Ik heb sinds een half jaar een internet en tv abonnement bij Odido. Het internet is prima maar de tv omgeving is echt waardeloos. Het beeld valt soms uit, soms hapert het beeld, vaak krijg ik helemaal geen beeld als ik de tv aanzet, dan doet het geluid het weer niet en ga zo maar door. Ik zie ook dat heel veel mensen dezelfde problemen hebben. Mijn vraag is nu wat Odido hier aan gaat doen. Dit kan zo niet langer en ik vind dat er zelfs sprake is van wanprestatie. Ik ga mij in iedet geval oriënteren op een andere provider als mijn jaarcontract voorbij is.
Hoe is de tv of decoder aangesloten op de router?
Met een netwerk kabel van de router naar het tv kastje.
Hoi
Mocht dit het niet verhelpen, ontvang ik graag twee voorbeelden. Ons TV team is hier namelijk hard mee bezig. Ze ontvangen graag nog voorbeelden wanneer en op welke programma + zender je dit ervaart. Ook hoor ik graag of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Dan kunnen ze sneller tot een oplossing komen! Groetjes, Ishana
Het probleem dat bij de commerciele zenders via de odido app zwart beeld te zien is, dat echter wel het geluid hoorbaar is, dateert al van meer dan een jaar geleden. Ook bij mij kan ik op mijn Philips TV (2024) geen beeld op de commerciele zenders ontvangen. In alle reacties die ik heb gelezen van Odido wordt het probleem teruggebracht naar het individu, ligt aan de tv, instellingen de niet meegeleverde apparatuur, verzin het maar of dit is als reden aangehaald. U zou zich toch moeten realiseren dat wanneer zo’n grote groep mensen dit probleem aankaart, u toch echt het probleem binnen odido moet zoeken en meer moeite moet doen om dit probleem op te lossen of met een voorstel moet komen om uw klanten te compenseren. Anders dan onnodige filmpjes te laten opsturen en mensen opzadelen met onnodige handelingen. Kom met oplossingen voor een app die vol zit met bugs.
Vergeet niet dat u de plicht heeft om een deugdelijk product te leveren, op dit moment levert u een ondeugdelijk product!!
Hoi
Mocht dit het niet verhelpen, ontvang ik graag twee voorbeelden. Ons TV team is hier namelijk hard mee bezig. Ze ontvangen graag nog voorbeelden wanneer en op welke programma + zender je dit ervaart. Ook hoor ik graag of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Dan kunnen ze sneller tot een oplossing komen! Groetjes, Ishana
Het lijkt nu wat beter te werken.
Ik heb nog de volgende problemen:
- Ik heb wel een tijd geleden de Odido afstandbediening losgekoppeld van de tv omdat via de odido ab er teveel vreemde dingen gebeurden. Dit werkt op zich goed alleen als ik de tv aanzet ik helemaal geluid heb oo mijn tv. En via de tv ab moet ik dan het volume hoger zetten.
- Soms gebeurt het dat het beeld zwart wordt, dan weer zichtbaar, dan weer zwart etc. Ik moet dan het tv kastje uit- en aanzetten en dan meestal doet ie het weer.
- Het gebeurt nog steeds dat wanneer ik van kanaal wissel ik minder volume op een kanaal heb.
Mvg, Ron
Misschien toeval, maar ik heb ook een Philips TV….
Het probleem dat bij de commerciele zenders via de odido app zwart beeld te zien is, dat echter wel het geluid hoorbaar is, dateert al van meer dan een jaar geleden. Ook bij mij kan ik op mijn Philips TV (2024) geen beeld op de commerciele zenders ontvangen. In alle reacties die ik heb gelezen van Odido wordt het probleem teruggebracht naar het individu, ligt aan de tv, instellingen de niet meegeleverde apparatuur, verzin het maar of dit is als reden aangehaald. U zou zich toch moeten realiseren dat wanneer zo’n grote groep mensen dit probleem aankaart, u toch echt het probleem binnen odido moet zoeken en meer moeite moet doen om dit probleem op te lossen of met een voorstel moet komen om uw klanten te compenseren. Anders dan onnodige filmpjes te laten opsturen en mensen opzadelen met onnodige handelingen. Kom met oplossingen voor een app die vol zit met bugs.
Vergeet niet dat u de plicht heeft om een deugdelijk product te leveren, op dit moment levert u een ondeugdelijk product!!
Hoi
- Navigatie in de Opnames pagina aangepast: standaard is de focus op de bovenste opname i.p.v. het menu
- Een sorteeroptie toegevoegd aan de Opnames pagina
- Deze versie lost het probleem op sommige Philips-toestellen op dat een klant zwart beeld heeft. Een langlopend incident is hiermee opgelost.
- Kleine technische aanpassingen gedaan. Met name om te voorkomen dat je onnodig het profielselectiescherm te zien krijgt, terwijl je één kijkprofiel hebt of een standaardprofiel hebt ingesteld.
Ik wil jullie vragen om te checken of de nieuwe update beschikbaar is en de app te updaten.
-
De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in beide apps. Je kan dit in het menu uitzetten onder Instellingen:
Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.
-
Maak je gebruik van randapparatuur? Zou je het dan willen testen of geluid rechtstreeks vanuit de TV wel gewoon werkt?
-
Wil je, als bovenstaande geen oplossing bieden, de app een keer verwijderen en opnieuw downloaden?
Mocht het na deze stappen nog aanhouden? Zou je ons dan een video willen sturen waarop het probleem zichtbaar is? Dan ga ik op zoek naar de oplossing!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.