@AdriO De instelling zou onder Menu > Account > Instellingen > TV-box moeten staan, maar dit soort updates worden meestal gefaseerd uitgerold, dus het kan zijn dat je nog niet aan de beurt bent.
@tmtv ah… bedankt…. heb daar gekeken maar zag nog niets….
Wacht het rustig af.
Iets zinnigs te zeggen over mijn eerdere vraag m.b.t. het niet synchroon zijn van het geluid bij ‘niet afgeronde opnames’, ‘afspelen na pauze’ en ‘kijken met begin gemist’?
Live tv en afgeronde opnames gaan prima dus het is geen lipsync issue…..
Hoop weer iets te horen.
Dank alvast.
@AdriO Welke tv-box heb je en maak je gebruik van cloudopnames of op de harde schijf?
@TMTV Ik heb de Amino Aria model 7x en maak gebruik van cloud opnames.
@AdriO Live tv komt op DSL van andere streams dan interactieve tv, zoals terugkijken, begin gemist, enz. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Vreemd is wel dat afgeronde opnames, die ook van die andere streams komen, het wel goed doen. Hoe dan ook, het probleem zit niet bij jou, anders zou live tv ook niet synchroon lopen. Een oplossing heb ik helaas niet voor je, maar misschien helpt het T-Mobile bij het zoeken naar de oorzaak.
@TMTV of een ander die kan helpen ;)
Weet iemand hier een antwoord op?
Thanks!
Vraagje rondom TV Gids
Via What's On kun je naar de TV Gids.
Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.
Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.
Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.
Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt? Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...
@TMTV Een verklaring zou kunnen zijn dat het bekijken van een afgeronde opname alleen afspelen is.
Dit terwijl bij het kijken na pauzeren of met begin gemist (maar ook het kijken van een niet afgeronde opname) gelijktijdig opnemen en afspelen is. Het is natuurlijk cloud dus het lijkt er inderdaad op dat het iets bin T-Mobile zelf is.
Wie, waar en hoe zou ik T-Mobile kunnen benaderen op een manier dat ik ook reactie krijg?
Ben tot nu toe niet onder de indruk van de klantenservice……
@AdriO In dit topic staat dat de komende dagen een update wordt uitgerold waarmee je o.a. de resolutie zelf kunt aanpassen. Wat betreft het andere probleem: T-Mobile leest mee en zal hier reageren, maar ze hebben het druk.
Eindelijk een goede update, resolutie kan je aanpassen, meteen op 50hz gezet en ja hoor voetbal is weer fatsoenlijk kijken, lang geduurd en vele telefoontjes maar het loont.
Het zou fijn zijn als de tv box HDMI-CEC zou ondersteunen.
Hallo allemaal,
Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.
Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.
Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.
Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..
Rara hoe kan dat?
Iemand enig idee? Ik hoor het graag.
Hallo allemaal,
Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.
Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.
Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.
Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..
Rara hoe kan dat?
Iemand enig idee? Ik hoor het graag.
Staat al elders op dit forum: geen streaming rechten.
@apis4 Dank je! Ik vind het wel een beetje typisch omdat ik we opnames kan instellen via de gids op de tv maar niet via de gids op tmobiletv.nl.
Nou ja…. genoeg te kijken of op te nemen dus geen groot probleem.
Welke klachten worden het eerst aangepast? Wanneer kunnen we deze verwachten?
Of wordt TV-kijken bij T-Mobile nooit meer anders en is het beter het TV-abonnement te beëindigen?
Hallo!
Wij hebben nu al zo'n anderhalve week het probleem dat alleen NPO 1,2 en 3 zichtbaar zijn voor ons. Hierover hebben wij gebeld met de klantenservices, waar we erg lang in de wacht hebben gestaan en dus ook onverwachte belkosten gemaakt. Ik ging er namelijk van uit dat als je klant bent bij T-Mobile Thuis en Mobiel(Unlimited), dat je wel gratis naar de klantenservice kan bellen.
Nu zag ik dat je moest reageren onder dit topic om het probleem om te lossen dus vandaar mijn bericht.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet!
Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.
Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:
- Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
- Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:
- Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
- Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.
Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).
Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld.
Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo.
De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.
Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.
Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨
@Brian ik wil hier ook even melden dat ik last heb van de uitzonderlijke storing waarbij ik alleen npo 123 kan ontvangen.
Dit kan ik tijdelijk oplossen door de tv box te resetten, waarna ik alles weer kan kijken. Maar na een bepaalde tijd kan ik alleen nog maar weer npo 123 ontvangen.
Kan dit opgelost worden?
Vaak starten wij wat later met tv kijken. Toch wil ik graag het Journaal van 20:00 op npo1 bekijken.
Ik heb daarvoor een opname ingesteld voor de serie op tmobiletv.nl. Dit heeft goed gewerkt to een aantal dagen geleden.
Nu, gek maar waar, wordt ook het 18:00 uur nieuws opgenomen.
Op zich niet zo’n heel groot probleem. 20:00 opname kijken en beide weggooien maar het hoort natuurlijk niet.
Graag fixen.
de nieuwe is gewoon weg bagger wil de oude terug
@Brian Hallo, sinds gisteren heb ik het probleem: Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar
Hopelijk kunnen jullie dit snel fixen (registratie TV-box).
Had zelf al alle bekende opties geprobeerd tot en met resetten box, dat hielp allemaal niet
Net ook maar even chatsessie gestart, die beweren dat het een bekend probleem is, waar aan gewerkt wordt maar waar nog geen oplossing voor is en dat ik maar moet wachten.. zonder indicatie hoe lang.. dagen, weken..
Sinds de update van 17 december enkel nog maar NPO1,2 & 3 ter beschikking. Al het andere proberen te selecteren zorgt voor een compleet onbruikbare tv box.
Kan dit A) opgelost worden, of B’) de oude versie teruggepushed worden?
Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.
Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:
- Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
- Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:
- Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
- Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.
Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).
Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld.
Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo.
De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.
Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.
Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨
Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...
Wat ik niet begrijp, is dat het nu lijkt alsof er niemand bij T-Mobile zit mee te lezen of in ieder geval iets van feedback geeft op jullie meldingen. Ik heb zelfs in dit topic gezien dat er gebruikers zijn die de nieuwe tv box software hebben getest en hebben geadviseerd om hem nog niet te implementeren omdat je anders teleurgestelde en ontevreden gebruikers gaat krijgen zoals ik dus. Bijzonder!
Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...
ok de volgorde van aan/uitzetten maakt hier niets uit, ik moest bij thuiskomst wederom de stroom van de box halen om tv te kijken...
Hi, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel.
In dit topic lees je meer!