Skip to main content

6 Weken geleden ben ik overgezet van het oude TV-platform naar T-Mobile TV.
Een van de verschillen met het oude platform is dat teletekst niet werkt op T-Mobile TV. Ik gebruikte de 888 pagina van teletekst regelmatig om ondertiteling aan de zetten.
Hiervoor in de plaats is bij T-Mobile TV de dovenondertiteling gekomen.
Hoewel het zeer omslachtig is om deze te activeren werkt de ondertiteling bij NPO zenders goed. Maar bij o.a. RTL zenders werkt de ondertiteling niet.
In het begin verscheen er bij RTL4 slechts één regel met ondertiteling waarbij maar een gedeelte van de gesproken tekst zichtbaar was. Nu verschijnt er helemaal geen ondertiteling meer.

Wanneer wordt de ondertiteling van RTL zenders en andere zenders geactiveerd?

Wanneer wordt het aanzetten van de ondertiteling eenvoudiger gemaakt (bijv. d.m.v. gele knop)?

Goedemorgen @BeLu, het ticket was on hold gezet totdat wij informatie zouden krijgen vanuit de leverancier, maar die info is tot op heden nog niet gekomen - sorry voor mijn schandalig late antwoord!

Ik heb het besproken met de dames en heren van het TV team en het wordt nu niet langer op individuele basis behandeld, dit komt deels doordat we geen andere meldingen hierover hebben gekregen en deels doordat het probleem aan hun zijde nog niet zichtbaar was. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij deze problemen niet ervaart, maar meer dat het wellicht aan het specifieke platform gerelateerd kan zijn of aan de content-zijde. In beide gevallen moet het nu langs ons technisch, tv-orgaan lopen. 

Omdat je al zolang wacht probeer ik hier alle vaart achter te zetten en hoop ik spoedig dan toch echt goed nieuws voor je te hebben.

Nogmaals sorry voor het lange wachten, het is niet onze intentie geweest om je aan het lijntje te houden!


Reageer