Skip to main content
Beantwoord

Mediabox geeft constant storing

• November 2, 2025
  • 9 reacties
  • 48 Bekeken

We hebben al maanden problemen met onze Mediabox. In het begin was het regelmatig dat bij het aanzetten van de mediabox we geen geluid hadden wat we ook niet aan de praat kregen tot we de mediabox van het stroom hadden gehaald. Tegenwoordig zijn hier nog meer problemen bij gekomen waarbij de meeste knoppen op de afstandsbediening niet werken (eigenlijk alleen zappen en de gretig knop werken). Als we naar het home menu of gids willen krijgen we de melding dat er geen internetverbinding hebben. Dit is vreemd want we hebben gewoon beeld en de mediabox is bedraad aangesloten. We hebben deze week de mediabox nog een harde reset gegeven. Dan gaat het een paar dagen goed en vanochtend was het probleem er weer. We worden hier inmiddels al aardig simpel van. 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Karbas, goed dat je dit aangeeft.

Ik wil natuurlijk dat jullie zonder zorgen tv kunnen kijken. Ik help je hier daarom graag verder mee. Kan je een paar vragen beantwoorden? Dat helpt mij bij het onderzoek!

• Heb je extern audio apparatuur aangesloten (soundbard of surroundsound)? Zo ja, kan je die eens loskoppelen en krijg je dan wel direct geluid uit de tv speakers bij het aanzetten?
  • Is de Mediabox bekabeld of via wifi aangesloten?
  • Kan je de batterijen in de afstandsbediening vervangen voor 2 hele nieuwe batterijen (geen gebruikte)? Dit zou de oplossing moeten zijn voor de knoppen die niet goed werken.

Als dit allemaal niet geholpen heeft dan wil ik graag een nieuwe Mediabox opsturen om te kijken of die wel goed werkt. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig, zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan zorg ik voor een vervanging!

9 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Ik wil natuurlijk dat jullie zonder zorgen tv kunnen kijken. Ik help je hier daarom graag verder mee. Kan je een paar vragen beantwoorden? Dat helpt mij bij het onderzoek!

• Heb je extern audio apparatuur aangesloten (soundbard of surroundsound)? Zo ja, kan je die eens loskoppelen en krijg je dan wel direct geluid uit de tv speakers bij het aanzetten?
  • Is de Mediabox bekabeld of via wifi aangesloten?
  • Kan je de batterijen in de afstandsbediening vervangen voor 2 hele nieuwe batterijen (geen gebruikte)? Dit zou de oplossing moeten zijn voor de knoppen die niet goed werken.

Als dit allemaal niet geholpen heeft dan wil ik graag een nieuwe Mediabox opsturen om te kijken of die wel goed werkt. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig, zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan zorg ik voor een vervanging!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 5, 2025

Bedankt voor je reactie! Ik heb geen soundbar aangesloten en de mediabox is bekabeld aangesloten. Ik kan het met de batterijen eens proberen, maar het gekke is dat sommige knoppen wel werken en andere niet. Ik zal de gegevens in mijn profiel zetten voor de nieuwe mediabox.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • November 5, 2025

Hoi ​@Karbas , thanks! Ik heb je direct een nieuwe mediabox opgestuurd. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 5, 2025

Bedankt! Ga ik het straks even uitproberen!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 12, 2025

Hoi ​@Karbas , thanks! Ik heb je direct een nieuwe mediabox opgestuurd. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust

@Demy van Odido We hebben nog niks ontvangen. Weet je zeker dat de mediabox al is opgestuurd?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • November 13, 2025

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat er iets niet is goedgegaan met het versturen van de Mediabox. Nu zie ik dat je een aanvraag gedaan hebt bij een nieuwe provider en ons gaat verlaten. Hierdoor kan ik geen aanpassingen meer doen op je abonnement, dus ik kan geen nieuwe Mediabox meer versturen. Klopt deze informatie? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 13, 2025

De informatie klopt. Juist omdat we zoveel problemen met Odido ervaren en zijn er inmiddels wel aardig klaar mee. Snap ik nou goed dat jullie ons daarom geen nieuwe mediabox gaan sturen? Wij staan tot februari nog gewoon onder contract bij Odido en hebben recht op waar wij voor betalen, namelijk werkend internet en tv. Daarnaast, als de mediabox gewoon werd verstuurd zoals hierboven was vermeld dan was deze verzonden voordat wij waren overgestapt. Nogmaals we zijn tot februari onder contract.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • November 14, 2025

Hey ​@Karbas, ik snap je punt, echter door de nieuwe aanvraag krijgen wij een soort “stop” op het wijzigen van je abonnement. Hierdoor kunnen wij niks meer aanpassen of opsturen. Dit is alleen mogelijk als ik de nieuwe aanvraag annuleer, een Mediabox opstuur en jij de aanvraag opnieuw doet bij je nieuwe provider. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 14, 2025

Dat is een erg vreemde gang van zaken. Maar wij zitten tot die tijd wel aan jullie vast? Kan ik hierover ergens een klacht indienen?