Skip to main content

Zojuist de app geïnstalleerd op mijn Google Chromecast 4K, maar na het invullen van mijn gegevens (klantnummer en inlogcode), staat er in beeld dat ik alleen met een vaste internet verbinding kan inloggen op de app. Nu las ik ook dat het niet uit maakt of dat per wifi of bekabeld is, als het maar internet van Odido is. Dat is het geval. De Sony Bravia is bekabeld trouwens. 
 

Hi @sovink, het klopt inderdaad dat de enige voorwaarde is dat je verbinding maakt met ons vaste netwerk, het maakt dan niet uit of dit via de wifi is of bekabeld. Maakt de tv verder wel goed verbinding met het internet? Ik wil je vragen om de app eens helemaal te verwijderen en deze weer opnieuw te installeren. Mocht dit ook niet werken, zou je dan eens willen kijken wat het doet als je de tv via de wifi verbinding laat maken? Hou je me op de hoogte? 


Dag Nora,

 

Dank voor je schrijven. Ja, dit is in beide gevallen gebeurt.

De TV heb ik inmiddels weer op bekabeld gezet, maar het euvel blijft zich voordoen. Ook natuurlijk de app al een paar keer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar ook dit voldeed niet aan de verwachting. Ik begreep vanuit de winkel van ODIDO dat er gewerkt wordt aan een update, maar weet niet of dat dit probleem op zal lossen?


Welke app versie heb je op dit moment @sovink


Ik heb na het 4 keer herinstalleren toch voor elkaar weten te krijgen, alleen nu loopt het geluid weer niet synchroon met het beeld. Dit is al een eerdere klacht geweest. Toen ben ik via het kastje gaan kijken. 

Daar was ook een groot sync probleem ook aan de hand. Toen heb ik een nieuw kastje gekregen en gelukkig daarmee verholpen. Maar de app is helaas onbruikbaar door dit euvel. 

Ik maak gebruik van een Onkyo receiver die er tussen hangt, want daar kijk ik ook Netflix, NPO Start en alle andere apps op. Alles loopt sync, behalve dus de Odido app.
Als ik de receiver ontkoppel loopt het geluid synchroon, maar dit moet natuurlijk ook mét de Onkyo moeiteloos te ondervangen zijn. Er zit softwarematig iets in de app waardoor deze niet om kan gaan met een versterker; dus ik hoop gauw op een update.


Welke app versie heb je op dit moment @sovink

Ik heb het op gelost! Maar dit wel middels een externe adapter: Het lukt wanneer je de Chromecast aan de kabel legt. Weet niet of ik het hier delen mag, maar het zal veel mensen kopzorgen schelen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/digitus-usb-c-rj45-adapter-dn-3027-incl-rj45-bus-met-laadbus-met-usb/9300000028458568/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gimHwPyJsokxzUOVa8NUHh6Cs9L64Gan9wzF0cY-A58zd926uLEOwaAi0PEALw_wcB


Ik hoop hiermee ook andere gebruikers te hebben geholpen die tegen hetzelfde sync probleem met de Chromecast aan liepen.


Ik heb na het 4 keer herinstalleren toch voor elkaar weten te krijgen, alleen nu loopt het geluid weer niet synchroon met het beeld. Dit is al een eerdere klacht geweest. Toen ben ik via het kastje gaan kijken. 

Daar was ook een groot sync probleem ook aan de hand. Toen heb ik een nieuw kastje gekregen en gelukkig daarmee verholpen. Maar de app is helaas onbruikbaar door dit euvel. 

Ik maak gebruik van een Onkyo receiver die er tussen hangt, want daar kijk ik ook Netflix, NPO Start en alle andere apps op. Alles loopt sync, behalve dus de Odido app.
Als ik de receiver ontkoppel loopt het geluid synchroon, maar dit moet natuurlijk ook mét de Onkyo moeiteloos te ondervangen zijn. Er zit softwarematig iets in de app waardoor deze niet om kan gaan met een versterker; dus ik hoop gauw op een update.

 


Welke app versie heb je op dit moment @sovink

Ik dacht het met een adapter opgelost te hebben, maar helaas loopt de audio nog steeds niet gelijk met het beeld. Ik draai de laatst uitgebrachte app op de Chromecast.

 


Hoi @sovink, ik help je graag verder! Zou je de versienummer van de app willen delen met ons? Groetjes, Ishana


Ah ja natuurlijk. 
De app versie die ik gebruik is 2.0.4672.

 

geupdatet op 

17 oktober 2024

 

ik merk trouwens op dat de audio vooral scheef loopt bij de publieke omroep en de commerciële zenders. Diverse zenders van de regionale omroep lopen wel synchroon vreemd genoeg. Hebben jullie er iets aan als ik specifiek naar elke zender kijk welke problemen geeft?
 


Hey ​@sovink, heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Zo ja, kan je dit eens loskoppelen om te kijken of het zonder apparatuur wel goed werkt?


Wanneer ik mijn audio systeem los koppel en het geluid via de televisie laat komen is er inderdaad geen probleem. Maar dat zou betekenen dat elke keer wanneer ik tv wil kijken, elke keer alles moet loskoppelen en dat lijkt mij een omgekeerde wereld.
Al flink wat jaren maak ik gebruik van Netflix, Videoland, NPO Start en HBO zónder sync problemen.
 

Het lijkt er namelijk op dat de ODIDO applicatie niet goed om kan gaan met de aangeleverde API (Application Programming Interface) van de publieke-  en commerciële zenderpakketten. Er gaat iets mis met de software van de app in het vertalen van geluid.

De regionale omroepen lopen namelijk wel synchroon als het goed is.

 


Gaat je audioapparatuur via HDMI, Bluetooth of optische stekker ​@sovink


Hoi Tommy.

dank voor je reactie. 
mijn audio loopt allemaal via HDMI. De ChromeCast zit hierbij in de Onkyo versterker. En de versterker vertaald ieder kanaal naar de speakers toe. Het betreft een recente Onkyo 5.1 systeem. 
 


Kan je Dolby eens op Stereo zetten in de app ​@sovink? Wellicht lost dit het al voor je op! 


Dag Tommie,

Helaas; dit verhelpt het niet. Dit was overigens de eerste handeling die ook ik probeerde toen ik dit euvel aan trof. 
Maar sowieso alles wat binnen de machten van de Onkyo ligt uitgeprobeerd. Het ligt echt binnen de software van de app. En het vreemde is vooral, dat de regionale zenders er geen last van hebben. 
Alleen de publieke- en commerciële omroep.

Heb je er wat aan dat ik een voorbeeld video ergens heen kan sturen?


Reageer