Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik heb het nieuwe platform. Echter zou teletext niet meer moeten werken. Maar dit doet het nog wel. Ook moet ik ondertiteling nog steeds aanzetten via 888. Ik dacht dit allemaal via het menu zou moeten gaan. 


Ik heb het nieuwe platform. Echter zou teletext niet meer moeten werken. Maar dit doet het nog wel. Ook moet ik ondertiteling nog steeds aanzetten via 888. Ik dacht dit allemaal via het menu zou moeten gaan. 

Op DSL worden voor live tv dezelfde streams gebruikt als op het oude platform, dus inclusief teletekst.


Naahw das jammer. Waarom kunnen ze de ondertiteling ook niet inbouwen?


@stefan.1997 Je bedoelt dat hij standaard aan staat? Dat kan via Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling en dan Zender Ondertiteling op Dovenondertiteling zetten. Nu zit ik wel op glasvezel, maar ik denk dat het op DSL hetzelfde werkt.


Ja ik heb dit ook zo gedaan maar het werkt niet. Ik heb pas ondertiteling als Ik kom zo terugkijk, begin gemist. Of ik moet teletekst 888 gebruik bij live tv. 


Voor begin gemist en terugkijken worden (ook op DSL) de nieuwe streams gebruikt. Daarom doet de ondertiteling het dan wel. Hoe het dan bij live tv moet, weet ik niet en kan ik ook niet uitproberen. Misschien is er iemand die dat wil uitzoeken of kan een moderator hier duidelijkheid over geven. Het staat ook niet in de handleiding.


@Brian Nog een puntje ter verbetering: bij CNN loopt het geluid voor op het beeld. Dit is zowel zo bij de Apple TV app als in Chrome op de computer. 


Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik naar tmobiletv.nl ga krijg ik de melding dat de verbinding niet privé is…. 

Ik kon niet verder zo en gebruik dit om opnamen in te stellen.
Het is elke keer weer iets nieuws….. 


Hopelijk wordt er snel een verbetering doorgevoerd betreft dr vertraagde stream. Bij het oude platvorm had ik daar geen last van. Nu met het nieuwe platvorm merk ik dat ik 30 seconden achterloop op andere aanbieders. Is misschien voor T-Mobile geen issue of spoedgeval. Maar voor mij als klant de grootste ergernis op dit moment


Sinds de gisteren vrijgegeven software werkt het bij ons nu vrij goed. Graag nog wel een paar verbeteringen:

- Bij gebruik van Begin Gemist start het programma vaak als het al even bezig is. Dit lijkt echter niet bij alle zenders zo te zijn. Op kanaal 11 gaat dit bijvoorbeeld fout. Op NPO 2 ging dit zojuist prima bij De Slimste Mens. Via menu Terug Kijken gaat dit eveneens niet goed. Ook daar beginnen programma's te laat, als het programma al begonnen is.

- Bij het luisteren naar radio zenders via de TV zou het fijn zijn dat het beeld een soort screensaver krijgt i.p.v. een statisch beeld met het logo van de zender. Dit tegen inbranden van het beeld op de TV.

Tot zover eerst even.


 Ik heb twee weken geleden onderstaande feedback gegeven:

Ik doe vanaf het begin mee aan de vernieuwde TV Mobile TV. Dit blijft problemen opleveren en op dit moment ben ik er helemaal klaar mee. Het is niet normaal werkend te krijgen en dezelfde problemen blijven bestaan en lijken niet opgelost te worden:

-De app op mobiel werkt nog steeds niet zonder problemen, de verbinding loopt steeds vast

-Via Google Chrome inloggen op TV Anywhere gaat nog steeds niet probleemloos, de programma's lopen steeds vast

 -De TV-ontvanger blijft problemen geven. De TV-box loopt steeds vast, als b.v. de TV-gids gekozen wordt en daarna wil je terug naar TV dan is er geen beeld, programma's blijven om een pincode vragen, ondertiteling blijft in beeld komen enz. enz.

Nu lees ik op het forum dat een deel van de problemen veroorzaakt wordt door de DrayTek-modem. Nu heb ik ook nog deze modem. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze op korte termijn vervangen wordt? En waarom wordt dit niet pro-actief gedaan bij de klanten als je weet dat deze problemen veroorzaakt? Graag een spoedige oplossing.

 

Vanuit T-Mobile is mij gevraagd om deze feedback hier te delen. Naar aanleiding van mijn feedback heb ik onverwachts nieuwe TV-ontvangers opgestuurd gekregen. Kan dit een deel van de problemen verhelpen?

Daarnaast lees ik zoals aangegeven dat een deel van de problemen verband houden met de ouderdom van het DrayTek-modem. Nu heb ik nog steeds een dergelijk modem. Graag duidelijkheid of het noodzakelijk is om een nieuw modem te hebben, en zo ja dan zou ik deze graag ontvangen.


Wat ik nog mis:

- Bij het verwijderen van meerdere (alle) opnames pincode invoeren of een extra bevestiging. 
“Weet je zeker dat je 4 opnames wilt verwijderen?”

- In de instellingen zijn de kleinere letters slecht te lezen.

- Meegeleverde ondertiteling op DSL.

- Standby tijd instellen STB of uit zetten.

-Voor jouw pagina’s beslaan veel te veel horizontale ruimte, misschien 1 voor jou pagina verticaal scrollbaar met daarin Nu op Tv, terug kijken, prime-time, later op tv en Films voor jou?

 

 

 

 

 

 


Het lukt me niet om T-Mobile TV te activeren op de box. Ik heb nog steeds interactieve TV..

Geprobeerd om de update handmatig op te halen: Ik heb een reset uitgevoerd volgens de instructie (box stroom af, utp eruit, modem stroom af en mediaconverter stroom af). Daarna eerst modem en mediaconverter on line gebracht, daarna box stroom erop en pas de internetkabel erin gedaan wanneer het systeem er om vroeg.


Werkt niet. ook een factory reset bracht niet de nieuwe software.
Hetzelfde probleem met de 2e box.

Ik heb wel een Fritz!Box 7590 ipv de zyxel. Kan het daar mee te maken hebben?


Als men nog niet is overgezet op het nieuwe platform, zal het zelf handmatig uitvoeren van een update niets uitmaken, pas wanneer de provider je overzet zal men gebruik kunnen maken van het nieuwe platform, trouwens zou ik er niet zo happig op zijn om overgezet te worden, het nieuwe platform geeft nog best veel problemen zoals wel blijkt uit alle topics in dit forum.


Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.


Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.


Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

 


 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

@Ryan05 ,

Dit is op basis van kijkwijzer, AL, is geschikt voor alle leeftijden, 16, is geschikt voor leeftijd tot 16 jaar enzovoorts


Hoe kan ik herhalende opnames uitschakelen? Ik kan het nergens terugvinden!!


@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 


@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 

Daar staat geen uitleg!


@stefan.1997 ,

Als je daar kiest voor T-Mobile TV, krijg je de mogelijkheid om verder in het menu te kijken.Daar staat ook hoe je opnames kan plannen dus waarschijnlijk kun je in dat menu ook de opnames stop zetten. Bijvoorbeeld als er de optie bij staat van bewerken. Heb zelf nog niet het nieuwe tmobile tv dus hoop je hier iets in de goede richting te sturen.:wink:


Ja maar er staat niet uitgelegd hoe je een herhalende opname verwijderd er is geen optie beschikbaar in het menu die dat aangeeft. 


@stefan.1997 Als je naar ‘Geplande opnames’ gaat en dan op de prullenbak klikt, wordt de hele serie verwijderd.


 

@stefan.1997 Als je naar ‘Geplande opnames’ gaat en dan op de prullenbak klikt, wordt de hele serie verwijderd.

Ja klopt alleen dan gaat hij wanneer de nieuwe gids wordt ingeladen gewoon door met opnemen. 


Reageer