Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Hoi, begin januarie is bij door ODF de glasvezel naar binnengebracht en afgemonteerd.ODF geeft aan op de website "Gefeliciteerd! Je hebt al een glasvezelaansluiting. Wil je gebruik maken van supersnel internet? Kijk voor een aanbod op jouw adres.” Echter Odido geeft aan dat de Centrale nog moet worden aangesloten. Waarom duurt dit zo lang. Een kennis aan de andere zijde van het dorp heeft al wel signaal en Internet via dezelfde ODF/Odido.Inmiddels staat midden in de gemeente het grote Odido binnenkort ook bij u bord, er al ruim 2 jaar.
T-Mobile Glasvezel is in verschillende plaatsen beschikbaar via verschillende Glasvezel aanbieders.Bij WBA is de active operator KPN bij ODF is T-Mobile zelf de active operator. de glasvezel is in beheer van KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) Bijna alle nieuwbouw projecten word standaard glasvezel naar binnen gebracht door KPNNetwerkNL.T-Mobile eigen glasvezel netwerk:Den Haag Segbroek (aanleg gestart)KPNNetwerkNL: WBA tenzij anders is aangegeven.Aalten WBAAlkmaar WBA (Alleen nieuwbouw)Almere ODFAlphen aan den Rijn ODFAmersfoort ODFAmstelveen WBA (Alleen nieuwbouw)Amsterdam ODF Apeldoorn WBAArnhem WBAAssen Kloosterveen WBAAssendelft WBAAsten ODFAsten WBABaarle-Nassau WBABaarn ODFBadhoevedorp en Lijnden ODFBarneveld en Voorthuizen ODFBeek WBABeltrum WBABergeijk WBABergelijk ODFBergen op Zoom ODFBergen op Zoom WBABerkel en Rodenrijs ODFBest ODFBeuningen ODFBeverwijk WBABlaricum ODF (Grenzend aan gemeente Huizen en nieuwbouw, overige onzeker)Bodegraven WBABorne WBABredaBreda Waterdonken W
[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur. Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging! [Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe
Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….Wij horen dan ook graag
op 30 maart 2023 heb ik een abonnement internet en tv besteld, op 16 mei zou in de middag guidion en volkerwessel komen om de installatie te maken, guidion kwam als 1e die wilde meteen omdraaien ik zie geen gvk ik ben weg. ik zeg installeer het aar volkerwessel komt zometeen om de gvk binnen te brengen en aan te sluiten dan is alles klaar , hoef je niet meer terug te komen dat heeft de monteur gedaan, volkerwessel is niet geweest deze gebeld, uw afspraak is geannuleerd door t-mobile bel die maar evennu heb ik al vele malen gebeld de klantenservice is vriendelijk en behulpzaam en zoeken alles uit.oplossing bel volkerwessel maar die kunnen het oplossen voor u, heb inmiddels 3x volkerwessel gebelddie komt niet kan geen opdracht invoeren omdat er een verkeerde code staat u moet bij t mobile zijnen zo ga ik al dagen heen en weer tussen het kastje en de muur !!!! oja ik heb gebruikgemaakt van de opzeg service die heeft voor het gemak mijn abonnement per 14 mei opgezegd, dus vanaf die dag dus
De postcodecheck bij Open Dutch Fiber gaf tot vorige week aan dat in april 2023 glasvezel aangelegd zou gaan worden bij mij in de wijk. Vol enthousiasme heb ik twee weken geleden een abonnement besteld bij T-Mobile. Tijdens het bestelproces werd week 16 (17-23 april 2023) genoemd als datum waarop ze hier in de straat zouden komen. So far, so good…Tot ik gisteren weer eens de postcode check bij ODF deed en nu staat er: “In het 3e kwartaal 2023 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk.". De twijfel sloeg helemaal toe toen ik gisteravond een e-mail van T-Mobile kreeg met de zin: “Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.".Vervolgens inlogd op My T-Mobile en daar staat nu dat ze verwachten rond augustus-september de glasverzelverbinding te kunnen leveren (de e-mail bevat dus waarsch
Is het tegenwoordig al mogelijk om een contract te verlengen en hierbij over te stappen van het WBA netwerk naar het ODF netwerk? Dit zonder noemenswaardige downtime uiteraard. De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.
Hallo T-mobile! Ook ik heb bericht gehad van tele2 in een e-mail dat mijn koperen DSL verbinding zal ophouden met bestaan en ik over zal moeten naar glasvezel. In de e-mail staat een link naar een aanbod wat T-mobile mij doet i.v.m. bovenstaande.De link verwijst naar de pagina: https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel De pagina bevat een aantal tegenstrijdigheden en ik heb hier dan ook meerdere vragen over: Vraag 1.Op de voorstel pagina staat dat ik 6 maanden korting krijg: Echter, direct onder dit plaatje staat het volgende:Nu is mijn vraag, krijg ik nu 6 maanden korting of 4 maanden korting? (ik begrijp dat de 2.50 verschil door vaste telefoon komt) Vraag 2.Op de pagina wordt vermeld dat er geen éénmalige kosten zijn:Ook even verderop staat dat er sprake is van een gratis monteur:Echter, op dezelfde pagina staan ook veel gestelde vragen , daarbij staat dat er wel betaald moet worden voor de monteur: Dus mijn vraag; Moet ik nu wel of niet betalen voor de installatie door d
Hoi,22 mei worden wij aangesloten (stap ik over van KPN naar Odido).Echter zie ik zojuist in het gekregen installatiepakket dat de muurbeugel van het Zyxel T-56 modem er niet bij zit. Wel de voet maar niet de muurbeugel.Ik heb zojuist gebeld en er werd aangegeven dat omdat hij er niet bij zit hij met de monteur wordt meegegeven, maar is het ook mogelijk om deze eerder per post te ontvangen?Ik zou namelijk graag alles zelf ophangen voor die tijd.Gr. Kees.
Hallo ik heb pas een nieuwe tv en wifi abonnement afgesloten ( had al mobiel) maar heb de beloofde soundbar niet ontvangen, weet iemand hoe en wat?
Goedenavond. Ik op dit moment behoorlijk gefrustreerd met de hele service (of eigenlijk het missen ervan) van T-mobile. Na drie jaren trouwe klant te zijn geweest, zonder problemen, besloot ik mijn pakket mee te nemen met de verhuizing naar mijn nieuwe adres.Op 16 december zou de boel aangesloten worden. Toch zitten we al 6 weken zonder internet. Na tientallen fouten en dergelijke hebben wij deze week zelf een KPN monteur in de arm genomen die het eindelijk voor ons heeft opgelost. Niet dankzij T-mobile zelf dus, waar we steeds niet van horen en ik steeds mee aan de telefoon moeten hangen.Nu komt er nog bij dat ik mails krijg waarin wordt gedreigd met boetes omdat ik zogenaamd mijn vorige apparatuur helemaal niet of onvolledig terug gestuurd zou hebben. Hier is niks van waar. We zijn er op dit moment echt meer dan klaar mee. Wat een belabberde werkwijze en service. En zelf moet je overal achteraan. Ik een boete batelen voor iets wat niet waar is en jullie maar geld innen voor geen inte
Goedendag community,Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobileVerbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voete
Een tijd geleden heeft een monteur van Guidion alles geïnstalleerd. Er was echter geen signaal, de monteur heeft zijn collega gebeld en op de werkbon staat de volgende opmerking:Modem en converter in de meterkast aangesloten. FO gebeld en ticket laten maken voor BO. Hij vertelde mij dat dit soort zaken met spoed worden opgepakt en dat er over 1 a 2 dagen contact zou worden opgenomen. Dit gebeurde niet, sinds dien begon de ellende. Ik heb ondertussen aardig wat aan de telefoon gehangen en niemand leek te weten wat er nou daadwerkelijk mis was. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat het glasvezel netwerk dat beheert werd door KPN nog ‘vrijgegeven’ diende te worden. Maar wanneer dit ging gebeuren ‘geen idee'. Uiteraard een antwoord waar ik niet tevreden mee was. Na het bellen van de KPN-Netwerk klantenservice is mij verteld dat het netwerk al sinds 2015 is aangelegd en actief is. T-Mobile zou volgens hen pas sinds kort het netwerk gebruiken en dit ze
Dag Allen,Afgelopen week is bij ons (in Woerden) de glasvezel naar binnen geschoten en afgelopen vrijdag is de patch omgezet door ODF in de wijkcentrale, echter bij het aansluiten van de FTU (Huwai) blijft de gpon groen knipperen. Na het lezen van diverse topics in dit forum blijkt dat T-mobile de FTU nog moet registeren. Ik heb vanmorgen dan ook met de T-Mobile SD gebeld en die geven aan dat er een storing is in het systeem die de nieuwe FTU’s “registreert”, echter de oplossing is nog niet bekend.Graag wil ik dan via dit forum vragen of dat verspoedigd kan worden en andere community members vragen of die ook dezelfde issue hebben? Groet,Slips: De Guidion monteur is gepland, echter daar ik zelf werkzaam ben in de IT, verw8 ik het zelf te kunnen :) Daarnaast heb ik liever dat iemand anders gebruik maakt van de afspraak, aangezien Guidion het aardig druk heeft
Goedemorgen,Ik heb op 29-12-21 glasvezel aangevraagd. Uiteindelijk is het eind jan begin feb bij ons in de straat gelegd, maar dat is nu zo langzamerhand ook alweer 2 maanden geleden. Wanneer kan je de afspraak om het aan te sluiten verwachten?Michiel
Hallo, Ik heb afgelopen week een contact afgesloten bij t-mobile thuis. Ik heb gisteren het installatie pakket thuis gekregen. Deze word in 3 januari geïnstalleerd. Nu is mijn vraag hoe zit het met de gratis video deurbel. Deze zat namelijk niet in de doos van het installatie pakket. Word deze later geleverd?Alvast bedankt voor het antwoord Mvg Patrick Joosten
Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.Hoe kan dit worden opgelost?Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1
De komende weken wordt er hard gewerkt bij het aanbrengen / leggen van glasvezel bij ons in de wijk. Gezien onze internet verbinding (VDSL) echt om te huilen is, heb ik hier wel oren naar alleen ben ik benieuwd wat dat nieuwe "glasvezel” abonnement ons gaat kosten.Wat kan ik alvast in gang zetten om ervoor te zorgen dat de glasvezelkabel z.s.m. in huis aangesloten wordt?? Is er nieuwe modem nodig? We hebben nu een Huawei HG659 (wifi is ook echt om te 😭😭) bij de Iphone gebruikers in huis. Zelfs in de kamer waar de modem staat.Ik verneem graag wat gedaan kan worden. Wie neem contact op.
Goedemiddag,Donderdag is er een monteur langs geweest en heeft voor mij de boel geïnstalleerd. Echter werkt helaas mijn internet nog steeds niet. Iets was er defect in de wijkkast (splitter) en mijn media convector blijft ook rood branden. Nu ben ik al enige dagen bezig met Odido hoe en wat wanneer opgelost gaat worden? Gezien ik afhankelijk ben van mijn internet (werk + school) en het voor mij niet te doen is op mijn telefoon. Maar heb het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, gezien er werd vertelt dat eerst Gedion wat moest regelen, blijkt nu weer KPN te zijn. Echter weet ik nog steeds niet wanneer het gemaakt/geregeld gaat worden. Kreeg als antwoord dat ze niet 5 min in de wachtrij konden vaan zitten (Odido medewerker) Vind ik een beetje apart gezien ik al een halve dag aan de telefoneren met Odio.Wie kan mij helpen? Gezien ik al 4 dagen zonder internet zit, waar ik al bang voor ben dat dit nog langer gaat duren.
Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels. Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast. In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd. Graag oppakken door klantenservice.
Goedemorgen,Op 23 juni heb ik een glasvezelinternet- en tv-abonnement besteld bij Odido. Ik koos toen als overstapdatum voor vrijdag 12 juli. Om gebruik te maken van de klantvoordeelcombinatie heb ik op 21 juni een mobiel abonnement afgesloten bij Odido dat in zou gaan op 25 juli. Alles rondom het mobiele abonnement ging vlekkeloos en daar maak ik sinds vandaag gebruik van Odido.Voor het internet- en tv-abonnement loop het helaas anders. Ik heb in de afgelopen maand niets meer van Odido gehoord over mijn overstap. Op de statuspagina van mijn bestelling zie ik ook geen extra informatie behalve dat ik in fase 1 van mijn “Route naar Glasvezel” zit. Ik heb zelf dus maar contact gezocht met de klantenservice. Vorige week maandag (15 juli) werd ik nog aardig geholpen door een medewerker die contact zocht met de afdeling Fiber en daarna aangaf dat Fiber contact zou leggen met de netwerkbeheerder (VolkerWessels Telecom) en dat Fiber binnen een aantal dagen aan mij zou terugkoppelen wat de stat
Zie foto ik kom er niet uit. Is dit het isra punt want in de meterkast zit die niet.
Hoi! Het is in middels al een tijdje geleden dat de kabels onder de grond zijn gezet, maar ik heb nog steeds geen brief/communicatie van T-Mobile gekregen waar duidelijk een datum staat dat wij kunnen profiteren van glasvezel. Weet iemand anders hier meer van?
23-05 Ontvingen wij de overeenkomst van T-Mobile voor glasvezelkabel internet. Wij waren wij zeer verheugd dat wij van Ziggo internet naar T-mobile glasvezelkabel konden overstappen. Wij hebben gebruik gemaakt van de overstap service van t-mobile. Helaas is het nu 02 januari 2021 en hebben we nog steeds geen glasvezelkabel aansluiting en zitten wij dus nog steeds met internet van Ziggo... Het leek erop dat alles goed ging in het proces. De glasvezelkabel zou aangelegd worden naar onze appartement gebouw. Er werd contact met ons opgenomen met ene ‘Marco’, en ik moest aan ‘Marco’ een foto sturen met welk appartement van ons is in het appartementencomplex. Wij moesten ook een bewijs sturen van de VVE toestemming. Onze VVE beheerder heeft in dat bewijs verteld wat ik via de sms heb gestuurd naar ‘Marco’, dat er eerst een T-mobile plaatsingsdocument opgesteld moet worden en dit ter goedkeuring overlegd moet worden met onze VVE beheerder. E-mail adres vervolgens ook doorgegeven aan ‘Marco’
In maart 2026 werden de werken voor glasvezel klaar na meer dan een jaar van technische voorbereiding door Open Dutch Fiber (ODF), Rezolute en Circet. Als lid van de Technische Commissie van onze VvE heb ik dit proces van begin tot einde actief opgevolgd en, gedurende het hele traject, de technische voorwaarden nauwgezet nagevraagd om een correcte en kosteloze installatie te garanderen voor de 64 appartementen in onze blokken.Het voorstel van ODF, eindverantwoordelijke, was om de FTU in onze meterkast in de trappenhal (buiten de appartementen) te plaatsen. Bij deze uitvoering was mijn belangrijkste voorwaarde het doortrekken van een kabel tussen de FTU in de meterkast en onze woonkamers, waar de huidige DSL aankomt. Die voorwaarde is belangrijk want onze trappenhal is volledig uit beton gemaakt, waardoor de modem niet in onze meterkast geplaatst kan worden zonder een ernstig verlies van signaalkwaliteit.En alles, kosteloos.Dit werd me, zowel schriftelijk als mondeling, meermaals bevest
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.