Skip to main content

Geachte forumsleden

Volgende.

Befestigungsmail van KPN dat T-mobile-thuis mijn internet  abonnement  wil overnemen.

Befestigungsmail van T-mobile-thuis  dat KPN  de overname  goed gekeurd  heeft.

Op 01-08-23 aangesloten  op internet van T-mobile-thuis met Ipnummer van ISP T-mobile-thuis door installateur ( Guidion ). Glasvezel/  Fritzbox 

Internet  werkt voor mij dus 100%

Internet IP van oude provider ISP  KPN doet het niet meer.

Facturen  krijg ik van KPN. 

Wie heeft het zelfde probleem  gehad en kunnen  oplossen?

Alvast  bedankt  voor een antwoord  die mij helpt  het administratieve  rompslomp die ik al op mij zie toekomen verkorten kan .

 

D.W

Hoi Eric fijn dat je weer  ochtends  op het forum zit .

Kijk daar begint het al .

Punt 1

Ik wil helemaal  geen ingang met terugwerkende  kracht hebben . Waar staat  dat? Ik heb een bericht van  T-mobile-thuis  gekregen dat op de 01-08-23  een installateur  langskomt " dan kan je van je  T-mobile-thuis internet  genieten " . Die was er ook op de 01-08-23.  Die ging weg en ik had van mijn T-mobile-thuis internet genoten  maar niet meer van KPN dus super overstapservice 

 Punt 2

Moderators  zijn gewoon medewerkers  van T-mobile-thuis  die kunnen  klachten doorgeven  en sommige  oplossen . Wat ze ook doen . 

Punt 3 

Ik ben dus bij T-mobile-thuis    vanaf  de 01-08-23 ( T-mobile-thuis heeft mij afgesloten van KPN)en heb een abonnement  dat tot 31-07-24 loopt. 12 maanden langer wil ik niet.  Ik heb een abonnement  de eerste  8 maanden  30 euro  naar de 31-07-24 heb ik geen internet  meer nodig.  Ik betaal bij KPN  68,50 per maand in het vooruit.  Dat zijn dus voor august  alleen  38,58 meer voor september heb ik al weer 68,50 betaald.  Dat zijn dus kosten die ik tot nu gemaakt  heb . ( mischien  kunnen  wij een topic  opmaken  wat indirecte  kosten voor een T-mobile-thuis klant  zijn )

Ik wil met je ook niet lang  meer in discussie  gaan over dingen die je niet kan oplossen vor mij. OF KAN JIJ MIJ ZEGGEN  WAT DE INSTALLATEUR  OP DE 01-08-23 BIJ MIJ GEDAAN HEEFT ( sorry  voor de grote letters  maar dat verklaart  een groot  probleem  en kan het oplossen)

Met vriendelijke  groet 

 


Het klopt dat super users geen persoonlijke informatie kunnen zien. We kunnen ook niet in t-mobile systemen,  geheel vergelijkbaar als wat jij kan zien over mij dus.

Het is een klant helpt klant forum, Moderators lezen mee. Als je langer op dit forum zit leer je waar technische mogelijkheden zitten maar ook wat moderators vanuit hun klantenservice rol doen. Vandaar mijn observatie dat jij over indirecte kosten spreekt en een abonnement met terugwerkende kracht wil laten ingaan en dan ook nog met terugwerkende kracht een abonnement van een andere provider wil stopzetten. Dat hebben ze nog niet eerder gedaan. Alleen kosten die aan t-mobile ten onrechte werden gefactureerd kunnen ze crediteren.  

Je zet dan een bedrag van 137 euro naast 30 euro.  Dat komt heel ongeloofwaardig over. De aanbieding prijs van t-mobile geldt immers een x aantal maanden, daarna betaal je de normale prijs. 


Eric ik zie dat je zo als ik geen moderator bent. Wel zit je dagelijks  op het forum . Het is mooi  dat je probeert  klanten te helpen  door je bevindingen  op het forum te zetten . Jammer kan ik je bevindingen  niet volgen . Men heeft mij door de klantenservice  naar het forum  gestuurd  omdat hier ook moderators  ( medewerkers van T-mobile-thuis het forum is immers een deel van het klantenservice ) langskomen die mij helpen  kunnen. Je heeft als super deelnemer op het forum niet toegang tot alle gegevens of wel ?   Ik ben  nu al +- 137 euro kwijt aan KPN  terwijl  ik alleen  internet  bij T-mobile-thuis  voor 30 euro heb en had. Als jij in mijn situatie  zit  en dat leuk zou  vinden dat mag . Ik niet . De overstapservice  moet ik dus betalen . Dat staat nergens.  Ik zou het wel waarderen al jij  van het klant helpt community mij helpt  die centen terug te halen . Als je dat wil alvast  bedankt.  

Verder wacht ik op een moderator  die mijn probleem  kan regelen. Het probleem  blijft  ook naar de 7e bestaan. 

Ben wel benieuwd  op je reactie. 

Met vriendelijke  groet 


Ach Eric ben alleen  bij het verzamelen  van gegevens.  

Wat zijn de kosten als ik nu weer afstap van T-mobile-thuis  en van wie was de installateur KPN Guidion of KPN-netwerk?

Dat kunnen  jullie  toch zeker  beantwoorden. 

Alvast bedankt 


Hoi @Klanttv ,

Volgens mij hebben moderators nu al een paar keer bevestigd dat met het bezoek van Guidion op 7 september je abonnement bij t-mobile administratief zal ingaan en dan automatisch KPN zal worden beëindigd. Tot die dag betaal je niks aan t-mobile,  hoe graag je ook zou willen. Wacht gewoon deze dag af, veel spannender kun je het niet maken.


Cal 

Je zegt het

Ik  heb internet van T-mobile-thuis vanaf 01-08-23 aangesloten door T-mobile-thuis. 

Ik ben van  van KPN TV internet  en telefoon afgesloten vanaf 01-08-23 door T-mobile-thuis.  

Dat bestrijdt T-mobile-thuis niet. 

 

Verder zeg je dat ik de kosten moet dragen voor het  abonnement dat ik bij KPN had niet alleen  tot de fysieke  aansluiting  door de installateur  op de 01-08-23 ( vanaf die dag heb ik internet van T-mobile-thuis  en geen TV internet en telefoon  van KPN) maar tot er weer een monteur voor de 2 keer bij mij langskomt. 

Dat word ook niet door T-mobile-thuis  bestreden.

 

Verder word door T-mobile-thuis niet bestreden  dat de installateur  op de 01-08-23  voor de klant een werkende  aansluiting  heeft opgeleverd. Dus klant had van het abonnement  wat hij met T-mobile-thuis  heeft  afgesloten vol kunnen  profiteren vanaf 01-08-23 maar niet meer van zijn KPN abonnement. 

Cal kan je  dat alles   bevestigen  a.u.b.

 

Was de installateur  op de 01-08-23 van Guidion  KPN  of KPN-netwerk? Kan op zijn foto geen logo  zien. Het  zou misschien interessant  zijn het verhaal  dat ik de installateur  voor de 01-08-23  heb afgezegd snel te onderzoeken .  

 

Kan ik een copy  van het gespreekslog tussen  mij  en T-mobile-thuis klantenservice hebben?

 

Cal een antword alleen voor iemand die dat hier leest  ik weet de antwoord .

Kunnen er 2 abonnementen  op het zelfde  moment door 1  IP-ADRES  in een normale  huisaansluiting?


Hoi @Klanttv, goed dat je jouw vragen stelt! Voor de duidelijkheid en dit heb ik hiervoor ook gezegd: je bent inderdaad momenteel aangesloten op ons internetsignaal. Wij hebben echter jouw abonnement nog niet actief gemeld en daarom betaal je bij ons nog geen cent totdat de installatiemonteur van Guidion jouw abonnement actief meldt. Hierdoor betaal je niet voor twee abonnementen tegelijkertijd, maar slechts voor één abonnement, namelijk tot de 7e voor die van KPN en na de 7e voor die van ons. Zodra de monteur van Guidion jouw abonnement actief heeft gemeld seinen wij KPN in om jouw abonnement op te zeggen. Momenteel gebruik je hun internetsignaal niet, maar vergelijkbaar met het afkoppelen van een modem zorgt dit niet automatisch voor een opzegging bij KPN.

De installatiemonteur van Guidion kan dit voor je oplossen op 7 september, ik kijk uit naar het bezoek van Guidion!


Sorry kruis post

De installateur van T-mobile-thuis  was er al op de 01-08-23 en het internet liep 100% op die dag bevestigd . 

Dus ik neem niet meer actief  KPN  internet maar moet wel betalen.  

Dat is een leuk verhaal. 

Het is toch niet 1 april  vandaag. 

Verder lees ik 

"Het klopt dus dat je wel signaal van ons krijgt, maar dat je hier nog niet voor betaalt.

 

Vervolgens sturen wij een seintje naar KPN en vervolgens is je abonnement bij hen volledig opgezegd! "

 

Wat is het verschil  tussen een abonnement  half en volledig opgezegd?

Voor mij als klant was het verschil  dat ik geen service  meer van KPN  had vanaf  01-08-23  maar wel betaal. 

 

 

 

 


Cal je schrijft:

"Hoi @Klanttv, geen zorgen, dit komt helemaal goed! Zoals Cheyenne terecht aangeeft zal je abonnement volledig actief worden na het bezoek van Guidion op de 7e"

Dus je geeft toe dat mijn abonnement  al actief is bij T-mobile-thuis en ik niet meer  bij KPN zit. Dat is al een toezegging.  

Verder schreef je 

"Geen zorgen, wij zullen ervoor zorgen dat je niet met dubbele kosten zit en zullen je voor ons internet niks in rekening brengen totdat Guidion op 7 september langs is geweest. Dit komt hiermee helemaal goed!" 

Dus dat is een toezegging  dat ik  de dubbele kosten die ik nu heb terug  krijg. 

Mijn abonnement  bij KPN  was 2x zo duur dan bij T-mobile-thuis. 


Hoi @Klanttv, sinds de overzetting naar ons signaal neem je niet meer actief internet af van KPN, maar is hun abonnement nog wel op de achtergrond actief omdat wij dit nog niet voor je hebben opgezegd en daarom loopt de betaling via hen door. Daarentegen hebben wij je abonnement bij ons nog niet actief gemeld omdat hiervoor eerst de monteur van Guidion langs moet komen. Het klopt dus dat je wel signaal van ons krijgt, maar dat je hier nog niet voor betaalt.

Vervolgens sturen wij een seintje naar KPN en vervolgens is je abonnement bij hen volledig opgezegd! 🙂


CAL , wij praten/schrijven  om de soep.

Ik had bij KPN  TV internet Telefoon  Mail .

Die heb ik vanaf de 01-08-23  niet meer omdat ik nu bij T-mobile-thuis  zit.  Maar betaal wel bij KPN. 

 .

Is dat nu eindelijk  duidelijk . 


Hoi @Klanttv, geen zorgen, dit komt helemaal goed! Zoals Cheyenne terecht aangeeft zal je abonnement volledig actief worden na het bezoek van Guidion op de 7e. Vervolgens zal de overstapservice ook automatisch naar voltooid springen en zullen wij KPN direct voor je opzeggen. Mocht je KPN liever zelf willen opzeggen, houd er dan graag rekening mee dat ze één maand opzegtermijn zullen rekenen. Hierdoor is het efficiënter om de opzegging via ons te laten lopen. 

Geen zorgen, wij zullen ervoor zorgen dat je niet met dubbele kosten zit en zullen je voor ons internet niks in rekening brengen totdat Guidion op 7 september langs is geweest. Dit komt hiermee helemaal goed! 🙂


Nora wij kommen er langzaam  dichter bij .

Ik ben er al uren bezig met KPN , Guidion en T-mobile-thuis.  

Als u onderaannemers zijn zaken niet op order heeft moeten  jullie  er achteraan gaan. 

U ( T-mobile-thuis of Guidion ) moet er achteraan  kunnen  gaan  wie er op de 01-08-23  op mijn adres  gewerkt  heeft . 

Ik kan dat wel via mijn kamera!!!

Wat gebeurt er  als ik nu KPN van mijn kant opzeg 

Mijn aanspreekpartner is volgens mijn bijstand  EN  T-mobile-thuis T-mobile-thuis. Ik kan via de log van mijn modem  bewijzen dat ik de hele tijd Internet van ISP T-mobile-thuis heb. 

‐-----------

Ik betaal  nu bij KPN  voor TV Telefoon  en Internet  terwijl ik Internet  van af  01-08-23  van T-mobile-thuis heb. Rekening voor august en september .

 


Deze tekst  is via ISP T-mobile-thuis  naar community.t-mobile.nl gestuurd 


Hi @Klanttv, dat is vreemd! Ik zie hier dat Guidion ons heeft laten dat je hebt afgezien van de installatie door een monteur en hierdoor de afspraak niet door hebt laten gaan. Ik heb meteen met Guidion gebeld, maar zij vertellen mij hetzelfde. De afspraak is geannuleerd en zij zijn niet langs geweest. De informatie klopt aan deze kant. Als je wilt, kun je ook zelf eens bellen met Guidion om deze informatie te checken: 020-3232766. Omdat Guidion niet is langs geweest, is je abonnement nooit officieel gestart en betaal je nu ook nog niet voor je verbinding.

Ik zie dat er inmiddels een nieuwe afspraak staat voor 07-09-2023 met Guidion om de installatie af te ronden. Na de installatie zal je abonnement officieel actief zijn!


Een foto van de Media converter


Dat is een screenshoot van de router

 


Wie was de goede  man die er was de Kerstman?  Is dat mijn probleem  of die lijn goed of niet goed overgezet  was?

Dus de officiële  start voor mijn abonnement  is de 01-08-23. 


 


Nora de installateur  heeft op de 01-08-23 bij mij een werkende aansluiting afgeleverd. Hoe kom je aan de bewering  dat ik heb afgezien  van de installatie. Met de ip adress 31.201.xxx.xxx. 

Dus wie heeft mij deze ip adress gegeven?

Als er iets niet aan of afgemeld  is moet T-mobile-thuis  dat maar Intern oplossen (Guidion is voor de klant T-mobile-thuis)

Dat is bijna  een verhaal  voor de rijdende rechter of een ziekenhuis 


Hi @Klanttv, omdat je gebruik maakt van de overstapservice, wordt het abonnement bij ons pas geactiveerd als Guidion de lijn heeft overgezet. Pas als dit gedaan is, wordt het abonnement van KPN stopgezet. 

De Guidion monteur heeft aangegeven dat je hebt afgezien van de installatie. Hierdoor is de lijn niet overgezet, waardoor het abonnement van KPN nog niet opgezegd kan worden. Dit is ook de reden dat ik opnieuw een Guidion monteur voor je aangestuurd heb. Zodra de monteur langs is geweest en de lijn goed heeft overgezet, kan de Overstapservice voltooid worden. Vanaf dat moment gaat ons abonnement officieel van start, en wordt het KPN abonnement opgezegd. Vanaf dat moment zul je ook facturen van ons gaan ontvangen en wordt de facturatie van KPN stopgezet. 


Nora je bericht staat als beste antwoord 

Dat klopt niet het geeft  geen antwoord  op mijn vraag


Geachte Nora 

Met all respect  heb je mijn berichten gelezen .?????????

Is er iemand die mij vertellen  kan wat T-mobile-thuis ( Guidion is voor mij T-mobile-thuis) op de 01- 08- bij mij thuis  gedaan of niet gedaan  heeft . T-mobile-thuis heeft immers een werkende internet verbinding  afgeleverd. 

Dus ik heb een verbinding  via T-mobile-thuis die prima loopt ( vanaf 01-08-23 .)

Zouden er andere reden zijn dat het abonnement in de administratie  van T-mobile-thuis niet in order hoor ik dat graag. 

 

        TOPIC IS 

Aan wie moet ik mijn factuur betalen?

 

Dus ik wil graag dat T-mobile-thuis ervoor zorgt dat ik wat ik vanaf 01-08-23  aan KPN voor Tv telefoon  en internet betaal terug gestort  krijg (august,september) en ik wil een fatsoenlijke  factuur  van T-mobile-thuis hebben vanaf 01-08-23. Dus zou ik graag  ook een bevestiging  het best schriftelijk van T-mobile-thuis dat ik vanaf 01-08-23 internet  via  31.201.xxx.xxx ( dat is het IPadres waar ik nu aan het mailen  met ben en ik hoop dat er iemand is die weet welke ISP de eigenaar  ervan is ) afgenomen heb . 

 

 

 

 


Hi @Klanttv, ik heb het gelijk voor je nagekeken en ik zie dat het volgende aan de hand is. 

Bij een glasvezelabonnement is het verplicht om de installatie uit te laten voeren door een monteur van Guidion. Als dit niet gebeurt, wordt het abonnement ook niet geactiveerd. Nu zie ik dat je hebt afgezien van de installatie door Guidion. Dit is de reden dat het abonnement bij ons niet geactiveerd is, en er dus ook geen signaal aan KPN is doorgegeven om het abonnement daar af te laten sluiten. Ik zal daarom Guidion opnieuw voor je aansturen, zodat zij de installatie kunnen voltooien en hiermee ervoor kunnen zorgen dat het abonnement bij KPN stopgezet kan worden! Je krijgt vanzelf een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak hiervoor in te plannen. 


 

FF nog een keer duidelijk maken: ik ben bij T-mobile-thuis  aangesloten 

Dat is mijn IP-adres.

31.201.XXX.XXX

Mijn IP-locatie:

Netherlands, Flevoland, Almere Stad

Internetprovider: T-Mobile Thuis


Geachte Cheyenne

De laatste op update voor mijn bestelling  was de 15-7-23 dus ik heb geen Klantnummer. 

Intussen was Guidion de 01-08-23 hier en heeft het internet T-mobile-thuis aangesloten.

DUS INTERNET T-mobile-thuis WERKT 

TV telefoon  en internet van KPN werkt dus niet meer . Krijg wel rekeningen van KPN en niet van T-mobile-thuis. 

misschien  helpt dat om mij te vinden . Laatste kontakt per tel. Met T-mobile-thuis..

Heb nog geen antwoord  van hun

Update over je melding
 

Kenmerk: 2370/XXXXX 

Mod edit: klantnummer verwijderd 
 

refComId:_a5I6N00000DaWAQUA3:refComId
 

Beste Dietrich,
 

Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 65364757. We houden je op de hoogte van de voortgang.
 

Heb je nog vragen?

Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice/thuis. Of vraag het onze specialisten van de Community op t-mobile.nl/vragen.


Reageer