dat is ook de reden waarom ik impliceerde dat het 06-nummer niet overeenkwam, heb ik je daarover direct een privébericht gestuurd, zonder reactie terug jammer genoeg én probeerde ik in de situatie mee te denken door, al dan niet onverstandig, te insinueren dat het wellicht door drukte, geheel begrijpelijk, niet meteen herinnerd werd.
Al met al, kan ik me zeker vinden in jouw gevoel, alleen ben ik enorm geschrokken van hoe dit tot uiting komt. Zeker nadat ik, naar mijn optiek, sinds begin december bijna elke dag heb geprobeerd op elke mogelijke manier te helpen en wordt dat nu compleet weggewoven omdat blijkt dat dit één groot misverstand geweest is. Laten we het houden op geen kwestie van onwelwillendheid aan onze kant, maar een kwestie van elkaar verkeerd begrijpen. Daarmee is wat mij betreft het laatste hierover gezegd. Ik wens jullie oprecht veel succes toe met het verdere verloop van de verplaatsing en heb nu echt goede hoop dat het spoedig tot een oplossing komt.
Wat mij betreft nogmaals: sorry voor hoe dit compleet geëscaleerd is en hoe mijn intenties verkeerd overgekomen zijn, dat laatste is aan mij en zal ik aan gaan werken.
-
Hallo @Waqqas , dank je wel voor je snelle reactie.
Dit lijkt mij ook de meest logische gang van zaken en dat zou ook helemaal prima zijn. Ik heb bij alle partijen ook aangegeven ervoor te willen betalen.
Het probleem is dat T-Mobile uiteraard zelf niets doet aan de aansluiting maar wel de opdracht moet plaatsen. De aannemer (Gideon) aangeeft geen binnenverplaatsing te doen, maar verwijst naar de netbeheerder, en de netbeheerder (VolkersWessels) aangeeft dat als de aansluiting eenmaal binnenshuis is zij er verder niets meer aan doen. Die verwijzen mij al een keer of vier door naar T-Mobile.
en zo is het kringetje weer rond
Voor de duidelijkheid. Dit is de letterlijke tekst van de email die ik vanmorgen mocht ontvangen van de netbeheerder :
Wij hebben intern gekeken naar de mogelijkheden van een FTU-verplaatsing. Echter blijkt er contractueel met T-Mobile vast te zijn gelegd dat wij dit niet doen. Als u de FTU wilt laten verplaatsen zal dit dus door T-Mobile zelf moeten worden gedaan.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd!
@RandolphS
Guidion is een installatie partner van T-Mobile die de aansluiting vanaf FTU doet en VolkerWessels Telecom is de aannemer.
T-Mobile zal hier vast nog wel reageren met wat extra duidelijkheid.
@Marcel MCi via de website van mijnaansluiting.nl kan ik niet kiezen voor VolkerWessles, Guidion of T-mobile. dus hier loop ik ook vast.
@Marcel MCivia de website van mijnaansluiting.nl kan ik niet kiezen voor VolkerWessles, Guidion of T-mobile. dus hier loop ik ook vast.
Na 1 maal klikken op die website komt al het verzoek een postcode in te vullen …
Als daar alleen KPN opduikt heeft @Gerrit078 je al goed op weg geholpen
E-fiber of Reggefiber zijn andere mogelijkheden
@yalerta@Gerrit078 Bedankt voor jullie input. Ik heb via mijnaansluiting.nl nu een verzoek ingediend bij KPN. Maar eens kijken of dit inderdaad de juiste partij is die het voor me kan uitvoeren. Ik update de case als ik reactie heb gehad.
Thx.
Na 1 maal klikken op die website komt al het verzoek een postcode in te vullen …
Als daar alleen KPN opduikt heeft @Gerrit078 je al goed op weg geholpen
E-fiber of Reggefiber zijn andere mogelijkheden
Reggefiber zal daarin niet meer genoemd worden, dit is inmiddels KPN / KPN NetwerkNL. Maar er kunnen inderdaad ook andere partijen staan zoals E-fiber, Delta, Open Dutch Fiber e.a. partijen die een eigen glasvezelinfrastructuur in de grond hebben liggen.
@yalerta@Gerrit078Bedankt voor jullie input. Ik heb via mijnaansluiting.nl nu een verzoek ingediend bij KPN. Maar eens kijken of dit inderdaad de juiste partij is die het voor me kan uitvoeren. Ik update de case als ik reactie heb gehad.
Thx.
Geen probleem, hopen dat het zo snel mogelijk voor je in orde gemaakt kan worden.
Goedemorgen allemaal . Helaas heeft ook de route via mijnaanluiting.nl geen resultaat. Daar wordt ik door de enige netbeheerder die staat aangegeven (KPN) weer terugverwezen naar T-Mobile. Zie de email hieronder :
Geachte heer Spierieus,
Via mijnaansluiting.nl heeft u een aanvraag gedaan voor het verplaatsen van een media & communicatie aansluiting op het door u gevraagde adres.
In de aanvraag geeft u aan dat de glasvezelaansluiting van T-Mobile verplaatst moet worden. Helaas is dat (nog) niet mogelijk via mijnaansluiting.nl. Voor de verplaatsing kunt u het beste contact opnemen met T-Mobile.
Bij deze wordt uw aanvraag lip.1001677503 via mijnaansluiting.nl afgesloten. In het vertrouwen u hiermee correct geïnformeerd te hebben.
Dus weer terug bij ronde 1. Ondertussen weet ik echt niet meer hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
@RandolphS
In welke plaats woon je? Wellicht is het eigen glasvezel van T-Mobile en volgens de mail is T-Mobile nog niet mogelijk op mijnaansluiting.nl
T-Mobile/Primevest Capital hebben eigen glasvezel liggen in een aantal grote steden.
@RandolphS
op dit moment nog nergens een contract voor internet?
dat de vorige bewoner tmobile had geeft geen uitsluitsel over de beheerder/eigenaar van de glasvezel.
In de openingspost worden gesproken over een FTU via T-Mobile en over een abonnement van de vorige bewoners wordt niks gezegd maar die kans zou dan wel groot zijn dat zij ook een T-Mobile abonnement hadden.
@RandolphS op www.kpnnetwerk.nl kan je ook eens je postcode invullen en kijken of je op het KPN glasvezelnetwerk zit of niet.
@Waqqas@yalerta Bedankt wederom voor jullie reactie.
De vorige bewoner had inderdaad een aansluiting via T-Mobile. Deze aansluiting is destijds aangelegd door VolkerWessels. Dat is wat ik heb kunnen achterhalen. Vandar dat mijn startpunt was bij T-Mobile. Daar heb ik in eerste instantie de verplaatsing aangevraagd en vanuit daar een paar keer rondgestuurd naar de verschillende partijen waarbij de enige overeenkomst is dat ze er allemaal van overtuigd zijn dat de ander iets moet doen :-)
Van VW heb ik de bevestiging dat zij de aansluiting verzorgd hebben. Ze hebben daar het dossier en de foto’s van de aansluiting. Het statement van VW is echter dat zij alleeen verantwoordelijk zijn voor het initieel aansluiten van de FTU en niet verantwoordelijk zijn voor “cosmetische wijzigingen” in de woning.
Hi @RandolphS, heel fijn dat je geljik deze terugkoppeling hier deelt! Ik ben weer een kijkje gaan nemen achter de schermen, zodat ik je meer duidelijkheid mee kan geven. Zojuist heb ik aangeklopt bij één van mijn collega’s van de technische dienst zodat ik zeker weet dat ik je kan voorzien van de juiste informatie. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik dat aan je weten. Ook heb ik het tweede punt die jij noemde in je privébericht bij hem neergelegd en zorg ik ook dat ik hier een conrete update over krijg. Ik houd je op de hoogte!
Dit is de response die ik krijg op www.kpnnetwerk.nl . Ik zit dus inderdaad niet op KPN netwerk.
@RandolphS
volker wessels kun je helemaal buiten beeld houden in het verhaal met de beheerder/eigenaar van de glasvezel. Dat bedrijf is alleen aannemer.
Als aannemer zullen ze je wel kunnen vertellen wie de beheerder of opdrachtgever van de glasvezel is.
Als dat Tmobile of OpenDutchFiber blijkt te zijn zal de verplaatsing via dat kanaal aangevraagd en verwerkt moeten worden.
Al met al is het een tenenkrommend verhaal over hoe ongeïnteresseerd medewerkers van organisaties heden ten dage zijn in het verlenen van een druppeltje klanten service. Je bent zelf verplicht om al bijna met de antwoorden op je eigen vragen te komen, want hulp van de betrokkenen kun je niet verwachten.
de eerder gestelde vraag welke postcode het betreft is nog steeds geldig, pas kan kunnen de mede speurders op dit forum proberen je van dienst te zijn
@RandolphS
Als het goed is reageert er vandaag of morgen een moderator die je zeker kan helpen
De vorige bewoner had inderdaad een aansluiting via T-Mobile. Deze aansluiting is destijds aangelegd door VolkerWessels. Dat is wat ik heb kunnen achterhalen. Vandar dat mijn startpunt was bij T-Mobile.
Als je T-Mobile belt, zouden ze moeten kunnen zien welke diensten er leverbaar zijn en op basis van je woonplaats moeten ze kunnen zien wie de eigenaar is van de infrastructuur.
In welke woonplaats woon je precies? Misschien dat we aan de hand hiervan iets kunnen vinden over wie de eigenaar is infrastructuur die er in de grond ligt.
Zou je eens een foto kunnen maken van de FTU/NTU? Soms kan je aan de hand hiervan zien welke infra aanwezig is en- / of bepaalde toko's uitsluiten.
Heb je al wel een functionerende glasvezel verbinding of heb je al eens gekeken bij T-Mobile of je deze kunt bestellen (postcode check) en welke snelheid is er dan leverbaar op je adres?
@Gerrit078 Het betreft een aansluiting Eindhoven. PC 5652JM
De glasvezel is nu natuurlijk niet aangesloten aangezien de vorige bewoner zijn abbo heeft meegenomen naar zijn nieuwe adres.
Via T-Mobile heb ik een nieuw abbo aangevraagd die in Januari aktief wordt aangezien we nu nog aan het verbouwen zijn. ik ben over twee dagen daar dus kan ik wel een foto maken en deze op het forum posten.
Op dit forum heb ik in ieder geval al meer meedenkende mensen getroffen dan in ruim drie weken heen en weer bellen. Bedankt allemaal zo ver
@RandolphS
In Eindhoven heeft T-Mobile eigen glasvezel liggen, zie ook deze link
Het netwerk wordt aangelegd door VolkerWessels Telecom.
Primevest Capital Partners is eigenaar van het netwerk en doet het onderhouden en repareren van storingen voor het grootste deel.
Bovenstaande is ook te lezen in de link bij veelgestelde vragen.
Het is en blijft een stuk klantonvriendelijk/miscommunicatie/kastjemuur politiek waar niemand vrolijk van wordt. Van de Tmobile website m.b.t. de glasvezel in Eindhoven
Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden. Als ze klaar zijn met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste minimaal zijn. Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk.
Wie, o, wie is dan het aanspreekpunt en bij machte om de verplaatsing te effectueren. (moeilijk woord voor “de boel voor elkaar krijgen” (Primevest Capital Partners is alleen “de eigenaar”)
@RandolphS
Sterke met deze soap die al redelijk op koers van “Goede Tijden - Slechte Tijden” ligt. Daar hebben ze er 30 jaar over gedaan om niks gedaan te krijgen Voorlopig kruip ik even bij jouw in de hoek en huilen we samen verder. (pilsje? )
@yalerta Een aantal heb ik er al genuttigd na elk onbegrijpelijk antwoord van de hoofdrolspelers in deze “moeilijke kwestie” maar voor jou heb ik er nog wel een paar koud liggen :
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.