Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

• November 27, 2023
  • 1197 reacties
  • 112728 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1197 reacties

• is een Top Poster
  • August 27, 2025

Hi ​@Allegro, hiervoor ben je aan het juiste adres.

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je direct een nieuwe Mediabox kunnen opsturen. Zodra hij verzonden is kun jij de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Box hoeven we niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier! 

Bedankt voor de snelle reactie van Odido!

• is een Master Poster
  • August 29, 2025

Wanneer wordt het probleem met de afstandsbediening opgelost? Heb nu al weken dat ik eerst 30 sec moet wachten voor hij reageert en ook diverse keren alles weer moet resetten omdat niks meer werkt.

• is een King Poster
  • August 29, 2025

Wanneer wordt het probleem met de afstandsbediening opgelost? Heb nu al weken dat ik eerst 30 sec moet wachten voor hij reageert en ook diverse keren alles weer moet resetten omdat niks meer werkt.

Zijn uw batterijen niet leeg?

• is een Master Poster
  • August 29, 2025

Zijn uw batterijen niet leeg?

Nee al 3x vervangen. 

• is een Master Poster
  • September 11, 2025

Is de achterstand van het beeld bij de nieuwe mediabox ook verbeterd?

• is een King Poster
  • September 23, 2025

@Demi van Odido na de update van de 4k tv box afgelopen nacht 23 september werkt het geluid harder zachter zetten op de afstandsbediening niet meer. Wij hebben een samsung tv met een samsung 2.1 home cinema set ht-e5200.

Heb ik het menu van de 4k box ook al geprobeerd de instelling aan te passen maar helaas is dat niet de oplossing.

Hoor graag iets.

Mvg Erik

• is een King Poster
  • September 23, 2025

Bij mij werkt de geluidsinstelling na de update prima, ook een Samsung TV en een Sonos soundbar.

Zowel met de mediabox- als de TV afstandsbediening

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Erik35 Goed dat je dit gelijk aangeeft. Ik wil dat je weer optimaal kan genieten van TV, goed geluid is dan essentieel. Ik help je graag verder! 

Heb je al eens geprobeerd om de batterijen van de afstandsbediening te vervangen? Er speelt momenteel inderdaad een probleem met de software op sommige afstandsbediening, dit is nog niet opgelost in de nieuwe versie. In dit topic in onze TV Groep lees je hier meer over. 

• is een King Poster
  • September 28, 2025

@Erik35 Goed dat je dit gelijk aangeeft. Ik wil dat je weer optimaal kan genieten van TV, goed geluid is dan essentieel. Ik help je graag verder! 

Heb je al eens geprobeerd om de batterijen van de afstandsbediening te vervangen? Er speelt momenteel inderdaad een probleem met de software op sommige afstandsbediening, dit is nog niet opgelost in de nieuwe versie. In dit topic in onze TV Groep lees je hier meer over. 

@Teresa van Odido dat had ik zelf ook al geprobeerd. Maar helaas na het vervangen van de batterijen speelt het probleem nog. Is het dan mogelijk om een afstandsbediening op te sturen die niet het probleem heeft met de software?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • September 29, 2025

Hey ​@Erik35, we zijn op dit moment bezig met een nieuwe update voor de afstandsbediening, deze wordt uitgerold samen met de nieuwe firmware van de Mediabox. Ik kan je een nieuwe afstandsbediening opsturen maar ik durf niet te zeggen of dit het oplost, na de nieuwe update zou dit opgelost moeten zijn.

• is een King Poster
  • September 29, 2025

Hey ​@Erik35, we zijn op dit moment bezig met een nieuwe update voor de afstandsbediening, deze wordt uitgerold samen met de nieuwe firmware van de Mediabox. Ik kan je een nieuwe afstandsbediening opsturen maar ik durf niet te zeggen of dit het oplost, na de nieuwe update zou dit opgelost moeten zijn.

@Tommie van Odido, Oké als het kan stuur maar een nieuwe afstandsbediening. Hopelijk lost dat het probleem op. Groetjes Erik

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 30, 2025

Helemaal goed ​@Erik35, ik heb zojuist een nieuw exemplaar voor je aangevraagd. Deze zal spoedig worden bezorgd door de brievenbus! Kan je mij laten weten of deze wel goed werkt? Alvast bedankt. 

• is een King Poster
  • October 4, 2025

Helemaal goed ​@Erik35, ik heb zojuist een nieuw exemplaar voor je aangevraagd. Deze zal spoedig worden bezorgd door de brievenbus! Kan je mij laten weten of deze wel goed werkt? Alvast bedankt. 

@Tommie van Odido, we hebben helaas nog geen nieuwe afstandsbediening ontvangen.

Mvg Erik

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • October 6, 2025

Hey ​@Erik35, ik ben meteen voor je gaan kijken maar zie dat hij op de 30e ook meteen verzonden is, dus hij zou geleverd moeten zijn. Ik heb je voor de zekerheid nog een exemplaar opgestuurd, hopelijk komt deze wel goed aan!

• is een King Poster
  • October 6, 2025

Hey ​@Erik35, ik ben meteen voor je gaan kijken maar zie dat hij op de 30e ook meteen verzonden is, dus hij zou geleverd moeten zijn. Ik heb je voor de zekerheid nog een exemplaar opgestuurd, hopelijk komt deze wel goed aan!

@Tommie van Odido oké top, heb tot nu toe nog niks ontvangen. Hopelijk komt het 2de exemplaar. Bedankt voor de moeite alvast.

• is een King Poster
  • October 6, 2025

Ik kijk nu al een paar dagen Odido via de TV app op onze Samsung tv  ipv op de Mediabox, en het beeld lijkt scherper en bij balsportwedstrijden  zoals hockey en voetbal heb ik geen haperingen zoals bij het  afspelen op de mediabox. De momenten met een zwart beeld na het overschakelen naar het volgende programma bij terugkijken, is wel het zelfde als op de mediabox. Kortom er moet nog gesleuteld worden aan de software.

• heeft eerste post geplaatst
  • October 21, 2025

Net nieuw bij Odido en de Android mediabox gekregen met bijbehorende afstandsbediening. Nu ben ik op zoek naar handleidingen maar die kan ik alleen maar voor de (oude) tv box vinden. Support gebeld, maar ook die konden mij geen handleiding sturen en stelde voor dat ik  bij de community navraag zou doen. Vreemd voor een product dat al twee jaar wordt geleverd.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • October 23, 2025

Hoi ​@RAvExel,

De enige actuele handleiding die ik kan vinden is deze. Die gaat over de afstandsbediening van de Mediabox, maar is wel erg beknopt. Als je meer wilt weten, kun je de interactieve handleiding volgen in het menu van de Mediabox (drie streepjes) > Introductie.

• October 25, 2025

Hoi ​@RAvExel,

De enige actuele handleiding die ik kan vinden is deze. Die gaat over de afstandsbediening van de Mediabox, maar is wel erg beknopt. Als je meer wilt weten, kun je de interactieve handleiding volgen in het menu van de Mediabox (drie streepjes) > Introductie.

Dank. Dat is inderdaad erg beperkt. Inmiddels uitgevonden dat zowel het koppelen van de afstandsbediening aan de tv als aan de soundbar een heel onduidelijk en zwakke oplossing is. Eerst vindt hij de soundbar wel, maar niet terwijl ik dat zou moeten zien (volume hoger/lager tijdens koppelpoging) maar pas als ik UIT die instelling ga. Vervolgens koppel ik de TV en is hij de koppeling met de soundbar weer kwijt en krijg ik die ook niet meer terug. :-(
Verder krijg ik bij alles wat ik met de TVbox doe een zwart scherm als ik ergens weer uit ga en kan ik op alle knoppen van de afstandsbediening drukken zonder dat er iets gebeurd (geen beeld, geen geluid) en krijg dan op een willekeurig moment opeens een radiokanaal maar zonder beeld. Soms helpt aan en uit zetten, soms moet ik m gewoon hard resetten. Hij lijkt een heel instabiel geheel en ik heb werkelijk geen idee hoe ik hier tv mee moet kijken.

• October 31, 2025

Goedenavond,

Is het mogelijk om mijn oude TV box om te wisselen voor een nieuwe? 
Heeft dit nog impact op mijn bestaande abonnement?

• is een King Poster
  • November 2, 2025

@Tommie van Odido oké top, heb tot nu toe nog niks ontvangen. Hopelijk komt het 2de exemplaar. Bedankt voor de moeite alvast.

@Demi van Odido en ​@Tommie van Odido,

Ik had een afstandsbediening ontvangen maar het lukt niet om deze te koppelen. Zou u er 2 naar mij op willen sturen dan kan ik het daarmee proberen of ik hem kan koppelen aan de tv box. Dan zal ik de kapotte terug sturen.

• November 2, 2025

Onze 4K mediaontvanger SEI800TFAS heeft 3-4 maanden vrij probleemloos gefunctioneerd.

12.8.9096, firmware up to date.

Hij is bekabeld aangesloten op een LG OLED TV

Sinds medio vorige week is bij opstarten vanuit sluimer, het beeld niet scherp, daarnaast is geluid en beeld vaak Out of Sync 

1. Een power-cycle verhelpt de onscherpte (10 s van de stroom af).
  2. Een zender omhoog of omlaag en weer terug, verhelpt het sync issue. 
  3. Ik heb de router ook al eens gereset, dat helpt niet echt.

Internet is verder stabiel ok en rond de afgesproken snelheid.

Het is wel best vervelend om elke dag te moeten resetten. Is er iets dat Odido kan doen?

• is een King Poster
  • November 5, 2025

@Demi van Odido het lukt niet meer om mijn afstandsbediening te koppelen aan de tv box. Zou u mij 2 nieuwe exemplaren kunnen/willen opsturen? 

Mvg Erik

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Bottlefriend, sorry voor de verlate reactie! Speelt dit nog? In dat geval kijk ik graag met je mee. Zou je wel eerst jouw geboortedatum willen toevoegen aan je Community profiel? Deze staat momenteel op auto-fill. Geef een seintje wanneer dit compleet is en dit inderdaad nog speelt (gezien je andere lopende topic)!

@Erik35 goed dat je dit laat weten! Waarom lukt het koppelen niet, welke foutmelding krijg je precies? Zijn de batterijen al eens vervangen? Dit is vaak de oplossing. Laat het weten!

• is een King Poster
  • November 7, 2025

@Cheyenne van Odido, batterijen zijn ook al vervangen. Maar hij wil gewoon niet koppelen door de toetscombinatie. Daarom zou ik er graag 2 ontvangen mocht het bij de eerste niet lukken.

En de hdmi kabel die des tijds bij de tv box is geleverd is gebroken. Weet niet of je die ook een kan opsturen?