Skip to main content

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 


 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 

 

 

Hoi @peter-keetfm 

Ik heb net op de Odido media box getest of ik kon zappen tussen NPO1 en Eurosport1 met de "TV” toets => geniale tip, want werkt. Dankjewel weer ;-)

Weet jij toevallig ook welke toets dit is binnen de Odido TV app?
(Met wat ik lees zou die app dezelfde functionaliteit moeten hebben als de Odido media box)

Hoop dat je dat weet, dan blijven er voor mij  -denk ik- t.a.v. alleen nog de veel te kleine letters (o.a. Gids niet leesbaar) over.

Met de test op de Odido Media box (kwam een update) zag ik dat ook daar nu de letters veel te klein zijn net zoals in de Odido TV app 2.0.4307

 


@HJHome 

Ik heb net even gekeken op mijn Philips Android TV.

En ook met buttonmapper app geprobeerd.

Maar kan het niet vinden een back knop voor keuze vorige zender.

Mijn Advies is dan ook naar Odido toe om de back knop 2 functies te geven.

Kort indrukken vorige zender.

Lang ingedrukt houden keuze app afsluiten.


We hebben een nieuwe versie (2.0.4477) van de Android TV app beschikbaar voor ‘Open Testing’ . In deze nieuwe versie hebben we diverse probleemoplossingen en verbeteringen doorgevoerd:

- De leesbaarheid van de TV gids is flink verbeterd door de lettergrootte te verhogen en de kleuren op de achtergrond te wijzigen.
- De navigatie in de mini-gids is aangepast. Met OMHOOG] ga je voortaan naar een hoger zendernummer en met OMLAAG]  naar een lager zendernummer.
- Via de TV gids krijg je voortaan ook voor live programma's de programma detailpagina te zien. Hierdoor kan je Begin Gemist starten zonder eerst live tv te hebben gezien (handig als je de tussenstand niet wilt weten). Ook kan je in deze pagina voor live programma's makkelijker een opname inplannen, wijzigen of verwijderen.
- Het opnamescherm is nu ook in te stellen als startscherm in de app. Dit kan je aanpassen in de instellingen van je kijkprofiel.

 

Zodra deze versie live staat, zal ik het melden. We wachten nu namelijk nog op goedkeuring vanuit Google.

 

 


Hier op een Google Chromecast with Google TV 4K is het geflits op het moment dat een nieuw programma start weer terug.

Beta v2.0.4477

Dacht dat dit probleem juist met de vorige update was gefixt, maar nu lijkt het weer terug te zijn...

Ja, deze ‘bug’ is inderdaad weer terug helaas. Dank voor het melden. Heb het zelf vorige week intern al geadresseerd.


De update is ook binnen gekomen op mijn Chromecast met Google TV 4K. Op zich werkt de app prima en ziet het er qua vormgeving beter uit. Echter irriteer ik mij aan het volgende: op mijn Samsung OLED QD S95B (Odido TV app geïnstalleerd op een aangesloten Chromecast Google TV 4K) wordt automatisch de 'game mode' geactiveerd, die bijv. ook automatisch aan gaat wanneer een game console wordt gebruikt of een game-app wordt geopend. Ik zet nu handmatig deze game mode uit, echter zou ik deze graag op auto hebben aangezien ik de game mode wel wil gebruiken bij games. Het is dus alleen niet de bedoeling dat de Odido TV app deze game mode activeert (wat nu dus wel gebeurt), de vorige versie van de app deed dit niet. 

Odido, kunnen jullie nog hierop reageren? Waarom activeert de nieuwe Odido app de Game Mode?

Deze opmerking had ik volledig gemist. Ik vermoed dat dit geen bewuste keuze is en ga navragen of we dit kunnen uitzetten / voorkomen bij een volgende softwareversie. Nog wel een vraag: welke controllers of afstandsbedieningen heb jij aan je Google Chromecast gekoppeld? Dat is handig om te weten omdat mogelijk de combi van onze app en dergelijke controllers deze game mode triggert.

Ik gebruik normaal een DualShock 4 als ik games speel via gamestreaming (Moonlight app) op de Chromecast Google TV. Maar ook wanneer ik geen controllers gekoppeld heb en ik deze heb 'verwijderd/vergeten', activeert de Odido TV app de game mode. Ook aan de Samsung TV zelf zijn geen controllers gekoppeld. Ik heb een aantal apps gecontroleerd en de enige andere apps waarbij deze game mode wordt geactiveerd zijn daadwerkelijk games en gamestream apps zoals Steam Link en Moonlight. Ook wanneer ik een console aanzet die gekoppeld is met de TV wordt de game mode geactiveerd.


Hey ​@Hans-Juriën ,

Ik heb mij gisteren aangemeld als beta tester en heb de app geupdate. Ik zit ook in de draad voor het beta programma. Daar heb ik dit ook reeds gemeld.

Ik heb met de beta geen zwarte schermen meer. Beeld en geluid zijn super. De app reageert snappy. Allemaal top.

Een klein probleem dat ik ondervind met mijn AB is dat de tv niet reageert op het drukken van de tv gids knoppen. Wel als ik op options druk krijg ik de tv gids. Voor mij geen punt en alles loopt prima.

Ik kan mij voorstellen dat dit nog wel een probleem is wanneer je tv een minimale AB heeft (zoals bij mijn schoonmoeder).

Zijn er nog specifieke dingen dat je zou willen dat ik test of dat ik je meer info geef?

En kun je mij uitleggen wat het probleem nu was met het zwarte beeld? Omdat dit specifiek voor Philips was? Ik heb net een nieuwe tv en hoop dat alles gewoon fatsoenlijk blijft werken zonder issues. Of ik een goede keus heb gemaakt met mijn Philips tv eigenlijk.

Gr. Dennis


Hey ​@Hans-Juriën ,

Ik heb mij gisteren aangemeld als beta tester en heb de app geupdate. Ik zit ook in de draad voor het beta programma. Daar heb ik dit ook reeds gemeld.

Ik heb met de beta geen zwarte schermen meer. Beeld en geluid zijn super. De app reageert snappy. Allemaal top.

Een klein probleem dat ik ondervind met mijn AB is dat de tv niet reageert op het drukken van de tv gids knoppen. Wel als ik op options druk krijg ik de tv gids. Voor mij geen punt en alles loopt prima.

Ik kan mij voorstellen dat dit nog wel een probleem is wanneer je tv een minimale AB heeft (zoals bij mijn schoonmoeder).

Zijn er nog specifieke dingen dat je zou willen dat ik test of dat ik je meer info geef?

En kun je mij uitleggen wat het probleem nu was met het zwarte beeld? Omdat dit specifiek voor Philips was? Ik heb net een nieuwe tv en hoop dat alles gewoon fatsoenlijk blijft werken zonder issues. Of ik een goede keus heb gemaakt met mijn Philips tv eigenlijk.

Gr. Dennis

Fijn om te lezen dat de nieuwe versie je goed bevalt! De gids knoppen op je afstandsbediening zijn ‘systeem’ knoppen die voor Android TV applicaties niet beschikbaar zijn om er een functie aan te koppelen. 

Het probleem was specifiek voor bepaalde Philips toestellen. Het gedrag van de player (om streams af te spelen) week voor onze applicatie af en zorgde voor deze problemen. Nu dit opgelost is, verwacht ik dat je gewoon met plezier Odido TV kunt blijven gebruiken.

Als je ergens tegenaan loopt, kan je het hier altijd melden!


Komt er ook een nieuwe vormgeving voor de mobiele apps?


Ik heb het er ff opgezet.

Super leuk dat het menu en bediening hetzelfde wordt als de nieuwe Odido TV box.👍

Er zit wel een klein bugje in.

Dit komt er elke keer voor bij wisselen van zenders.

 

Is helaas ook het geval op de Android Mediabox van Odido.

Lijkt er op dat de app gewoon 1:1 gekopieerd is.

 

Indien dat zo is zou dat wel hoopgevend zijn, want dat betekend dat je het zelf op snellere hardware zou kunnen laten draaien dan de MediaBox nu is.


@Jan Kees @peter-keetfm  Deze ‘tooltip’ is nu nog een vast onderdeel van deze ‘Quick Program Info’. Gaan we binnenkort wat slimmer maken. Wat zou jullie voorkeur hebben? 

  • Automatisch na X aantal keer laten verdwijnen?
  • Of deze tooltip uitschakelen via het scherm dat je volgens de tip kunt openen?
Tips bedienen​​​​​

 


Na een x-aantal keer automatisch uit lijkt mij de meest logische keuze.
Anders moet je in bovenstaande screenshot ook weer gaan uitleggen hoe mensen dit uit moeten zetten lijkt mij.


Al sinds de eerste beta kijk ik tv via de app, leuk dat ie een fris nieuw uiterlijk heeft gekregen.

Ziet er deftig uit, al had ik vanacht op m’n Nvidia Shield pro slechts lege schermen (wel de voortgangbalk onderin) en een “er is iets fout gegaan” melding. Gelukkig deed m’n Sony TV ‘t beter vanochtend. Vanavond eens verder uitproberen.

 


Hoi @Demi van Odido ,
Béta versie? Eventueel? Vanmorgen is deze al gepushed naar m'n Android TV. Duurde ongeveer een uur voordat ik weer tv kon kijken/luisteren (538). 'k Zag gelijk dat er iets verandert was.
Voorlopig lijkt de app wat “vriendelijker” en iets makkelijker in gebruik. Zal ook nog wel wel weer even wennen zijn.
Appversie 2.0.3678
Google Chrome Cast 4K HDR
Android TV OS Version 12

Mvg
 


@Jan Kees 

Het lijkt inderdaad hetzelfde als de Odido TV box.

En deze meldig is ook op de box aanwezig.

@Hans-Juriën 

Een x aantal keren kan of doormiddel van een knop. (Dit scherm niet meer weergeven)

Persoonlijk zal ik deze melding helemaal weg halen.

De handeling zal ook in de introductie (pagina) kunnen.

 

 


Het goede nieuws is dat deze Beta versie op mijn S24 weer TV laat afspelen!


Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks 😞 hoe lossen we dit op ?

 


Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks 😞 hoe lossen we dit op ?

 

Hi Michel, helaas ervaar ik precies hetzelfde met mijn Google TV 4k. Omdat dit een open beta test is kan je heel makkelijk terug naar de vorige versie, zodat je in ieder geval weer TV kunt kijken. Dit doe je door je af te melden voor de bèta test (zie link in de beginpost). Verwijder de app en installeer deze opnieuw. ~ Sandra


Wij hebben deze versie nu ook draaien op onze Nvidia Shield Pro, maar nu missen we een fysieke knop waarmee we snel terug kunnen zappen naar de vorige zender. Komt deze functie nog terug?


Wij hebben deze versie nu ook draaien op onze Nvidia Shield Pro, maar nu missen we een fysieke knop waarmee we snel terug kunnen zappen naar de vorige zender. Komt deze functie nog terug?

Nee deze knop (back) is er nu voor om de app netjes af te sluiten.

 


Hoi Sandra,

 

Ik heb de bèta verlaten en de app weer opnieuw geïnstalleerd nu werkt alles weer! Bedankt :)


Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks 😞 hoe lossen we dit op ?

 

Hi Michel, helaas ervaar ik precies hetzelfde met mijn Google TV 4k. Omdat dit een open beta test is kan je heel makkelijk terug naar de vorige versie, zodat je in ieder geval weer TV kunt kijken. Dit doe je door je af te melden voor de bèta test (zie link in de beginpost). Verwijder de app en installeer deze opnieuw. ~ Sandra

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.


Zelfde probleem als de anderen met chromecast met Google tv. Zowel de HD als de 4K versie is de app volledig onbruikbaar.


Ik gebruikte de T-Mobile TV app op 2x android TV's. Vorige week beide apps geupdated naar de nieuwe Odido TV app (Op LG Tv's). Sinds de update neem ik op beide TV's de volgende fout waar:

Na de update en het omschakelen (op beide TV's) naar een andere zender is het beeld even niet helder, na een tijdje springt het beeld in een keer naar helder beeld. Is erg storend.


Chromecast Google TV werkt hier gewoon.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niks te maken heeft met de Chromecast.

Misschien helpt het na het installeren van de beta app wifi vergeten en opnieuw verbinden.

 

 


Chromecast Google TV werkt hier gewoon.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niks te maken heeft met de Chromecast.

Misschien helpt het na het installeren van de beta app wifi vergeten en opnieuw verbinden.

 

 

Heeft niets te maken met Chromecast. TV's zijn beiden met bekabelde internet aansluiting. De odido TV app op de tv's gedownloaded, Blijft na omschakelen van zender even slecht beeld geven. (Terwijl de T-Mobile tv app dit probleem niet had)


Reageer