Skip to main content

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Apple TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben de nieuwe app al als Bèta-versie beschikbaar.

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een geschikte Apple TV hebt. Wanneer je wilt deelnemen, gebruik dan deze link: https://testflight.apple.com/join/tGmcZdfK. Open deze link vanaf je iPhone, iPad, of Mac.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet! 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:

Model Apple TV en afstandsbediening:

tvOS versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de Odido online TV app?

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 

Beste allemaal, ik heb goed nieuws.

We hebben een nieuwe versie (2.0.4845) voor jullie klaargezet. Helaas liep de planning en afstemming spaak en was de app een paar dagen niet beschikbaar voor jullie in Testflight. Ook al is het een test, we begrijpen dat jullie dit vervelend hebben gevonden. Daarom is deze versie nu versneld beschikbaar gesteld. Komende 89 dagen zijn we weer zoet. We zullen ervoor zorgen dat we de volgende keer tijdig een update hebben.

Mij hemel wat een amateurisme 

Dit is echt inderdaad het hoogtepunt van schijt hebben aan je klanten. De bèta werkte tenminste stabiel en goed. Keek al maanden via de bèta, dat is op zich al erg lang voor een test. Maar die werkte tenminste.  De officiële app is idd om te janken.  Heb alweer meerdere fouten en vastlopers gehad dan in de gehele periode dat ik keek via de bèta.   Zo slecht dit.  Vandaag abonnement afgesloten bij NL ziet. Een verademing..... Odido gaat einde contract de deur uit. 

Hoera!

De beta zojuist opgehaald in TestFlight. De Odido-App doet het dus weer op de AppleTV. 

Mijn Odido-kastje mag weer stof gaan vangen 😇

Vandaag hebben we versie 2.0.4307 voor jullie gepubliceerd. Deze versie bevat de volgende updates.

Probleemoplossingen:

• Problemen bij het afspelen van een opname, die nog opgenomen wordt, zijn opgelost.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Alleen bij gebruik van Begin Gemist kan dit probleem nog voorkomen.

Verbeteringen in TV menu:

• Player: de navigatie is iets aangepast waardoor je sneller Begin Gemist kunt kiezen.
  • Tijdsbalk: wanneer een programma of opname een bookmark heeft, blijft deze ook zichtbaar als je het programma of opname selecteert in het menu.
  • Favoriete zenders: het is makkelijker geworden om je favorieten standaard in stellen voor de gebruik van de Gids en zappen tussen zenders. Wanneer je in de zenderlijst minimaal 5 favorieten hebt ingesteld, zal er bij het sluiten van de zenderlijst een melding verschijnen of je de favorieten wilt activeren.
  • Radio: weergave van het zenderlogo op de achtergrond is aangepast zodat deze beter en duidelijker wordt weergegeven.

Hallo ​Odido! Tijd om de Test flight app live te zetten! ​@Demi van Odido 

Hi @Cheyenne van Odido

Ik heb de App nu een dag in gebruik en heb een aantal punten die mij opvallen in het gebruik; 

• Geen Apple TV keyboard notificatie op telefoon voor invoervelden. Voor bijvoorbeeld zoeken zou het makkelijk zijn om het standaard keyboard te gebruiken. Op deze manier kan je je iOS device gebruiken als keyboard om te typen ipv de remote.
  • Tv gids niet voor geladen, het laad tijdens het scrollen. Het laden gaat snel, maar toch staat het raar naar mijn mening.
  • "Zelf kiezen" is niet vertaald als je de taal op Engels hebt staan
  • "Films en Series" is niet vertaald als je de taal op Engels hebt staan
  • Pijl naar boven opent niet de mini gids, alleen pijl naar beneden doet dat. Ik zou verwachten dat beiden de mini gids openen afhankelijk of je een kanaal naar boven of beneden wilt in de gids.
  • Terug kijken laat ook herhalingen zien.
  • Rechts onderin blijf het zeggen “klik links voor uitleg over de App” maar ik kan links klikken en swipen wat ik wil maar behalve de normale menu items gebeurd er niks.
  • Pijltje van de mini gids staat in het midden van het scherm, dat is best vervelend soms.
  • Op geen van de zenders Dolby digital alleen maar stereo ondanks dat ik het heb aan gezet in het menu.
  • In de mini gids is pijl toetsen zijn omgedraaid. Pijl naar boven is van RTL4 naar NPO3. Pijl naar beneden is van NPO2 naar NPO3. Dat voelt onnatuurlijk 😉
  • Bij “Regel je Apparaten” Staat bij allemaal “onbekend” zou handig zijn als daar de device naam zou staan zoals “iPhone-van-TechRacing” bv. of eventueel het OS zoals iOS, tvOS, Android etc dan heb je een beetje een idee wat het voor een device het kan zijn.
  • De Back knop op de afstandsbeding doet niks, ik zou verwachten dat deze naar het menu zou gaan.
  • Bij het inlog scherm wordt bij 9 cijfers de “volgende” optie actief dit kan verwarrend zijn gezien de inlog 10 cijfers is.

-- 

In het algemeen heb ik het idee dat de UI van de App nog te veel leunt op het gebruik van een normale afstandsbediening en het traditionele tv menu. Het is wat minder afgestemd op een afstandsbediening met alleen pijltjes toesten. 

Model Apple TV/afstandsbediening: A2169 / Apple TV (2022) Siri Remote

tvOS versie: 17.4

Na veel irritatie en veel zoeken hier terecht gekomen. We waren over gestapt van ziggo en moesten erg wennen aan Odido tv kijken. Nu redelijk gewend maar de APP op de Apple TV is een vreselijke ervaring. Ik heb het over degene die nu in de App Store staat (1.6.1?). Vooral het vooruit en terug spoelen lukte niet. Kwam er vandaag eindelijk achter dat het komt omdat we de ClickPad op de afstandsbediening het swipen uit hadden staan (werkt niet lekker). Maar vandaag aangezet en kon eindelijk vooruit en terug spoelen maar ging veeeel te snel. Niet werkbaar.

Vandaag eindelijk ook deze post van TestFlight gevonden en geïnstalleerd. Wat een verbetering! Heb nu versie 2.0.48.45 in gebruik en werkt op de eerste blokken goed en gelijk aan de Odido box. Zo hoort het.

hoop dat deze snel in de Appstore wordt gezet.

Hele verbetering ten opzichte van de oude app ! 👌

Functies die ik heel graag nog toegevoegd zou willen zien worden:

• de mogelijkheid om te zappen door omhoog/omlaag te swipen over het touchpad (zoals met de oude app), dit gaf nou juist de echte 'zap-ervaring’ van een reguliere TV
  • Apple screensavers toestaan wanneer Odido screensaver uitgeschakeld is (het verbaast me dat Apple überhaupt toestaat dat er géén screensaver getoond wordt)
  • app overlay verbergen na enkele seconden bij gepauzeerde weergave, zodat het gepauzeerde beeld volledig zichtbaar is

Apple TV 4K 3e generatie, originele Siri remote

tvOS versie: 18.0

beste Odido,

graag nieuwe beta vrijgeven of definitieve versie.

oude app is echt klote!

,

We hebben weer een nieuwe versie beschikbaar in Testflight. Deze nieuwe versie (2.0.4477) heeft  diverse probleemoplossingen en verbeteringen:

- De leesbaarheid van de TV gids is flink verbeterd door de lettergrootte te verhogen en de kleuren op de achtergrond te wijzigen.

- De navigatie in de mini-gids is aangepast. Met OMHOOG] ga je voortaan naar een hoger zendernummer en met OMLAAG] naar een lager zendernummer.

- Via de TV gids krijg je voortaan ook voor live programma's de programma detailpagina te zien. Hierdoor kan je Begin Gemist starten zonder eerst live tv te hebben gezien (handig als je de tussenstand niet wilt weten). Ook kan je in deze pagina voor live programma's makkelijker een opname inplannen, wijzigen of verwijderen.

- Het opnamescherm is nu ook in te stellen als startscherm in de app. Dit kan je aanpassen in de instellingen van je kijkprofiel.

- Het gedrag voor de 'BACK' knop is aangepast in sommige scenario's omdat dit niet goed was geïmplementeerd.

Hallo ​Odido! Tijd om de Test flight app live te zetten! ​@Demi van Odido 

Wat Quibus zegt!

Na de verschillende smart-TV-apps en de mediabox is nu ook de Apple TV aan de beurt voor een nieuwe app. Alle lof voor de nieuwe lay-out zoals ik die nu al een tijdje gebruik op de TV- en mediaboxen is ook hier van toepassing en het is ook een flinke stap voorwaarts ten opzichte van de oude Apple TV-app. Zo ga je nu een stuk vlotter door de (mini)gids heen, kun je favoriete zenders in de app aan en uit zetten, is ouderlijk toezicht een stuk duidelijker en zijn er gewoon veel meer instellingen mogelijk om de app naar je hand te zetten. Maar natuurlijk moet zo'n nieuwe app ook goed tegen het licht gehouden worden. Daar ben ik eens voor gaan zitten en daar is dit lijstje uitgekomen:

Ik gebruik een Apple TV 4 (HD) met tvOS 17.5.1 en de standaard meegeleverde remote. Wat mij als eerste opvalt, is dat de app minder soepel swipet dan de vorige. Alsof er een soort drempel op zit waar je eerst overheen moet. Ik neem aan dat de intentie was om ongewenste invoer te voorkomen, maar dit wijkt erg af van andere apps. Als je de "Apple TV-feel" gewend bent, werkt dit minder prettig. Bovendien kun je voor het preciezere werk tikken op de remote. Hopelijk kan dit net zo soepel gemaakt worden als de Apple-standaard.

De interactieve introductie, die op de TV-/mediabox wel aanwezig is, ontbreekt (nog), terwijl die juist hier erg zinvol is. Vanwege het beperkte aantal knoppen en de minder voor de hand liggende bediening is het zeker in deze app handig om een rondleiding langs alle functies te krijgen om zo alle trucjes te leren. Daarnaast, zoals aangegeven door @TechRacing93, zit hier nog de melding in om op links te drukken voor een rondleiding. Die doet dus niks, maar uit de feedback in het mediabox-topic blijkt dat die melding sowieso ongewenst is. Bovendien is hij op de oude TV-box al weg.

Een algemeen verzoek voor de nieuwe interface (dus ook op de TV-/mediabox): bij de geplande opnames komen ze onder elkaar te staan en kun je per aflevering een beschrijving zien. Bij de opgenomen programma's staan ze naast elkaar zonder beschrijving. Je moet je opname dan eerst aanklikken om te kijken waar een aflevering van een serie bijvoorbeeld over gaat of wie er aan tafel zitten bij een talkshow. Daarom het verzoek om de lay-out van de geplande opnames ook toe te passen op de reeds opgenomen programma's.

Bij interactief kijken, of dat nu terugkijken/begin gemist is of opnames, moet je eerst de player openen door te klikken, naar boven te swipen, of het programma te pauzeren voordat je door kunt spoelen. Bij de oude app kun je direct spoelen door te swipen en dat is sneller.

De Menu-knop op de remote heeft nu tijdens het kijken geen functie (alleen in menu's). Het heeft mijn voorkeur om daarmee het menu te openen zoals bij de oude app ook het geval is. Als je op die manier in het menu kunt komen, hoeft dat niet meer door naar boven te swipen of op de touchpad te klikken. Als je de minigids dan via de touchpad bereikbaar maakt, kan de functie terugkomen om omhoog en omlaag te swipen om te zappen. Dat werkte in de oude app prima.

Over het menu gesproken: je kunt instellen dat de app als eerste Thuis, de gids, de radiogids of geen menu opent, maar niet de opnames. Kan dat toegevoegd worden? Dat geldt overigens ook voor de TV-/mediabox.

Ik mis nog een functie die de oude app ook niet had, maar de TV- en mediabox wel: teruggaan naar de zender die je hiervoor hebt gekeken. Misschien is dat iets voor links klikken op de touchpad?

Net als @TechRacing93 mis ik ook het surroundgeluid. De oude app was inmiddels zover dat de ongecodeerde zenders (NPO en nog een paar) dit wel hadden, maar het zou natuurlijk nog beter zijn als alle zenders die een 5.1-track hebben deze ook gebruiken. Op de TV-/mediabox is er een instelling om de verhouding tussen stereo- en surroundvolume te regelen. Die zou hier dan ook handig zijn.

Bugje: als je de app naar de achtergrond zet (dus niet afsluit) en enige tijd later weer opstart (en je kort een scherm met 'ogenblik geduld' of iets dergelijks te zien krijgt), werkt de zenderlijst niet meer. Als je dan rechts op de touchpad klikt, krijg je de player te zien. Pas als je de app helemaal afsluit en opnieuw opstart, kun je de zenderlijst weer openen door rechts te klikken.

Als je een programma terugkijkt, gaat hij automatisch en vrijwel naadloos door naar het volgende programma, tenzij het volgende programma nu wordt uitgezonden. Dan zit er een overlap van een paar seconden in. Dat geldt ook voor de TV-/mediabox. Verder wil ik niet die oude discussie over de vertraging nog eens overdoen, maar het valt wel op dat de Apple TV nog een extra vertraging heeft van 10 seconden bovenop de 'gebruikelijke' vertraging van de TV-/mediabox. Wellicht kan hier toch nog iets aan gedaan worden.

Als een teruggekeken programma het einde nadert, komt er een teller in beeld die aftelt tot het volgende programma. Je hebt dan de keuze om te wachten of meteen naar het volgende programma te gaan, maar de knop Annuleren doet precies hetzelfde als de knop Volgende. Annuleren zou net als op de mediabox het terugkijken moeten afsluiten en teruggaan naar Live TV op de laatstbekeken zender.

Verzoekje bij terugkijken via de zenders helemaal onderaan in het Thuis-scherm: in de eerste kolom kies je de zender, dan zou er een kolom tussen moeten komen waarin je de dag kiest en dan in de laatste kolom de programma's van die dag. Anders moet je voor een programma van bijna een week geleden helemaal naar onder scrollen. Deze suggestie geldt ook voor de TV- en mediabox.

Tot slot nog een bug die zich niet alleen voordoet op de Apple TV, maar ook op de TV- en mediabox met de nieuwe interface: als je een opname (deels) gekeken hebt, komt deze bij Verder kijken te staan. De oude interfaces (TV-box, iOS-/Android-app, webversie) laten deze lijst dan niet goed zien.

Maar de belangrijkste test moet nog komen: overleeft de app de volgende tvOS-update? We gaan het zien.

Dit is de oogst van een avondje spelen met de app. Wie weet wat er nog meer voortkomt uit normaal gebruik, maar dat meld ik nog wel. Dit is het voor nu, maar dat is wel even genoeg. Kortom: mooie stappen in de goede richting. Met deze feedback en als de Apple TV-app de aandacht krijgt die hij verdient, gaat het vast lukken om hier een succes van te maken.

We zijn een nieuwe versie aan het testen, maar we lopen achter op de planning. Hierdoor is helaas versie 2.0.4477 verlopen in de tussentijd. Hopelijk kan ik snel melden dat een nieuwe versie weer beschikbaar is in Testflight.

Ik had geen problemen met iOS 18 update ervaren. App is nu met hetzelfde lay-out en functionaliteit als de Android versie. Heb lang allen de Android variant gebruikt en ben sinds kort in bezit van ATV 4K.

Als het nog mogelijk is om extra functionaliteit te brengen voor CH+/CH- knoppen en Guide, dan is voor mij perfect. Zoals eerder heb vermeld, gebruik ik liever deze afstandsbediening One for All URC 1110 :

Toetsen zijn verlicht, koppeling is automatisch (bluetooth ) en er zijn providers die gebruiken deze om extra comfort te bieden op zijn TV app op ATV  , zoals Magenta TV in Duitsland: 

Maar ook voorbeelden uit Zwitserland, Verenigen Koningrijk  etc.

Misschien is mogelijk om deze extra buttons te implementeren , of zelfs eigen Odido afstandsbediening aan te bieden voor gebruik met ATV. Ik zal zeker eentje willen kopen.

En anders natuurlijk blijft de functionaliteit van de app zoals het is nu met de originele Apple afstandsbediening. 

Gewoon een idee… Ik zal het zeker enorm waarderen als klant, maar denk dat extra mogelijkheid om snel te zappen en direct toegang tot Guide, zal door andere ook op prijs gesteld worden.

We zijn een nieuwe versie aan het testen, maar we lopen achter op de planning. Hierdoor is helaas versie 2.0.4477 verlopen in de tussentijd. Hopelijk kan ik snel melden dat een nieuwe versie weer beschikbaar is in Testflight.

Bedankt voor je berichtgeving Hans-Jurrien.

Korte vraag: Mocht de nieuwe versie nog erg lang op zich wachten, is het dan mogelijke om de huidige versie 2.0.4477 in der tussentijd opnieuw aan te bieden via TestFlight?

Ah top van die details voor live programma’s! Gebruik de beta app al een behoorlijke tijd, waar ik het meest nog mee zit:

• Spoelen: spoelen met knoppen rechts/links eenmaal indrukken dus 10 sec terug, 30 sec verder werkt vaker niet dan wel. Vooral bij opnames kijken en reclame spoelen heel irritant. Speel opname, druk op OK en rechts, gebeurt niks, soms na 3x werkt het, soms na 10x drukken, soms meteen, soms helemaal niet. Op Android tv werkt dit altijd goed
  • Spoelen met richting knop ingedrukt houden gaat automatisch van 15x naar 30x etc. Dit gaat te snel binnen een reclameblok omdat ie dan op 60x staat voor het einde van reclame en je het programma voorbij schiet. Logischer is te blijven spoelen op 15x zonder de knop in te blijven drukken, en snelheid verhogen zodra je nogmaals handmatig spoelen ingedrukt houdt (dit zou ik niet gebruiken als eerste punt goed zou werken)
  • Wanneer je een opname vanaf begin start als het programma nog live is en je bent aan het spoelen op het moment dat het live programma eindigt, dan springt opname ook naar einde/live
  • Wanneer je de ATV start geeft de app uit standby bijna altijd iets van Er is geen verbinding druk op OK om opnieuw te proberen
  • Mist Apple standaard functionaliteiten zoals Siri ‘spoel naar begin’, pauzeren tijdens uitnemen airpods, etc.

Thanks voor de updates!

Ik denk dat je kan instellingen veranderen onder profiel - ouderlijk toezicht - kinderslot - uit. Daarna kan je extra profielen aanmaken en wordt niet meer gevraagd voor pincode. Pincode blijft nodig als je naar de hoofprofiel wil inloggen en eventueel dingen veranderen. Dit is in ieder geval de situatie bij mij...

Met alle respect, maar wat een onzin; ze hebben een beta product dat 100x stabieler is dan de officiële versie en vergeten die gewoon óf uit beta te halen (misschien verre van perfect maar beter dan wat ze hebben) óf de beta te verlengen. Dat is gewoon laksigheid. 
En je de capaciteit niet hebt om een fatsoenlijke ondersteuning op een bepaald platform te leveren, doe dan ook niet net alsof; ondersteun die andere platforms dan gewoon niet (daar komt t in feite nu ook op neer)

‘inmiddels’ 😂

Maar heerlijk toch, als jullie 90 dagen niets hebben ge-update, geen erg in hebben gehad, niemand die een seintje heeft gekregen of gegeven dat dit af liep, er verder niemand de ‘beleefdheid’ heeft gehad richting zijn klanten om dit bij te houden ga ik er ook niet vanuit dat dit nu onder de aandacht is en binnen een paar dagen wordt opgelost.

Meerdere gebruikers (incl. ik) in dit topic hebben het gemeld dat het afliep en gewoon geen reactie vanuit Odido. Kan niet zo zijn dat jullie op dinsdagochtend pas met een reactie komen.

Nogmaals BETA = BETA, TestFlight = TestFlight daar zitten mitsen en maren aan vast, maar de ‘originele’ Odido apple app was/ is zo ongelooflijk brak dat daar niet mee te werken was/is.

Ook al eerder gemeld, maar die laatste TestFlight versie was prima, kwaliteit van beeld echt een klap beter etc. Knal die voor de tijd weer in TestFlight en update wanneer er een update is (hopelijk binnen 90 dagen 😏), dan lijkt mij dat het gros weer tevreden is.

De afstandsbediening van de TV (merk Samsung) werkt niet meer met de nieuwe TV-app. In de huidige (oude) Odido TV app is het mogelijk om met de afstandsbediening van de TV te scrollen. Ook met andere Apple TV-apps kan de TV-afstandsbediening gebruikt worden om te navigeren. Het lijkt er dus op dat deze functionaliteit ontbreekt in de nieuwe TV-app van Odidio.

Wij gebruiken een Logitech Harmony Elite remote en ook met deze afstandsbediening werkt het niet meer.

Het lijkt erop dat alleen het "swipen" werkt en niet legacy knoppen zoals op normale afstandsbedieningen. 

Op de Apple TV rRemote werkt dat dan weer wel.

Wat mij opvalt in deze versie is dat mijn navigatie knoppen niets doen. Links, rechts, beneden en boven. Terwijl naar beneden de minigids zou moeten tonen.

tvOS 18

Apple TV 4 HD

@Hans-Juriën Er lijkt inderdaad verschil te zitten in hoe makkelijk swipen gaat. In de instellingen (zowel de profielinstellingen als de algemene), de opnames en de radio- en TV-gids gaat het soepel. Doorspoelen kan beter. Soms stopt hij en dan moet je eerst de tochpad loslaten om weer door te kunnen spoelen. Verder gaat het scrollen door de minigids wat langzaam. Het gaat dan vooral om de zenders. Die gaan vaak maar per 1 of 2 en als je van NPO 1 naar een regionale zender wil, ben je lang bezig. (Dat komt ook doordat de zenderlijst nog niet goed werkt. Anders zou dat sneller geweest zijn.) Ook het Thuis-scherm gaat minder snel dan de rest. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar het snellere scrollen, zoals vanuit Apple de standaard is.

Ondanks alle EK-wedstijden die ik de laatste tijd gekeken heb, ben ik niet tegen nieuwe problemen aangelopen, dus dat is mooi. De app heeft deze grondige praktijktest met glans doorstaan 😉.

We zijn aan het bekijken waar we de snelheid van swipen / navigeren in de menu's verder kunnen verbeteren. Momenteel is dit in diverse pagina’s verschilllend ingesteld, Zelf denk ik dat met name de navigatie in het hoofdmenu beter kan. Andere pagina’s zijn over het algemeen prima. Zijn er pagina’s of delen van het TV menu waar jullie nog een verbetering willen hebben?

@TMTV dank voor je terugkoppeling. Ik heb een intern ticket hierover gevonden en aangegeven dat hier concreet naar moet worden gekeken.

Reageer