Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 29 januari 2025):

Mediabox:

  • In sommige gevallen toont de Mediabox groen beeld of groene ruis bij het kijken van tv. Vaak werken NPO1, 2 en 3 wel, maar bijv. RTL4 of SBS6 dan niet. Na opnieuw opstarten van de Mediabox is dit opgelost. De oorzaak van dit probleem is in onderzoek.
  • Heb je 1 kijkprofiel en een startscherm (bijv. Thuis of Gids) ingesteld op je profiel? Dan wordt dit scherm niet automatisch getoond nadat de Mediabox in stand-by heeft gestaan. In plaats daarvan wordt er om een pincode gevraagd. Tip: maak een tweede kijkprofiel aan (die je verder niet gebruikt) en stel je eerste kijkprofiel als ‘standaard profiel’ in. Dan werkt het startscherm wel. Probleem is aangemeld om opgelost te worden.

Afstandsbediening:

  • We onderzoeken een probleem met de batterijen van de afstandsbediening. De symptomen zijn: batterijniveau is voldoende, maar nadat Mediabox uit standby komt, werken diverse knoppen niet. Mediabox lampje knippert meerdere malen wanneer een knop wordt ingedrukt. Navigatieknoppen en OK knop werken dan veelal wel. O.a. volumeknoppen, Home en Gids knoppen werken dan niet, of met veel ‘vertraging’. Advies: vervang de batterijen.
  • Na aanleiding van de meest recente update, ontvangen sommige klanten op dit moment  problemen met de volumeknop op de afstandsbediening. Het probleem is in onderzoek. Advies: Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. Werkt dit niet? Laat het dan aan ons weten, zodat we een ticket kunnen aanmaken naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 28 januari 2025)

Opgelost per 27 januari met tv menu versie 2.0.5036:

  • Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Dit is in versie 2.0.5036 van het TV menu opgelost.
  • Bij zappen met de tCh+] of iCh-] knop zapt de Mediabox soms spontaan door naar de volgende zender. In sommige gevallen slaat de Mediabox zelfs meerdere kanalen over. Probleem is in versie 2.0.5036 van het TV menu opgelost.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. Deze optie is in versie 2.0.5036 van het TV menu verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Versie 2.0.5036 lost dit op.

Opgelost op 21 januari met firmware 12.8.8874:

  • Er zijn soms problemen die met de Wifi-verbinding kunnen ontstaan zodra de Mediabox in standby staat. De verbinding is dan alleen te herstellen door de Mediabox opnieuw op te starten. In firmware versie 12.8.8874 is dit opgelost.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie is in firmware versie 12.8.8874 verwijderd.

 

Opgelost op 9 december met tv-menu versie 2.0.4672 en firmware 12.8.7702.

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Dit is nu opgelost.

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De aTV], Netflix], eRADIO] en eAPPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 


Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 

Hi Demi, ik heb deze firmware versie op beide mediaboxen staan sinds die datum. Het probleem van het vragen om een pincode is hiermee niet opgelost en komt ook na deze datum voor. Daarnaast is er een probleem bij gekomen: sinds 24-01 kan de afstandsbediening van de andere mediabox geen volume meer regelen van mijn TV (zie mijn post van gisteren). Ik heb alle tips & tricks geprobeerd, zonder resultaat. Ik ben er dus niet beter van geworden 🙄.


Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 

Hier staat de nieuwe firmware op de Mediabox, nog steeds het probleem van pin code invoeren na uit stand-by komen. 


Nieuw probleem, niet eerder voorgekomen: na gebruik van de Netflix-app is er geen geluid meer als ik TV kijk. Ook de opdracht: “Max volume” leert dat het volume op 25 staat en biedt dus geen oplossing. Herstarten van de mediabox zorgt dat er weer geluid is. Bij de eerste zender is geluid niet synchroon. Bij de tweede en de volgende weer wel. Firmware 8874 is geïnstalleerd.


Hoi, ik zou graag willen dat mijn mediabox na de opstart begint met het “home”screen.

Ondanks dat ik in de instellingen heb aangegeven dat de box moet starten met het hoofdscherm “thuis” begint deze toch altijd met het televisie beeld. Erg hinderlijk.

Wat kan ik eventueel nog doen ? Resetten heb ik al geprobeerd.


@hanseisink Dankjewel voor het doorgeven van de softwareversie. Dit is namelijk nog niet de nieuwe update, deze is nog niet gepushed naar jouw Mediabox. Dit verklaart ook dat de problemen niet volledig zijn opgelost. De nieuwe software wordt in batches uitgerold. Nog even geduld, maar de oplossing is in zicht! 

Wil je mij dan ook laten weten of het issue met de afstandsbedieningsknoppen is opgelost? Betreft het ‘geen geluid na gebruik van de Netflix-app’, ervaar je dit ook bij andere apps? Wil je eens proberen om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Werkt dit? 

Daarnaast ben ik benieuwd wat je bedoelt met ‘bij de eerste zender’ is het geluid niet synchroon. Doel je dan op NPO1 of op de eerste zender die je ziet wanneer de Mediabox opstart? 

 ​@clemens68 Willen jullie mij de software versie van de Mediabox doorgeven? 

@Gizmo23 Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp goed dat je graag het gewenste opstartscherm ziet. Ik help je graag verder! Lukt het wel om de Mediabox te laten opstarten op een andere instelling? Bijvoorbeeld ‘Apps’ i.p.v. TV Menu? Wil je dit eens proberen? Daarnaast verneem ik graag de softwareversie van de Mediabox. Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 

 


@Teresa van Odido dankjewel voor je reactie!

Opstarten met een andere instelling gaat ook niet. Start altijd op televisiebeeld. Softwareversie is 12.8.8874


@Gizmo23 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genomen moeite! 

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) nog invullen in je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit gelijk voor je doorzetten naar de technische dienst voor verder onderzoek. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik gelijk aan de slag! 


Tommie, het heeft helaas niet gewerkt, ik heb vooraf ook nog eerst de mediaboxen opnieuw opgestart. De mediaboxen blijven vragen om de pincode en vervolgens krijg ik de volgende melding "door een storing kan je Odido tv nu niet gebruiken. ligt niet aan jou. Probeer je het later weer?”

ik moet dan vaak weer een paar keer opnieuw opstarten voordat ik weer tv kan kijken. dit geldt dus zowel voor de mediabox in de woon- en in de slaapkamer. Dus graag alsnog een ticket aanmaken.

Tommie of Teresa, graag een bevestiging v.w.b. het verzoek alsnog een ticket aan te maken.

Tommie, Teresa, Demi, firmware versie 12.8.8874 is geïnstalleerd op beide mediaboxen. Probleem met het steeds om de pincode vragen en de storingsmededeling is nog steeds aanwezig.


@Teresa van Odido hoi, volgens mij heb ik het nu compleet.


Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 

 

De firmware-update v12.8.8874 geïnstalleerd, maar hier nog dezelfde problemen met het vragen om de pincode (favoriete zenders staan uit, heeft altijd uitgestaan) en probleem met de afstandsbediening (advies is het vervangen van de batterijen, maar het verwijderen en herplaatsen van 1 batterij is voldoende).


@hanseisink Dankjewel voor het doorgeven van de softwareversie. Dit is namelijk nog niet de nieuwe update, deze is nog niet gepushed naar jouw Mediabox. Dit verklaart ook dat de problemen niet volledig zijn opgelost. De nieuwe software wordt in batches uitgerold. Nog even geduld, maar de oplossing is in zicht! 

Wil je mij dan ook laten weten of het issue met de afstandsbedieningsknoppen is opgelost? Betreft het ‘geen geluid na gebruik van de Netflix-app’, ervaar je dit ook bij andere apps? Wil je eens proberen om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Werkt dit? 

Daarnaast ben ik benieuwd wat je bedoelt met ‘bij de eerste zender’ is het geluid niet synchroon. Doel je dan op NPO1 of op de eerste zender die je ziet wanneer de Mediabox opstart? 

 ​@clemens68 Willen jullie mij de software versie van de Mediabox doorgeven? 

@Gizmo23 Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp goed dat je graag het gewenste opstartscherm ziet. Ik help je graag verder! Lukt het wel om de Mediabox te laten opstarten op een andere instelling? Bijvoorbeeld ‘Apps’ i.p.v. TV Menu? Wil je dit eens proberen? Daarnaast verneem ik graag de softwareversie van de Mediabox. Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 

 

v12.8.8874

Gisteravond kwam de mediabox op met het scherm dat deze was ge-update. Vandaag starte de mediabox direct op zonder te vragen om de pin code… so far so good…


@hanseisink Dankjewel voor het doorgeven van de softwareversie. Dit is namelijk nog niet de nieuwe update, deze is nog niet gepushed naar jouw Mediabox. Dit verklaart ook dat de problemen niet volledig zijn opgelost. De nieuwe software wordt in batches uitgerold. Nog even geduld, maar de oplossing is in zicht! 

Wil je mij dan ook laten weten of het issue met de afstandsbedieningsknoppen is opgelost? Betreft het ‘geen geluid na gebruik van de Netflix-app’, ervaar je dit ook bij andere apps? Wil je eens proberen om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Werkt dit? 

Daarnaast ben ik benieuwd wat je bedoelt met ‘bij de eerste zender’ is het geluid niet synchroon. Doel je dan op NPO1 of op de eerste zender die je ziet wanneer de Mediabox opstart? 

 

 

Hi Teresa, vreemd: ik krijg een melding dat de nieuwe versie geïnstalleerd is en krijg een link te zien naar de website en zie dat dan 2.0.5036 geïnstalleerd is. Als ik vervolgens in het menu “Over” kijk, is het nog steeds versie 8874. Dit komt op beide mediaboxen voor. Opnieuw zoeken naar een update levert geen nieuwe software op.

Het verdwenen geluid na gebruik van de Netflix-app is niet meer voorgekomen. En het niet synchroon geluid doet zich nog steeds voor na gebruik van de Netflix-app. Het gaat dan om de eerste zender die na het gebruik van de app verschijnt. Een keer wisselen van kanaal verhelpt dit probleem. Dit niet-synchroon zijn van het geluid komt soms ook voor na herstart van de mediabox. Zappen naar een andere zender lost dat probleem dan op.


Ik heb zojuist de update binnengekregen 

het geluid verschil met radio en televisie is nog steeds aanwezig. 
Nu nog even verder kijkend het pincode probleem is opgelost. 


Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 

@Demi van Odido mij suggestie heeft tocht gewerkt / een tijdelijke oplossing met een andere account..

Hopelijk lossen jullie ook z.s.m ondertiteling ook op!

 

Geluid gaat uit ook sinds laatste update achteruit…

Een nieuwe bug ontdekt / als OK druk met jullie afstandsbediening komt minigids Pauzeren of terugspoelen niet tevoorschijn/ alleen bij het indrukken back knop.


Sinds de update naar firmware versie 12.8.8874 geen gekke dingen meegemaakt. Bij opstarten geen vraag meer over profiel of pincode. Dus wat mij betreft een goede update.

 


@Demi van Odido vandaag kreeg ik 12.8.9096 binnen. De afstandbediening kan nu weer het geluid van de TV bedienen. Tot nu toe wordt er niet meer naar de pincode gevraagd. So far so good!


@Mackeessie ​@hanseisink Ik ben super blij om te lezen dat de update zijn werk heeft gedaan. Dat moet fijn zijn in het gebruik! 

Heel erg bedankt dat jullie deze ervaring met ons delen. Dat wordt gewaardeerd! 


Ik ben nu ongeveer twee weken een mediabox gebruiker, overgestapt van Ziggo.
ben zeer tevreden. Een vraagje, is het mogelijk om met een nieuwe release de achtergrond van ondertitels transparant te maken.
De huidige teletext achtige ondertitels blokkeren een flink deel van het beeld. 🤞


Heb gisteren v12.8.9096 geïnstalleerd, maar hier is nog helaas het probleem, van de niet functionerende afstandsbediening na stand-by, nog aanwezig.


** bericht verwijderd **


Is er een update geweest misschien?

Voorheen ging mijn tv met het in stand-by zetten van de box ook automatisch in stand-by middels de witte knop. En aanzetten dito. Nu moet ik sinds een aantal dagen beide knoppen indrukken.Geluid van de tv is wel te bedienen. Ik heb geprobeerd het op te lossen door opnieuw te koppelen maar dat werkt niet. Ook de soundbar werkt niet meer samen en is niet meer te bedienen met de afstandsbediening. Ik heb zelf niets gewijzigd waardoor het is veranderd. Kan iemand mij helpen het te herstellen?


@Gizmo23 Ik kan mij voorstellen dat je graag weer wil dat de boel werkt zoals het hoort. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Sinds 06-02-25 is er een nieuwe softwareversie uitgerold op de Mediabox. Ervaar je sindsdien de problemen of is dit later ontstaan?

Wil je eens opnieuw de instellingen van de afstandsbediening wijzigen? Dit doe je door naar het TV menu te gaan > Instellingen (tandwieltje rechts bovenin de hoek) > Afstandsbediening & accessoires > Bediening tv aanpassen. 

Voor de soundbar, wil je hier ook nog eenmaal de instellingen aanpassen onder ‘Bediening van audio aanpassen’ > ‘Kies voor je soundbar’?

Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd?

 


@Teresa van Odido Ik heb de verbeteringen die je benoemde uitgevoerd maar was helaas niet de oplossing. De “tv” knop op de afstandsbediening werkt wel gewoon. Vreemd. Het enige is dat ik de box en de tv afzonderlijk moet bedienen op de afstandsbediening en een aparte afstandsbediening gebruiken voor het geluid van de soundbar. Dit was voorheen niet zo. It is what it is! 


Goedemiddag, wij zijn nog in het bezit van een TV box. Kunnen wij deze omruilen voor een mediabox en heeft deze omruiling voordelen voor ons als bestaande klant? Welke kosten zijn hieraan verbonden? Hoor het graag van jullie.


Reageer