Skip to main content

geluid media box valt steeds weg

  • 2 September 2024
  • 3 reacties
  • 26 Bekeken

Tijdens het TV of Netflix kijken via de Odido media box valt na een half uurtje kijken het geluid steeds even weg. Om de 10 seconden is 1 seconde gemute zeg maar.

Ik ben sinds kort overgestapt naar Odido en heb hiervoor met KPN nooit problemen gehad en de setup (TV/receiver/kabels) is hetzelfde gebleven.

Na herstart van de box is het even beter maar al gauw weer op hetzelfde niveau. Hebben jullie een oplossing voor mij? Want het kijkplezier gaat flink achteruit als dit optreedt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @IddoF 

Goed dat je dit gelijk bij ons meldt, dit is namelijk niet de bedoeling. Ik help je graag verder bij het vinden van een oplossing, zodat je weer kan genieten van TV! 😀

Je geeft aan dat het geluid wegvalt bij TV of Netflix, ervaar je dit ook bij alle andere apps?

Wil je het volgende eens proberen?

Ga naar instellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeld en geluid > Klik op HDMI CEC en schakel dit aan. Het is belangrijk dat je de volume regeling uitzet > Klik op de Google spraakfunctie op de afstandsbediening > zeg ‘Max volume’. 

Wil je mij laten weten of het geluid hierna nog steeds wegvalt? Mocht dit niet werken, wil je dan proberen om het geluid van Dolby naar Stereo te zetten? 

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! Geef je een seintje als je zover bent?

 

Dank voor je reactie Teresa. Ik ga het uitproberen en laat het weten.

Reputatie 7
Badge +3

Uiteraard geen dank! 😀 @IddoF 

Ik wacht jouw reactie rustig af. 

Reageer