Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

304 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 8, 2025

Dit gebeurt bij mij sinds de versie waarbij ‘PI’ in beeld stond. Daarom dacht ik dat het gerelateerd was. Bovendien moest ik toen steeds de app opnieuw opstarten om dat blokje weg te krijgen, dus liep ik hier niet tegenaan.

Dat wisselt. Het gebeurt al als de app een minuut op de achtergrond heeft gestaan, maar ook als ik hem de volgende dag weer open. Het maakt niet uit op welke zender. Ik heb NPO1 en RTL4 geprobeerd, dus het maakt niet uit of het om een versleutelde zender gaat.

Dank. Heb het doorgegeven met verzoek dit te herproduceren en hier een fix voor te leveren.

• is een King Poster
  • September 11, 2025

Ik merk met de laatste release dat het afspelen opeens stopt. Wij laten de tv aan staan voor de hond als we even weg gaan maar opeen geen tv meer met geluid.

Herstarten van Apple tv werkte het weer. 

• is een King Poster
  • September 21, 2025

@Hans-Juriën 

Sinds de beta van de Odido TV app in combinatie met tvOS 26 is de kwaliteit van live tv en het terugkijken van opnames sterk achteruit gegaan. Er is veel blok vorming, loopt het beeld niet vloeiend en de bitrate is erg laag.

Wanneer ik de app geforceerd afsluit op de Apple TV en daarna opnieuw start, is de kwaliteit wél goed bij live tv en opnames. Het lijkt erop dat het probleem optreedt wanneer de app al eerder geopend is geweest en daarna uit de slaapstand hervat wordt. Dit komt overeen met meldingen van andere gebruikers die aangeven dat het beeld soms zwart blijft bij het hervatten, en dat je eerst van zender moet wisselen om weer beeld te krijgen.

Zouden jullie de Odido TV app kunnen optimaliseren voor tvOS 26 en deze zo snel mogelijk beschikbaar kunnen maken via TestFlight?

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 22, 2025

@b0rg Wij zien  momenteel geen problemen op Apple TV's met OS26 geïnstalleerd. Zijn er andere Bèta-testers die ook tegen dit probleem aanlopen?

@TMTV Er wordt overigens wel aan een fix gewerkt voor het niet altijd automatisch afspelen van een zender nadat de app op de achtergrond actief is geweest.

• is een King Poster
  • September 22, 2025

@Hans-Juriën 
Het kan kan zijn dat het probleem dat ​@TMTV meld der oorzaak kan zijn van het probleem. Na het starten van het Odido tv app die op achtergrond al actief was is de beeld kwaliteit lijkt wel 480p.

Wanneer ik de Odido TV app geforceerd afsluit op de Apple TV en daarna opnieuw start, is de kwaliteit wél goed bij live tv en opnames.

Wanneer komt deze release uit? 

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 22, 2025

Er staat een nieuwe release voor begin volgende week gepland, maar wellicht dat er nog last-minute wijzigingen zijn. Als het meezit hebben we eind volgende week dan de nieuwe versie in Testflight.

• is een King Poster
  • September 22, 2025

@Hans-Juriën Bedankt voor de update.

Ook in de instellingen zet ik Dolby aan maar het signaal is nog steeds Stereo naar me versterker,

Ik heb nog steeds haperingen in het terug kijken van opnames dus weten je zeker dat Odido tvOS 26 heeft getest de laatste maanden?

Voeg een diagnostiek optie toe aan de app, net zoals bij ziggo next. DIe de verbinding checked (snelheid, latancy wifi signaal sterkte, lan speed duplex), een optie om de resolutie te zien met de bandbreedte van de stream, welke audio channels er beschikbaar zijn. Handig voor de technisch abonnees en de helpdesk om inzicht te krijgen.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • September 22, 2025

@Hans-Juriën Wat ​@b0rg schrijft, had ik zondagmiddag ook. Ik keek in eerste instantie via de Apple TV naar PSV-Ajax op ESPN1 (daarna ging ik op de Mediabox verder, zie andere topic). De app stond nog op de achtergrond open. Tijdens het kijken werd het beeld steeds slechter. Ondanks forceren op 1080p50 schakelde hij terug naar 720p en later 576p.

Ook even een goede ontwikkeling melden: in de lijst van opnames bij ‘Verder kijken’ staat het nu bijna goed. Dit screenshot is van de iPhone-app. De onderste opname is op de Mediabox bekeken (versie 2.0.5694), de bovenste op de Apple TV (versie 2.0.5801). De titel staat er nu goed in. Het enige wat nog niet klopt is de datum. Daar staat altijd Wo 21.01. Als dat nog aangepast kan worden, kan dat ook afgevinkt worden.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 23, 2025

Ik heb een ticket aangemaakt om het probleem van lage beeldkwaliteit op tvOS26 (nadat de app op de achtergrond actief is geweest) te onderzoeken en op te lossen.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 23, 2025

Ook even een goede ontwikkeling melden: in de lijst van opnames bij ‘Verder kijken’ staat het nu bijna goed. Dit screenshot is van de iPhone-app. De onderste opname is op de Mediabox bekeken (versie 2.0.5694), de bovenste op de Apple TV (versie 2.0.5801). De titel staat er nu goed in. Het enige wat nog niet klopt is de datum. Daar staat altijd Wo 21.01. Als dat nog aangepast kan worden, kan dat ook afgevinkt worden.

Hier wordt inderdaad nog aan gewerkt. Fijn dat je al ziet dat het weer verbeterd is. Hopelijk werkt de bookmarking binnenkort helemaal vlekkeloos tussen de diverse apps.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 23, 2025

@Hans-Juriën Bedankt voor de update.

Ook in de instellingen zet ik Dolby aan maar het signaal is nog steeds Stereo naar me versterker,

Ik heb nog steeds haperingen in het terug kijken van opnames dus weten je zeker dat Odido tvOS 26 heeft getest de laatste maanden?

Volgens mij loopt er nog een onderzoek naar Dolby op o.a. de Apple TV app. Ik zal navragen wat hiervan de status is.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • September 23, 2025

Laatste versie werkt redelijk top, enige issue is het met regelmaat stilstaan van het beeld en geluid. Zit ook niet echt een logica in, gebeurt op elke zender wel een keer en altijd random. Nu hebben we wel een snelle fix, 1 rechts, zender omhoog, oké , zender omlaag, oké , en beeld gaat verder. Zoals iemand hierboven schetste wanneer het aanstaat voor de hond werkt dit natuurlijk niet, mits hij trucjes kan ☺️. Ennn… het beeld dat zwart blijft als de app even uit heeft gestaan en je de app weer opent.

verder goed werk!!!

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • September 30, 2025

@Hans-Juriën Gisteren is tvOS 26.0.1 uitgekomen en het moet gezegd: de app doorstaat alle updates tot nu toe goed. Het deed me wel denken aan iets wat ik eerder gemeld heb. Je moet namelijk na een tvOS-update opnieuw inloggen. Dat komt omdat de UUID verandert. Is het mogelijk om de app te laten aanmelden op basis van een ander device uniek kenmerk, zoals het MAC-adres? Dat blijft wel altijd hetzelfde en dan hoef je niet na elke update opnieuw in te loggen.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • September 30, 2025

@Hans-Juriën Gisteren is tvOS 26.0.1 uitgekomen en het moet gezegd: de app doorstaat alle updates tot nu toe goed. Het deed me wel denken aan iets wat ik eerder gemeld heb. Je moet namelijk na een tvOS-update opnieuw inloggen. Dat komt omdat de UUID verandert. Is het mogelijk om de app te laten aanmelden op basis van een ander device uniek kenmerk, zoals het MAC-adres? Dat blijft wel altijd hetzelfde en dan hoef je niet na elke update opnieuw in te loggen.

Goed punt. Voor zover ik weet, staat Apple niet toe het mac-adres te gebruiken. Hierdoor moeten we met een workaround een Unieke ID toepassen. Maar telkens opnieuw inloggen na dergelijke OS-update is ook niet gewenst. Ik zal navragen wat er mogelijk is.

• is een King Poster
  • October 1, 2025

@Hans-Juriën Is er al enig zicht op de nieuwe release van de nieuwe tvOS Odido app die het probleem oplost zodat ik weer normaal tv kan kijken met scherpe beeld kwaliteit continu?

Forum|alt.badge.img

@Hans-Juriën Is er al enig zicht op de nieuwe release van de nieuwe tvOS Odido app die het probleem oplost zodat ik weer normaal tv kan kijken met scherpe beeld kwaliteit continu?

Ik heb vanmorgen begrepen dat we voor de tvOS app nog extra tijd nodig hebben om een stabiele versie (incl. fixes voor ‘terugkeren van achtergrond’, tvOS 26 validaties) geleverd te krijgen. Rond 10 oktober wordt deze versie verwacht.

Forum|alt.badge.img

Goed punt. Voor zover ik weet, staat Apple niet toe het mac-adres te gebruiken. Hierdoor moeten we met een workaround een Unieke ID toepassen. Maar telkens opnieuw inloggen na dergelijke OS-update is ook niet gewenst. Ik zal navragen wat er mogelijk is.

We gebruiken een hardware ID en deze zou niet moeten veranderen met een OS-update.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • October 1, 2025

@Hans-Juriën Ik heb het nog even gecheckt en volgens mij gebruikt de oude app wel het MAC-adres. Is anders het serienummer te gebruiken?

• is een King Poster
  • October 10, 2025

@Hans-Juriën Komt vandaag de nieuwe beta TV app uit?

Forum|alt.badge.img

@Hans-Juriën Komt vandaag de nieuwe beta TV app uit?

Apple heeft de update nog ‘under review’ en daarna moet deze nog intern gecheckt worden. Dus ik verwacht de update pas na het weekend.

Forum|alt.badge.img

Zojuist versie 2.0.5895 live gezet. Ben benieuwd of de app nu zonder issues wilt streamen als deze een tijd op de achtergrond actief is geweest.

Aan ondertiteling wordt overigens gewerkt en dat kunnen we binnenkort ook testen.

• is een King Poster
  • October 11, 2025

@Hans-Juriën Bedankt voor het klaarzetten. 

Helaas is het probleem met “als deze een tijd op de achtergrond actief is geweest” nog steeds niet opgelost. Je moet dus weer switchen tussen kanalen om beeld te krijgen.

Als ik het zo zie is de beeldkwaliteit wel weer goed, geen 480p low quality stream met blokjes.

Dolby Digital audio stream werkt nog steeds niet.

• is een Top Poster
  • October 14, 2025

Kan je ergens nog suggesties doen? of wordt de ‘Radio’ tabblad bij het kanalen overzicht echt gebruikt? 🙂

Zit te vaak ineens tussen de radiozenders te scrollen nml.

Forum|alt.badge.img

@Hans-Juriën Bedankt voor het klaarzetten. 

Helaas is het probleem met “als deze een tijd op de achtergrond actief is geweest” nog steeds niet opgelost. Je moet dus weer switchen tussen kanalen om beeld te krijgen.

Als ik het zo zie is de beeldkwaliteit wel weer goed, geen 480p low quality stream met blokjes.

Dolby Digital audio stream werkt nog steeds niet.

Ik heb dit probleem ook gezien. Wel in het scenario dat mijn Apple TV naar auto standby is gegaan terwijl Odido TV app actief was. Na power on wilde de app niet automatisch een zender streamen tot ik zapte. Ticket weer teruggekoppeld.

Dolby Audio is nog in onderzoek.

Daarnaast zag ik nu ook iets dat hier ook eerder is gemeld: kort zwart beeld verschijnt soms. Dit is nu gemeld via een ticket, want dit is bij mij op NPO1 regelmatig te herproduceren. De dovenondertiteling valt op dat zelfde moment ook weg.

Forum|alt.badge.img

Kan je ergens nog suggesties doen? of wordt de ‘Radio’ tabblad bij het kanalen overzicht echt gebruikt? 🙂

Zit te vaak ineens tussen de radiozenders te scrollen nml.

Het zal je nog verbazen hoeveel radio er wordt geluisterd. Met de touchpad zit je inderdaad iets te makkelijk in een andere tab. Weet niet of we hier nog een oplossing voor kunnen vinden, ligt vooral aan die (naar mijn mening) irritante touchpads.