Skip to main content

Hallo,

Ik zie dat hier al eerder een topic voor is aangemaakt maar inmiddels al is gesloten.

Op mijn Philips TV heb ik de ODIDO TV app geïnstalleerd, heel regelmatig geven de zenders RTL, SBS6, Veronica zwart beeld.

Ga ik terug naar het hoofdmenu van de de TV en zet ik bijvoorbeeld voor heel even een Youtube filmpje aan en ga daarna terug naar de ODIDO app, dan doen de zenders RTL, SBS6, Veronica het weer.

Ik ben benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt want dit werkt niet echt heel prettig.

Met vriendelijke groet,

Daniël Kers

Hi Tommie,

Helaas is het probleem er nog steeds.

Ik ben niet technisch genoeg om de logs te produceren.

Maar een monteur is van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Ruud

Hi @Tommie van Odido de problemen zijn er nog wel maar heb helaas nog geen tijd gehad ivm werk om er naar te kijken… ik ga het oppakken maar ben daarnaast ook bereid om iemand te ontvangen indien dit extra informatie kan opleveren voor het oplossen van dit probleem. Ik ga kijken of het deze week nog lukt!

Hey @Ruud Schagen, bedankt voor het meewerken, zodra ik meer informatie heb over een monteur laat ik het je weten!

Geeft niks @Phoentje, het helpt ons alleen maar als jij de logs kunt aanleveren, dus daar zijn we erg dankbaar voor. Als je tijd zou hebben dan waarderen we dat enorm! 

@Tommie van Odido 

ik heb zojuist mediatunneling uitgezet, daarna heb ik bugreport laten draaien. In dit geval zijn de zenders 1 2 3 zichtbaar, de zenders er na zijn zwart. Laat me even weten of ik nog iets kan testen voor je.

https://we.tl/t-ShcCZB6969

Heel erg bedankt @Phoentje! Ik zet het door naar de technische dienst. Als er nog iets is wat je kunt testen dan kom ik wel bij je in de lucht.  

Hey @Phoentje, ze hebben gevraagd om een nieuwe versie te testen en een nieuwe bugreport te draaien, zou dat mogelijk zijn? Hieronder de nieuwe APK versie: https://wetransfer.com/downloads/fb8af64db5660f77787d39e58ce47e5320241113145558/cd75db0d7bce9d86adb9e7d87ef5f7fc20241113145638/d96f29?t_exp=1731768958&t_lsid=917fcfa8-8013-4b40-81c5-92ccbb349dab&t_network=email&t_s=download_link&t_ts=1731509798

@Tommie van Odido  Done, ik heb de nieuwe APK geïnstalleerd. Ik krijg het probleem tot nu toe nog NIET gereproduceerd. Dat is natuurlijk al goed nieuws, maar ik blijf me best doen om het stuk te krijgen haha.

Ik heb wel al even een bugreport gedraaid. Wellicht zien ze daar al dingen in terug die ze willen zien tov de oudere reports?

Heb nu de adb.exe bugreport gedraaid. Is dat voldoende of heb je die andere logs ook nodig?

https://we.tl/t-w7CyEhgp92

Nogmaals bedankt ​@Phoentje, ik heb het doorgezet naar de leveranciers, nu mogen zij aan het werk! 

Nogmaals bedankt ​@Phoentje, ik heb het doorgezet naar de leveranciers, nu mogen zij aan het werk! 

Helemaal goed. We wachten af! Zodra ik weer hinder ondervind van de zwarte beelden met geluid zal ik direct een logging starten zodat we ook dit info in de nieuwe versie van de app hebben.

@Tommie van Odido bedankt voor je bloemetje!

Geen dank, jij vooral bedankt voor de hulp ​@Phoentje. Is het zwarte beeld nog niet weer voorgekomen toevallig of is het al te reproduceren?

@Tommie van Odido  Geen probleem! Ik doe het natuurlijk ook deels voor mijn eigen ergenissen maar gelukkig ook voor een aantal anderen met het zelfde type hardware. (grappig dat je mn adres kon achterhalen 😉 😃 )

Ik heb het zwarte beeld tot op heden niet kunnen reproduceren. Wel heb ik een aantal keren bij “terugspoelen” van een livezender gehad dat de volledig app lijkt te crashen. Ik probeer er achter te komen wanneer dit zich voordoet. Wellicht kan ik daar wel een logging voor aanzetten? Indien dit zo is hoor ik graag welke dit moet wezen.

Is er nog iets uit de logfiles gekomen trouwens zover jij weet?

Het kan zijn dat het terugspoelen ook in onze productie versie speelt. Daar zou dan nog naar gekeken moeten worden ​@Phoentje. Dit is nog een onofficiële versie en kunnen wat fouten nog bevatten. Het gaat vooral nu om het zwarte beeld! 

Het kan zijn dat het terugspoelen ook in onze productie versie speelt. Daar zou dan nog naar gekeken moeten worden ​@Phoentje. Dit is nog een onofficiële versie en kunnen wat fouten nog bevatten. Het gaat vooral nu om het zwarte beeld! 

Eens, één ding tegelijk. Ik zal focus leggen op zwart beeld. Tot op heden heb ik dit nog niet gehad. Dit kon ik normaliter echt wel heel snel reproduceren hoor!

Ja daarom ​@Phoentje! We hebben de leverancier nu gevraagd om een nieuwe versie te leveren gebasseerd op deze APK. Als we die binnen hebben zal je deze dan weer willen testen? Dan kunnen we met die versie gaan testen en hopelijk lost dat een hele boel op! 

Keep me posted !

Reageer