Skip to main content

Op 5 december 2024 heb ik TV opgezegd. Op 5 januari 2025 is TV gestopt. Maar op mijn factuur voor januari wordt toch een hele maand TV in rekening gebracht.

Mijn vraag is: is dit de normale gang van zaken, en volgt in februari een creditnota voor het teveel betaalde bedrag?

Als dit niet de normale gang van zaken is, dan vraag ik of de fout hersteld kan worden. Het klantnummer staat in mijn profiel.

Hoi ​@harmenzo, ik wil dit graag meteen nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana


@Ishana van Odido  Bedankt voor je reaktie.

Ik gebruik een ander email adres voor het forum dan voor mijn odido account, vandaar. Hoewel ik zou denken dat het klantnummer op zich voldoende zou moeten zijn, heb ik nu toch ook de andere gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

Ik zie je antwoord tegemoet.


Hey ​@harmenzo, ik ben voor je gaan kijken en dat klopt inderdaad niet. Je zou tot 04-01 moeten betalen. Nu heb ik de kosten vanaf 04-01 tot en met 31-01 voor je vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Hopelijk nog die van januari!


Hey ​@harmenzo, ik ben voor je gaan kijken en dat klopt inderdaad niet. Je zou tot 04-01 moeten betalen. Nu heb ik de kosten vanaf 04-01 tot en met 31-01 voor je vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Hopelijk nog die van januari!

 

Ok, bedankt! 😀


@harmenzo Graag gedaan! 

Laat je het weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt? We staan altijd voor je klaar!


Ik denk dat dit een normale gang van zaken is bij alle providers. De factuur wordt bij Odido al erg vroeg aangemaakt (voor januari zie ik al op 2 januari). Aangezien er toen nog een contract was, en die opzegging nog ongedaan gemaakt kon worden op het laatste moment (bv mislukte overnameservice), wordt er volgens mij altijd een hele maand in rekening gebracht. Dit zou normaal dan pas in februari gecorrigeerd worden.

Maar goed... fijn dat het inmiddels geregeld is. 

 


Reageer