Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Apple TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben de nieuwe app al als Bèta-versie beschikbaar.
Hoe kan ik meedoen?
Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een geschikte Apple TV hebt. Wanneer je wilt deelnemen, gebruik dan deze link:https://testflight.apple.com/join/tGmcZdfK. Open deze link vanaf je iPhone, iPad, of Mac.
Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!
Feedback?
Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:
Model Apple TV en afstandsbediening:
tvOS versie:
Wat werkt niet goed of kan beter:
Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de Odido online TV app?
Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje!
Bladzijde 1 / 6
@Hans-Juriën zelfs zonder de fixes is het al een verbetering van de standaard versie!
Zojuist is versie 2.0.5182 live gezet voor Open Testflight. Er zitten geen noemenswaardige fixes in, maar we moesten wel een nieuwe versie live zetten omdat de andere versie binnenkort verloopt.
@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido
Nog even een reminder over 10 dagen loopt de beta af, komt er nog een nieuwe versie?
Hi,
Ik zou graag willen weten wanneer men verwacht de nieuwe versie van de Odido app uit te gaan brengen?
Even iets tussendoor, ik zag op jullie site als je een internet + tv abonnement besteld je je klikt op meer info controleer of je smart-tv of mediaplager geschikt is, het op de info pagina onderaan dan lijkt of het alleen met Android kan. Deze info lijkt me niet juist, en moet naar mijn mening aangepast worden.
Afgezien van een paar eerder genoemde eigenaardigheden (eerst de middelste knop voordat je met rechts vooruit kan spoelen en 1 regel ondertitel ipv 2) bevalt de beta me prima.
Zoals ik al eerder zei mag Odido deze versie gewoon uitbrengen zodra ze die twee dingen oplossen.
Maar het zal mijn tijd wel duren: vanaf volgende maand kan ik via mijn vriendin meeliften met NLZiet dus ga ik deze odido TV minder gebruiken, in juli stap ik over naar Klik & Klaar dus kan ik deze App helemaal niet meer gebruiken...
@Tommie van Odido over 18 dagen loopt de beta af, komt er eerdaag een nieuwe release?
@JakoVerstraate dat is helaas zover ik kan zien nog niet, deze bèta is ook nog maar 18 dagen geldig! Ben overigens wel benieuw naar de beta update, hopelijk hebben ze hier de punten die wij hier gedeeld hebben al omgezet naar realiteit 🥳
zojuist moest ik zowaar weer eens inloggen. Is er een nieuwe versie wellicht?
Draai nu twee weken deze beta app, het is al een verbetering dan met de oude.
Hier mijn feedback:
Met het doorspoelen is het al wat beter geworden met de linker / rechter toetsen op ronde cirkel knop maar met opnames doorspoelen is het niet gebruiks vriendelijk. Eerst op de middelste knop drukken en dan is de doorspoel optie beschikbaar, waarom niet gelijk?
Met doorspoelen kan in verschillende snelheden alleen word de snelheid niet vast gehouden, je moet nu de knop de rechter toetsen op de grote ronde cirkel knop ingedrukt houden en daardoor zie ik niet goed waar ik ben. Misschien word dan ook het preview beeld beter getoond waar je bent.
Met doorspoelen word de tijdslijn getoond, kan daar net zoals bij Ziggo de reclame blokken worden getoond door een andere kleur |--------programma----------raclameblok]------------programma---------------raclameblok]--------------|?
Het zappen door kanalen met omhoog/omlaag toetsen naar boven naar beneden op de grote ronde cirkel knop.
De middelste knop om het menu op te roepen om naar bijvoorbeeld opnames, instellingen te gaan, de < toetsen om terug te keuren (uit het menu).
Dolby surround geluid op RTL, SBS, etc zenders.
Beeld instellingen 720, 1080, etc ontbreken
Diagnostics optie, om de internet snelheid te testen, ip adres te tonen,
Wat ik ook nog steeds erg onhandig vind, is dat binnen alle Apple TV video players is pijltje naar beneden op de afstandsbediening het menu boven in beeld wordt getoond (welke je dus naar beneden trekt), terwijl in de Odido app het juist het pijltje omhoog moet gebruiken. Dit gaat bij mij dus altijd fout. Ik vind pijltje naar boven ook beetje het idee geven dat dit gemaakt is vanuit de gedachte van het gebruik van een muis, waarbij je de muis naar boven moet bewegen om bij het menu te kopen. Maar er is geen muis op de Apple TV, dus past dat paradigma daar helemaal niet.
Ik mis bij de nieuwe app nog steeds dat je niet lekker kan door zappen zoals bij de oude app. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen of mogelijk maken via een optie die je aan of uit kan zetten.
Zijn er meer mensen die ook problemen met ondertitels? Bij mij valt de eerste regel van de ondertitels heel vaak weg.
Bij de oude app heb ik dit probleem ook. Bij de LG app is het wel goed.
Sommige mensen zijn afhankelijk van ondertitels. Als de helft steeds wegvalt is het niet meer de volgen.
Ik zou hier graag een oplossing voor zien.
@Tommie van Odido Wanneer wordt er eigenlijk het probleem van vastlopen op Apple TV opgelost. Dit is 2 maanden geleden al gemeld.
Nu een paar dagen verder waarbij ik alleen iedere dag opnieuw moest inloggen, krijg ik nu ook weer het scherm met Maximum aantal apparaten geregistreerd. En moet ik dus weer kiezen uit een lijst van registraties om er een te verwijderen. Ik heb er een foto van gemaakt, maar ik weet niet of het verstandig is deze hier te delen? Kunnen jullie niet eens naar dit probleem kijken @Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Demi van Odido ? Als veilig is kan ik de foto wel opsturen. Wat nog wel handig is om te weten is dat ik op geen enkel ander apparaat de Odido app heb gebruikt, alleen op deze Apple TV 4K. En alle registraties beginnen met zelfde xxxx_AppleTV_4K | met daar achter dan telkens een ander hexadecimale registratie. Wat gaat hier mis?
Daar heb je gelijk in...
Ik bedoel als deze versie straks uit beta komt. Denk dat er veel meer mensen de beta niet dan wel gebruiken. In zo'n grotere groep is de kans dat er dan meer mensen zullen zijn met dit probleem.
Die Veel Mensen valt wel mee denk ik, volgens mij ben je een van de weinigen die elke dag moet inloggen als ik de reakties hierboven lees.
Maar goed, het dagelijks inloggen blijft vervelend voor jou natuurlijk ...
Ik moet toch helaas weer iedere dag weer opnieuw inloggen. Tot nu toe niet met de vraag om een registratie te verwijderen, maar wel weer helemaal van voor af aan je registratiecode en pincode invoeren.
Ik heb geen Apple TV updates hoeven installeren de afgelopen dagen, dus dat kan ook niet de oorzaak zijn.
Ik hoop dat de ontwikkelaars van de app hier wat meer onderzoek naar gaan doen. Want als dat in de daadwerkelijke update die iedereen krijgt komt, gaat dat veel mensen in problemen brengen.
Ik moet ook wel eens opnieuw inloggen. Bij mij is dat meestal n een update van de Apple TV zelf (tvOS). Het lijkt erop dat hij dan een andere ID krijgt waardoor de app hem als nieuw apparaat ziet. Bij de TV-/Mediabox gaan ze uit van het MAC-adres, dat niet verandert. Misschien is dat ook een idee voor de app.
Ben benieuwd, ik heb tot nog toe maar 1 keer ingelogd bij de bèta dat was de 1e keer, ook na een update werkte het gwn door zonder inlog blijft soms bijzonder hoe dat dit soort dingen gebeuren! Techniek je moet er van houden :)
De enige keer dat ik opnieuw moet inloggen op de beta-Odido-TV-App op mijn Apple-TV is als er een nieuwe versie van die beta-App is.
De registratie ziet dat dan wel als een nieuw apparaat dus moet ik de oude verwijderen als ik aan het maximum aantal apparaten zit.
Ik kreeg bij het inloggen ook wel de vraag om een van de vier registraties te verwijderen en dat deed ik dan ook. Maar de volgende dag kreeg ik die vraag dus weer opnieuw. Nu ik alle registraties heb verwijder hoop ik dat dit probleem nu is opgelost. Mocht ik over een paar dagen weer opnieuw moeten inloggen omdat maximum aantal registraties is bereikt, zal ik dat hier zeker laten weten want dan is er toch ergens een bug.
De enige keer dat ik opnieuw moet inloggen op de beta-Odido-TV-App op mijn Apple-TV is als er een nieuwe versie van die beta-App is, bijna nooit dus...
De registratie ziet dat dan wel als een nieuw apparaat dus moet ik de oude verwijderen als ik aan het maximum aantal apparaten zit.
@markosus Ik ben niet van Odido maar uit ervaring kan ik zeggen dat je met de testapp niet elke dag zou hoeven in te loggen! Wat ik wel kan bedenken is dat je misschien te veel registraties hebt gedaan, had ik laatst ook! Dit kan je ergens binnen je app kunnen zien, 2 icoon van links soort badeend en dan regel je apparaten, je kan overwegen op die plek daar even alles uit te loggen en kijken wat er dan gebeurd!
Dank je wel. Ik heb alle registraties nu verwijderd. Even afwachten tot morgen om het zien of dat heeft geholpen.
@markosus Ik ben niet van Odido maar uit ervaring kan ik zeggen dat je met de testapp niet elke dag zou hoeven in te loggen! Wat ik wel kan bedenken is dat je misschien te veel registraties hebt gedaan, had ik laatst ook! Dit kan je ergens binnen je app kunnen zien, 2 icoon van links soort badeend en dan regel je apparaten, je kan overwegen op die plek daar even alles uit te loggen en kijken wat er dan gebeurd!
Ik wil het nogmaals vragen omdat ik er nooit antwoord op heb gekregen, maar is het normaal dat je bij de test versie ongeveer iedere dag opnieuw moet inloggen met je odido gebruikersnummer en pincode? En telkens een verbonden apparaat moet verwijderen?
Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs de app (zowel de officiele live versie als deze testversie) van mijn Apple TV afgegooid, herstart en opnieuw geinstalleerd. Maar niets lijkt te werken.
Ik vind de nieuwe app namelijk beter werken dan de oude (ondanks dat de navigatie en vooral het vooruit/terugspoelen erg lastig werkt). Dus wil die graag blijven testen.
@Hans-Juriën het zal een verademing zijn als deze 2 puntjes normaal zouden werken! Verder heb ik geen klachten zo ver! En ik snap, alles heeft tijd nodig!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.