Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Zoals bovenstaand plaatje laat zien. Het lampje van de wereldbol brand rood op mijn modem ik heb verscheidene dingen geprobeerd maar mag niet baten. Het heeft ook niet lang gewerkt. Vanmiddag is de installateur geweest om alles werkend te krijgen. Dit ivm overstap van KPN naar T-Mobile.. ik heb het volgende al geprobeerd: modem en mediaconverter van het stroom en kabels eruit enz. modem via inlog op het ip adres een factory reset gegeven. de pinnetjes van de mediaconverter omgezet van 3 en 4 naar 1 en 6. als ik bij de ip adres inlog op de modem krijg ik de melding dat alles werkt behalve mijn ethernet Wan. Hier krijg ik geen ip adres van te zien en vrijwel alles staat op N/A. Op de WiFi kan ik dus wel inloggen op de modem maar niet op het internet zelf. mijn partner heeft vanavond een tijdje (voor 2200 uur) geprobeerd contact te leggen met de klantenservice maar deze schenen in afwezigheid. ik ga morgen na 7 uur zelf ook weer contact proberen te leggen maar houd m’n hart vast. Hebben j
Zoals het onderwerp al zegt, ik zoek een uitgebreide versie van een gebruiksaanwijzing van de modem.
Hallo, Ik heb vandaag reggefiber op bezoek gehad. Ze hebben de glasvezel getest en goed bevonden. Nu heb ik nog geen lampje internet branden op de t-mobile Huawei modem. Deze zit aan de mediaconverter gekoppeld waar ook de glasvezel in zit. Alle 6 lampjes branden. Kan het zijn dat de switches op de mediaconverter niet goed staan. Nu staan 2,4,5,6 op On. dat zou 100 full duplex moeten zijn volgens het boekje. Ik heb ook een 100mbit internet abbo. Toch geeft het modem nog 100mbit half duplex aan. Wat zijn de juiste settings op de media converter?
T-Mobile Glasvezel is in verschillende plaatsen beschikbaar via verschillende Glasvezel aanbieders.Bij WBA is de active operator KPN bij ODF is T-Mobile zelf de active operator. de glasvezel is in beheer van KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) Bijna alle nieuwbouw projecten word standaard glasvezel naar binnen gebracht door KPNNetwerkNL.T-Mobile eigen glasvezel netwerk:Den Haag Segbroek (aanleg gestart)KPNNetwerkNL: WBA tenzij anders is aangegeven.Aalten WBAAlkmaar WBA (Alleen nieuwbouw)Almere ODFAlphen aan den Rijn ODFAmersfoort ODFAmstelveen WBA (Alleen nieuwbouw)Amsterdam ODF Apeldoorn WBAArnhem WBAAssen Kloosterveen WBAAssendelft WBAAsten ODFAsten WBABaarle-Nassau WBABaarn ODFBadhoevedorp en Lijnden ODFBarneveld en Voorthuizen ODFBeek WBABeltrum WBABergeijk WBABergelijk ODFBergen op Zoom ODFBergen op Zoom WBABerkel en Rodenrijs ODFBest ODFBeuningen ODFBeverwijk WBABlaricum ODF (Grenzend aan gemeente Huizen en nieuwbouw, overige onzeker)Bodegraven WBABorne WBABredaBreda Waterdonken W
Is het mogelijk om zelf glasvezel te installeren? Er hangt al een Genexis in de meterkast en ik heb al een modem. Het enige wat jullie nog hoeven doen is de lijn op afstand te activeren. Dan regel ik zelf de rest. Ik heb liever geen vreemdelingen in huis en heb niet de beste ervaring met Guideon.
Beste, installatiepakket binnen. Maar wat is dat kleine doosje van Huawei? ONT: Optical Network Terminal? Dit heb in niet eerder gezien bij zo'n pakket…Wat is dit voor snoezig kastje en wat kunnen wij (...) ermee??? Het is wrs. iets voor de monteur want iklees nergens iets van, en ik ben me toch erg nieuwsgierig… Overigens ben ik nieuw (nieuw nieuw) en daarnaast niet zó handig… Wie kan het met uitleggen??? Mijn dank is alvast groot, gr. Ronald #new
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobile. Ik dacht dat ik de nieuwe modem kon aansluiten op de plaats waar de aansluiting van Ziggo zit. Zoals ik de instructie zie moet ik een nieuwe hoofdaansluiting maken. Ik denk dat ik nu een probleem heb omdat de hoofdaansluiting in de woonkamer niet aktief is. Er zit wel een aansluiting in mijn slaapkamer, Als ik de modem daar op aansluit staat de modem te ver van mijn TV. Klopt het dat ik een probleem heb. De aansluiting gaat in op 24-11-2017 en voor die tijd wil ik graag weten of ik voor die dag een monteur moet regelen om het e.e.a. in orde te laten maken. Gaarne zo snel mogelijk een reaktie, Met vriendelijke groet
Vanwege een ongelukkige samenloop van omstandigheden heb ik gisteren de monteur van Gideon gemist. Hij zou voor mij de Tmobile modem aansluiten aan de glasvezel aansluiting die al in mijn huis ligt.In de wijkcentrale was glasvezel al ‘geactiveerd’ daarom denk ik dat ik dit zelf ook zou moeten kunnen. De glasvezel aansluiting heeft een UTP uitgang die ik op de modem moet kunnen aansluiten. Lijkt me niet moeilijk. De modem werkt wel maar op de voorkant van de modem ligt een rood lampje op bij het wereld bolletje. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat er geen internet signaal is en het modem niet werkt.Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Het internet van mijn oude provider gaat er over twee dagen af en dan heb ik geen internet meer….Hoe kan ik dit zelf verhelpen?met vriendelijke groet,Gerben
Sinds enige tijd gebruikt ook T-Mobile GPON dit doen zij met de Huawei HG8010G ONT.De ONT is onderdeel van het netwerk van T-Mobile en moet worden geactiveerd door de monteur en staat vast op jou verbinding. hierdoor is het niet mogelijk je eigen apparatuur direct aan te sluiten op de glasvezel of een andere media convertor te gebruiken. je kan dus wel je eigen modem aansluiten op de ONT hiervoor moet je eigen modem vlan ondersteuning hebben. de vlans die door T-Mobile in gebruik zijn zijn VLAN 100 Management (voor het beheer van het T-Mobile modem) VLAN 300 voor internet en telefonie en VLAN 640 is gereserveerd voor TV (in sommige gevallen nodig)De Netgear nighthawk AX40 is zo’n model en ondersteund zelfs de nieuwste WiFi 6 standaard.Helaas kan je met een eigen modem geen gebruik maken van telefonie van T-Mobile en geven ze de voip gegevens niet vrij. wil je toch telefonie en de vrijheid van je eigen modem is het mogelijk om je telefoon nummer over te zetten naar cheapconnect een prep
Ik heb een 19 mm buis gelegd van het modem naar een kamer ten behoeve van de netwerkkabel voor de TV box.Bij dat gewenste eindpunt zit nu géén stopkontakt.Kan ik ongestraft een dun (2 x 0,75mm) snoer in diezelfde buis aanbrengen als de UTP kabel?Fysiek is er geen probleem, maar geeft dat netsnoer een storing op de netwerkkabel?Het is de originele cat5E kabel die geleverd is door T-mobile, die dus niet afgeschermd is.Het zou me een hoop werk besparen om onzichtbaar een netvoeding voor de tv en de tv-box aan te leggen.Wie?
Goedemiddag, Zojuist ontving ik de T Mobile Thuis router nadat ik een internet abonnement heb afgesloten. Ik probeerde deze direct aan te sluiten, maar zag dat mijn hoofdaansluiting bestaat uit een coax kastje. Hierop zit momenteel een splitter die verdeelt naar modem, tv en radio. Hoe kan ik het T Mobile router aansluiten zodat ik internet kan gebruiken? Bijgevoegd foto's van de router en de splitter in de woonkamer Alvast veel dank! Gr Bart
Hello, I've been reading that it is possible to disable DHCP and configure the DNS on the modem Zyxel VMG8825-T50. https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/mogelijkheden-zyxel-vmg8825-t50-312726 https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-omtrent-router-functies-311674 However, speaking with support on the telephone and trying this myself, any changes made to these disables the internet. Support on the phone has especifically told me that if I disable DHCP on this modem I will have no internet connection. My goal is to resolve my own DNS via Raspberry Pi and use Pi-Hole on my home network. Any information about making this work would be appreciated. Many thanks in advance.
Ik overweeg serieus om een glasvezelabonnement bij T-Mobile te gaan afsluiten en denk daarbij aan internet + tv. Het door T-Mobile geleverde modem lijkt er eentje te zijn die rechtstreeks met fiber aangesloten zal worden. Dat impliceert meteen dat dit modem in de meterkast naast de glasvezelaansluiting geplaatst *moet* worden. Ik heb in mijn woonkamer een goede wifi-router staan waar zo'n beetje alle devices thuis op aangesloten zijn, zowel draadloos als bedraad. Deze wifi-router wil ik graag blijven gebruiken. Mijn vragen zijn als volgt: - klopt het dat de T-Mobile wifi-router / modem perse in de meterkast geplaatst moet worden? Of is er een mogelijkheid door een fiber --> koper converter te gebruiken, de T-Mobile router toch in je woonkamer aan te sluiten d.m.v. een enkele UTP kabel van meterkast naar woonkamer? - moet de TV-decoder op een aparte poort aangesloten worden van de T-Mobile wifi-router (i.v.m. eigen VLAN)? - als ik dan mijn bestaande netwerk wil aansluiten, moet ik d
Goedemiddag/avond T-Mobile forum, Aankomende vrijdag gaat mijn abonnement in. En Ik heb gisteren middag heb ik mijn installatie pakket ontvangen. Als een nieuwsgierige ICTer even de doos door gespeurd, waarbij ik een zegel tegen kwam die aan gaaf dat de spullen enkel mag worden aangesloten door een monteur?:? Maar oke, zegel door gesneden en verder op zoektocht. Even kijken wat er allemaal in zit precies. 🆒 Want ik wou even weten of de kabel om de glasvezel te verlengen lang genoeg was, en op het eerste gezicht lijkt dit allemaal in orde. Voor de rest lijkt alles compleet. Eerder de dag even met een kennis het glasvezel aansluitpunt nader bekeken(Dit had ik al eerder gedaan). Ieder geval alles zit er eenvoudig uit, natuurlijk vrij fragiel met plastic. Had eerlijk gezegd een originele doos van Vigor verwacht. Voor de rest heb ik eigen hardware aangeschaft, en vroeg me hierbij af of ik de gehele installatie zelf kan uitvoeren? En dat de monteur welke dezelfde vrijdagochtend komt enke
Om te kunnen streamen van mijn smartphone (of ander apparaat) naar mijn t.v. geeft Chrome cast aan dat ik de AP-isolatie moet uitschakelen op mijn router (in mijn geval een Huawei B618s) Na op internet te hebben gezocht zag ik dat ik dat kan aanpassen via de modem configuratie ( http://192.168.8.1 ) Echter als ik bij de instellingen kom dan zie ik geen AP-isolatie, clientisoloatie, UPnP of iets wat daar op lijkt. Ik vermoedt dat ik bij het kopje instellingen moet zijn, daarna heb ik alle 7 subopties geopend maar niks waar ik van zeg ja dat is 'm. Mijn opties zijn: Snelle configuratie Inbellen VPN WLAN DHCP Beveiliging Systeem Graag zou ik willen weten wat ik precies daar moet aan of afvinken zodat de AP-isolatie is uitgeschakeld en ik eindelijk zonder problemen kan streamen naar mijn t.v.
[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur. Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging! [Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe
Verleid door de hoge kortingen in combinatie met de T-Mobile unlimited telefoonabonnementen heb ik ervoor gekozen om ook T-Mobile thuis te nemen voor Internet en TV. Aanmelding was zo geregeld en op 13 juli jl. al het pakket mogen ontvangen. ==== Eerste installatiepoging ==== Op 14 juli de Zyxel aangesloten op de voorgeschreven wijze en alle lampjes gingen aan. Het leek in een keer te werken. Dit was echter alleen maar schijn... * WIFI connectie met router * code inkloppen en hoppa: verbinding is gelegd! Maar bij de poging om naar een website te gaan, kreeg ik meteen de melding dat er geen verbinding was met het Internet. **TV kastje ** Aansluiten via de kabel, aanzetten en kreeg daarna de opstartcyclus in beeld, maar deze stopte omdat er geen contact gemaakt kan worden met de updateserver. Mijn eerste conclusie > De omzetting zal nog wel in gang gezet moeten worden en ik zal het later nog wel proberen. ==== Tweede installatie poging later in de week ==== Router aangezet en st
Dit is geen vraag ,na twee keer gebeld te hebben en in totaall een uur in de wacht gezeten te hebben , heb ik nog steeds geen datum om bij mij de instalatie gereed te krijgen. Ik weet niet wat de mensen bij guidion doen maar om een nieuwe klant zo te benaderen en zo te behandelen vindt ik geen stijl. Dat t mobile met zo n mensen in zee kan gaan, die jullie klanten zo mis bruiken om ons een uur in de wacht te houden maal lokaal tarief ,zo kan ik ook rijk worden. Mer minder vriendelijke groeten ge swinkels [Moderator edit] Voor het maken van een installatieafspraak met onze monteursservice Guidion kun je hen bereiken op 088-2000151.
Hallo, Bij het installeren van de modem doet de verbinding het niet. De wereldbollampje is rood. Kan iemand me helpen? Groet
Is het mogelijk om T-Mobile thuis aan te sluiten via de kabel (TV/Internet)? Moderator edit: T-Mobile Thuis DSL sluit je aan via een ISRA-punt. Bekijk onze installatievideo voor hulp bij jouw installatie.
Hoe lang duurt een levering van een bestelling..?
ik wil een klacht bij odido indienen, maar ik kan geen online-formulier vinden en ook geen email-adres om mijn klacht kwijt te kunnen. ik zie alleen een post-adres. dat is niet van deze tijd @#$%^Ik heb al uren met de helpdesk gesproken. op zich word ik prima te woord gestaan, maar mijn probleem is nog steeds niet verholpen. Dus het wordt tijd voor een officiële klacht bij odido of anders bij ACM
de geluidsknoppen afstandsbediening werken de ene keer niet,en de andere keer wel. ligt dit aan hoe je die shit uitzet? er zitten namelijk 2 aan en uitknoppen op de afstandsbediening, een witte en een zwarte.?en hij is maar 2 weken in ons bezit dus nieuw, en resetten en zooi werkt natuurlijk niet want dat heb ik al gezien in een zelfde topic, er staat ook niks in de weg , het zijn immers alleen de geluidsknoppen. dus geen domme vragen aub, ik ben geen mongooltje net zoals de rest die deze vraag stelt.
Ik overweeg de overstap naar T-Mobile thuis maar na het lezen van diverse forumberichten en de installatiehandleiding is mij iets niet helemaal duidelijk. Als ik het goed begrijp worden poort 1 en 2 op het glasvezelmodem gebruikt voor internet en 3 en 4 voor TV. Op dit moment loopt er een utp-kabel vanuit mijn meterkast onder de vloer naar de woonkamer waar ik een switch op heb aangesloten met daarop mijn smart tv en de Sonos installatie. Als ik het nu goed begrijp kan ik deze utp kabel gaan gebruiken voor het tv signaal, maar dan moet ik een extra kabel trekken vanuit de meterkast voor het aansluiten van mijn smart tv (o.a. voor Netflix en YouTube). Kan iemand mij uitsluitsel geven?!? Alvast bedankt... Jeroen
T Mobile thuis pakken ontvangen, alle stappen om internet aan te sluiten gevolgd. Het WiFi lampje brandt en daar kan ik ook verbinding mee maken maar het WAN lampje doet niets en internet heb ik ook niet. Meer dan een half uur proberen de klantenservice telefonisch te bereiken maar ik kom er niet doorheen. Ik wil heel graag zsm internet in mijn nieuwe huis. Hoe dit op te lossen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.