Skip to main content
Beantwoord

Samsung TV storing; je kan Odido TV nu niet gebruiken

• May 31, 2025
  • 27 reacties
  • 668 Bekeken

WilborII

Exacte datum heb ik niet paraat, maar sinds een week krijg ik bij het opstarten van de Odidio TV App, op mijn Samsung TV, model 2024 QE75QN93DATXXN, de melding 'door een storing kan je Odido TV nu niet gebruiken', zie foto.

Na 'nog een keer proberen' start de TV App weer op; meestal na één keer, maar soms ook na een paar keer 'nog een keer proberen'.

In plaats van verbeteringen, lijkt de Odido TV App meer bugs te gaan vertonen. Het connectie probleem, in mijn geval een Samsung uit 2018, is ook nog niet opgelost.

Overigens... op 30 mei 2025, einde middag en begin avond, kreeg ik herhaaldelijk tussen TV kijken, dat de verbinding weg valt met een storingsmelding kort in beeld. Redelijk snel was het beeld weer terug, maar het wegvallen gebeurde vaak!

Hebben meerdere Samsung en Odido TV App gebruikers, last van genoemde issues?

Zij vermeld….. Dat de Odido TV App in de maand mei 2025, ook diverse keren direct opstartte met een live TV beeld. Dus geen voorgaande tekst meldingen o.i.d. Dat was heel prettig, één druk op de TV App en je hebt direct een live TV zender in beeld. Zo zou het mijn inziens moeten zijn!

Beste antwoord door WilborII

Eindelijk is gisteren, 28-08-2025 (althans bij mij) een nieuwe versie van de Odido TV App geïnstalleerd. Betreft versie 2.0.5694 dd. 27-08-2025.

Succes allen en ben benieuwd of de in dit topic genoemd probleem is opgelost.

27 reacties

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@WilborII, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van TV! Heb je al eens geprobeerd de app te verwijderen en het opnieuw te installeren? In de meeste gevallen wordt het hiermee verholpen. Ik ben benieuwd of dit ook bij jou het geval is! 😊

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • June 1, 2025

Had de Odido TV App al eerder opnieuw geïnstalleerd en vandaag op jouw verzoek nogmaals. Echter…. Het maakt niet uit; de foutmelding blijft!

• is een Top Poster
  • June 1, 2025

Exacte datum heb ik niet paraat, maar sinds een week krijg ik bij het opstarten van de Odidio TV App, op mijn Samsung TV, model 2024 QE75QN93DATXXN, de melding 'door een storing kan je Odido TV nu niet gebruiken', zie foto.

Na 'nog een keer proberen' start de TV App weer op; meestal na één keer, maar soms ook na een paar keer 'nog een keer proberen'.

In plaats van verbeteringen, lijkt de Odido TV App meer bugs te gaan vertonen. Het connectie probleem, in mijn geval een Samsung uit 2018, is ook nog niet opgelost.

Overigens... op 30 mei 2025, einde middag en begin avond, kreeg ik herhaaldelijk tussen TV kijken, dat de verbinding weg valt met een storingsmelding kort in beeld. Redelijk snel was het beeld weer terug, maar het wegvallen gebeurde vaak!

Hebben meerdere Samsung en Odido TV App gebruikers, last van genoemde issues?

Zij vermeld….. Dat de Odido TV App in de maand mei 2025, ook diverse keren direct opstartte met een live TV beeld. Dus geen voorgaande tekst meldingen o.i.d. Dat was heel prettig, één druk op de TV App en je hebt direct een live TV zender in beeld. Zo zou het mijn inziens moeten zijn!

Hier exact de zelfde problemen op mijn Samsung Smart TV. Bijna dagelijks deze melding of regelmatig de vraag om opnieuw in te loggen.

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • June 6, 2025

Aan allen….

Woensdag 4 juni 2025 een medewerker van de Backoffice gesproken. Hij vertelde mij dat het issue ‘Samsung TV storing; je kan Odido TV nu niet gebruiken’ nog niet is opgelost. Tevens kon hij geen termijn van oplossing noemen……….. pfffff

Ik heb Odido Backoffice opnieuw een filmpje over het verloop (de gebeurtenissen) van de connectie problemen gestuurd.

• is een King Poster
  • June 7, 2025

Hier sinds gisteren problemen met de Odido TV app op mijn Samsung TV. Krijgt continue de melding: “Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer?”. 

Heb de app al opnieuw geïnstalleerd, modem geherstart etc. Maar dat lost niets op helaas.

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@WilborII, goed dat je dit aangeeft! Ik zie inderdaad dat de technische dienst dit voor je in onderzoek heeft. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! 😊

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@MeKe,  ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van TV! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd op welk specifieke apparaat je dit ervaart, welk type tv  heb je? Dan kan ik direct aan de slag!

• is een King Poster
  • June 9, 2025

Hoi ​@MeKe,  ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van TV! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd op welk specifieke apparaat je dit ervaart, welk type tv  heb je? Dan kan ik direct aan de slag!

Hi, niet meer nodig. Was op mijn Samsung Smart TV en had alleen de problemen met mijn Deco netwerk. Rechtstreeks via jullie modem werkte alles wel naar behoren. Heb mijn Deco netwerk gereset en nu werkt alles weer.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • June 10, 2025

Superfijn om te horen dat alles weer werkt ​@MeKe

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • June 10, 2025

Ja, fijn voor MeKe…. Maar het door die persoon geschetste probleem staat los van het probleem in deze topic!

En het probleem in deze topic is voor velen nog niet opgelost!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • June 11, 2025

Hey ​@WilborII, ons Tv-team is nog druk bezig met deze melding. We verwachten snel een nieuwe versie die we dan meteen kunnen testen om zo snel mogelijk uit te rollen. Voor nu mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop oprecht dat er vaart in komt zodat we snel de nieuwe versie kunnen uitrollen! 

• is een Top Poster
  • July 29, 2025

Hey ​@WilborII, ons Tv-team is nog druk bezig met deze melding. We verwachten snel een nieuwe versie die we dan meteen kunnen testen om zo snel mogelijk uit te rollen. Voor nu mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop oprecht dat er vaart in komt zodat we snel de nieuwe versie kunnen uitrollen! 

Hi Tommie,

Is er al een update vanuit het TV-Team? Wanneer kunnen we de nieuwe versie van de app verwachten? Het is erg vervelend om de app te gebruiken.

Mvg,

TwilightNL

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@twilightnl, goed dat je dit checkt! Ik wil de situatie graag specifiek voor jou bekijken en oplossen. Je zou namelijk van de app gebruik moeten kunnen maken. Krijg jij exact dezelfde foutmelding als in dit topic? Dan gaan we dit onderzoeken. Wat ik ook graag wil weten:

• Van welke TV maak jij gebruik (merk/modelnummer)
  • Welke softwareversie en Android staat hierop?
  • Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload?
  • Wanneer krijg je deze foutmelding precies?
  • Is er iets wat helpt op de korte termijn, zoals een herstart?
  • Wil je de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel zetten?

Laat het weten, ik kom er vervolgens zo snel mogelijk op terug!

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • July 31, 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido 

Aardig van je dat je de check voor ​@twilightnl wilt doen en moet je ook zeker doen. Maar mi. Is het geen specifiek probleem maar algemeen probleem. Extreem veel Odido TV app gebruikers ondervinden dagelijks de app problemen, het is om ‘gek van te worden’ ! Het TV app probleem loopt al zeker een half jaar!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 31, 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido 

Aardig van je dat je de check voor ​@twilightnl wilt doen en moet je ook zeker doen. Maar mi. Is het geen specifiek probleem maar algemeen probleem. Extreem veel Odido TV app gebruikers ondervinden dagelijks de app problemen, het is om ‘gek van te worden’ ! Het TV app probleem loopt al zeker een half jaar!

Geen last van, ook Samsung en Sony TV. 

• is een Top Poster
  • July 31, 2025

Hi ​@twilightnl, goed dat je dit checkt! Ik wil de situatie graag specifiek voor jou bekijken en oplossen. Je zou namelijk van de app gebruik moeten kunnen maken. Krijg jij exact dezelfde foutmelding als in dit topic? Dan gaan we dit onderzoeken. Wat ik ook graag wil weten:

• Van welke TV maak jij gebruik (merk/modelnummer)
  • Welke softwareversie en Android staat hierop?
  • Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload?
  • Wanneer krijg je deze foutmelding precies?
  • Is er iets wat helpt op de korte termijn, zoals een herstart?
  • Wil je de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel zetten?

Laat het weten, ik kom er vervolgens zo snel mogelijk op terug!

Hi Cheyenne,

Hierbij mijn reactie:

Van welke TV maak jij gebruik (merk/modelnummer) > Samsung QE50Q80TATXXH
Welke softwareversie en Android staat hierop? > T-NKMDEUC-2700.6 (Laatst beschikbare versie)
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload? > Dit doe ik regelmatig, helpt niet
Wanneer krijg je deze foutmelding precies? > Bij het starten van de Odido TV App
Is er iets wat helpt op de korte termijn, zoals een herstart? > Bij het starten van de app krijg ik de foutmelding "Je internet verbinding doet het niet", dit is niet correct want alle andere apps werken prima (YT/NF/HBO bijv.). Wanneer ik in de melding op "opnieuw verbinden" klik dan krijg ik soms de mogelijkheid om mijn klantnummer opnieuw in te geven, maar soms is de tv pincode ook genoeg. Dit is elke keer anders. Soms is beide niet mogelijk en helpt het alleen om de stekker van de TV uit het stopcontact te halen. Tegenwoordig doe ik dit niet meer, ik ga dan maar naar een andere app kijken.
Wil je de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel zetten? > Done

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 31, 2025

Nee ​@WilborII  Ik heb geen vrij nieuwe Samsung! Hij is nu ongeveer 20 jaar oud. 
Ik gebruik op de TV’s een Google TV Streamer - Google TV - 4K HDR. Werkt echt fijn.

Hopelijk is het bij jou ook snel opgelost.

Mvg. Cristien 

• is een Top Poster
  • July 31, 2025

Nee ​@WilborII  Ik heb geen vrij nieuwe Samsung! Hij is nu ongeveer 20 jaar oud. 
Ik gebruik op de TV’s een Google TV Streamer - Google TV - 4K HDR. Werkt echt fijn.

Hopelijk is het bij jou ook snel opgelost.

Mvg. Cristien 

Is een totaal ander verhaal als je een externe streamer gebruikt of de app op de Samsung TV zelf. Bij mij werkt het op mijn laptop of tablet ook prima...

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • July 31, 2025

@twilightnl en ​@Cheyenne van Odido 

Het is dus nog steeds hetzelfde probleem! Zoals in deze topic is beschreven en door ook door mij beschreven topics.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@twilightnl, dankjewel! Ik heb dit met het TV team besproken, we gaan dit gewoon individueel aanvliegen voor je. Ik wil dat je zorgeloos van de app gebruik maakt. Voor de zekerheid:

• De Odido TV app staat bij jou rechtstreeks op je TV?
  • Weet jij het bouwjaar van jouw Samsung?
  • Heb je de optie om de tv bekabeld te verbinden en maakt dat enig verschil qua deze melding wanneer je de app opstart? Of krijg je deze melding zowel draadloos als bekabeld?

Mega bedankt!

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Hi ​@twilightnl, dankjewel! Ik heb dit met het TV team besproken, we gaan dit gewoon individueel aanvliegen voor je. Ik wil dat je zorgeloos van de app gebruik maakt. Voor de zekerheid:

• De Odido TV app staat bij jou rechtstreeks op je TV?
  • Weet jij het bouwjaar van jouw Samsung?
  • Heb je de optie om de tv bekabeld te verbinden en maakt dat enig verschil qua deze melding wanneer je de app opstart? Of krijg je deze melding zowel draadloos als bekabeld?

Mega bedankt!

Hi Cheyenne,

Dank voor je reactie. Dat klinkt goed.

• De app staat rechtstreeks op de Samsung TV.
  • Als ik even zoek op het modelnummer kom ik uit op bouwjaar 2020. Ik heb de TV zelf ook in dat jaar gekocht.
  • TV is bekabeld aangesloten. Nog nooit via wifi gebruikt.

Wat ik zelf kan zien is dat de TV wanneer deze uitstaat geen verbinding behoudt met het bekabelde netwerk (ik zie de switchpoort echt uit gaan). Zodra ik de TV aanzet  vanuit standby dan duurt het even voordat internet online komt. Andere apps zoals Youtube, Spotify, Netflix hebben hier geen last van, alleen de Odido TV app lijkt in een soort storing te schieten waardoor ik vaak (maar niet altoijd) niet verder kom,. Soms wel en de dien ik opnieuw mijn klantnr+pincode in te geven.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@twilightnl, dankjewel! Dat laatste is interessant, goed dat je hierachter bent gekomen. Hoe zit dit draadloos, heeft je TV er dan ook last van en is er in de eerste instantie geen verbinding? Ik ben benieuwd of je hetzelfde ervaart wanneer je tv enkel via wifi is verbonden. Kan je dat eens controleren?

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • August 15, 2025

Deze week bericht gehad van Odido m.b.t. de Odido TV App problematiek voor Samsung TV's. Overigens, de genoemde problemen gelden niet voor alle Samsung TV's. Of die Odido TV App problemen ook voor andere merken TV's geldt is mij niet bekend. In mijn geval gaat het om een Samsung TV uit 2018.

Helaas is dus het TV App probleem (nog) niet opgelost, zie Odido citaat.

Citaat:
Onze partner en app developer heeft al een oplossing geleverd. Echter heeft Samsung problemen met het geheugenverbruik door deze oplossing. Onze partner is nu bezig met analyseren en het oplossen daarvan. Als deze oplossing er is wordt deze intern getest en moet Samsung goedkeuring geven. Daarom kunnen we op dit moment niet aangegeven wanneer de storing opgelost kan worden. We nemen daarom contact op als de oplossing bekend is.

Voor mij onbegrijpelijk, dat in deze moderne hightech tijd, waar de ene TV app nog mooier is (en werkt) als een andere, Odido nog steeds geen oplossing heeft gevonden!

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Eindelijk is gisteren, 28-08-2025 (althans bij mij) een nieuwe versie van de Odido TV App geïnstalleerd. Betreft versie 2.0.5694 dd. 27-08-2025.

• is een Top Poster
  • August 29, 2025

Dank voor je bericht! Hier is die ook geïnstalleerd. Ik ben heel benieuwd naar de werking en zal binnenkort mijn bevindingen delen.