Skip to main content

problemen tv verbinding en kastje

• 3 februari 2025
  • 6 reacties
  • 38 Bekeken

Sinds een aantal dagen ervaar ik problemen met mijn tv kastje. Als ik mijn tv aan doe geeft hij aan dat er geen verbinding is met de hdmi. Het beeld blijft lang zwart en dan duurt het een paar seconden voordat er beeld is. Als ik mijn tv uit doe gaat nu ook elke keer het tv kastje uit. Alles is al gereset en uit het stopcontact geweest.

Uitgelichte reactie

4 februari 2025

Hoi ​@Laetitia1987, ik wil dit graag voor je oplossen! Heb je toevallig een andere HDMI-kabel thuis liggen die je kunt testen? Ook ben ik benieuwd of je je Mediabox bekabeld hebt aangesloten of via Wifi verbonden hebt en of je ze allebei ook wil testen. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

6 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi ​@Laetitia1987, ik wil dit graag voor je oplossen! Heb je toevallig een andere HDMI-kabel thuis liggen die je kunt testen? Ook ben ik benieuwd of je je Mediabox bekabeld hebt aangesloten of via Wifi verbonden hebt en of je ze allebei ook wil testen. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb een andere hdmi geprobeerd en dat hielp niet. Hij is bekabeld aangesloten. Ik heb met hulp ingesteld dat iets uit (weet niet meer hoe het heet) is en daardoor blijft het kastje aan. Dit was alleen eerst anders. 

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 85 reacties
  • 5 februari 2025

Hi ​@Laetitia1987, begrijpelijk dat je zorgeloos weer TV wil kunnen kijken! Ik wil graag het 1 en ander voor je uitzoeken! Sluit de Mediabox eens aan op een andere HDMI poort in de tv, maakt dit uit? Ik vermoed dat dit de oplossing zal zijn. Zo niet? Dan wil ik de HMDI-instellingen met je doorlopen.

Hoe pas je de HDMI-instellingen aan?

1. Druk op de afstandsbediening op Menu.

2. Ga naar Instellingen.

3. Kies TV Box.

4. Selecteer HDMI Modus.

5. Je ziet nu de volgende opties:

• Standaard (de meest gebruikte modus)

• HDMI modus 1

• HDMI modus 2

• HDMI modus 3

• HDMI modus 4

6. Probeer een andere modus als je geen beeld hebt.

7. Test of je beeld terugkomt.

Welke HDMI-modus kies je?

• Standaard: In de meeste gevallen werkt deze goed. Welke modus standaard is, hangt af van je TV Box.

• HDMI modus 1: Dit is de oudste HDMI-methode en wordt gebruikt op oudere TV Boxen. Bij problemen is het goed om een andere modus te proberen.

• HDMI modus 2: Deze modus helpt als er een probleem is met de verbinding tussen de TV en de TV Box.

• HDMI modus 3: Dit is de standaardinstelling voor nieuwere TV Boxen. De TV Box koppelt en ontkoppelt de TV automatisch.

• HDMI modus 4: Werkt zoals modus 3, maar met een korte vertraging. Dit helpt bij sommige TV’s die langer nodig hebben om op te start

Merk je nog steeds geen verbetering? Zou je dan het probleem voor mij willen filmen en hier met ons delen?

Ik heb met hulp ingesteld dat iets uit (weet niet meer hoe het heet) is en daardoor blijft het kastje aan. Dit was alleen eerst anders.

Bedoel je hiermee de ecostand? Mocht je dit weer aan willen zetten, Dan volg je deze stappen:

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

In de Stand-by instellingen kan je de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte [TV BOX]  knop hebt gedrukt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 februari 2025

Ik heb al een andere hdmi kabel en een andere poort getest. Het hielp niet.

Ik heb nu iets ingesteld waardoor ik hem gewoon handmatig uit kan doen en nu doet hij het gewoon zonder vertraging. Alleen voor dit weekend had ik niets aangepast en had ik dit probleem niet. Ik ga morgen even kijken naar de eco-stand en wat je zei.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Ik wilde even kijken, maar ik zie niet wat je zei. Ik zie bij instellingen geen tv box. Of bedoel je HDMI CEC? En anders kom ik bij eco stand via voeding en energie? Ik heb het opgelost, maar anders dan wat jullie aangeven. Ik vind het gewoon gek dat ik iets moest uitzetten wat ik eerst niet hoefde te doen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3102 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@Laetitia1987, dank voor deze terugkoppeling. Super dat je deze moeite hebt gedaan! Ik lees dat je het zelf hebt opgelost, wat fijn. Hoe heb je dit gedaan? Dan weten mogelijke mee-kijkers in dit topic dat ook!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen