Skip to main content

Hi allemaal, we hebben nu ook voor Samsung toestellen uit 2022, 2023 en 2024 een Bèta-versie van de nieuwe TV app beschikbaar.

 


 

Hoe kan ik meedoen?

Vind je het leuk om hieraan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? We hebben dan de volgende informatie nodig:

  • Modelnummer van je Samsung smart-tv.

Let op: we kunnen je alleen aan deze Bèta-test toevoegen als je smart-tv uit bouwjaar 2022 of later komt.

Waar vind ik het modelnummer?

Fysiek:

Softwarematig:

Ga in het menu van je tv naar: Instellingen > Ondersteuning > Over deze TV

Twijfel je of je tv uit 2022, 2023 of 2024 komt? Zoek dan het modelnummer op internet even op om te checken uit welk bouwjaar het toestel komt.

Toestel geschikt? Meld je aan!

Dan krijg je een voucher code. We hebben 50 vouchers beschikbaar. Als je toestel aan de eisen van het bouwjaar voldoet, zullen we je via een privébericht een voucher code met je delen.

Hoe installeer ik de Bèta-versie van Odido TV?

We hebben de instructies van Samsung beschikbaar gesteld (zie bijlage) om de voucher code in te voeren en de Bèta-versie van Odido TV te installeren. Niet alle afstandsbedieningen (vooral geleverd bij smart monitors) ondersteunen het invoeren of oproepen van een virtueel toetsenbord. Lukt het niet met je afstandsbediening? Dan kunnen wij vanuit Odido hier verder geen support op leveren.

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:

  • Model Samsung TV en afstandsbediening:
  • Wat werkt niet goed of kan beter:
  • Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de huidige Odido TV app voor Samsung tv's?

 

Hoe de voucher activeren?

Download bij attachments.

 

Het klopt dat dit inderdaad aan de Samsung tv app ligt en niet aan de (wifi)verbinding. Het probleem lijkt op specifieke groepen Samsung modellen voor te komen. Deze hebben we zelf niet in de testlabs staan en zijn nu bezig om meer technische gegevens te verzamelen bij een aantal gebruikers. Dit vergt helaas wat meer tijd dan gewenst. Met deze gegevens kunnen we de oorzaak achterhalen en hiervoor een oplossing bouwen, zodat de app de sessie met ons tv-platform goed hervat nadat de smart-tv op standby heeft gestaan.

Zodra ik meer weten, zal ik het hier melden. Tot die tijd heeft het volgens mij geen nut om hier verdere troubleshoots voor uit te voeren voor dit specifieke probleem.


Het klopt dat dit inderdaad aan de Samsung tv app ligt en niet aan de (wifi)verbinding. Het probleem lijkt op specifieke groepen Samsung modellen voor te komen. Deze hebben we zelf niet in de testlabs staan en zijn nu bezig om meer technische gegevens te verzamelen bij een aantal gebruikers. Dit vergt helaas wat meer tijd dan gewenst. Met deze gegevens kunnen we de oorzaak achterhalen en hiervoor een oplossing bouwen, zodat de app de sessie met ons tv-platform goed hervat nadat de smart-tv op standby heeft gestaan.

Zodra ik meer weten, zal ik het hier melden. Tot die tijd heeft het volgens mij geen nut om hier verdere troubleshoots voor uit te voeren voor dit specifieke probleem.

Als je het mij vraagt heeft het te maken met de ronduit algehele slechte performance van de Odido TV app voor Samsung. Misschien is het een idee om de app voor wat betreft de uitvoeringssnelheid te optimaliseren zodat de performance een stuk beter wordt zodat dit soort problemen wat lijkt op een soort timeout tot het verleden zal behoren.

Wat opvallend is dat je eerst een lange tijd een leeg zwart scherm ziet en resulteert in de genoemde foutmelding en dat voelt aan als een soort timeout.


Ik heb sinds kort ook een Samsung tv uit 2024. Mocht er nog ruimte zijn in deze bèta, dan doe ik graag mee.

QE65S95DATXXN

 


Zou ook graag mee willen doen:

QE65S95BATXXN Bouwjaar 2022


Ik had heel goed ervaring met mijn Samsung the Frame uit 2022. Ik las dat Samsung brengt update naar One UI bij alle TV toestellen vanaf 2023. Dat zal misschien extra complicaties brengen van de ontwikkelaars. ..

Anyway zijn bèta testers met Samsung tv uit 2022 die grote problemen ervaren? Het is misschien handig om te inventariseren en eventueel update officieel te maken alleen voor modellen uit 2022...

Hoi, 

 

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb zojuist firmware 2013.1 geïnstalleerd en dat is Samsung OneUI for TV. 


Ik doe graah mee.
 

Frame 2023 32 inch
QE32LS03CBUXXN


Ik wil ook graag meedoen, gisteren hebben we een Samsung The Frame 32LS03C (2023) gekocht waarop de Odido TV app het helemaal niet doet (kan de app wel installeren maar na openen blijft het scherm zwart).

QE32LS03CBUXXN


Is de beta test nog beschikbaar? Heb nog niks vernomen.


Is de beta test nog beschikbaar? Heb nog niks vernomen.

Ja, jammer genoeg komt er 0,0 reactie van iemand van Odido. Erg jammer dit...teleurstellend


Ik heb sinds vandaag ook een Samsung tv uit 2024. Ik doe graag mee aangezien de huidige odido tv app niet goed werkt.

QE50Q60DAUXXN


Ik heb sinds vandaag ook een Samsung tv uit 2024. Ik doe graag mee aangezien de huidige odido tv app niet goed werkt.

QE50Q60DAUXXN

De bèta voor Samsung heeft ook zijn onhebbelijkheden! 


Ik heb sinds vandaag ook een Samsung tv uit 2024. Ik doe graag mee aangezien de huidige odido tv app niet goed werkt.

QE50Q60DAUXXN

De bèta voor Samsung heeft ook zijn onhebbelijkheden! 

De huidige app ook ( je kan de app met de back knop niet afsluiten, geen dolby en het meest irritante is dat de app bij het terugkijken van het weerbericht veel te vroeg stopt met het programma en dan zit je midden in gtst verder heel irritant dat je niet door kan spoelen in een programma met terugkijken). Het is dat ik 10 maanden gratis tv erbij heb gekregen, maar daarna stop ik bij odido met de tv...…

Zou mooi zijn als je internet bij odido af zou kunnen blijven nemen en tv bij ziggo


Ik wil ook graag BETA tester worden. Nieuwe Samsung uit 2024. Ik ontvang graag een code.


Hey ​@wilcokooistra, ik heb je de vouchercode opgestuurd via privéberichten. De instructies staan in dit topic! 


ik wil graag beta tester worden

Modelcode QEPT3HIX500360R

SAMSUNG THE FRAME UIT 2023


@Reijno Super, ik help je hier graag bij!

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem op basis van het e-mailadres wat je gebruikt voor de community. Zou je de velden in jouw profiel willen vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer? Je doet dit door op jouw profiel te klikken > profiel bewerken. De verificatie is dan compleet en ik kan je dan meteen verder helpen! 


@Reijno Super, ik help je hier graag bij!

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem op basis van het e-mailadres wat je gebruikt voor de community. Zou je de velden in jouw profiel willen vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer? Je doet dit door op jouw profiel te klikken > profiel bewerken. De verificatie is dan compleet en ik kan je dan meteen verder helpen! 

Done!


@Reijno Super, dankjewel! Ik heb je de code gestuurd in een privébericht. 

De instructies vind je in de openingspost van dit topic. Dankjewel voor je hulp! 


Hey ​@wilcokooistra, ik heb je de vouchercode opgestuurd via privéberichten. De instructies staan in dit topic! 

Inmiddels enkele dagen de Beta app in gebruik en geen zwarte schermen meer gezien. De interface is nu ook vergelijkbaar met wat ik gewend was met mijn ChromeCast. Het schakelen tussen zenders duurt een fractie langer dan bij de productie app heb ik het gevoel, je hebt dus even een zwart scherm voordat je beeld krijgt. Ook merk ik dat als ik mijn televisie aanzet en de app automatisch start er geen foutmeldingen meer komen alleen een melding dat de app herstart wordt. Dit vind ik niet storend. Kan het kloppen dat er andere resoluties worden gebruikt in de Beta? Al met al niet ontevreden, misschien kunnen jullie een knop in de instellingen maken waarin je hard de resolutie kan zetten? 1080p of 4k etc?


Graag zou ik mee willen draaien in het Beta programma.

Samsung Smart Monitor M80D
Modelcode: LS32DM801UUXEN

Ik zou graag een vouchercode ontvangen.

 


Hey ​@wilcokooistra, ik heb je de vouchercode opgestuurd via privéberichten. De instructies staan in dit topic! 

Vrij bijzonder dat iemand die 2 maanden later toegang vraagt tot de bèta eerder een reactie heeft... 


@JHuisman1985 Het topic is zo vol dat we soms berichten over het hoofd zien, maar dat is echt niet onze bedoeling. Het is juist super fijn dat je ons wilt helpen. Mijn oprechte excuses dat je nog niet bent toegevoegd aan de beta test.

Ik heb dit uiteraard meteen voor je aangevraagd. Zodra ik de code ontvang, deel ik deze ook gelijk met jou!

 

@tgielis Ik heb ook voor jou een code aangevraagd, zodat je je kan aanmelden als beta tester. Ik deel de code, zodra ik deze ontvang! 

 


Ik zou ook graag mee willen draaien in het beta programma.

Samsung the Frame 65
modelcode: QE65LS03BAUXXN


Reageer