Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

• November 27, 2023
  • 1191 reacties
  • 109003 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1191 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Banjer1969, hiervoor ben je aan het juiste adres.

Ik heb je direct een nieuwe Mediabox opgestuurd, zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Box hoeven we niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier! 

• is een King Poster
  • July 6, 2025

Hey ​@Banjer1969, hiervoor ben je aan het juiste adres.

Ik heb je direct een nieuwe Mediabox opgestuurd, zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Box hoeven we niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier! 

Super dank je wel werkt veeeeel beter dan de app

• is een Top Poster
  • July 7, 2025

Wij zouden graag ook onze 2 tv boxen vervangen voor de 2 nieuwe media boxen.
Alle gegevens zijn ingevuld in het profiel als het goed is.

Alvast bedankt!

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Karina1960, super! Ik heb meteen twee nieuwe Mediaboxen voor je aangevraagd. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Ook voor wat je met de oude TV Boxen kunt doen. Geniet ervan!

• is een nieuwe Poster
  • July 8, 2025

Ook ik zou graag mijn Amino tvbox willen omruilen voor de nieuwe Mediabox.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@JimNao, welkom op onze community!

Bedankt voor het invullen van je gegevens. Hierdoor heb ik je direct 2 nieuwe Mediaboxen kunnen opsturen. Zodra ze verzonden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Boxen hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier! 

• is een nieuwe Poster
  • July 10, 2025

Hey ​@JimNao, welkom op onze community!

Bedankt voor het invullen van je gegevens. Hierdoor heb ik je direct 2 nieuwe Mediaboxen kunnen opsturen. Zodra ze verzonden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Boxen hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier! 

Hi,

Ik heb het pakket ontvangen en ook al in gebruik. Hartstikke bedankt!!

Groet,

Jimmy

• is een King Poster
  • July 13, 2025

Ik heb nog steeds haperingen  bij snelle beeld wisselingen. Ik zit nu naar de Wimbeldonfinale te kijken en de bal is vaak even niet meer te zien en beweegt dan haperig, net of hij het niet bij kan houden. Erg irritant Kan dit niet beter? 

• is een Top Poster
  • July 13, 2025

Daar zijn we al 1,5 jaar meebezig en wij hebben er ook last van het was even opgelost maar is nu alweer dik 3 maanden aan de gang

• is een King Poster
  • July 13, 2025

Ik heb de rest van de Wimbeldonfinale gekeken op Ziggo Go ( account van mijn dochter) via Airplay vanaf mijn iPad, en dat ging veel beter. Ballen waren veel beter te volgen. Dus werk aan de winkel Odido!

• is een Top Poster
  • July 13, 2025

Het is waarschijnlijk een buffer probleem in de odido app op de mediabox of de mediabox is qua specs niet toerijkend met wat er nu gevraagd word

• July 13, 2025

Graag ontvang ik ook de nieuwe mediabox.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • July 15, 2025

@Mackeessie Sorry dat je niet optimaal kan genieten van de Wimbledon finale. Ik wil dit voor een volgende keer natuurlijk voorkomen, zodat je optimaal kan genieten van TV! 

Ervaar je het haperende beeld alleen tijdens het kijken van de Wimbledon of ook bij andere programma's/zenders? Mocht dit zo zijn, wil je mij hier dan voorbeelden van geven (zender, programma, datum/tijdstip). Daarnaast wil ik je vragen om je community profiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je community profiel. 

@joeri80 Ik help jou met alle liefde aan een nieuwe Mediabox. Komt voor elkaar! 😀

Ik zie alleen dat de geboortedatum in je community profiel niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Kan je deze nog aanpassen? Laat het mij weten als je zover bent, ik regel de Mediabox meteen voor je! 

• is een King Poster
  • July 15, 2025

Beste Teresa, Ik zie de haperingen vooral bij sportwedstrijden, zoals tennis en hockey. Wimbeldonfinale keek ik op BBC 1, maar ook op NPO bijvoorbeeld hockeywedstrijden zelfs bij voetbalwedstrijden zijn er momenten dan de bal even weg lijkt te zijn dus haperingen in het beeld. Net of de bal te snel gaat.en het systeem het niet bij kan houden. Verder heb ik geen problemen met haperingen in het beeld, ook niet bij Netflix of zo. Het viel mij dus op dat op mijn iPad via de Ziggo Go app het beeld van de Wimbeldon finale niet haperde, ook niet toen ik het via Airplay op mijn tv bekeek.

Ik heb ook de Odido app op mijn Samsung tv en als ik via die app keek zag ik die haperingen bij de Wimbeldon finale ook. Het is dus echt een Odido probleem en niet van de Mediabox volgens mij. 

Ik heb overigens mijn profiel aangepast.

• is een King Poster
  • July 15, 2025

Ik zit  net het nieuws te kijken, NPO1, en dan zie ik ook zo nu en dan dezelfde haperingen in het beeld. Het beeld lijkt te blijven hangen en slaat dan over naar hoe het werkelijk is. Beetje moeilijk uit te leggen. Dus niet alleen bij balsporten, maar dan valt het meer op en is minder storend dan bij “normale” beelden.

• is een King Poster
  • July 15, 2025

Ik bedoelde juist dat het met balporten storender is, dus meer storend ipv minder storend

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Mackeessie, super bedankt voor alle aanvullingen! Ik ben meteen zo vrij geweest je verbinding te controleren. Naar aanleiding van het bekijken hiervan heb ik wel wat vragen. Kijk je TV via de Mediabox? Ik zie deze bekabeld niet aangesloten staan. Je LAN poorten zitten aardig vol, ik vermoed met gebruik van twee switches. Is het mogelijk de Mediabox aan te sluiten op LAN2 of LAN4, die leeg zijn? Ik ben dus opzoek naar een rechtstreeks bekabelde verbinding met het modem, om te checken of je via zo'n verbinding verschil merkt. Kan dit checken?

• is een Top Poster
  • July 16, 2025

Hallo, ik zal straks kijken, maar ik geloof niet dat jullie mijn probleem begrijpen. Ik krijg via mijn mobiele telefoon geen sms terug om in te loggen op mijn account voor mijn mobiel abonnement. Ergens moet iets fout gaan bij het versturen van de sms-jes. Is er een andere mogelijkheid om de 2 staps verificatie aan te zetten dan dmv een sms

• is een King Poster
  • July 16, 2025

Hallo Cheyenne, De Mediabox is verbonden via WIFI, via het gastnetwerk 2,4 Ghz , zo door Guideon aangesloten omdat dat netwerk door geen andere apparaten gebruikt wordt. Vaste kabel heb ik niet bij de mediabox in de buurt. Ik heb wel een Homeplug daar in de buurt aangesloten op LAN 3 van het modem, daar zitten geen andere gebruikers op. De andere gebruikers zitten via een switch op LAN 1, Ik heb nu het modem aangesloten op de Homeplug. Kijken of dat verschil geeft.

• is een Top Poster
  • July 16, 2025

Hallo Cheyenne, De Mediabox is verbonden via WIFI, via het gastnetwerk 2,4 Ghz , zo door Guideon aangesloten omdat dat netwerk door geen andere apparaten gebruikt wordt. Vaste kabel heb ik niet bij de mediabox in de buurt. Ik heb wel een Homeplug daar in de buurt aangesloten op LAN 3 van het modem, daar zitten geen andere gebruikers op. De andere gebruikers zitten via een switch op LAN 1, Ik heb nu het modem aangesloten op de Homeplug. Kijken of dat verschil geeft.

Het probleem wat je omschrijft ligt waarschijnlijk aan de lage bitrate die Odido gebruikt voor hun streams.
Hier ervaren we exact hetzelfde.. Zowel met de oude mediabox als nu met de nieuwe.
Bedraad aangesloten.

Vooral bij sport inderdaad.. Kijken zelf voetbal op ESPN en als je dat vergelijkt met streams van Ziggo of KPN dan is Odido echt dramatisch.. Door de te lage bitrate gaat er gewoon teveel info in beeld verloren.
Odido gebruikt volgens mij iets van 8mb streams..  Ziggo 12mb .. KPN 15mb

• is een King Poster
  • July 16, 2025

@Karina1960 Interessant, ik vermoedde al zoiets, maar wat gaat Odido er aan doen???

• July 16, 2025

@Teresa van Odido aangepast!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • July 18, 2025

@Mackeessie  Een aantal van onze klanten kan inderdaad een vertraging ervaren tijdens het bekijken van sportwedstrijden, zoals bijvoorbeeld voetbal of tennis. Voor klanten waarbij we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, Odido TV en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van het TV-platform dat we gebruiken, waardoor we bijvoorbeeld tv-kijken zonder Mediabox kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Hierdoor kan het zijn dat de TV-content een aantal seconden achterloopt. Dit merk je normaal gesproken niet, maar tijdens een sportwedstrijd kan dit opvallen. Sorry voor het ongemak!

@joeri80 Super, dankjewel! Ik heb de Mediabox meteen voor je besteld. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over en een track & trace code zodra je bestelling is verzonden. De oude TV Box hoeft niet meer retour, maar deze mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 📺😀

• is een Top Poster
  • July 18, 2025

@Mackeessie  Een aantal van onze klanten kan inderdaad een vertraging ervaren tijdens het bekijken van sportwedstrijden, zoals bijvoorbeeld voetbal of tennis. Voor klanten waarbij we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, Odido TV en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van het TV-platform dat we gebruiken, waardoor we bijvoorbeeld tv-kijken zonder Mediabox kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Hierdoor kan het zijn dat de TV-content een aantal seconden achterloopt. Dit merk je normaal gesproken niet, maar tijdens een sportwedstrijd kan dit opvallen. Sorry voor het ongemak!

Teresa ik denk niet dat je exact snapt wat Mackeessie bedoeld.
Ik neem aan dat hij de vertraging/stroperig beeld bedoeld bij sporten met snelle bewegingen van bijv. een bal..
Dit probleem ligt waarschijnlijk aan de lage bitrate die Odido hanteert voor het streamen. Namelijk 8mb.. terwijl andere platformen bijv. Ziggo 12mb.. en KPN 15mb gebruiken.
Dit probleem is op de community al terug te vinden sinds Odido is overgegaan naar het nieuwe tv platform sinds de overgang van T-Mobile.

Dat het beeld daadwerkelijk een aantal seconde achterloopt op de orginele stream gaat iemand niet merken nee.

• is een King Poster
  • July 18, 2025

Hoi Teresa, Inderdaad dat het beeld achterloopt in tijd is logisch en ook niet storend. Jaren geleden keken wij in Frankrijk via internet naar een voetbalwedstrijd van Frankrijk en toen hoorden wij de Fransen die rechtstreeks via de Franse TV naar de wedstrijd keken veel eerder juichen dan dat wij het doelpunt zagen. Dat is niet het probleem. Het probleem wordt door Karina 1960 juist omschreven. Het zit echt in het Odido platform. Ik draai nu op een netwerkkabel via een home plug en dat geeft soms dezelfde hapering. Ik heb ook de NL-Ziet app draaien op de mediabox en als ik TV kijk via NL-Ziet lijkt het beeld stabieler te zijn. Ik heb nog geen snelle balsport wedstrijden kunnen zien via NL-Ziet om goed te kunnen vergelijken. Dus wordt vervolgd, maar het probleem zit volgens Karina1960 en mij echt in de bitrate van het Odido TV platform.