Skip to main content
Beantwoord

afstandsbediening werkt niet meer

• September 1, 2025
  • 7 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn afstandsbediening totaal niet meer werkt. Er wordt geen signaal verstuurd/ontvangen naar mijn tv noch het odido kastje. 

Ik heb de batterijen natuurlijk proberen te vervangen en 2 paar verse batterijen uitgeprobeerd.

Kan ik hier wat aan doen of moet ik gewoon een nieuwe?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@JunoJan, welkom op onze community!

De afstandsbediening is natuurlijk cruciaal om tv te kunnen kijken, ik kijk daarom graag met je mee. Heb je de afstandsbediening al eens ontkoppeld? Dit doe je zo:  

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Als dit niet werkt, kan je de Mediabox dan eens voorzien van een factory reset? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Als dat allemaal niet werkt, zou je dan voor mij alleen de laatste 4 cijfers van je IBAN willen aanpassen? Deze komen niet overeen met het abonnement en heb ik nodig voor de verificatie. Dan kan ik je een nieuw exemplaar opsturen! Alvast bedankt.

7 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Hey ​@JunoJan, welkom op onze community!

De afstandsbediening is natuurlijk cruciaal om tv te kunnen kijken, ik kijk daarom graag met je mee. Heb je de afstandsbediening al eens ontkoppeld? Dit doe je zo:  

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Als dit niet werkt, kan je de Mediabox dan eens voorzien van een factory reset? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Als dat allemaal niet werkt, zou je dan voor mij alleen de laatste 4 cijfers van je IBAN willen aanpassen? Deze komen niet overeen met het abonnement en heb ik nodig voor de verificatie. Dan kan ik je een nieuw exemplaar opsturen! Alvast bedankt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 2, 2025

Hey! 

Dankjewel voor je reactie! Ik heb de stappen uitgevoerd die je suggereert, maar deze werken helaas niet. 

Ik snap niet precies wat je bedoelt met de laatste nummers van mijn IBAN veranderen. Moet ik deze ergens anders veranderen dan bij mijn betaalinstellingen? Hier staat mijn IBAN namelijk correct genoteerd (ik heb em tevens wel opnieuw ingevoerd)

Alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 3, 2025

Hey ​@JunoJan, de laatste 4 cijfers in je profiel komen niet overeen met het IBAN wat gekoppeld is aan je abonnement. Dit kun je controleren in Mijn Odido → Menu → Mijn gegevens → Betaalgegevens. Die laatste 4 cijfers heb ik nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je die gewijzigd hebt? Alvast bedankt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 7, 2025

Hey ​@JunoJan, de laatste 4 cijfers in je profiel komen niet overeen met het IBAN wat gekoppeld is aan je abonnement. Dit kun je controleren in Mijn Odido → Menu → Mijn gegevens → Betaalgegevens. Die laatste 4 cijfers heb ik nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je die gewijzigd hebt? Alvast bedankt!

Ik heb het IBAN nagekeken hier, maar deze komt overeen met mijn correcte IBAN. het is al een lange tijd geleden dat ik het abonnement afsloot, dus misschien heb ik het in het begin verkeerd ingevoerd en daarna verbeterd? 

Ik weet dus niet hoe ik dit voor je kan rechtzetten, want ik weet niet welk IBAN aan mijn abonnement gekoppeld is en waarom deze niet overeenkomt met het IBAN in mijn gegegevens.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 8, 2025

Hey ​@JunoJan, de laatste cijfers in je profiel komen niet overeen met het IBAN wat gekoppeld is aan het abonnement, hierdoor mag ik geen acties uitvoeren. Zoals ik in mijn vorige bericht al heb aangegeven kun je dit controleren in Mijn Odido → Menu → Mijn gegevens → Betaalgegevens. Zou je dit willen checken en de laatste 4 cijfers willen aanpassen? Dan zorg ik voor de rest! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 8, 2025

Hey ​@JunoJan, de laatste cijfers in je profiel komen niet overeen met het IBAN wat gekoppeld is aan het abonnement, hierdoor mag ik geen acties uitvoeren. Zoals ik in mijn vorige bericht al heb aangegeven kun je dit controleren in Mijn Odido → Menu → Mijn gegevens → Betaalgegevens. Zou je dit willen checken en de laatste 4 cijfers willen aanpassen? Dan zorg ik voor de rest! 

EDIT:

Ik begrijp nu wat je bedoelt, ik zat door je instructies in mijn abonnementsinstellingen te kijken. Maar het IBAN stond fout in mijn profiel op deze forums. Mijn fout, excuses hiervoor. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 9, 2025

Dankje voor het aanpassen ​@JunoJan, ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd! Deze zal binnen een paar dagen in de brievenbus worden bezorgd. Alvast veel kijkplezier!