Skip to main content

Ben sinds 25 September bij Odido.

Op de zenders 1 2 3 en 11 heb ik prima beeld met de App op mijn LG televisie Webos TV UH610V

Op de resterende zenders altijd een schokkerig verspringend beeld. Heel vervelend niet om naar te kijken.

Al diverse keren gebeld en prima geholpen, alles uitgeprobeerd met de medewerkers. Maar niks opgelost.

Er zijn diverse topics aangemaakt voor de technische dienst, maar er is nog steeds geen oplossing gevonden. Maar wordt daar ook niet over geïnformeerd.

Alle andere Apps werken prima op deze televisie, Gebeld met LG die zeggen als andere apps goed werken dan ligt het niet aan de televisie, maar aan de App van Odido. Heeft iemand hier een oplossing voor en kunnen de specialisten mij zeggen of dit ooit opgelost gaat worden.

De laatste keer dat ik er over gebeld hebt, denk 10 oktober zei de medewerker dat ze er nog niet mee bezig waren.  Maar je krijgt wel een bericht dat er binnen drie dagen op gereageerd zou worden maar helaas. Jammer want het loopt al sinds mijn aansluiting.

WEBOS versie 3.4.2-580509 (dreadlocks-digya) LG 43UH610V

Hi @PeterTT, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik geef je graag meer duidelijkheid over wat er op dit moment speelt. Ik wil als eerste aan je vragen of je echt via de TV App tv kijkt of dat je toch gebruikmaakt van de Mediabox? Ik zie namelijk dat je ook een Mediabox van ons in het bezit hebt. Mocht je via de Mediabox kijken, dan zijn de problemen bij ons bekend en we zijn op dit moment druk bezig om een oplossing hiervoor te testen. Zodra we een definitieve oplossing hebben, zal er een update uitgerold worden met de fix hiervoor. Je kan het tijdelijk oplossen door de Mediabox 10 seconden van de stroom te halen en hem vervolgens weer aan te sluiten. 

Mocht je deze problemen echt ervaren met het kijken via de TV App, dan hebben we nog wat extra informatie van je nodig om dit goed te kunnen onderzoeken en het door te zetten naar de leverancier van de app. 

  • Wat is de software versie van je tv? 
  • Welke versie van de TV App is geïnstalleerd? 
  • Heb je een voorbeeld van een datum en tijdstip waarop de problemen voorkomen? Wil je hierin ook aangeven op welke zender dit is en welk programma je aan het kijken was? 
  • Wil je een filmpje sturen waarop de problemen zichtbaar zijn? Je kan deze uploaden in WeTransfer en het linkje in het topic plaatsen 

Dan kan ik dit gelijk voor je doorzetten! 

 


Beste Nora bedankt voor je reactie.

hier de gevraagde gegevens.

  •  
  • Wat is de software versie van je tv?. WEBOS versie 3.4.2-580509 (dreadlocks-digya) LG 43UH610V
  • Welke versie van de TV App is geïnstalleerd?   20.394
  • Heb je een voorbeeld van een datum en dat was op rtl 4 op 17 oktober om 10:42.
  • maar het is al vanaf 25 september en iedere dag en ieder uur.

Ik heb de tijd genomen en gemonitord het gaat om de zenders vanaf 4 t/m 150 behalve 11 RTLZ doet het gewoon en de zenders boven de 150 zover ik heb gecontroleerd werken normaal.

De link op WEtransfer =  https://we.tl/t-FIRZbN2SFD

hopelijk vinden ze snel de oplossing het heeft lang genoeg geduurd of zeg gewoon het lukt niet.

 

PeterTT


Hi @PeterTT, ontzettend bedankt voor alle informatie en het filmpje. Ik heb dit gelijk naar mijn collega's van de technische dienst doorgezet, zodat ze hiermee aan de slag kunnen gaan! 


Helaas nog steeds geen reactie van technische dienst.

lukt het niet ?

graag antwoord.

 

PeterTT


Hi @PeterTT, het lijkt erop dat je nog een oudere versie van de app gebruikt. Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren zodat je de nieuwe versie krijgt? Kan je de versie dan ook doorgeven, dan kan ik controleren of dit de juiste is. Komt het daarna nog steeds voor? 


Nou de versie had ik op verzoek al een paar keer verwijderd. maar het blijft 20.394 zoals ik al eerder heb opgegeven en de storing blijft 

helaas.

Peter

 


Ik zie nu dat de technische dienst dacht dat het ging op Android tv, dit is echter LG @PeterTT en dit is inderdaad de laatste versie. Ik heb het intern doorgezet en een nieuw ticket ingeschoten zodat het verder onderzocht wordt! 


Hallo,

Hier ook een TV LG 49UJ630V-ZA waarvan NPO 1,2,3, (meestal) goed zijn, maar op de andere zenders het beeld schokt (af en toe een nieuw plaatje) terwijl het geluid gewoon doorgaat.

Soms is na overschakelen naar een andere zender het beeld de eerste paar seconden goed en daarna pas schokkerig.

Gegevens zoals weergeven in de Odido app;

  • TV LG 49UJ630V-ZA (aankoop december 2017)
  • Software versie: WebOS versie 3.9.0 (laatste versie)
  • Versie Odido TV App: 20.394 (laatste versie)
  • De TV is via een Netgear switch bekabeld aangesloten. De Odido speedtest op de switch geeft via dezelfde kabel 430 Mbps met 400 aansluiting. Ook via Wifi hetzelfde slechte beeldresultaat.
  • Probleem is er sinds de aansluiting op 5-11-2024.

Op de Chromecast 4K (Wifi) is het beeld werkt prima en is de hele app ook sneller en ook zo op de 2e Chromecast HD.


Helaas kunnen ze het schijnbaar niet oplossen maar zeg dat gewoon en laat de klanten niet langer in het ongewis, ik heb het al vanaf 14 oktober gemeld van alles geprobeerd in samenwerking met telefonische klantenservice, die nemen best de tijd maar geven het door naar technische dienst maar daar hoor je niks van. jammer, kom gewoon met een oplossing. Petertt


Reageer